Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 24965 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #60 : 19.07.2017, 09:57:43 »
Sada počinje ozbiljnii rad. Konačno su stigli ovi podmetači, kiša je prestala i sada mogu podići auto i raditi ispod njega. Naime, za funkciju vozila kao takvog najvažniji dijelovi su smješteni oko agregata i ispod poda.

Kako ja uvijek krećem od lakšeg prema težem, tako sam odlučio da prvo podignem stražnji kraj vozila, te vidim u kakvom je stanju i počnem ga uređivati.

Plan je dizalicom podići stražnji pogonski sklop (tzv "stražnji most") na visinu koja mi omogućava da radim ispod vozila i staviti podmetače na predviđena mjesta.

Obzirom da ovo vozilo ima takozvani polukruti stražnji most ("Pendelachse") i stražnji pogon, ima diferencijal iz kojeg uvijek curi ulje pa oprezno podmećem dizalicu pod njega i pažljivo ga podižem. Zbog hoda stražnjeg ovjesa, potrebno je vozilo dosta podići u zrak kako bi se oslobodio prostor za rad. Stavljam metalne podmetače (svaki nosivosti 3 t) na predviđena mjesta te podmećem drvene kocke kako ne bih oštećivao lim.

Lagano spuštam dizalicu kako bi karoserija sjela čvrsto na podmetače. Ovdje je sigurnost vrlo važna i nema mjesta improvizacijama. Prednji kotači imaju klinove, podloga pod dizalicom i podmetačima je čvrsta i ravna, i sada se konačno može početi raditi.

Prvo slijedi inspekcija donjeg postroja. Obzirom na to kako je izgledao predhodni auto koji sam gledao, ovaj je gotovo pa nov. Naime, 40 godina vožnje u kalifornijskoj klimi je sasvim nešto drugo nego 40 godina u srednjoeuropskoj klimi. Obzirom na suh zrak, vrlo malo padalina, te izostanak soli, karoserija (koja je tada bile prilično slabo zaštićena od korozije) izgleda iznenađujuće dobro. Ima vrlo malo tragova te pošasti, uglavnom površinski, osim na jednom mjestu na podnici automobila koja je ranije popravljana, ali nestručno.

Svi strukturalno nosivi dijelovi su vrlo zdravi, nema nikakvog prohrđavanja ili "fušerskih" popravaka betonom, pur pjenom, stakloplastikom, limom od konzervi, pop zakovicama ili raznim drugim priručnim materijalom, tako tipičnim za vozila s američkog tržišta. Nevjerovatna je maštovitost njihovih "majstora". Najomiljenija stvar im je kit, kojeg koriste kao slastičari, u enormnim količinama. Nije nikakvo čudo pronaći na automobilima nekoliko cm debele "naslage" kita!

No to samo znali i ranije, i to je jedan od glavnih razloga zašto je vozilo kupljeno.

To naravno ne znači da nema limarskog posla na njemu. Zbog velikog broja strukturalnih pojačanja te zatvorenih profila koji nisu iznutra zaštićeni ničim, korozija se širi iznutra prema van, te su uvijek moguća iznenađenja kod početka radova.

No, nema velikih problema, i nema vidljvih tragova karambola. Sva vrata i haube se otvaraju lagano, linije karoserije su ravne, vozilo je "utegnuto" i kao takvo predstavlja dobru osnovu za rad.

Kako je zbog takvog stanja limarije, rad na uređenju iste prolongiran za 1-2 godine, sada se fokusiram na mehaniku. Cilje je vozilo dovesti u ispravno tehničko i vozno stanje. Za to je nužno pregled i uređenje pogonskog dijela, sustava upravljanja, kočnica i u konačnici samog agregata.

Na stražnjem dijelu se nalazi rezervar goriva (ispod poda prtljažnika), električna pumpa goriva s gumenim i metalnim vodovima, stražnjiu pogonski most s poluosovinama, te stražnje nožne i ručne kočnice te ispušni sustav (jedan njegov dio). To su stvari na kojima planiram raditi, uz demontažu stražnjeg branika i njegovu inspekciju i uređivanje.

