Autor Tema: Naš put prema Pamporovu  (Posjeta: 2460 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Naš put prema Pamporovu
« : 02.07.2018, 18:04:39 »
Kada sam saznao kraj ovogodišnjeg moto susreta počeo sam razmišljati o tome, da pored Pamporova  sa suprugom obiđemo i neke druge krajeve i države.
Prva ideja mi je bila, da  večinu obilaska posvetim  Grčkoj  i Bolgariji. Kad sam razrađivao rute mi Turska nije dala mira. Zato sam se odlučio, da baš u njoj proživimo najviše vremena.
Za planiranu rutu sam pregledao dosta putopisa bajkera a i drugih putnika. Pokupio dosta informacija, koje su mi pomogle pri planiranju rute.
Planirana ruta  je bila sledeča:
Il. Bistrica,
Venecija - Igoumenitsa  - trajekt,
Meteora  - ogled samostanov,
Sarti – turistički kraj na srednjem kraku Kasandre – Sithonia,
Gallipoli – park vojničke istorije,
Canakkale – Troia – trojanski konj,
Pamukkale – bombažni grad, termalni bazeni,
Sultanhani – trgovačka postojanka,
Goreme – pravljični dimniki,
Tuz Golu – jezero soli,
Akcakoca – crno more,
Carigrad,
Pamporovo
Bjelina  - etno selo
Il. Bistrica
Pošto je bio moto susret planiran za 22. junij sam odlazak na put planirao za  subotu 9. junija. Smatrao sam, da če mi biti 16 dana dovoljno, da obiđemo sve planirane krajeve. Neke dnevne ture če biti i do 600 km s tim, da sledeči dan dva ili tri odmaramo od vožnje motora  odnosno te dane koristimo za oglede znamenitosti.
Karte za trajekt sam preko spleta kupio tjedan dana prije. Koštale su sa motorom 174,00 €. Ako bi jih kupio u najugodnije vrjeme bile bi 15 € manje. Kabinu za spavanje  nisam uzimao.  Trajekt koji vozi u subotu je od Anek kampanije, brod se zove Olympic Campion.
Cjelokupna težina motora sa dve osobe iznosila je 440 kg.
Števec kilometara na motoru kaže 6863 km.
U putopisu ču pokušat napisat sve one stvari i događaje, koje če pomoč i biti koristne onome, koji  prvi puta putuje u  krajeve, koje sva sa ženom obišla na tom putovanju dugačkom bez trajektne linije  5557 km.
Malo se mučim sa pravilnim i razumljivim pisanjem, zadovoljstvo če mi biti, da če vama biti lakše kod čitanja.

Offline dado-ka

• Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5276
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #1 : 02.07.2018, 18:46:41 »
 :lurker: :lurker: :lurker:

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #2 : 02.07.2018, 19:56:22 »
Subota 9.6.2018   Il. Bistrica – Venecija
Put do Venecije sva prevozila bez odmora. Neke odseke avtoputa po Italiji popravljaju ili  grade nove odseke a u glavnom je bila vožnja tekuča i bez problema.
Približavamo se kraju, koji sam upisao u garmin. Na vidiku je mnogo velikih brodova  i sa ženom preko komunikacije razpravljva koji je naš. Naš put završava na rampi.
Sa gospođom  u kučici posle debate, kuda čemo i gdje smo spoznajem, da sam na krivom kraju. Pravi kraj je Fuzina. Pošto prijazna gospođa vidi, da neznam ni gdje sam ni gdje je ta Fuzina mi na cedulju  napiše adresu kraja, od kuda polazi trajekt Anek kompanije iz Venecije prema Igoumenitsi. Nekako nađemo pravu cestu i držimo se oznaka za Fuzinu i narisani trajekt i posle pola sata i prevoženih 17 km dođemo pred zgradu Anek kompanije.
Kad sam pripremao rutu sam na internetu našao adresu  North Adriatic Sea Port Authority Santa Marta, Fabbricato 13 30123 Venice. Smatrao sam, da je ta adresa prava za ukrcaj na trajekt. A Anek kompanija ima privez za trajektnu liniju  na drugom kraju na adresi: Anek Lines Fusina Terminal Maloontenta;  Via dell elcttronica 30176 Fusina Venecija.
Stignemo na vreme pred zgradu Anek kompanije u 9,30. Trajekt polazi u 12,00.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #3 : 02.07.2018, 20:01:07 »
Trajekt
Za parkiranje motora su nas uputili jedan sprat  niže (3 sprat) Očekivao sam, da če motore vezati ali nisu nijedan.  A bilo jih je na mom području bar 30. Prednje kolo stroma sam naslonijo na zid,  stavio u 1. brzinu, spustijo stranski nogar i podkajlao zadnji točak.

