V-Strom Adventure Riders Croatia

Putovanja => Izvještaji o putovanjima => Autor teme: slavc - 02.07.2018, 18:04:39

Naslov: Naš put prema Pamporovu
Autor: slavc - 02.07.2018, 18:04:39
Kada sam saznao kraj ovogodišnjeg moto susreta počeo sam razmišljati o tome, da pored Pamporova  sa suprugom obiđemo i neke druge krajeve i države.
Prva ideja mi je bila, da  večinu obilaska posvetim  Grčkoj  i Bolgariji. Kad sam razrađivao rute mi Turska nije dala mira. Zato sam se odlučio, da baš u njoj proživimo najviše vremena.
Za planiranu rutu sam pregledao dosta putopisa bajkera a i drugih putnika. Pokupio dosta informacija, koje su mi pomogle pri planiranju rute.
Planirana ruta  je bila sledeča:
Il. Bistrica,
Venecija - Igoumenitsa  - trajekt,
Meteora  - ogled samostanov,
Sarti – turistički kraj na srednjem kraku Kasandre – Sithonia,
Gallipoli – park vojničke istorije,
Canakkale – Troia – trojanski konj,
Pamukkale – bombažni grad, termalni bazeni,
Sultanhani – trgovačka postojanka,
Goreme – pravljični dimniki,
Tuz Golu – jezero soli,
Akcakoca – crno more,
Carigrad,
Pamporovo
Bjelina  - etno selo
Il. Bistrica
Pošto je bio moto susret planiran za 22. junij sam odlazak na put planirao za  subotu 9. junija. Smatrao sam, da če mi biti 16 dana dovoljno, da obiđemo sve planirane krajeve. Neke dnevne ture če biti i do 600 km s tim, da sledeči dan dva ili tri odmaramo od vožnje motora  odnosno te dane koristimo za oglede znamenitosti.
Karte za trajekt sam preko spleta kupio tjedan dana prije. Koštale su sa motorom 174,00 €. Ako bi jih kupio u najugodnije vrjeme bile bi 15 € manje. Kabinu za spavanje  nisam uzimao.  Trajekt koji vozi u subotu je od Anek kampanije, brod se zove Olympic Campion.
Cjelokupna težina motora sa dve osobe iznosila je 440 kg.
Števec kilometara na motoru kaže 6863 km.
U putopisu ču pokušat napisat sve one stvari i događaje, koje če pomoč i biti koristne onome, koji  prvi puta putuje u  krajeve, koje sva sa ženom obišla na tom putovanju dugačkom bez trajektne linije  5557 km.
Malo se mučim sa pravilnim i razumljivim pisanjem, zadovoljstvo če mi biti, da če vama biti lakše kod čitanja.
Autor: dado-ka - 02.07.2018, 18:46:41
 :lurker: :lurker: :lurker:
Autor: slavc - 02.07.2018, 19:56:22
Subota 9.6.2018   Il. Bistrica – Venecija
Put do Venecije sva prevozila bez odmora. Neke odseke avtoputa po Italiji popravljaju ili  grade nove odseke a u glavnom je bila vožnja tekuča i bez problema.
Približavamo se kraju, koji sam upisao u garmin. Na vidiku je mnogo velikih brodova  i sa ženom preko komunikacije razpravljva koji je naš. Naš put završava na rampi.
Sa gospođom  u kučici posle debate, kuda čemo i gdje smo spoznajem, da sam na krivom kraju. Pravi kraj je Fuzina. Pošto prijazna gospođa vidi, da neznam ni gdje sam ni gdje je ta Fuzina mi na cedulju  napiše adresu kraja, od kuda polazi trajekt Anek kompanije iz Venecije prema Igoumenitsi. Nekako nađemo pravu cestu i držimo se oznaka za Fuzinu i narisani trajekt i posle pola sata i prevoženih 17 km dođemo pred zgradu Anek kompanije.
Kad sam pripremao rutu sam na internetu našao adresu  North Adriatic Sea Port Authority Santa Marta, Fabbricato 13 30123 Venice. Smatrao sam, da je ta adresa prava za ukrcaj na trajekt. A Anek kompanija ima privez za trajektnu liniju  na drugom kraju na adresi: Anek Lines Fusina Terminal Maloontenta;  Via dell elcttronica 30176 Fusina Venecija.
Stignemo na vreme pred zgradu Anek kompanije u 9,30. Trajekt polazi u 12,00.
Autor: slavc - 02.07.2018, 20:01:07
Trajekt
Za parkiranje motora su nas uputili jedan sprat  niže (3 sprat) Očekivao sam, da če motore vezati ali nisu nijedan.  A bilo jih je na mom području bar 30. Prednje kolo stroma sam naslonijo na zid,  stavio u 1. brzinu, spustijo stranski nogar i podkajlao zadnji točak.
Autor: hladov - 02.07.2018, 22:16:20
 :ura1:
Autor: slavc - 02.07.2018, 22:30:39
Spavajne
Sa sobom sam imao  2 samonapihljive blazine i jednu spavaču vreču. Nisam tačno znao, gdje se na brodu, kao palubni  putnik uopšte može spavat. Nabrojaču neke destinacije koje su se mi posle pregleda broda  činile prihvatljive.
Vanjska paljuba.
Dosta jih je kampiralo na primernim mestima vani. Nas dva sva bila vani do kasno poslepodne, kada je počeo duvat hladni vjetar.
Krma.
Poluzatvoren prostor na krmi, kde je spavalo bar 15 putnika ( 8 paluba). Tu sva sa ženom prespavala noč. Kao pokrivač je služila  razgrnuta
ljetna spavača vreča. Pored nas je spavalo pet bajkera iz Njemačke, koji su se uputili u Albaniju. Znali i posetili su več moje  krajeve.
Avio sedišta.
Neki su se preselili i u prostoriju avi sedišta.  Ležali su i između sedišta. Mislim, da jima  niko od posade  nije komplicirao. Meni nije odgovaralo jer je prostorija zbog klime jako hladna.
Autor: slavc - 02.07.2018, 22:34:12
10. paljuba.
Paljuba iznad restorana. Ulaz po stepenicama iz restorana. Spava se u večjim predprostorima ulaza u sobe. Puno mjesta.
Bife iznad restorana, koji ne radi.
Ulaz iz restorana prema premcu. Najbolje mesto za spavanje. Neki putnici su spavali na foteljama neki na podu. Ugodna hladna  temperatura. Po moje najbolje mesto za spavanje palubnih putnika.