Prvi pogled obećava. Naravno ovo je 47 godina star auto, koji se uređuje i to treba imati na umu.










Rezervar je vrlo zdrav i ravan i ima sve vijke za montažu





Amortizere će zasigurno trebati mijenjati, a količina paučine je...evidentna, jer ipak je vozilo stajalo skoro 8-9 godina u HR.




Obzirom da je serija W 108 nasljednik serije W 111 koja je koncepciski vozilo iz 50-ih godina, ne treba očekivati najnoviju tehnologiju kod konstrukcije stražnjeg ovjesa. To je jedna od mana ovog automobila, a konstruktori su je željeli riješiti ugradnjom ovog "amortizera firme BOGE koji za razliku od predhodnika (koji je imao metalno spiralnu oprugu) hidraulički "smiruje" rad stražnje mosta. Ovaj dio se više ne proizvodi, ali je moguća (skupa) reparacija. Ne znam u kakvom je stanju, ali sigurno će i on jednog dana doći na red.





Osim tragova dugogodišnjeg curenja ulja iz diferencijala ostatak vozila izgleda sasvim uredno i zdravo.























Ovo je dio popravljane podnice




A ovo je nasumnjivii dio praga. Vrlo je čvrst, ali ima korozije s unutrašne strane, to je sigurno.




Ispuh vozila je jako osjetljiv na dugogodišnje stajanje zbog kondenzacije unutar cijevi koja ga razara iznutra. Osim toga, vidlijvo je da je već nekoliko puta (jeftino i bezuspješno) popravljan stoga je ovdje jedini mogući način, kompletna zamjena cijelog sustava od ispušnih grana do stražnjeg lonca.

Dogovorio sam se s majstorom  Lastovčićem oko tog posla. Kolege koji imaju takav automobil su zadovoljni kvalitetom i cijenom rada, stoga nema potrebe da izmišljam toplu vodu.

Za prvu ruku ću staviti nekoliko gumica koje nedostaju kako ne bi teški, dupli sustav visio.









Električna pumpa goriva je smještena izvan rezervara, zaštićena metalnom limenom zaštitom i trebala bi biti fiksirana na gumenim nosačima. No nosača uopće nema, pumpa "visi" na crijevima i nije čudo da iz nje, premda radi, curi gorivo što je vrlo opasno. Vrući ispuh vozila je vrlo blizu pumpe.




Stoga skidam pumpu, kao i metalno zaštitu, a crijeva privremeno blokiram. To će sve trebati urediti i zamijeniti sve gumene dijelove, te nabaviti gumene amortizere za pumpu.

 


 





Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #61 : 23.07.2017, 14:32:28 »
Vrijeme je za skidanje kotača i raskapanje kočnica.

S autom sam dobi 4 različite gume i 18 umjesto 20 vijaka, i svi su različiti, tako da moram nabaviti sve nove vijke za ove felge

Unutrašnja strana felgi je prilično korodirala, no to će se sređivati kada dođu na red.

Stražnji diskovi su istovremeno i doboši za ručnu kočnicu. Premda su korodirali, izgledaju jako dobro i mislim da će ostati na vozilu.



Kako imam set za reparaciju kočionih kliješta, odmah sam ih razdvojio, jer je sve zapečeno od dugoga stajanja. Kočione pločice su nejednoliko potrošene, i biti će zamijenjene



Demontažom diskova, vidljiv je mehanizam i kočione obloge ručne kočnice, koje će se također zamijeniti



Sajla ručne kočnice izgleda dobro



Obje kočnice sam raskopao odjednom



Kočiona kliješta, diskovi i pumpa goriva. sada to sve treba urediti i pripremiti za ugradnju




Stražnje branike treba skinuti, provjeriti sve vijke i nosače branika.



