Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 11361 )

saxi i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline dado-ka

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5090
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #100 : 17.12.2017, 19:00:35 »
 :klanjase:
Zima je došla, jesi li barem garažu produžio?

Offline macakvn

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 643
  • Spol: Muški
  • born to be diferent
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650A L4 , 2014, BIJELI
  • Mjesto boravka: Nova Gradiška
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #101 : 18.12.2017, 16:20:23 »
Garaža je produžena,,,,ja vidio.
Glupe žene podižu glas a pametne noge.
Bolje proliti sa Perkinsonom,
nego zaboraviti popiti sa Alzheimerom.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #102 : 18.12.2017, 19:49:30 »
Nastavljamo dalje u revijalnom tonu  :icon_wink:

Pred kraj ljeta sam se uhvatio produživana garaže. Naime, kako je ona dugačka bruto 5 m, unutrašnjost je kraća 15-20 cm na ime debljine zidova i vrata. Kako automobil ima točno 5 m, ispada da je garaža prekratka. Na svu sreću smo kod gradnje "napustili" struhu krova iznad vrata skoro 80 cm i izbetonirali nekih 50 cm više. Upravo toliko sam ju odlučio produžiti.

Drvena konstrukcija s gredama, štaflama i letvama, te OSB pločama je idelana. Jednostavno i brzo se radi, i nakon premaza lazurnom bojom se ništa ne primijeti.



Konačno su stigli majstori koji su zamijenili vozačko staklo i gumu, te gumu oko stražnjeg stakla. Nažalost mi smo morali nekuda ići pa nisam bio cijelo vrijeme s majstorima da gledam (i učim) kako rade, ali kada smo se vrati stakla su bila na mjestu, i više nakon kiša neće biti lokva vode pod prednjim desnim sedalom i na stražnjoj polici po staklom. Jako sam zadovoljan ovim radovima.

Osim toga, novo vozačko staklo (zeleno, s zelenim rubom s gornje strane) odlično izgleda na automobilu.



Majstor je restaurirao volan (prvo u originalnu crnu, a zatim u bijelu boju koju sam želio), i uspio je srediti ručicu žmigavaca, te mehanizme električnih podizača prednjih vrata.



Majstor bravar je napravio okvir za fiksiranje baterije. Nije najljepši, ali radi svoj posao i nakon lakiranja će izgledati puno bolje.



Kolega mi je poklonio s svojeg Mercedesa W 123 Coupea originalne Mercedes aluminijske felge i vijke. No, vlasnik od kojeg je on kupio vozilo je felge lakirao u mat crnu boju  :thumb_down:

Sada imam 3 seta originalnih aluminijskih felgi, ali su dva seta bezveze lakirana (USA crom style i bljak mat crna). No barem sam dobio originalne vijke, jer ja sam umjesto 20 imao 16 vijaka u 5 različitih dimenzija. Isto tako, gume koje sam dobio na poklon nisu bog zna što, ali su sve istih dimenzija (moje su 4 različita proizvođača i dimenzije) i poslužiti će dok ne nabavim nove gume koje ću staviti na set felgi koje normalno izgledaju.

Skinuo sam krom felge s gumama i kod vulkanizera stavio poklonjene gume na krom felge, te konačno stegnuo sve kotače kako treba.

 


Inače postoje moderne gume u old style dizajnu šara gazećeg sloja, ali su prilično skupe. osim toga oš nisam odlučio koju ću od dviju dimenzija staviti. Normalne 185/70-14 ili 205/70 14 koje su imali modeli za USA tržište. Postoji i mogućnost kupovine guma s bijelim rubom, ali nisam načisto s sobom da li to želim.

Za sada ostaje ovako.


 




Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #103 : 18.12.2017, 20:47:26 »
Zacrtao sam si da bi bilo lijepo kada bih mogao Mercedes staviti u garažu do 06.12. odnosno Svetog Nikole. Na svu sreću, imao sam par dana stabilnog vremena pa sam uspio ostvariti svoj plan.

Prvo sam morao izbaciti Alteu i sve stvari iz garaže, a zatim ubaciti plitku policu (dubine 30 cm) na kojoj će biti dijelovi s Mercedesa.