Negdje sam pročitao, da ako na brodu kupiš spavanje, da jeftinije prođeš. Razpitao sam se kod pristojne osobe. Naračunao mi je za doplatu još 242,00 €. Nema popusta.
Autor: slavc - 02.07.2018, 22:37:15
Hrana - pijača na trajektu

Kapučin – 3,50 €
M. pivo – 3,40 €
Grčka salata – 6,60 €
Doručak  - 6,50 €

Prije Igoumenitse se trajekt zaustavi u Corfu – Krf za pola sata.
Brod je izplovio 45 minuta kasnije iz  Benetka i stigao pola sata prije 14,00 ure. Grčka ima vrijeme sat napred tako da se plovi dobrih 24 sata.
Autor: slavc - 03.07.2018, 23:05:52
Nedelja 10.6.2018 Igoumenitsa  - Meteora
Kad sam krenuo od doma nisam imao pun rezervar sa gorivom. Računao sam, da ču tankati negdje na avtocesti prema Meteori. A bencinske pumpe nema i nema. Garmin mi ne radi. Stalno se gasi. Neki dan kasnije sam na dovodni kabel omotao, običnu lastiku, drugu stranu lastike oko garmina tako je kabel bio stalno našponan u garminu. Bilo je bolje. Izgleda, da je bio slabi spoj na kontaktu.
Na cestninskoj platnoj rampi pitam djevojku, kdje je najbližja benzinska pumpa. Kaže nek skrenem iz AC u gradič Metsovo. Počne padati  kiša. Ne jaka ali pada stalno. Ne oblačimo kišna odjela. Posle nekog vremena sa leve strane  na sporednom putu vidim benzinsku stanicu. Skrenem sa AC i uputim se prema bencinskoj stanici. Kad stignem ona zatvorena. Nazad na AC i molim boga, da bude odcep za Metsovo čim prije. Kad stignemo na odcep prema Metsovu mi brojač kaže, da imam još za 8 km bencina. Put prema tom gradiču se vije u brdo. Dugačak je oko 5 km. Kad stignemo u njega još pada kiša. Nigdje nikog, da ga upitam gdje je benzinska stanica. Spustimo se nizbrdo po uskoj ulici ljepog gorskog gradiča. Stanem pored nekog dečka, koji mi pokaže, da je stanica baš sa naše ljeve strane. To nije bila klasična ben. stanica več obična kuča u nizu zgrada, koja je imala i pumpu za gorivo. Na brojaču mi kaže, da mogu preči  još 3 km. Okrenem motor i postavim ga uzbrdo.  Vlastnik izvuče od negdje crevo i sipa 19,3 l goriva u rezervar. Još moram slušat ženu, koje me k…. kako moram poč  na put sa praznim rezervarom.
Kad stignemo ispod Meteora je več blizu 5 popodne. Sa leve strane vidimo jedno od tri prenočišča, koje smo imali u  izboru  za taj dan. Uputimo se u brdo direkt do jednog od samostana i saznajemo, da se za oglede zatvaraju u 17,00 sati.
Prenočimo u čistom i urednom Spanias hotelu sa sobom sa balkonom i pogledom na Meteore.  Hotel ima veliko ograđeno dvorište. Tu  su spavala još trojica motorista. Cjena sa doručkom 45 €.
Autor: slavc - 03.07.2018, 23:23:24
Ponedeljek 11.6.2018 Meteora  - Sarti
Ujutro krenemo odmah na ogled samostana Varlaam. Vstopnina 3 €. Ženske moraju imat oko pasa i nogu rutu. U samostanu ima dosta toga za vidjet. U njemu žive menihi, na restavriranju stropa je radio jedan majstor. Ima dosta turista, tako da je najbolje doči odmah ujutro  u 9,00 sati.
Sa motorom sva si  poslje završetka ogleda samostana Varlaam sa ceste ogledala  svih 5 ostalih samostana.
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:20:34
Još neke slike iz samostana
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:27:39
Na putu prema Turskoj sam u pripremama tražio mjesto za kupanje na moru. Sviđalo se mi je more u okorini mesta Sarti na srednjem kraku koji se zove Sithonija. Prije njega je krak Kassandra poslje njega Athos. Cjelo to područje se zove Halkidiki. To ime te  na prometnim tablama prije Soluna uputi u kom pravcu moraš iči, da stigneš na jedan od tri kraka.
Iz Meteora smo krenuli po ljepoj cesti za vožnju sa motorom  do  Grevene, napred prema Kozanju, dalje  prema Solunu.
Prije Soluna sva na odmaralištu išla na piče. Žena se uvjek buni, žašto ostavljam kacigu i jaknu na motoru. Od tog postanka je brez zaključavanja  ne ostavljam više. Sjednemo na terasu i od motora sva bila oddaljena manje od 10 metara. Žena ide po piče i kad se vrati ja idem na Wc. Na hodniku me zaustavi čovjek sa 6 godišnjim dečkom. Predstavi se kao Makedonac i počne mi pričat i pokazivat na mobitelu kraj iznad Soluna i pita, kako da stigne do njega. Dečko se mi mota oko nogu i meni se situacija ne sviđa. Kažem mu, da mu neznam pomoč i da nek se obrati konobarici, koja je bila u blizini. Odem u WC. Kad se vratim žene nema za stolom. Pogledam ka motoru i vidim ženu i tog tipa sa još verovatno njegovom  ženom i dvoje djece. Uputim se ka motoru, kad me vide, se udalje. Žena mi posle priča, da je  najpre ka motoru došla ženska s jednim detetom. Ona je odmah skočila preko zida do motora. Tada pride i tip sa sinom. Verovatno se jim je nešto svidjelo? Možda motor!

