Autor Tema: Magnet  (Posjeta: 28616 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline RAFTopic starter

  • Zelen
  • **
  • Postova: 18
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: KLV 1000, 2005, naranča, 30.000
  • Motor: KTM LC4 SM + E 2001 (skuter)
  • Mjesto boravka: Brežice
Magnet
« : 24.03.2013, 14:20:33 »
Nisam našao puno o toj temi, jedino mali dio o tome.
Idem iz početka:
Kolegi, koji vozi istog KLV k5 došlo je do odljepljenja magneta, loma istog u kučištu...  :icon_no:
Simptomi : motor nije punio akumulator, nizak napon na akumulatoru, kad su uključena oba prva svjetla, a kad se jedno svjetlo isključi (izvuče kabel) sve radi ok. :icon_eek:
Znači kad se njemu to desilo, a moj isto k5, imam ksenon, pa nemam problema sa strujom jer imam 50W manje potrošnje, a na forumima sam našao nekoliko slučajeva greške na magnetu, kod servisa pred sezonu, odlučio sam se pogledati moj magnet, kad je več ulje van motora i nema nikakvih troškova dodatno.
Rezultati:
3 agneta su totalno odljepljena, miću se po rotoru što znači da nema gapa među njima.  :icon_blink:
Novi rotor košta oko 300 EUR u SLO što nije malo, a i ako je lijepljen isto ko ovaj, može bit da sam ih bacio u kantu. Išao sam istraživati po netu i našao, da Amerikanci popravljaju rotore (lijepe) i to uspješno s JB-Weld epoksi ljepilom. Pala je odluka, da pokušam rotor zalijepit. Našao nekoliko metoda, a i kako to mora biti posloženo, pošto sam strojar i elktrotehnika mi nije jača strana.
Skinuo sam magnet i kao prvo obilježio sam sve magnete na položaj kučišta. onda sam skinu 3 odljepljena magneta. Slijedi šok, od tri preostala, malo sam pročačkao s šraufcigeromi 2 su krenula, što znači da su i ta dva bila pred odljepljenjem.Skinuo sam sve magnete. Naručio ljepilo iz Engleske i počeo pripreme.
Svaki magnet sam temeljito očistio, skinu staro ljepilo s magneta, pazeči da ne pobrišem brojeve na magnetima. Očistio sam rotor. Pošto je bila unutrašnjost jako gladka. pogrubio sam je sa šmirglom. Rotor sam dobro očistio, skuhao ga u ultrazvuku i pripremio za ljepljenje. Ljepilo je stiglo i počeo sam
Zaljepio sve magnete, pazeči na položaj i razmak među njima. Sve sam fiksirao plastičnim sponama i pustio da se posuši.
Montirao sam magnet i isprobao. (ok, nalio i ulje u motor) :icon_idea:
Rezultati, nema struganja. Elektrika radi normalno, puni prema manualu. Probao i dodatno opteretit sa dodatnih 100 w i sve normalno radi.
Napravio probnih 15 km, i nije nikakvih promjena.
Nadam se da će tako i ostat. :sretan: :sretan:
Ako kome pomogne, evo, bit će mi drago.

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19653
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Magnet
« Reply #1 : 24.03.2013, 15:11:53 »
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline SirOliver

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3665
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
Odg: Magnet
« Reply #2 : 24.03.2013, 15:34:52 »
 :thumb_up: dobro obavljen posao :thumb_up:
Sent from my Commodore 64 silver edition

Offline RAFTopic starter

  • Zelen
  • **
  • Postova: 18
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: KLV 1000, 2005, naranča, 30.000
  • Motor: KTM LC4 SM + E 2001 (skuter)
  • Mjesto boravka: Brežice
Odg: Magnet
« Reply #3 : 24.03.2013, 17:32:28 »
Dosta se pisalo o ovome...

  http://v-strom.hr/periodicki-servisi/dl-1000-k5-servis-poslije-kupnje/15/



Tu sam temu vidio.
Ja sam koristio JB Weld koji često koriste u americi. A i uz to, zbog masnoče...koju je inače teško očistiti iz rotora, kuhao sam rotor u ultrazvuku. I mislim da je jako važno izgrubiti površinu rotora, jer je cijelo lijepilo ostalo na magnetima, što po mome govori o lošem spajanju lijepila s metalnim materialom.
To događanje sa magnetima je po mome Suzukijeva tvornička greška, koja je trebala bit riješena, jer mislim da se dogodila večoj seriji motocikala.
Isto što i dizajn, jer novi magnet nema rupa, a naši na motoru imaju rupe. Zašto je to izmjenjeno neznam, ali sigurno ima nešto i u tome

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Magnet
« Reply #4 : 24.03.2013, 22:53:33 »
Znam za slučaj tvog prijatelja (već smo kontaktirali) kao i za navedeni problem.