Offline hladov

• Postova: 95
  • Motor: V strom 650 K4
Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #4 : 02.07.2018, 22:16:20 »
 :ura1:

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #5 : 02.07.2018, 22:30:39 »
Spavajne
Sa sobom sam imao  2 samonapihljive blazine i jednu spavaču vreču. Nisam tačno znao, gdje se na brodu, kao palubni  putnik uopšte može spavat. Nabrojaču neke destinacije koje su se mi posle pregleda broda  činile prihvatljive.
Vanjska paljuba.
Dosta jih je kampiralo na primernim mestima vani. Nas dva sva bila vani do kasno poslepodne, kada je počeo duvat hladni vjetar.
Krma.
Poluzatvoren prostor na krmi, kde je spavalo bar 15 putnika ( 8 paluba). Tu sva sa ženom prespavala noč. Kao pokrivač je služila  razgrnuta
ljetna spavača vreča. Pored nas je spavalo pet bajkera iz Njemačke, koji su se uputili u Albaniju. Znali i posetili su več moje  krajeve.
Avio sedišta.
Neki su se preselili i u prostoriju avi sedišta.  Ležali su i između sedišta. Mislim, da jima  niko od posade  nije komplicirao. Meni nije odgovaralo jer je prostorija zbog klime jako hladna.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #6 : 02.07.2018, 22:34:12 »
10. paljuba.
Paljuba iznad restorana. Ulaz po stepenicama iz restorana. Spava se u večjim predprostorima ulaza u sobe. Puno mjesta.
Bife iznad restorana, koji ne radi.
Ulaz iz restorana prema premcu. Najbolje mesto za spavanje. Neki putnici su spavali na foteljama neki na podu. Ugodna hladna  temperatura. Po moje najbolje mesto za spavanje palubnih putnika.

Negdje sam pročitao, da ako na brodu kupiš spavanje, da jeftinije prođeš. Razpitao sam se kod pristojne osobe. Naračunao mi je za doplatu još 242,00 €. Nema popusta.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #7 : 02.07.2018, 22:37:15 »
Hrana - pijača na trajektu