U kamp Lacara , kojeg nam je preporučio konobar u gostjonici u gradiču Nikiti stignemo rano posljepodne.
Slika  - Nikiti
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:31:49
U kampu Lacara sva unajmila  kontejnersku kučicu z 45€. Ostala dva dana.
Slika-Plaža kampa
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:43:28
Kupala se na plaži kampa i u okolini, kdje ima stvarno ljepih i zanimljivih plaža sa kristalno čistim morem. Ogledala sva si i gradič Sarti, u kojem gostuje dosta Srba. Hrana sa pičem za dvoje  košta od 15 do 20 €.
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:50:32
Sreda 13.6.2018 -  Canakkale.
Od Sartija do AC kod New Vrasna se put prilično vuče zbog seoskih cesta, koje so dobre. Problema nema ni na AC do Turske, koja košta 3,20 €. Na granici 4 kontrole koje pregledavaju putovnicu, prometnu dozvolu motora  i zelenu kartu.
Onog koje više zanima historija oko 1915 godine (bitka za Galipoli)   ima što za vidjet. Uz put se možete zaustavit u Gelibolu, a i u Eceabatu si možete dok čekate trajekt  pogledat muzej uz rivu ili pogledate neki od muzeja.
Ukrcamo se u trajekt, koji vozi svaki sat, vozi se 25 minuta i  košta 5 €.
U Canakkalu sva odmah našla pension Yellow Rose, koji je blizu pristaništa, pored Clock towera i u centru grada. Ima siguran parking u zatvorenom dvorištu. Soba je bila pristojna. Cena  sa doručkom 35 €. Uveče si na rivi ogledala trojnskog konja iz filma Troja i prošetala po gradu. Hrana vrlo ukusna i cjene najnižje od svih gradova u Turskoj koje sva posjetila.
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:53:32
Na motoru se voze i četvorica - bili su brzi pa jih nisam uspio snimit. U autu sam ih izbroio 8.
Autor: slavc - 04.07.2018, 17:56:28
Četvrtak 14.6.2018 Pamakkale
Krenemo posle doručka i izbegnemo gužvu po gradu. Naš jedina postojanka prema Pamukkalama je ogled Troje  blizu Tevfikiye. Ulaznica 25 T. lira. Zakopano obzidje historične Troje me nije oduševilo. Posle sat vremena nastavljamo put.
Autor: saxi - 04.07.2018, 21:52:20
Odličan putopis, hvala Slavc na trudu, sve razumljivo i jasno, kuda I gde ići i šta videti a šta zaobići