Nadam se da si problem riješio kvalitetno, ali za to bi ipak trebalo pričekati bar nekoliko tkm, da poznate vibracije V-2 motora naprave svoje. U zadnjih pola godine, sam saznao za nekoliko ovakvih i/ili sličnih slučajeva, a s obziorom da je novi magnet skup, bila bi odlična stvar da se na taj način problem riješi  :icon_wink: :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline RAFTopic starter

  • Zelen
  • **
  • Postova: 18
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: KLV 1000, 2005, naranča, 30.000
  • Motor: KTM LC4 SM + E 2001 (skuter)
  • Mjesto boravka: Brežice
Odg: Magnet
« Reply #5 : 25.03.2013, 18:44:30 »
I ja se nadam da je kvalitetno  :icon_omfg:
Znam i sam da će narednih nekoliko tisuča pokazati jel ok il nije. Nažalost, sad mogu isprobat jedino ak stavim gusjenice na motor  :icon_mrgreen: bijelo sranje ne posustaje...
Stavio sam gore svoja zapažanja i način na koji sam radio i s čime, možda neko izvuče neku poduku iz toga.

Offline RAFTopic starter

  • Zelen
  • **
  • Postova: 18
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: KLV 1000, 2005, naranča, 30.000
  • Motor: KTM LC4 SM + E 2001 (skuter)
  • Mjesto boravka: Brežice
Odg: Magnet
« Reply #6 : 05.05.2013, 17:52:37 »
Evo male recenzije
Prošao 1700 km poslije popravke (lijepljenja) magneta.
Ugrađeni V- meter pokazuje normalnu vrijednost elektrike
Nadam se, da će tako i ostati

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19653
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Magnet
« Reply #7 : 05.05.2013, 19:49:33 »
Evo male recenzije
Prošao 1700 km poslije popravke (lijepljenja) magneta.
Ugrađeni V- meter pokazuje normalnu vrijednost elektrike
Nadam se, da će tako i ostati

Nadam se da ce tako i ostati. Sad dolazi toplije vrijeme i to ce tek biti pravi test. Nadam se da ce sve biti OK.
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Magnet
« Reply #8 : 06.05.2013, 22:39:40 »
To su dobre vijesti  :thumb_up: Nadam se da je problem riješen.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Magnet
« Reply #9 : 20.10.2013, 11:13:03 »
To su dobre vijesti  :thumb_up: Nadam se da je problem riješen.

Igore, ja ima još dva slučaja s magnetima i statorima, pa bi bilo dobro da te teme ujedinimo. Ima nešto kod Olivera, a i Zorro je otvorio jednu o ljepljenju magneta. Obziorm da su stvari slične, da ne kažem iste, neka bude sve na jednom mjestu.

Dakle ukratko u zadnjih godinu dana sam saznao ili imao nekoliko slučajeva problema s punjenjem struje kod DL/KLV-1000, bez obzira na broj prijeđenih kilometara ili godište proizvodnje. U niti jednom slučaju nije bilo problem u regleru kojeg je čak i Suzuki spominjao u jednom opozivu.

Simptomi su bili različiti, ali uglavnom se svode na probleme s punjenjem struje, a rezultirali su time što motor nije mogao opskrbljivati potrošače, ili je to radio nekvalitetno.

Nakon utvrđivanja stvarnih uzroka problema, priča se svela na dvije stvari magnet (rotor) i namotaje (stator), koji mogu pojedinačno ili čak zajednički biti uzrok problema.

Magnet se zapravo sastoji od 6 magneta koji su zalijepljeni unutar velikog kučišta, te iz nekog razloga dolazi do njihovog odlijepljivanja (jednog ili svih 6 komada) od kučišta te se oni slobodno kreću unutar kučišta (blaži problem), ili krenu po motoru (veliki problem). Nekada uzrokuju neuobičajene vibracije motora (npr kod 5000 o/min), ili treptanje svjetala. Nije pravilo, ali ponekad uzrokuju i pregaranje statora, što cijenu popravka šalje u prilićne visine.

S druge strane, stator, također može pregorjeti (ne jednom ili više namotaja) bez obzira na magnete.

Kako god da pogledamo radi se o skupom popravku koji prilično dugo traje. Na svu sreću, ne moraju se uvijek kupovati originalni i vrlo skupi dijelovi, jer se magnet može uspješno sanirati, kao i stator, a postoje i zamjenski statori.