Nosači branika su dostupni iz prtljažnika



Stražnji branik i tzv "brkovi" (dupli branici koji se nalaze u kutevima vozila iznad glavnog branika)



Sada treba rastaviti stražnji branik (sastoji se od dva glavna dijela, unutrašnjeg nosača, zaštitne gume izvana i još nekih sitniih dijelova- Vijci su uglavnom korodirali, te ću ih sve zamijeniti onima od inoxa



Krom je prilično dobar, osim na lijevom braniku.


Nosači branika nisu savijeni. Očistio sam ih, neću ih lakirati sada, nego kada bude potpuno restauracija.




Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20755
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #62 : 23.07.2017, 14:48:16 »
 :thumb_up:

Na jednoj fotki cini se da auto dizes i drzis samo na hidraulickoj dizalici, pa me strecnulo. Nedavno poginuo neki lik u HR jer je dizalica popustila i pritisnula ga dok je bio ispod auta. Onda sam vidio da imas fiksne podupirace na bokovima   :strumpf: :sretan:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #63 : 23.07.2017, 14:55:30 »
Konačno da se nešto počne i uređivati. Nabavio sam dijelove za stražnje kočnice (pločice, obloge, gumice, kočionu tekućinu)



Dao sam izraditi kočiona crijeva u VEP hidraulici


Ovo sve treba rastaviti, očistiti i urediti


Gumice za ispušni sustav


Filter goriva


Uspio sam pronaći neke ostatke pjenaste gume (podloga za klečanje iz Louisa, ako se ne varam). Iskrojio sam trake kojima ću pokušati zabrtviti stražnja svijetla, dok ne riješim problem kvalitetnije. originalne gume nisu uvijek nabavljive i koštaju 70-80 eura komad (plus dostava)  :thumb_down:



Slijedi montaža na vozilo. Bolje je nego prije, mada bi trebalo zamijeniti kompletne lampe zbog starosti i napuklina. Naravno i one su jako skupe, pa će to pričekati neku kombinaciju.



Kupio sam inox vijke, pločice i osigurače pa mogu montirati stražnji branik Očištio sam sve rupe za vijke i podmazao ih, tako da teški branik mogu sam montirati. Trebalo bi zamijeniti i gumu na stražnjem braniku, ali i ona je teško nabavljiva i vrlo skupa (oko 120 eura ), ali zasda će ostati stara. promjenom "brka" više ne bode toliko u oči.



Montirao sam i gumice na ispuh



Stare gumice su bila svaka svoje vrste i ispucale, a pola ih nije niti bilo, pa je teški dvostruki ispušni sustav visio i trpio opterečenja.



Ispustio sam ulje iz diferencijala, bilo je prilično čisto i nije bilo tragova metalnih opiljaka, što me veseli. To je preduvjet da krenes s demontažom poluosovina i glavčina stražnjih kotača radi zamjene ležajeva i semeringa koji su procurili. Nema smisla promijeniti kočnice i ostaviti da ulje iz diferencijala za nekoliko tkm namoči kočnice i uništi ih.




Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #64 : 23.07.2017, 14:56:53 »
:thumb_up:

Na jednoj fotki cini se da auto dizes i drzis samo na hidraulickoj dizalici, pa me strecnulo. Nedavno poginuo neki lik u HR jer je dizalica popustila i pritisnula ga dok je bio ispod auta. Onda sam vidio da imas fiksne podupirace na bokovima   :strumpf: :sretan:

Ja se s time ne igram nikada. Život je jedan i previše vrijedi.

A dva podupirača koštaju 300 kn  :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

os biker

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #65 : 23.07.2017, 16:24:28 »
Na jednoj slici je i oštećeni filter zraka za Stroma ako se ne varam :misli: On je slučajno upao, a pošto si ti picajzla, onda sliku jednostavno obriši :thumb_up:

Offline bansi

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 459
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Triumph Mače XCX 2019
  • Mjesto boravka: Velika Gorica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #66 : 25.07.2017, 15:46:46 »
Kako to da si nisi dao napravit odmah pletena crijeva za kočnice?