Zatim slijedi detaljno pranje automobila



I uz malo manevriranja i pomoć kuma...



Konačno, nakon 9 mjeseci je dobio svoju garažu. Nije raskošna, ali je suha i čista.



Odnio sam tapetaru središnji dio volana da vidimo možemo li ga nekako urediti, jer je novi strašno skup (120 eura!)



Danas sam bio kod kolege koji je upravo završio s restauracijom svojeg primjerka identičnog vozila. Obzirom da je budžet bio skoro pa bez granica i rezultat je takav  :klanjase:



Mi smo željeli ovu boju slonovače, ali sada nam je otpala ta varijanta. Unutrašnjost je u tamnozelenoj koži i jako dobro izgleda.



Motor i donji postroj izgledaju da se s njih doslovce može jesti  :icon_eek:



Ja ne mislim ići do tolikog savršenstva (barem zasada), jer volim patinu, no kod restauracije je teško dobiti patinu jer obnovom sve izgleda novo i pomalo sterilno.. No još sam vrlo daleko od tih briga  :icon_mrgreen:

U svakom slučaju sada imam referentni automobil prema kojem mogu svoj lakše sređivati.


Danas sam bio na dogovoru za najam radione s dizalicom od svog rođaka koji živi blizu mene. Pokušao bih do proljeća nabaviti potrebne dijelove, te prije početka moto sezone završiti auto kako bih ga mogao registrirati do ljeta. Nadam se da ću uspijeti (vremenski i financijski).


Premda je bilo zubato zimsko sunce, iskoristio sam vrijeme da napravim malu inventuru dijelova kako bih se podsjetio što sve trebam napraviti ili nabaviti.

Svi dijelovi su u kutijama, označeni po grupama kako bi ih kada dođe vrijeme za to bilo lakše vratiti na mjesto, naravno, uz pomoć fotografija.



Sve stare dijelove nisam bacio, jer mogu poslužiti kao uzorak kod nabavke drugih.



Kutija s uljima i mazivima



Dijelovi servo ojačivača volana - crijeva koa ću vrlo vjerojatno dati izraditi nova



Gumena crijeva vode, ona su mi prva stavka nabavke



Drvene lajsne - imam ih 6 , nedostaje mi pet, a i te koje imam treba restaurirati. Ovo će biti skupo i komplicirano. Razmišljam da pokušam pronaći majstora adekvatnog znanja u HR



Ventilator (nije od klime)  i remenica - to bi trebalo lakirati



Mehanička glava volana koju ću vratiti predhodnom vlasniku kada se uvjerim da je sve u redu s ovom servo koju mi je dao



Kučišta vodene pumpe i termostata - možda ih odnesem ispjeskariti sodom ili staklom, jer sam očisti koliko sam mogao, ali ne izgledaju baš lijepo.



Metalne cijevi vode novonapravljene, te novi termostat i vodena pumpa, te klingerit za brtve - sve čeka ugradnju



Ovo su te mat crne felge



Ovo je treći, najbolji (nije niti on savršen) set felgi na koji će ići nove gume



Hladnjak klime (trebalo bi ga lakirati) i izvlakač zvan "Japek"  :icon_mrgreen:



Nove svječice i brtva poklopca ventila



Alternator s nosačem koji treba lakirati, te reparirana servo pumpa s nosačem koji treba lakirati



Posuda servo ulja s nosačem - sve treba lakirati




Pribor s unutrašnje obloge prednjih vrata, unutrašnja lampa i sat za kasniju ugradnju



Dijelovi s unutrašnjih obloga vrata



Prednje oplate vrata i okvir ventilatora koji se montira na hladnjak vode



Filter zraka, te motor ventilatora klime i napinjač remena klime. Filter - zamjena, ostalo urediti (zamjena ležaja i lakiranje)



Crijeva klime, nosač ventilatora klime - crijeva će ići u zamenu, a nosač na lakiranje



Hladnjak vode - treba na lakiranje




Kučište filtera zraka - možda i njega lakiram



Uređena pumpa goriva s nosače koji treba lakirati



Mehanizam sirene s volana



Sirene - trebaju lakiranje



Plastične kutije s sitnim dijelovim, vijcima, kopčama i slično



Iskoristio sam malo lijepog vremena i prilagodio držač baterije, te uredio vijke koji ga drže. Sada ga još treba lakirati i to je to