Ćušnuto sa krša preko Tetrapaka

Autor: slavc - 05.07.2018, 18:06:04
Ceste po  kojima sva vozila po Turskoj su jako dobre. U glavnom se vozi po brzim cestama sa dve trake i odstavnim pasom. Gužve nema. Malo živaca i dosta vremena izgubiš jedino kad prolaziš kroz veče gradove. Poneki vozači voze i po odstavnom pasu, da nešto brže dođu do svog cilja. Ja sam se isto par puta poslužio tog pasa. Treba pa je biti vrlo pažljiv, da ti neki vozač ne uleti sa strane tako leve kao desne. Vozi se brzo i vozači često menjaju trake. Trube non stop.  Na našem putu sva vidjela  dosta nezgoda, jedna masovna. Još više je bilo pokvarenih avta, koji su stajali na odstavnom pasu. Starih naravno. A ima svuda dosta najboljih i najnovijih avta svih znamka.
Za razliku od Grka tu ima bencinskih stanica i odmorilišta na svakom koraku. Interesantno, da imaju na tim krajevima avto pralnice ili samo creva sa vodom, kanistre sa sapunom, koji so postavljeni baš ispred gostijonice. Vozači non stop peru avte, avtobuse ili kamjone. Nasapuniraju jih, da su ko deda mraz. Površine na tim mjestima i tamo kdje se kreče ta voda su vrlo klizava. Ta klizava površina, nam  je na glavu postavila cjelo nadaljnje putovanje.
Na jednoj od bencinskih stanica na putu prema Pamukkalama, sam prolazio preko te prepojene vode sa sapunicom. Kad sam skrenuo u desno, da se uključim na odstavni pas mi je prednje kolo prokliznulo. Pala sva na desnu stranu. Ženu  boli desna noga, meni ništa osim, da mi je otvoren vezir kacige saj edne strane iskočio iz lezišta. Motoru ništa. Bočni kovček malo podrsan sa  desne spodnje strane. Cjelokupni spoj prednje kočnice pomaknut za centimetar niže. Obadva podižemo motor na toj klizavoj površini i parkiramo pored travnate površine. Sa avtom se zaustavi  dečko, koji nam pomaže, da se malo sredimo i dođemo ka sebi. I on je motorista. Pokaže sliku svog motora na mobitelu.
Ženu boli desni zglob noge. Hteo sam skinut čizmu ali kaže, da je bolje, da nastavimo do Pamukkala i tamo pogledamo šta je nogi.
U Pamukkalama bombažnom gradu stanem sa strane ceste. Sa skuterom se pored nas zaustavi čovjek i ponudi nam prenočišče u hotelu sa bazenom. Za cjenu čemo se dogovorit, kad pogledam sobe. Hotel Yildizhan dobim za 35 € sa doručkom.
Gazda Sulmani nam ponudi, da ženu odpeljemo kod njegovog prijatelja - kiropraktika, da pregleda nogu. Kaže, da bolnice i lekarne ne rade jer imaju praznik Ramadan.  Pošto hotel služi samo doručak se gazda obvezuje, da če nam on dostavit večeru u hotelsku sobu, da može žena odmarati nogu.
Skinemo čizmu, zglob i noga otekla, noga boli. Dogovorimo se da pričekamo sledeči dan. Ako bude potrebno čemo iči u bolnicu u bližnji grad Denize.
Autor: slavc - 05.07.2018, 18:08:33
Ujutro za doručak sjedimo skupa  sa francuzom bajkerom, koga sam upoznao još juče. Kaže, da putuje na BMW več 16 meseci. Odlazi prema Gerome, kdje je i naša sledeča destinacija. Poslije produžava prema Armeniji.
Ženu malo spravi u dobru volju. Pokaže ji sve polomljene kosti, koje je zadobio pri padcu sa motora a tih nije bilo malo.
Gazda hotela nas počasti sa sladkarijama i čajom. Čestitamo mu praznik.
Nogu smo uveče hladili sa ledom. Dobro, da sam imao sa sobom tablete protiv bolova. Noga izgleda loše. Svejedno odlučimo, da si ogledamo taj slavni bjeli kamen i Hierapolis.
Autor: slavc - 05.07.2018, 18:11:27
Zbog ozljede gležnja smo izabrala gornji ulaz. Parkiralište je za motore besplatno. Cjena ulaza je 35 TL po osobi.
Na ulazu te varnostna služba pregleda. Takode ima dosta varnostnika u samom parku.
Poslje ulaska sam iznajmio skuter trokolesnik, da se možemo lakše kretat. Po parku ima uredenih staza tako za pješake,  kao i za skutere sa kojim sva obišla veči deo  parka po kome  voze i manji kombiji. Cjena za skuter je 120 TL.
Darja je ušla u Kleopatrin bazen, koji naj bi imao zdravilne učinke ti su vrjedili 50 TL.
Kod ulaza, kde te varnostna služba pregleda iznajmim skuter (120 TL) sa kojim si ogledamo cjeli park. Darja uđe i  u Kleopatrin bazen. (50 TL)
Kad se je žena kupala u bazenu, su  sa vozilom hitne pomoči došla troje zdravstvenih radnika u pomoč ženski, koja se pokliznula na mokrim pločicama. Šofera vozila, koji je ostao kod vozila sam zamolio, da mi da elastični povoj za ozljedeni zglob. Dobio sam dva. Vratio sam se do žene i pozvao je da izađe, da je mogučnost, da joj pregledaju nogu. Počekala sva, da zdravstveno osoblje transportira ozljeđenu  gospu u vozilo hitne pomoči. Kad su završili  zamolim doktora, da pogleda i zglob moje žene. Pogleda, previje i nas pozove, da dođemo na detalnije pretrage u Denizli.
Autor: slavc - 05.07.2018, 18:15:38
Autor: slavc - 05.07.2018, 18:21:08
Kada završimo sa ogledom se uputimo u bolnicu u  Denizli. Gazda hotela nam da adresu. Profulamo samo jednom i relativno brzo nađemo bolnicu u kojoj radi samo urgentna služba.
Darjo odmah posjede na kolica, voze kod doktora, koji odredi slikanje. Nisam popio flašu vode, več se vratila iz slikanja. Skupa idemo nazad kod doktora, gdje su i ostali dežurni službenici. Svi su vrlo ljubazni, pričamo odakle dolazimo i kuda idemo. Doktor na kompjuteru pokaže sliku i kaže, da nije slomljena. Predpiše tablete za bolove i mast za mazanje zgloba. Zamolim jih, da nam daju kremu jer je neču moč kupiti do ponedeljka jer lekarne ne rade. Dobimo kremu. Djevojka, koja je isto radila u urgenci zamoli Darju, da se slika za uspomenu.
Od papira su tražili  samo putovnicu. Imali smo Coris zavarovanje ali to nisu trebali. Dobili smo potvrde o plačanju ( 233 TL za pregled  i 23 TL za ljekove) i izvide doktora.
Dobro je, da se može bez povoja obut moto čizme.
Kad se vračamo prema hotelu  svratimo na pravo pripremljenu odličnu  turšku kafu.
Posljepodne provedemo odmarajuči pored bazena.
Odlučimo, da sutra u jutro nastavljamo  put prema Kaspadokiji u Goreme.