Kapučin – 3,50 €
M. pivo – 3,40 €
Grčka salata – 6,60 €
Doručak  - 6,50 €

Prije Igoumenitse se trajekt zaustavi u Corfu – Krf za pola sata.
Brod je izplovio 45 minuta kasnije iz  Benetka i stigao pola sata prije 14,00 ure. Grčka ima vrijeme sat napred tako da se plovi dobrih 24 sata.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #8 : 03.07.2018, 23:05:52 »
Nedelja 10.6.2018 Igoumenitsa  - Meteora
Kad sam krenuo od doma nisam imao pun rezervar sa gorivom. Računao sam, da ču tankati negdje na avtocesti prema Meteori. A bencinske pumpe nema i nema. Garmin mi ne radi. Stalno se gasi. Neki dan kasnije sam na dovodni kabel omotao, običnu lastiku, drugu stranu lastike oko garmina tako je kabel bio stalno našponan u garminu. Bilo je bolje. Izgleda, da je bio slabi spoj na kontaktu.
Na cestninskoj platnoj rampi pitam djevojku, kdje je najbližja benzinska pumpa. Kaže nek skrenem iz AC u gradič Metsovo. Počne padati  kiša. Ne jaka ali pada stalno. Ne oblačimo kišna odjela. Posle nekog vremena sa leve strane  na sporednom putu vidim benzinsku stanicu. Skrenem sa AC i uputim se prema bencinskoj stanici. Kad stignem ona zatvorena. Nazad na AC i molim boga, da bude odcep za Metsovo čim prije. Kad stignemo na odcep prema Metsovu mi brojač kaže, da imam još za 8 km bencina. Put prema tom gradiču se vije u brdo. Dugačak je oko 5 km. Kad stignemo u njega još pada kiša. Nigdje nikog, da ga upitam gdje je benzinska stanica. Spustimo se nizbrdo po uskoj ulici ljepog gorskog gradiča. Stanem pored nekog dečka, koji mi pokaže, da je stanica baš sa naše ljeve strane. To nije bila klasična ben. stanica več obična kuča u nizu zgrada, koja je imala i pumpu za gorivo. Na brojaču mi kaže, da mogu preči  još 3 km. Okrenem motor i postavim ga uzbrdo.  Vlastnik izvuče od negdje crevo i sipa 19,3 l goriva u rezervar. Još moram slušat ženu, koje me k…. kako moram poč  na put sa praznim rezervarom.
Kad stignemo ispod Meteora je več blizu 5 popodne. Sa leve strane vidimo jedno od tri prenočišča, koje smo imali u  izboru  za taj dan. Uputimo se u brdo direkt do jednog od samostana i saznajemo, da se za oglede zatvaraju u 17,00 sati.
Prenočimo u čistom i urednom Spanias hotelu sa sobom sa balkonom i pogledom na Meteore.  Hotel ima veliko ograđeno dvorište. Tu  su spavala još trojica motorista. Cjena sa doručkom 45 €.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #9 : 03.07.2018, 23:23:24 »
Ponedeljek 11.6.2018 Meteora  - Sarti
Ujutro krenemo odmah na ogled samostana Varlaam. Vstopnina 3 €. Ženske moraju imat oko pasa i nogu rutu. U samostanu ima dosta toga za vidjet. U njemu žive menihi, na restavriranju stropa je radio jedan majstor. Ima dosta turista, tako da je najbolje doči odmah ujutro  u 9,00 sati.
Sa motorom sva si  poslje završetka ogleda samostana Varlaam sa ceste ogledala  svih 5 ostalih samostana.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #10 : 04.07.2018, 17:20:34 »
Još neke slike iz samostana

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #11 : 04.07.2018, 17:27:39 »
Na putu prema Turskoj sam u pripremama tražio mjesto za kupanje na moru. Sviđalo se mi je more u okorini mesta Sarti na srednjem kraku koji se zove Sithonija. Prije njega je krak Kassandra poslje njega Athos. Cjelo to područje se zove Halkidiki. To ime te  na prometnim tablama prije Soluna uputi u kom pravcu moraš iči, da stigneš na jedan od tri kraka.
Iz Meteora smo krenuli po ljepoj cesti za vožnju sa motorom  do  Grevene, napred prema Kozanju, dalje  prema Solunu.
Prije Soluna sva na odmaralištu išla na piče. Žena se uvjek buni, žašto ostavljam kacigu i jaknu na motoru. Od tog postanka je brez zaključavanja  ne ostavljam više. Sjednemo na terasu i od motora sva bila oddaljena manje od 10 metara. Žena ide po piče i kad se vrati ja idem na Wc. Na hodniku me zaustavi čovjek sa 6 godišnjim dečkom. Predstavi se kao Makedonac i počne mi pričat i pokazivat na mobitelu kraj iznad Soluna i pita, kako da stigne do njega. Dečko se mi mota oko nogu i meni se situacija ne sviđa. Kažem mu, da mu neznam pomoč i da nek se obrati konobarici, koja je bila u blizini. Odem u WC. Kad se vratim žene nema za stolom. Pogledam ka motoru i vidim ženu i tog tipa sa još verovatno njegovom  ženom i dvoje djece. Uputim se ka motoru, kad me vide, se udalje. Žena mi posle priča, da je  najpre ka motoru došla ženska s jednim detetom. Ona je odmah skočila preko zida do motora. Tada pride i tip sa sinom. Verovatno se jim je nešto svidjelo? Možda motor!