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #67 : 27.07.2017, 10:44:15 »
Kako to da si nisi dao napravit odmah pletena crijeva za kočnice?

Ova restauracija podrazumijeva vraćanje vozila u prvobitno stanje koliko god je to moguće (tehnički i financijski). Gumena originalna crijeva su izdržala 47 godina. Nova crijeva koja su napravljena od kvalitetniih materijala, će sasvim sigurno nadživjeti automobil i mene, a izgledaju vrlo slično originalnima, što mi je prihvatljiv kompromis.

Opletena crijeva nisu nikada bila ugrađivana na ovaj automobil (osim u trkačke svrhe), stoga nisu sada došla u obzir.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline bansi

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 459
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Triumph Mače XCX 2019
  • Mjesto boravka: Velika Gorica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #68 : 27.07.2017, 10:51:47 »
Ova restauracija podrazumijeva vraćanje vozila u prvobitno stanje koliko god je to moguće (tehnički i financijski). Gumena originalna crijeva su izdržala 47 godina. Nova crijeva koja su napravljena od kvalitetniih materijala, će sasvim sigurno nadživjeti automobil i mene, a izgledaju vrlo slično originalnima, što mi je prihvatljiv kompromis.

Opletena crijeva nisu nikada bila ugrađivana na ovaj automobil (osim u trkačke svrhe), stoga nisu sada došla u obzir.

 :thumb_up:
Ako buš trebao kakve original dijelove i da su mi dobavljivi odnosno da još uvijek idu preko Mercedesa, a ne oldtimer centra slobodno javi :icon_wink:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #69 : 27.07.2017, 11:00:05 »
Slijedi rastavljanje električne pumpe goriva. Fizički izgleda sasvim u redu, ali pušta gorivo. Pretpostavka je da treba zamijeniti sve gumice i o-ringove, za što ju moram rastaviti.

Ona je horizontalno podijeljena na tri dijela spojena vijcima



U donjem dijelu se nalazi impeler koji "usisava" gorivo u unutrašnjost pumpe



U gornjem dijelu se nalazi elektromotor koi izgleda jako dobro, čak niti unutrašnost nije jako prljava



Ove električne kontakte ću morati odlemiti kako bih promijenio gumice



Unutrašnji filter goriva je prilično čist


Pumpa je rastavljena



Usput riješavam zamjenu klema, koje su jako loše




Dva elektromotora podizača stakala sam uredio, ostala su još dva

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #70 : 27.07.2017, 11:22:12 »
U međuvremenu su stigle nove gumice za pumpu goriva, a nabavio sam i gumena crijeva koja spajaju pumpu s rezervarom, odnosno metalnim cijevima koje vode godivo ispod podnice do motornog prostora.



Prvo se svi dijelovi pumpe očiste



Zatim se promijene sve gumice i pumpa pažljivo sastavi



Slijedi probna montaža na njeno mjesto ispod podnice, pored rezervara.




Sada je na redu servo upravljač. Taj sustav se sastoji od nosača pumpe koji je kontiran na blok motora, te same servo pumpe koja je pogonjena klinastim remenom. Iznad nje se nalazi sprenik s uljem u kojem se nalazi filter ulja. Pumpa i spremin su spojeni s glavom upravlača dvama crijevima i tako je sustav zatvoren.

Svi produženi modeli, kao što je moj SEL ("S" kao klasa S, "E" kao einspritz, odnosno ubrizgavanje goriva, te "L" kao Lang, odnosno produžena varijanta karoserija s 10 cm produženim međuosovinskim razmakom), su serijski opremljeni sustavom servo ojačivača upravljača.

No, kod mene je netko skinuo servo glavu upravljača i zamijenio je mehaničkom, te otpojio crijeva i skinuo remen s pumpe serva.