Autor: Bagy - 05.07.2018, 20:06:34
Lijepa tura i krasne slike. Šteta zbog pada, bitno da se sve dobro završilo!  :thumb_up:
Autor: slavc - 10.07.2018, 19:29:14
Subota 16.6.2018 Goreme
Plan je bio, da 620 km pređemo do 17,00 ure popodne. Došli smo posle 20,00 ure.
Put nas je vodio prema glavnom gradu Turske Ankari. 24 stepeni celzija, bez sunca. ljepa  brza  cesta  je  bila idealna za vožnju. Zanimljivo je, da smo na putu ( tu mislim prvenstveno na Grču i Tursku)  sreli jako malo stranih motorista. Kratko smo pričali prvenstveno na bencinskim stanicama i odmaralištima sa turskim motoristima. Njih je zanimao motor i od dakle dolazimo, nas, kako doči do HGS kartice za avto put. Nisu nam znali pojasnit, kdje možemo nabavit karticu, neki su tvrdili, da za motoriste HGS kartice nisu potrebne. Isto je bilo i sa službenicima na bencinskim stanicama. To se odnosi na razgovore, koje smo vodili po našem putu do Ankare. Kasnije, kad počne avto put je bila situacija malo bolja.  u putopisu, kad stignemo na avto put ču  napisat, kako stoje stvari sa tom karticom. Zanimljivo je i to, da sam na svim bencinskim stanicama u Turskoj na kojima sam tankao bencin tražijo  avto kartu Turske i nisam je dobio.
Kod grada Dinar smo skrenuli sa avto puta verovatno zbog radova na cesti. Tu smo kroz nekoliko semafora vozili skupa sa dva dečka na Yamahi Virago. Popričamo na semaforima, studenta idu za Ankaru.
U gradu Cay skrečemo na cestu D300 prema Konyi. Kod grada Aksehir počne duvat bočni vetar sa  desne strane. Vozim između 70 i 90 na sat. U pravcu, kde idemo crni oblaci, koji nam pored sve jačeg vetra donose i kišu. Skrenem na prvu bencinsku stanicu. Tamo stoji motorista isto na čoperu. Kaže, da putuje iz Istambula prema Konyi u posjetu bratu. Črpalka na koji stojimo zatvorena. Pojasni, da jih je večina zatvorena zbog praznika. Kaže, da čemo do Konye sigurno nač neku, koja radi. Kiša sve jače pada. Iz torbi izvučem kišna odela i motorista nas pozove, da se mu pridružimo u kuči. Dopelje nas do nekakve kancelarije u kojoj ručaju dva mlada dečka od 12 do 15 godina. Donesu nam čaj i pozovu, da sa njima ručamo. Zahvalimo se na čaju i pristojno odbijemo ručak.
Moram pohvalit turke, kao jako prijazne ljude. Svugdje, kdje  smo se zaustavila zbog potrebe po nekoj  informaciji, stala zbog jake kiše, kupovala u ponekim trgovinama su nas počastili sa njihovim tradicijonalnim čajom.
Motorista se odluči, da če nastavit put iako nema kišnog odjela. Poslika naš motor i krene na put prema Konyi. Nas dva popričamo sa dečkima u glavnom sa pomoču prevajalnika na mobitelu. Kiša ne prestaje zato oblačimo kišna odjela i nas dva krečemo tražit prvu otvorenu bencinsku stanicu, koju nademo posle tri zatvorene.
Vetar  i kiša ne prestaje, putna brzina je ponegdje samo 60 km  na sat.
Kišna odjela firme Portwest su super. Ako jih obučemo na vrjeme na suvo motoristično odjelo tako suvo  i skinemo. Žena je imala na ovoj dionici zaščitu za rukavice. Kasnije je nije upotrebljavala i rukavice  ostale suhe.  Zaščitu za čizme nismo upotrebljavali. Ženi verovatno zbog položaja sedenja  čizme ostaju suhe. Meni na ovoj dionici, gde smo vozili negdje i po par cm vode malo vlažni.  Ujutro su bile OK.
Na tom djelu puta je bila velika površina obrađene zemlje. Najviše ima pšenice pa i drugih pridelka krompir, ovs... Imaju razrađen namakalni sistem, koji je taj dan pored obilne kiše stalno radio. I ljudi su usred kiše držali za crevo i zalivali rastlinje. Vidjeli smo i dosta šotora u grupi. Služe za  domovanje i spavanje radnicima, koji rade na poljima.
Planiran ogled trgovačke postojanke Sultanhani preskočimo. Još pada kiša, vetar se smanji, tako, da možemo malo brže vozit.
Kad stignemo v Nevsehir, kiša skoro prestaje. Ruke me bole, verovatno zbog naprezanja od držanja krmila. Čeka nas još slaba cesta do Goreme. Bila je postrugana verovatno če položit novi asfalt.
Autor: slavc - 10.07.2018, 19:35:00
Dolazak u to pokrajno zaista inpresivan. Kao da odjednom dođeš na drugi planet.
Zaustavimo se u centru Goreme, da pitamo za naš hotel. Pored nas se zaustavlja  francuz, koga smo upoznali u Pamukkalama. Kaže, da je prespavao u kampu, da je težko nač sobu. Sutra ide dalje.