U kamp Lacara , kojeg nam je preporučio konobar u gostjonici u gradiču Nikiti stignemo rano posljepodne.
Slika  - Nikiti

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #12 : 04.07.2018, 17:31:49 »
U kampu Lacara sva unajmila  kontejnersku kučicu z 45€. Ostala dva dana.
Slika-Plaža kampa

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #13 : 04.07.2018, 17:43:28 »
Kupala se na plaži kampa i u okolini, kdje ima stvarno ljepih i zanimljivih plaža sa kristalno čistim morem. Ogledala sva si i gradič Sarti, u kojem gostuje dosta Srba. Hrana sa pičem za dvoje  košta od 15 do 20 €.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #14 : 04.07.2018, 17:50:32 »
Sreda 13.6.2018 -  Canakkale.
Od Sartija do AC kod New Vrasna se put prilično vuče zbog seoskih cesta, koje so dobre. Problema nema ni na AC do Turske, koja košta 3,20 €. Na granici 4 kontrole koje pregledavaju putovnicu, prometnu dozvolu motora  i zelenu kartu.
Onog koje više zanima historija oko 1915 godine (bitka za Galipoli)   ima što za vidjet. Uz put se možete zaustavit u Gelibolu, a i u Eceabatu si možete dok čekate trajekt  pogledat muzej uz rivu ili pogledate neki od muzeja.
Ukrcamo se u trajekt, koji vozi svaki sat, vozi se 25 minuta i  košta 5 €.
U Canakkalu sva odmah našla pension Yellow Rose, koji je blizu pristaništa, pored Clock towera i u centru grada. Ima siguran parking u zatvorenom dvorištu. Soba je bila pristojna. Cena  sa doručkom 35 €. Uveče si na rivi ogledala trojnskog konja iz filma Troja i prošetala po gradu. Hrana vrlo ukusna i cjene najnižje od svih gradova u Turskoj koje sva posjetila.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #15 : 04.07.2018, 17:53:32 »
Na motoru se voze i četvorica - bili su brzi pa jih nisam uspio snimit. U autu sam ih izbroio 8.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #16 : 04.07.2018, 17:56:28 »
Četvrtak 14.6.2018 Pamakkale
Krenemo posle doručka i izbegnemo gužvu po gradu. Naš jedina postojanka prema Pamukkalama je ogled Troje  blizu Tevfikiye. Ulaznica 25 T. lira. Zakopano obzidje historične Troje me nije oduševilo. Posle sat vremena nastavljamo put.

Offline saxi

• Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1126
  • Ne brze od zivota
Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #17 : 04.07.2018, 21:52:20 »
Odličan putopis, hvala Slavc na trudu, sve razumljivo i jasno, kuda I gde ići i šta videti a šta zaobići