Mislim da su ovo zadnji radovi na autu ove godine. Dolaze blagdani i hladno vrijeme, pa se treba baciti na literaturu, ebay i obilazak dućana i majstora.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #104 : 12.03.2018, 09:10:04 »
Premda nije bilo slkika duže vrijeme, to ne znači da se nije radilo na autu  :icon_wink:

Obnovio sam aktivnost na Oldschool forumu koji okuplja vlasnike starih automobila i tamo postavio ovu temu kako bih upoznao srodne duše i sakupio kontakte potrebne za nastavak proekta.


- upoznao sam kolegu Beru  i dobio edukaciju oko Mercedes W 114, tzv "Minike". Pojedini dijelovi interijera su isti na W 114/115 i na W 108, npr štitnici sunca i njihovi nosači, što olakšava pretragu za dijelovima

- ostavio sam crijeva servo volana u VEP hidraulici da mi naprave nova (stara su već ispucala, premda ne cure)

- od kolege sam dobio nešto dijelova pa se mogu sada igrati s njima  :icon_mrgreen:


Premda je zimi kratak dan i rano je noć, nešto se ipak malo rad  :thumb_up:



Pripremljeni dijelovi za pjeskarenje i lakiranje



Sada imam duplo više drvenih dijelova nego prije i vrlo sam zadovoljan time. Hvala još jednom kolegi.



A dobio sam i nešto sitnica. Nakon pranja ću istražiti koji dio je za što.



U međuvremenu sam se učlanio u "vdh", jedan od najvećih Mercedes klubova u Njemačkoj, koji nude mogućnost lakše i povoljnije kupovine novih i rabljenih dijelova  sa svog lagera kao i kod mnogih trgovaca, uključujući i Mercedes classic odjel.

Organiziraju redovne godišnje obilaske američkih auto-otpada na kojima sakupljaju dijelove za Mercedes oldtimere, a imaju i grupne narudžbe za ponovnu izradu pojedinih dijelova.

Samo za informaciju o kakvoj se "udruzi građana " radi:
- postoje kao klub već 30 godina
- imaju cca 8500 članova s cca 12500 automobila
- godišnjn članarina je 70 eura, u sklopu koje dobivate magazin koji izlazi kvartalno, karticu s popustom za sve Mercedes dućane, servise, muzeje, te priručnik po izboru o Vašem tipu vozila
- kupuju alate za izradu dijelova i obnavljau proizvodnju dijelova za svoje članove
- jednom godišnje se sastaju u malom gradiću Ornbau između Nürnberga i Ingoldstadta na susretu koji okupi nekoliko tisuća vlasnika vozila
- kao kuriozitet navodima da im je uprava Mercedesa poklonila znak Mercedesa visok 6 m i težak 15 tona koji je godina bio na vrhu njihove zgradu u Bonnu kao svojevrsni zaštitni simbol Mercedesa i Bonna.
- imaju 10-ak specijalista za pojedine tipove ili dijelove automobila 

Premda ne vladam njemačkim jezikom tako dobro, uz pomoć svoga znanja, google-prevoditelja i činjenice da jej mehaničarima njemački "materinji" jezik, uspijevam kontaktirati, a vjerujem da ću vrlo brzo pronaći nekog s našeg područja pa ću se onda još lakše snaći.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #105 : 12.03.2018, 09:21:42 »
Hladnjaci (voda, klima i ulje) su očiščeni, oprani i odmaščeni, poravnao sam savijene lamelice u saćama i idu na lakiranje.



Danas sam išao u pregovore za jedan W 108 za dijelove, ali nažalost prodan je (otići će u Markuševec). Šteta, auto je bio kompletan, ali bez potencijala za restauraciju, no vlasnik je tražio previše novaca (po mome mišljenju).

No, za utjehu sam vlasnika "riješio" brige za drvenu lajsnu ispod vozačkog stakla. Kompletna je, ali...djelomična nagorjela  :shok:
Naime, vlasniku se "malo zapalio" auto dok ga je vario  :shootme:
Na svu sreću nije izgorio, ali dio armature je oštećen, pa i ova lajsna, ali na središnjem, ravnom dijelu koji je lakše urediti.