I stvarno nismo dobili sobu za pristojnu cjenu. Prazne su bile najluksuznije i po 200 € na noč. Jednu mi je gazda pokazao. Apartma sa sobom, dnevnim boravkom i đakuzijem u turskom stilu je bila fenomenalna i vrjedna , da se u njoj proživi bar jednu noč. Nas dvoje se čemo zadovoljit sa cenovno ugodnijom varijantom. Te novce a i malo više  čemo sutra potrošit za vožnju sa balonom. Tražimo još pola sata ali sve puno zboj praznika, kojeg je iskoristilo mnogo turaka.  Pored nas se zaustavi domači bajker na GS, koji je došao u posjet svojoj djevojci. Svetuje nam da odemo u gradič Urgup i tamo tražimo prenočište kojeg i dobijemo.
Ujutro rano ustajemo, noga žene loša, otekla, pocrnela takođe  i prsti. Svejedno odemo i tri sata se vozimo po toj ljepoj i zanimljivoj pokrajni, kdje stvarno imaš dosta toga za vidjeti. Propustimo ogled podzemnog mesta Derinkuyu i trdnjave Uchisar. U Goreme si ogledamo vanjski muzej u kojem se nađe crkve sa ohranjenim freskama, koje ne daju da se slika, grobnice, prebivališta … .
Opet sretnemo francuza, kojem je otišla zajla sklopke. Drži još par nitki zajle. Ima pored nje več pripremljenu novu i kaže, da če potražit mehaničku radionu, da mu pomognu zajlu zamjenit. Odemo na piče.
Zbog lošeg vremena baloni ne lete. U ovom gradu smo planirali prespavat tri noči ali sa takvom nogom je najbolje otiči prema sledečem odmaralištu a to je Akcakoca pored crnog mora
Autor: slavc - 12.07.2018, 09:50:25
Nedelja 17.6.2018 Akcakoca - Črno morje
Vremenska prognoza na aplikaciji YR. je opet slaba.
Planirana ruta je bila, da se vratimo do Aksaraya i potom prema  jezeru Tuz Golu, pa  malo šetnje po soli u tom jezeru i onda dalje prema Ankari.  Slaba cesta na tom djelu prema Aksarayu, poškodovana noga, napovedano slabo vrjeme i malo vremena, koje nam je ostalo tog dana nas potera, da krenemo prema Kirsebiru i dalje prema Ankari.
Stanemo na prvoj bencinskoj stanici i pored goriva oblačimo kišna odjela. Cesta se na tom djelu u manjem djelu razlikuje od ostalih cesta. Ona je napravljena od zrnastog asfalta što mi za vožnju ne odgovara. Negdje sam pročitao, da i brže troši gume?
Kiša nas pere u valovima dobru trečinu puta do Akcakoce.
Kod glavnog grada Ankare vozimo po avto putu. Tu dobivamo informacije, da kad naiđemo na cestninske postaje možemo kupit HGS karticu. Par metara prije cestninskog prelaza  je mala kuča, gdje se nabavlja oziroma plati avto put. Ona zatvorena. Srečom,  nas čovjek, koji si naljeva vodu iz bližnje pipe obavesti, da zbog praznika Ramazana je  avto put besplatan. To piše i na velikom plakatu iznad tih prelaza. Kad prolazimo kroz cestninske postaje, koje nemaju rampe  ništa ne svira. Jaka sirena svira,  kad sva napuštala avto put, kod grada Duzce. Izgleda, da sirenu  tu nisu  izključili.
Hotel Poyraz, koji smo planirali brzo nađemo. Noč sa doručkom za dvoje  u  jednom najboljih hotela na našem putu 38 €. Motor parkiram pred sam ulaz u hotel i pokrijem ga prevlakom, koje sam koristio u Urgupu, Akcakoci i kasnije u Istambulu.
Akcakoca je manji turistički grad, sa ljepim »korzom za šetanje, mnogo lokala i kioska, gdje se može dosta toga od kulinarike  probat. Pošto je bilo več kasno
napravimo kratku šetnju.
Autor: slavc - 12.07.2018, 09:57:28
U ponedeljek ujutro nađemo lekarnu i uzmemo po receptu  predpisane ljekove za nogu. Uslužbenci hotela su vrlo ljubazni i daju nam sve potrebne informacije. Dan koristimo za ogled grada, po kome se šeta ogromno pasa ili se izležavaju  pored svog lokala, šoping za unuke i  kupanje u Crnom  moru. Grad ima dosta dugačkih peščenih plaža sa crnim finim pjeskom. More na tom mjestu ima jake tokove, bilo je  stalno valovito temperatura ugodna za kupanje. Na plaži redari – spasilačka služba, koji nas ljubazno pospreme do suncobrana i ležalki. Na plaži ti nude kruh sa semenima za 2 TL.
Autor: slavc - 12.07.2018, 10:04:52
Još neke slike iz Akcakoce
Autor: slavc - 13.07.2018, 19:32:58
Torek 19.6.2018 Istambul
250 km, koje moramo danas napravit je za nas na ovom putovanju kratka tura.  Vremenska prognoza opet slaba. Ako bi čekali  na bolju  bili bi verovatno još u Turskoj. Dobro je, da imamo mir od kiše bar tada, kad se ne vozimo sa motorom.