Ćušnuto sa krša preko Tetrapaka

Ljudi čuvajte svoje glave, čuvajte svoje duše! Nemojte dati da vas prevare, ne trpite gluposti, razmišljajte i volite svoju decu.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #18 : 05.07.2018, 18:06:04 »
Ceste po  kojima sva vozila po Turskoj su jako dobre. U glavnom se vozi po brzim cestama sa dve trake i odstavnim pasom. Gužve nema. Malo živaca i dosta vremena izgubiš jedino kad prolaziš kroz veče gradove. Poneki vozači voze i po odstavnom pasu, da nešto brže dođu do svog cilja. Ja sam se isto par puta poslužio tog pasa. Treba pa je biti vrlo pažljiv, da ti neki vozač ne uleti sa strane tako leve kao desne. Vozi se brzo i vozači često menjaju trake. Trube non stop.  Na našem putu sva vidjela  dosta nezgoda, jedna masovna. Još više je bilo pokvarenih avta, koji su stajali na odstavnom pasu. Starih naravno. A ima svuda dosta najboljih i najnovijih avta svih znamka.
Za razliku od Grka tu ima bencinskih stanica i odmorilišta na svakom koraku. Interesantno, da imaju na tim krajevima avto pralnice ili samo creva sa vodom, kanistre sa sapunom, koji so postavljeni baš ispred gostijonice. Vozači non stop peru avte, avtobuse ili kamjone. Nasapuniraju jih, da su ko deda mraz. Površine na tim mjestima i tamo kdje se kreče ta voda su vrlo klizava. Ta klizava površina, nam  je na glavu postavila cjelo nadaljnje putovanje.
Na jednoj od bencinskih stanica na putu prema Pamukkalama, sam prolazio preko te prepojene vode sa sapunicom. Kad sam skrenuo u desno, da se uključim na odstavni pas mi je prednje kolo prokliznulo. Pala sva na desnu stranu. Ženu  boli desna noga, meni ništa osim, da mi je otvoren vezir kacige saj edne strane iskočio iz lezišta. Motoru ništa. Bočni kovček malo podrsan sa  desne spodnje strane. Cjelokupni spoj prednje kočnice pomaknut za centimetar niže. Obadva podižemo motor na toj klizavoj površini i parkiramo pored travnate površine. Sa avtom se zaustavi  dečko, koji nam pomaže, da se malo sredimo i dođemo ka sebi. I on je motorista. Pokaže sliku svog motora na mobitelu.
Ženu boli desni zglob noge. Hteo sam skinut čizmu ali kaže, da je bolje, da nastavimo do Pamukkala i tamo pogledamo šta je nogi.
U Pamukkalama bombažnom gradu stanem sa strane ceste. Sa skuterom se pored nas zaustavi čovjek i ponudi nam prenočišče u hotelu sa bazenom. Za cjenu čemo se dogovorit, kad pogledam sobe. Hotel Yildizhan dobim za 35 € sa doručkom.
Gazda Sulmani nam ponudi, da ženu odpeljemo kod njegovog prijatelja - kiropraktika, da pregleda nogu. Kaže, da bolnice i lekarne ne rade jer imaju praznik Ramadan.  Pošto hotel služi samo doručak se gazda obvezuje, da če nam on dostavit večeru u hotelsku sobu, da može žena odmarati nogu.
Skinemo čizmu, zglob i noga otekla, noga boli. Dogovorimo se da pričekamo sledeči dan. Ako bude potrebno čemo iči u bolnicu u bližnji grad Denize.

Odg: Naš put prema Pamporovu
« Reply #19 : 05.07.2018, 18:08:33 »
Ujutro za doručak sjedimo skupa  sa francuzom bajkerom, koga sam upoznao još juče. Kaže, da putuje na BMW več 16 meseci. Odlazi prema Gerome, kdje je i naša sledeča destinacija. Poslije produžava prema Armeniji.
Ženu malo spravi u dobru volju. Pokaže ji sve polomljene kosti, koje je zadobio pri padcu sa motora a tih nije bilo malo.
Gazda hotela nas počasti sa sladkarijama i čajom. Čestitamo mu praznik.
Nogu smo uveče hladili sa ledom. Dobro, da sam imao sa sobom tablete protiv bolova. Noga izgleda loše. Svejedno odlučimo, da si ogledamo taj slavni bjeli kamen i Hierapolis.