Autor Tema: Zatezanje lanca  (Posjeta: 3721 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19650
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Zatezanje lanca
« : 06.07.2008, 11:15:42 »
Sve pise u uputama koje dobijete uz motor, ali vidim iz nekih clanaka da ima "majstorluka" i "savjeta iskusnih mehanicara" pa se govori o natezanju lanca pod opterecenjem itd...

Molim, nadjite u slijedecem tekstu gdje se spominje opterecen motor:

"ADJUSTING

Loosen or tighten both chain adjusters until the chain has
20 - 30 mm (0.8 - 1.2 in) of slack in the middle between
engine and rear sprockets. The ends of left and right spacers
must be at the same position on the scales to ensure that
the front and rear wheels are correctly aligned.

Place the motorcycle on its side-stand for accurate adjustment.
After adjusting the drive chain, tighten the axle nut to the specified torque.
Recheck the drive chain slack after tightening the axle nut.
Tighten both chain adjuster locknuts securely.

Rear axle nut: 100 N·m (10.0 kgf-m, 72.5 lb-ft)"


Pitanje: "Ali opterecen motor nateze lanac!!! Zar ne bi trebalo otpustiti lanac vise tako da kompenzira napetost?"

Ne. Jeste li culi za preload adjuster na straznjem amortizeru? Ideja je motor uvijek ima tocno zadanu visinu (tzv. "sag") nakon sto ga opteretite i to kontorlirate s tim podesivacem. Motor bi nakon optrecenja trebao "potrositi" izmedju 25-35 % ukupnog hoda vilice. Raspon "sag-a" za nase motore bi trebao biti slijedeci:

Naprijed - 25%-33% hoda vilice (ili 40-53mm od ukupnih 160mm)
Otraga - 25%-35% hoda vilice (ili 40-56mm od ukupnih 160mm)

Ako niti to ne pomaze jer ste preteski, morate modificirati amortizer koristeci jacu oprugu ili zamijeniti kompletni amortizer nekim (boljim/jacim) amortizerom.

Ono sto specifikacija dozvoljava je variranje u rasponu od 20-30 mm hoda lanca u "trbuhu". Za uglavnom neopterecen motor i voznju samo s jednim ili ako ste spustili motor duzim dogboneovima, hod moze biti 20 mm.
Ako je motor opterecen i ako se podizao kracim dogboneovima, vrijednost bi trebala biti 30 mm.

Evo sto radi lanac koji je "labav", dakle ima vise od specificiranih 30 mm hoda. Motor je prosao samo 30.000 km a lanac napravio stetu za jedne duze voznje:




To ce vas kostati jer treba skinuti swingarm s motora za zamjenu ublazivaca sto je relativno dosta posla a gumeni ublazivac kosta oko 25-30 E.

Podesavanje:

1. stavite motor na ravnu podlogu (jako vazno)
2. naslonite na bocni nogar
3. namjestite metar vertikalno na lanac u sredini lanca (izmedju prednjeg i straznjeg lancanika). Zaboravite na odokativne metode, uvijek cete napraviti gresku. Garantirano.
4. izmjerite hod lanca i ako je manji od 20 mm ili veci od 30 mm, priblizite ili udaljite kotac na swingarmu. Pri tome imajte na umu kako cete koristiti motor (neopterecen/opterecen,spusten/dignut dogboneovima). Varirajte samo u rasponu 20-30 mm. (vidi prilozen graficki prikaz)


Moguce stete:

- previse napet lanac moze puknuti (o opasnostima i mogucoj steti nema smisla trositi rijeci)
- previse otpusten lanac moze otpasti s lancanika, uzrokuje proklizavanje i preskakivanje (uz ruzne zvukove) zubaca lancanika i lamata po swingarmu tako jako da u kratkom vremenu unisti gumeni ublazivac.
"Ride Crazy , What could happen...????"