Posle doručka se zaustavimo na pumpi u gradu. Pristupi  gospodin sa tradicjonalnim čajem. Popričamo sa njim, radnik na pumpi nam kasnije objasni, da je gradonačelnik  grada. Ko neki župan kod nas. Obučemo kišna odjela, koje kasnije na postanku  skinemo. Velika greška, koja me je stajala, da sam bio mokar do kože. Nisam se hteo zaustavit na odstavnom pasu, jer je bila slaba preglednost na cesti,  zato vozim do prvog odmarališta. Gostjonica koja se drži bencinske stanice ima pozadi nadstršak za rastovor robe. Radnici koji piju čaj nas pozovu, da parkiramo pod tim nadstreškom. Ponude čaj. Ja si presvučem svu odječu. Žena je prošla bolje. Moto odjelo sušimo pored klima uredaja. Inače sa sobom imam za sušenje oprane robe dve lastiki, sa nešto ščipalkami, koje razstegnem u sobi ili balkonu hotela, tako da se do sledečeg dana roba osuši.
Čekamo sat vremena, da prestane jaki pljusak. Radnici  kažu da če padat stalno do Istambula. Svejedno krenemo po kiši, do sledečeg odmarališta, gdje nas šef bencinske stanice počasti sa čajem. Zamjeni nam nešto evra, tu si uzmemo nešto vremena za ručak.
40 km prije planiranog hotela u Istambulu  zbog jake kiše stanemo izpod nadvoza. Tu su parkirani 3 lokalni motoristi, koji nam pored ostalog pomažu sa informacijama, kako stiči do okružja  Sultanahmet. A tih skretanja i mostova je toliko, da si mislim, da moram nači neko drugo rešenje. Jedan od motorista zaustavi promet, da se možemo vključit u traku. Jako pada kiša, pada tako jako, da sam se čudio, da garmin koji nije za kišu uopče radi. Od jake kiše ne vidim šta pokazuje, ako otvorim vezir nešto čujem ali mi kiša pada u čeladu. Po par kilometara mi je svega dosta. Zaustavim motor, kod par taksija, koji čekaju sa  strane ceste. Parkiram i  uputim se do jednog. Pokažem mu ceduljicu na kojoj imam napisane adrese dvoje hotela i pitam ga dali me može vodit do najbljižjeg. Pogleda po mobitelu i kaže, da je vožnje 35 km i da me vožnja  košta 100 TL. Žena uđe u taksi. Ja ga pratim na motoru. Vozi nas iz Azije u Evropu. Neznam šta su si mislili ljudi ako su vidjeli ženu u taksuju sa kacigom i u žutom kišnom odjelu a mene kako jurim za taksijem.  A imala sva bar komunikaciju. Vozio je jako brzoi stalno menjavao trake. I preko 110 na sat. Ženi stalno govorim, da mu kaže, da smanji brzinu. Jednom sam mislio, da se neču moči zaustaviti, kod jakog  kočenja. Žena mi preko komunikacije govori, da ako stignemo živi, da da za   misu, kad se vratimo kuči. Ako sam dobro izračunao stižemo pred hotel posle 28 km. Bilo je stvarno ludo,  ali bar smo brzo stigli do hotela Aldem.  Kiša prestane padat.  Izza oblaka se pokaže sunce.
Autor: slavc - 13.07.2018, 19:45:11
Aldem hotel sva dobila za 45 € sa doručkom. Bio je poprilično zauzet. Zato dobimo manju sobu, koja je slobodna dva dana.
Kad sva oprala robu i sušila ostale stvari je soba više ličila na sušionu nego na spavaču sobu.
Moram spomenut, da mi  booking u Turskoj nije radio. Napisali su, da imaju poteškoče. Vezu sa domačima sva imala preko Vibera  tako, da smo iz SLO dobivala  podatke o slobodnim sobama u hotelima. Unapred sobe nismo rezervirali.
Na krovu hotela je funkcionalna razgledna točka, od dakle se vidi veči dio Istambula.
Na recipciji smo dobili dosta informacija. Dali su nam i kartu za tramvaj, da  se Darja ne muči previše sa hodanjem. Organizirali ogled Istambula sa ladjom i avtobusom. Pokupe te ispred hotela, ogled traje od 11 ure do 16 ure i košta 35 € po osobi.
Ogledala sva si baziliko Hagija Sofija – 40 TL  in Modro mošejo za koju te propisno obuku. Ogledala sva si veliki Bazar i razgledala okolinu
Probala sva i neke specjalitete međ njima i testi kebab, kojeg ti pripreme u lončenoj posudi.
Motor sam parkirao ispred ulaza u hotel. Sobu smo imali  sa desne strane ulaza tako, da sam video iz sobe motor. Portir kaže, da je motor bezbedan, oni dežuraju i preko noči a pokrito je sa kamerama. U javnoj parking garaži, koja je bila u blizini  sam pitao za parkirat pa mi momak kaže, da je parking samo za avte. Šalje me skoro kilometar dalje ali tamo ne idem.
Imam montiran alarm, napravio sam preko pametnog telefona, da me aktivira ako se alarm uključi ali ga na celom putovanju nisam uključio.