E sada imam tri, valjda ću uspijeti nekako iz njih složiti jednu kako treba. Mislim, majstor, a ne ja  ;D



Danas mi je stigla Datenkarte iz "Emil Frey" centra za prodaju Mercedesa.

To je dokument kojim se utvrđuje datum proizvodnje i originalna konfiguracija vozila koja je izašla iz tvornice, te kao takva predstavlja temelj po kojem se vozilo vraća u prvobitno stanje (ako se to želi).

Koliko vidim, vozilo je proizvedeno 24.03.1970 i još uvijek je "matching numbers" po pitanju motora i mjenjača (originalno ugrađeni motor i mjenjač su još u vozilu, što mu naravno diže cijenu).

Sada moram odgonetnuti sve kodove za opremu.



Pokušati ću saznati prvu isporuku vozila, nekada je to označeno, ali nije pravilo, ali sumnjam da ću moći pratiti povijest vozila u SAD-u do zadnjeg vlasnika iz Sacramenta, Kalifornija.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #106 : 12.03.2018, 09:25:03 »
Nakon istraživanja bloslovljenog interneta saznao sam slijedeće podatke:

Moj auto je isporučen 24.03,1970. iz Mercedesove tvornice u Sttgartu s 10 litara goriva i posebno pripremljen za internacionalni transport (zaštita karoserije) s lakom koji je konzerviran, i tu u USA.

Ne znam u koju državu ni kod kojeg dilera (pretpostavka je u Kaliforniju, možda u Sacramento). Možda i to saznam, a onda eventualno i ime  prvog kupca.

Vozilo je bilo originalno tamnocrvene boje (koja je ispod ove srebrne), s crnom kožnatom unutrašnjosti. Prednja sjedala su pojedinačna, imala su naslone za ruke (nema ih više, a skupi su  :thumb_down:), imao je i poseban tapecirani dio između sjedala koji je s podignutim naslonimka za ruke "fingirao" amerikancima omiljenu prednju klupu. Naravno niti tog dijela nema više.

Imao je servo volana (konačno ga ima i sada) i mjenjač na volanu, instrumente u miljama, lijevi retrovizor na vratima, radio Becker Europa Stereo, zelena stakla, 4 električna podizača stakla, klima uređaj Termo-king, te 5 guma Goodyear s bijelim robom (i one su skupe i teško dobavljive).

Eto to je bilo tvorničko stanje i to je osnova za rad.

Naslone za ruke naprijed sam tako i tako mislio nabaviti, a želio bih i stražnje naslone za glavu, ali za njih moram imati vodilice u stražnjem naslonu sjedala, pa će tu biti traženja po bespućima ebaya. Ista stvar je i s ovim Becker radiom i s još 3 zvučnika koji mi nedostaju. Ne znam da li je vozilo imalo i peti zvučnik na gornjem središnjem dijelu instrumentalne ploče table. Mjesto za njega imaju svi Mercedesi, ali ja nemam čak niti ukrasnu pokrivnu masku.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #107 : 12.03.2018, 09:30:23 »
Sada sam u fazi traženja adekvatne stručne literature. Mercedes je tu stvari poprilično zakomplicirao jer ne postoji jedinstveni radionički tvornički priručnik za neku seriju, nego posebno za motore, posebno za mjenjače, posebno za klima uređaje, posebno za limarske radove i posebno za ostatak vozila. Pa onda knjige s podacima o svim vozilima, pa onda knjige dijelova.

Originalne knjige su jako skupe, ima ih dostupno i u elektronskom obliku. No ja sam "strara" škola, koja voli listati papir, a ne "scrolati" mišem. Osim toga daleko je praktičnije tražiti podatke u pravoj knjizi nego "listati" bezbrojne stranice na ekranu. Barem meni.

Znam da bez originalne literature nema ozbiljnog posla, i znam da će to koštati, ali bih želio kupiti samo ono što mi točno treba. Recimo Haynes knjiga za moj tip motora nije baš nešto. Kvaliteta slika i shema je očajna, i kada se počne ulaziti u detalje i stvarne probleme vrlo brzo se vidi zašto košta 20, a ne 200 eura.