U ovom konkretnom slučaju radilo se o DL 1000 K7 s cca 27 tkm, što stvarno nije puno km, koji je već i prije puta na relaciji SLO - Sarajevo pokazivao na probleme s strujom. Unatoč tome, vlasnik nastavlja put, no stižu samo do Novske, kada je evidentno da se problem povećava i da motor "gubi" struju, odnosno ne proizvodi je dovoljno. nekako su uspijeli stići do Ivanićgrada gdje ima motor pregledava jedan električar i dijagnosticira problem u regleru. Nekako je došao do mojeg broja telefona, te smo se dogovorili da dođu nekako do mene, jer ja sam imao ispravan regler. Ako je problem bio samo u njemu, zamjena je jednostavna i relativno brza, te još isti dan mogu nastaviti put prema Sarajeva ili barem u tom smjeru.

Čim su stigli, ja sam izmjerio napon na leru i pri 5000 o/min, i uvijek je bio 12,5 V što nije dovoljno, pogotovo pri 5000 o/min. To mi je ukazivalo na to da problem nije u regleru.

Bez obzira na to ja sam stavio novi regler i s njim je stvar bila ista, a njegov regler sam stavio na svoj motor i sve je bilo u redu. Nakon toga smo izmjerili napon na žicama koje vode s statora i na njima su bile preniske vrijednosti. Time je bilo jasno da je problem u statoru i možda u rotoru. Raskapanjem agregata se može odmah utvrdi u čemu je problem.

Dogovorili smo se da oni odu kući, kako bi si sda organizirali život jer im ovo 7-dnevno putovanje definitivno otpada, a ponovno će doći k meni za nekoliko dana. Isključio sam mu glavna svijetla, a kako je išao kući preko autoputa, motor je proizvodio dovoljno struje, jer smo isključili najveće potrošaće.

Nakon nekoliko dana je došao te je uslijedila demontaža dijelova:

- ispuštanje ulja iz agregata
- demontaža senzora brzinomjera
- demontaža cilindra kvačila
- demontaža poklopca prednjeg lančanika
- demontaža lijevog poklopca agregata koji istovremeno nosi na sebi stator, odnosno namotaje


Odmah smo uočili dva problema:

Tri namotaja su pregorjela:



Nekoliko magneta se odlijepilo, ali su srećom ostali unutar kučišta



OK, znači treba srediti namotaje i magnete



Raskopani dijelovi...



...i izgled agregata nakon demontaže magneta



Dogovorili smo da ćemo i magnete i namotaje poslati na reparaciju, jer je time cijena popravka višestruko manja, a imamo i garanciju na rad.

Prije slanja magneta na popravak, bilo je potrebno skinuti sklop s stražnje strane, kvačilo startera.





Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Magnet
« Reply #10 : 20.10.2013, 11:29:21 »
Nakon nekoliko dana su stigli dijelovi s reparacije. Žice namotaja su ponovno premotane i zaštićene, posao izveden vrlo profesionalno. Magneti su skinuti, odmašćeni, zalijepljeni i ispečeni, i potom izbalansirani na posebnom alatu za balansiranje upravo za DL 1000.

Namotaji...



... i magneti



Sada to sve treba ponovno sklopiti



Slijedi montaža kvačila startera...



Potom montaža statora na poklopac agregata



Slijedi montaža nove brtve poklopca, pa samog poklopca. Treba biti oprezan jer su magneti prilično jaki, kako bi se pravilno centriralo poklopac i namjestilo brtvu ispod njega.

Potom još treba spojiti konektore koji se nalaze ispod stražnje lijeve oplate...




...pa montirati poklopac lančanika, cilindar kvačila i senzor brzinomjera, te uliti ulje u agregat i posao je gotov.

Nakon startanja i mjerenja napona sve je bilo kako treba. Na leru cca 13,5 V, na opterečenju i preko 14 V.



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Magnet
« Reply #11 : 20.10.2013, 11:30:34 »
Za koji dan ću staviti još jedan slučaj, sličan ovome  :icon_wink: :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline RoadRunner

  • Turist
  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1097
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: Litra crnog...
  • Mjesto boravka: Sisak/München
Odg: Magnet
« Reply #12 : 20.10.2013, 12:34:05 »
Jedno pitanje, jesu li ovo znani problemi ili su poceli nedavno isplivavati?
Unazad godinu dana se ovo pocelo precesto dogadati.
Sto je zajednicko motorima na kojima se to dogodilo? Koliko vidim, nije u pitanju godiste, tj. serija ili kilometraza...  :misli:

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Magnet
« Reply #13 : 20.10.2013, 20:27:35 »
Jedno pitanje, jesu li ovo znani problemi ili su poceli nedavno isplivavati?
Unazad godinu dana se ovo pocelo precesto dogadati.
Sto je zajednicko motorima na kojima se to dogodilo? Koliko vidim, nije u pitanju godiste, tj. serija ili kilometraza...  :misli:

Za sada nema apsolutno nikakve poveznice između motora, osim što sam ja čuo za njih ili sam ih popravljao, 4 slučaja u Hr i 4 u SLO. Ja na svakom servisu kontroliram kako radi sustav za proizvodnju električne energije, ali do sada nisam pronašao niti jedan problem ove prirode.