Autor: slavc - 13.07.2018, 19:47:34
Autor: slavc - 13.07.2018, 19:49:40
Autor: slavc - 13.07.2018, 19:52:54
Autor: slavc - 15.07.2018, 10:08:28
Četrtek 21.6.2018 Pamporovo
Da izbegnemo gužvu u Istambulu, krečemo ispred hotela u 5,30 sati. Iz grada smo u slabih 40 minuta. Dvaput stanemo jer nam se garmin gasi odnosno traži satelite. Ali svejedno je taj izlazak iz grada  milina prema ulasku u grad.
Čeka nas skoro 600 km. Po Turskoj  nas prati kiša u valovima. Stajemo par puta  ali kišna odjela odrade svoj posao, motor takođe. Cesta Ok, nema pretirane gužve. Stajemo na počivalištima, kdje šoferi  isto peru svoje kamione. Jedan nam priča, o luki Koper. Kad prelazim preko sapunice pazim, da ne uradim neki i najmanji pokret sa krmilom motora.

Da zaključim sa karticom HGS. Kad smo ulazila u Istambul nije bilo nikakve cestninske kontrole na avto putu  a sam je očekivao.
Zaboravio sam prije  napisat, da smo na putu vidjela bar 5 kontrola policije (uniformirana ali i civili sa naoružanjem), koja  cjeli promet preusmere na sporednu cestu ili odmaralište  To sva doživjela u jakoj kiši prije nego sva došla u Istambul. Preusmerili su nas na parking, gdje smo čekala u koloni na pregled. Naoružan civil je pristupio, pogleda naše putovnice, izdvojio  nas iz kolone i uputio napred.
Iz Istambula prema Bugarskoj granici je cestninska kontrola prije granice. Zaustavimo se i idem u zgradu pitat, da li treba platit HGS. Zaračuna mi 60 TL. Dobijam potvrdu i nalepnicu, koju ne treba nigdje lepit, možeš je stavit bilo gdje. Pri prelasku sirena ne svira.
Nemamo sreče sa kišom, nemamo sreče sa vodom od pranja vozila, a na granici iz Turske  u Bolgarijo nisam imao sreče ni sa vodom, koja razkužuje vozila. Vozio sam sa otvorenim vezirom čelade i prekasno opazio, da ta voda šprica u visinu bar dva metara. Tako, da me dobro razkužilo i po obrazu. Morao sam stati, i isprati lice sa vodom.
Po običajnoj kontroli papira stižemo u Bolgarijo. Stanemo na jednoj od črpalki i popričamo sa jedno sedam motorista Bolgara iz Svilengrada, koji putuju u Albaniju.
Rano poslje podne stižemo u Pamporovo. Tamo smo prvi i sami u hotelu, tako, da popodne iskoristimo za odmor u bazenu i savnama. Uveče skupa večeramo sa organizatorom moto susreta Julijem.
Autor: slavc - 15.07.2018, 10:12:32
U petak ujutro si ogledamo okolinu hotela, spoznajemo se sa prispelim motoristima susreta. Popodne nas povabe u svoje društvo Ib, Cimpa i Jordi, ogledamo si toranj Snezhanka visok 156 m i skupa provedemo ljepo posljepodne.
Kasno popodne smo u društvu slovenca, koji su stigli na susret.
Organizator se je pobrinuo, da imaju udeleženci susreta pored hotelskih usluga  i  dosta drugih aktivnosti: atraktivni vanski ručni nogomet, probna vožnja velikog Stroma, skupinska vožnja sa motorima i mogučnost spoznavanja bližnjih turističkih znamenitosti. Uveče druženje sa živom muzikom.  Svaki udeleženec susreta dobijo vrečicu sa propagandnim materialom, CD, majicom susreta.
Autor: slavc - 15.07.2018, 10:19:32
Autor: slavc - 15.07.2018, 10:29:15
Autor: slavc - 15.07.2018, 13:23:30
Nedelja 24. 6. 2018 Ilirska Bistrica
Naš moto susret u Pamporovu završio u 5,15 sati ujutro. U garaži i Chimpa sa kojim putujemo skupa do Zagreba. Hvala Chimpi, da nas je pratio. Bez njega nam sigurno nebi uspjelo napravit taj dan 1248 km. Sretno smo došli do doma u 20 sati. Kiša nas opet pratila od Trebnja dalje.
Da zaključim.
Ljepo i poučno putovanje, na kome smo zbog pada i poškodbe zgloba noge, dosta toga za ogledat preskočila. Možda nekom drugom prilikom te propuste nadoknadimo.
Strom radio ko sat. Nikakvih problema. Jedna maglenka crkla jer je u nju ušla voda. Zadnju gumu mi je po sredini zlizalo, tako da sam to osetio na vožnji, kad sam prevozio po krivinama zadnjih 30 km. Verovatno  se je to dogodilo zadnji dan putovanja.  Pomogla pa je skoro stalna vožnja na 5556 km  po brzim cestama i avto putu. Posle 13 hiljada sam obe zamjenio sa Metzeler Tourance next. Kod pada desni bočni kufer podrsan. Prednji sklop zavore podesio na pravu visinu. Ne vidim nikakve ogrebotine.
Zaključujem taj putopis sa gležnjem  Darje, koja ga je  išla slikat  u Bistrici ali ne vide zlom. To uoče na slikanju u bolnici  Izola gdje daju diagnozu, da ima zlom posteriornega meleola desnega gležnja Dobila gips, kontrola 8.8.2018.
Autor: ib - 15.07.2018, 13:25:37
Slavc, super putopis. Ako se slazes, mogu ti fotke stavit u album pa ce ti postovi ljepse izgledati  :thumb_up:

Mi smo se dosta druzili u Pamporovom, i bas ste mi super ekipa  :sretan: :thumb_up:
Autor: slavc - 15.07.2018, 13:50:43
Slažem se sa albumom. Hvala.
Autor: saxi - 17.07.2018, 14:04:55
Slavc fantazija, blago tebi sa takvom lavicom, zenom koju je avanturisticki duh vozio do kraja, hvala sto si podelio utiske sa nama i srećno u daljim uživanjima

Ćušnuto sa krša preko Tetrapaka

Autor: Brum - 19.07.2018, 10:03:32
Vrlo lijepo, interesantno i nadasve uzbudljivo putovanje  :klanjase:

Supruzi svaka čast na izdržanom putu s ozlijeđenom nogom  :thumb_up: Mi smo imali slučnu situaciju prošle godine u Bugarskoj i jako dobro razumijem kako Vam je bilo, mada je kod moje supruge na kraju prošlo bez lomova, ali s puno leda i stalno u moto-čizmama.

Jako puno vrlo korisnih informacija za sve buduće putnike u te dijelove svijeta.