Specijalizirani forumi su puno korisniji po tome pitanju, mada mi je njemački jezik barijera jer ga ne razumijem toliko dobro, pa potraje dok nešto pronađem, pročitam i shvatim sve detalje.


Dobio sam od kolega ove poticajne video uradke  :icon_mrgreen:

https://www.facebook.com/groups/216047336152/permalink/10155917031776153/

Baš sam ovakvu kombinaciju vanjske boje i unutrašnjosti imao na umu  :icon_wink:


https://www.facebook.com/groups/39629295751/permalink/10156780562835752/

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #108 : 12.03.2018, 10:09:24 »
Dok čekam ispjeskarene dijelove da se polakiraju, te tražim dijelove po bespućima interneta, malo sam si uredio "administraciju".

Dakle, u ljeto 2013.godine sam odlučio da ću za nekoliko godina nabaviti oldtimer, pa sam se bacio na proučavanje te tematike.

U međuvremenu se sakupilo podosta štampe, uglavnom njemačko govorno područje:



S posebnim naglaskom na magazine u kojima je opisan tip automobila koji mene interesira:




Pa sam nabavio nekoliko posebnih izdanja vezano za restauracije




Nešto knjiga na temu mog autombila, mojih i posuđenih




Kada je stigao automobil, došla je na red i stručna literatura, katalozi dijelova, proizvođača i trgovaca




Ovo je posebno izdanje vdh mercedes kluba za ovat tip Mercedesa. odličan izvor informacija za sve koji namjeravaju kupiti ovakav automobil. Povijest vozila, razvoj, motorizacija,oprema, tehnički detalji, boje, interijeri...




S Mercedes originalnom tvorničkom literaturom je najteže, jer je nema i jako je skupa. Ovo je recimo originalni pregled svih servisnih informacija za osobna vozila od 65-72 godine na američkom tržištu. Dakle svaka produkcijska promjena nekog tipa je opisana s a svim detaljima. Vrlo korisna knjiga, koju sam dobio na posudbu kako bih izvukao podateke vezane za moj tip automobila.



I za kraj, kako sam a kolekcionar modela automobila, prigodno sam nabavio nešto vezano za moj W 108, od 1:87 do 1:18 mjerila  :thmbup:

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20310
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #109 : 12.03.2018, 10:35:10 »
Lijepo  :icon_mrhappy: :thumb_up:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #110 : 13.03.2018, 09:45:28 »
Mehanizmi električnih podizača prednjih prozora su imali istrošene zube na zupčaniku, pa sam ih poslao na reparaturu, a sada sam otvorio elektromotore, očistio staru i tvrdu mast, te ih napunio novom i isprobao preko baterije.

Sve funkcionira kako treba, barem na stolu. Nadam se da neće biti problema kada ih vratim na mjesto.




Već duže vrijeme gledam ovu ukrasnu rešetku na haubu kroz koju ulazi zrak u ventilaciju, i vidim jako puno smeća u njoj. Konačno je i ona došla na red da se raskopa, očisti i uredi.

Drži ju samo nekoliko malih vijaka, a usput mičem i gumenu brtvu koja odvaja taj prostor od motornog dijela. Ona je potpuno suha i ispucala i također će ju trebati zamijeniti.





A ispod...ispod se nalaze dvije, hm, filter pregrade, manja i veća, obje u začepljenom i raspadnutom stanju.



Nakon uklanjanja uništenih "filtera" vidljiva je sva raskoš kalifornijske i hrvatske flore, uglavnom u dehidrirajućem stanju.

Da mi ne bi bilo dosadno pobrinula se cijev podtlaka koja vodi od usisne grana na servoojačivač kočnica, koja je pukla kao repa nakon što sam slučajno naslonio ruku na nju. Još jedan posao.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Igor Mihajlik

  • - OFI -
  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1498
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 1000 K8
  • Mjesto boravka: Hrastnik Slovenija
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #111 : 13.03.2018, 11:38:08 »
Znao sam da si lud na te stvari al si još i luđi nego što sam mislijo  :icon_mrgreen:
Lado je moj idol

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #112 : 13.03.2018, 20:27:00 »
Znao sam da si lud na te stvari al si još i luđi nego što sam mislijo  :icon_mrgreen:

Hvala  :thumb_up:

To shvaćam kao pohvalu  :icon_wink:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #113 : 13.03.2018, 20:40:48 »
Obzirom da toga smeća ima puno, a otvori su duboki i teško pristupačni, odlučio sam skinuti poklopac usisa.