Čim počnu bilo kakvi problemi s strujom ovog tipa, savjetujem da se odmah pogleda o čemu je riječ. Brtva bočnog poklopca stoji cca 115 kn i to je jedini trošak materijala za pregled unutrašnjosti magneta i statora (u slučaju da su se magneti odlijepili, ali su na mjestu). Slijedeći slučaj je vrlo indikativan i poučan, reagirali smo na vrijeme i spasili možebitni skupi popravak  :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

agolac

  • Gost
Odg: Magnet
« Reply #14 : 20.10.2013, 22:05:30 »
Mislim da je tu kombinacija lošeg dizajna, kvalitete ugrađenih djelova, ljepila, velikih vrućina, starosti motora itd... Kolliko ja vidim jedina preventiva je ugradnja serijskog reglera koji će drastčno smanjiti temperaturu u području generatora. Novi serijski regler košta 600injak kuna, a kvarovi na statoru i generatoru višestruko više. Ja sam sebi tako i napravio tako da je ta priča što se tiče mog motora gotova...

Offline Ćoso

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4864
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 2
    • Picasa
  • Motor: DL 650, K5, 92 000 km, CRVENI
Odg: Magnet
« Reply #15 : 21.10.2013, 04:27:23 »
Mislim da je tu kombinacija lošeg dizajna, kvalitete ugrađenih djelova, ljepila, velikih vrućina, starosti motora itd... Kolliko ja vidim jedina preventiva je ugradnja serijskog reglera koji će drastčno smanjiti temperaturu u području generatora. Novi serijski regler košta 600injak kuna, a kvarovi na statoru i generatoru višestruko više. Ja sam sebi tako i napravio tako da je ta priča što se tiče mog motora gotova...

A koliko bi koštala i ugradnja (malo sam gledao temu koju si otvorio povodom  servisa na 85000 km, pa...)? Zapravo ovo je pitanje za majstore
"Živi svoj san, nemoj sanjati svoj život !"

Offline RoadRunner

  • Turist
  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1097
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: Litra crnog...
  • Mjesto boravka: Sisak/München
Odg: Magnet
« Reply #16 : 21.10.2013, 08:43:11 »
A imaju li ti motori na kojima je pregaralo hrpetinu naguranih dodatnih potrosaca?

Offline jeeves

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1768
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: Magnet
« Reply #17 : 21.10.2013, 09:05:51 »
A imaju li ti motori na kojima je pregaralo hrpetinu naguranih dodatnih potrosaca?

Ne, barem u mom slučaju.
Moj je jedan od motora kojem su se odlijepili magneti.
Od dodatnih potrošača imam Saito grijane ručke koje maksimalno vuču 40W i 5V USB utičnicu za GPS koji troši zanemarivo malo struje.


Pregled "viška" snage koji se može iskoristiti za dodatne potrošače sa VSRI-ja:

 02 DL1000 = (350 watts) ~95 watts to play with
  03 & Up DL1000 = (400 watts) ~ 145 watts to play with
  04-07 DL650 = (375 watts) ~ 120 watts to play with (ABS models somewhat less)
  08 & Up DL650 = (400 watts) ~ 145 watts to play with (ABS models somewhat less)

Problem je u rotoru koji je, vjerojatno,  ostao isti još iz doba kad se ugrađivao u TL1000 i nekvalitetnom ljepilu.
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

agolac

  • Gost
Odg: Magnet
« Reply #18 : 21.10.2013, 10:09:17 »
I problem je u samoj cinjenici da paralelni regler koji je na nasim motorima "dolijeva ulje" na vatru cinjenicom da se cijeli sklop grije sve vise i vise kako okretaji idu gore. Serijski regler "grije" samo onoliko koliko treba za potrosace motora. Visak te temperature je razlog zasto se ljepila omeksaju i magneti odlijepe, te zasto stator pregori. Sta se tice ugradnje to mozes i sam. Koliko elektricar kosta ne znam. Dakle jedino kvalitetno rjesenje je smanjivanje temperature u podrucju generatora...

agolac

  • Gost
Odg: Magnet
« Reply #19 : 21.10.2013, 10:17:50 »
Znaci i sam nacin voznje moze biti dodatni faktor u skracivanju zivota. Vozaci koji vise prze motor na visokim okretajima mogu sklop prije dogurati do pregaranja odnosno odljepljivanja magneta nego oni koji su vise na kruzing brzinama...