Ispod njega su prava gnijezda



koja sam prvo usisao



pa onda oprao



Sada puno bolje izgleda, vidljiva je originalna boja automobila, a važno mi je da osim nešto površinski nema korozije koja je na tim mjestima česta kod europskih automobila.

Ove filter mrežice su prilično skupe, pa dok ne nađem trajnije riješenje, skinuti ću stare i zalijepiti nove, čiste i uredne. Ili od uloška za filter nape ili filter usisavača, koja bude zgodnija.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #114 : 13.03.2018, 20:53:09 »
Zalijepio sam nove filter mrežice i sada mogu na svoje mjesto.



Eto, sada neće kod pokretanja ventilacije uletjeti kalifornijska flora u kabinu



Sada preostaje montirati poklopac usisa (zamijenio sam stare korodirane vijke)



Montaža brisača...




...kromirane rešetke usisa...



...te na kraju brtve prema motornom prostoru, koji ću kasnije zamijeniti boljom, ili novom, ako ne bude preskupa


« Zadnja izmjena: 14.03.2018, 09:29:59 Brum »
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline JapacVG

  • Zelen
  • **
  • Postova: 84
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Mjesto boravka: Dnevni Boravak
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #115 : 14.03.2018, 07:26:19 »
Ti znas da ima i novih mercedesa za kupiti?  :icon_mrgreen:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #116 : 14.03.2018, 09:27:39 »
A sada malo elektrike. Krećemo od izvora - baterije. Ona je na toplome, na punjaču, a njeno ležište izgleda ovako:



Podložna ploča baterije je zbog curenja kiseline iz starih akumulatora, izjedenas korozijiom te će ju trebati zamijeniti.



Blatobran ispod baterije sam očistio, te dao izraditi novu ploču, koju treba polakirati i vratiti na mjesto. Nema rebra za poačanje, ali je od debljeg lima tako da će to biti u redu.



Usput ću provjeriti spoj mase na karoseriju



Usput sam pronašao još kvarova i potencijalnih kvarova na električnoj instalaciji



Čeka me uređenje i ovih kutija s osiguračima u motornom prostoru. Čiščenje paučine, smeća, korozije, te upotreba mesingane četke, kista i pincete uz kontakt spray i zamjenu osigurača, smanjuju mogućnost nastanka problema zbog loših spojeva.



Obzirom da ovaj automobil ima dosta opreme, tj dodatnih potrošača, ima i više releja, koje također treba prekontrolirati i urediti. Čišćenje kontakata, upotreba kontakt spraya i malo poliranja metalnih kučišta releja čine stvari boljim i ljepšim. Želio bih zamijeniti ova gumena ležišta jer su potpuno propala a i ružno izgledaju, no moram ih negdje nabaviti.



Nosač releja je također vidio bolje dane, pa sam ga skinuo i poslao na lakiranje



Na nosaču se nalazi mikroprekidač za haubu, ali ne znam čemu on služi, nema osvijetljenja motornog prostora, a niti alarmnog sustava  :confused:
I njega sam uredio

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #117 : 16.03.2018, 08:36:29 »
Pod nosom mi je motor brisača, pa reko, da i njega pogledamo. Provjera i čiščenje konektora, otvaranje motora radi podmazivanja prijenosa, drugo se ne može napraviti bez demontaže motora, što je prilično komplicirano, pa to preskačemo, jer se skida iznutra, ispod table.



Konačno sam podigao nova crijeva servo volana (VEP hidraulika iz Vrapča). Dosta su skupa, ali stara su bila porozna i morao sam ih zamijeniti.

Malo sam uredio priključke na krajevima i čekamo ugradnju. Stara ostaju za uzorke.



Nabavio sam i novo crijevo za podtlak, gumeno, crno dok ne pronađem originalnu ili sličnu plastičnu prozirnu cijev.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #118 : 16.03.2018, 08:59:45 »
Kada sam montirao servo glavu volana, nisam ju lakirao, a poslije mi je bilo žao, jer je prilično napadnuta površinskom korozijom. Kako ju je nezgodno montirati jer ima malo mjesta, odluka da skinem servo ojačivač kočnica kako bih ga obnovio, olakšala mi je taj posao. Naime, premda sam skinuo i i poslao na reparaciu glavni kočioni cilindar, tada nisam skinuo servo ojačivač. Poslije sam vidio kako je i on prilično napadnut korozijom, a kako je to priličan komad metala u motornom prostoru, ne izgleda baš lijepo. Osim toga, ispod njega sam vidio da ima dosta smeća koje nisam mogao očistiti, a bio je i začepljen otvor u blatobranu kroz koji je trebala oticati voda i smeće. Bojao sams e da bi moglo biti korozije na mjestu gdje nečistoća stoji godinama.

Prvo sam skinuo servo ojačivač. Kako još nisam odzračio kočnice, nisam radio dupli posao i nisam potrošio novu kočionu tekućinu.

Izvlačenje tekućine iz posuda, demontaža posude, te odspajanje cijevi i demontaža glavnog kočionog cilindra.



Dva vijka iz motornog prostora, te jedan iz unutrašnjosti, i odvajanje pedale kočnice su dovoljni kako bi se oslobodio put za izvlačenje servo ojačivača.Vidljiva je količina smeća ispod njega.



Kako je vidljivo na slikama, poprično je načet korozijom, ali mislim da će nakon pjeskarenja izgledati kako treba za lakiranje.



Očistio sam sve smeće, i stvarno je bilo korozije, i tragova oštećenja uslijed curenja agresivne kočione tekućine. No nije strašno,, jer sam žičanom četkom na bušilici vrlo brzo došao do zdravog metala. Kada dođe na red kompletna restauracija, motor će se izvaditi te će se ovaj dio karoserije urediti kako spada.



Sada sam se mogao fokusirati na servo glavu volana do koje je pristup sada neizmjerno lakši, čak i bez dizalice.



Odvajanje spona je prvi posao.



Nakon toga slijedi demontaža volana, kako bi se stub volana mogao izvući iz glave i ona skinuti s vozila.



Demontažom dvaju vijaka oslobađa se stub volana prema unutrašnjosti vozila



Sada glavu drže samo ova tri vijka na lijevom blatobranu.



Oslobađa se prostor oko ovog dijela motora koji će mi pomoći da ga lakše očistim i uredim. Želio bih , koliko e god to moguće očistiti motorni prostor od prljavštine, i masnoće kako bih mogao odmah vidjeti ako i kada nešto ponovno procuri.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4555
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #119 : 16.03.2018, 15:16:33 »
I za kraj malo estetike. Znam da je auto i motor star, ali ako ga mogu malo uljepšati, tako da skinem smeće, naslage stare masnoće i korozije, to barem ne košta puno.

Osim toga, kako sada nema puno agregata na motoru, otvoren mi je put ka boljem čiščenju.



Poslije čiščenja ipak izgleda malo bolje.



Kako je riječ o linijskom šestocilindričnom motoru, poklopac glave ventila je popriličan komad metala koji odmah pada u oči kada se podigne hauba. Pašto sam nabavio novu brtvu poklopca, tako i tako ga trebam skinuti, a usput ću pogledati stanje bregaste osovine, a planiram i prekontrolirati ventile.

Preko poklopca se pruža nekoliko crijeva i mehanizam polužja gasa, stoga ih je potrebno ukloniti.

Crijevo podtlaka između usisne grane i servo uređaja kočnica sam uklonio ranije, sada je ostalo crijevo uljnog oduška.



Oslobađam mehanizam gasa čije polužje je također oksidiralo pa ću ga kasnije učistiti.



Preostaje skinuti tri vijka i moguće je skinuti poklopac ventila.



Nema naslaga starog ula, ali nije najčišće. Sigurno će trebati promijeniti motorno ulje nakon par tkm, kako bi se motor dodatno isprao.

Bregovi na bregstoj osovini su vidjeli i bolje dane, ali to za sada neću dirati dok automobil ne počnem voziti.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580