Demontaža spremnika ulja



Pumpu nažalost ne mogu maknuti, jer je za to potrebno skinuti njenu remenicu, a za to je potrebno sklinuti hladnjak vode  :misli: E tu ga je Mercedes zakomplicirao, stoga to prebacujem za neku drugu priliku



Rastavio sam posudu za ulje, izgleda dobro, čak je i filter dobar, ali su naravno gumena criejva porozna i treba ih zamijeniti



Obzirom da sam si oslobodio prostor, koristim priliku pa skidam filter goriva



Uložak filtera bacam, kučište perem te montiram novi papirnati uložak i gumene i bakrene bvrtve. Nema smisla da čista pumpa, čisto goriva kroz prljavi filter dovede u pumpu za ubrizgavanje.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #71 : 27.07.2017, 11:25:28 »
:thumb_up:
Ako buš trebao kakve original dijelove i da su mi dobavljivi odnosno da još uvijek idu preko Mercedesa, a ne oldtimer centra slobodno javi :icon_wink:

Hvala lijepo na ponudi  :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #72 : 27.07.2017, 23:46:58 »
Stigao mi je alat za demontažu stražnjih poluosovina, tzv "japek"  :icon_mrgreen:



Vrlo učinkovita naprava. Skinuo sam poluosovinu za 5 sekundi  :thumb_up:



Demontaža glavčine i semeringa



Sada treba skinuti ležaj, pa sam poluosovinu stavio na disk da imam bolji položaj za rad



Ovo su novi setovi ležaja i semeringa


Prvo se oslobađa osigurač, pa se otpušta i skida matica, i na kraju ležaj




Slijedi demontaža vanjskog semeringa




Nakon demontaže treba sve dobro očistiti od prljavštine i ostataka brtvi




Slijedi montaža semeringa



Sve je spremno za montažu ležaja, ali čekam da mi majstor napravi alat za to. Ne želim oštetiti nove ležajeve pri ugradnji.



Prije ugradnje mehanizama za podizane prozora, trebam učvrstiti jedan električni konektor s pop zakovicama




Dobio sam od kolege ove originalne aluminijske felge, tzv "barokice" koje su u puno boljem stanju nego ove koje imam na autu (tipičan USA crom pimp my car style  :thumb_down:).

Potrebno ih je samo dobro oprati i odmah će zasjati u pravom sjaju  :thumb_up:



Drugi kolega mi je obećao gume i vijke, jer ove gume koje su na autu su sve drugačiih dimenzija i tipova, kao i vijci za njih.

 
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Bivši član

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #73 : 28.07.2017, 06:51:56 »
Jeba te led,koja volja,ja bi odavno to odvuko u Metis

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #74 : 28.07.2017, 09:43:56 »
Jeba te led,koja volja,ja bi odavno to odvuko u Metis

Restauracija je kao faks, samo uporni stjeraju stvar do kraja  :icon_wink:

E kako ja nisam završio faks, onda barem da ovo završim  :thumb_up:

Ovo je šteta za Metis, mada je u proteklih 15 godina jako puno starih automobila, potencialnih donatora tamo završilo. Danas , kada je Europa poludila za oldtimerima, bi se samo na dijelovima moglo sasvim lijepo zaraditi. Pogotovo na limovima, lajsnama i interijeru.  No to je priča za neko drugo mjesto.

Predviđen rok da ovaj automobil bude gotov je 3-5 godina. Radim koliko stignem (vremenski) i koliko mogu (financijski).
Plan je da ove godine ode na tehnički i dobije registraciju, tako da bude mobilan, jer mi to znatno olakšava dalji rad na njemu.



 
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20755
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #75 : 28.07.2017, 10:00:32 »
Zabava, nema kaj  :icon_mrhappy: :thumb_up:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #76 : 28.07.2017, 10:03:57 »
Obzirom da sam uspio urediti mehanizme elektropodizača stražnjih prozora, red je da ih vratim na mjesto. Prvo su na redu stražnja lijeva vrata.

Nabavio sam nove plastične i metalne kopče za oblogu vrata, tako da se može čvrsto montirati. Problem je što je obloga tapeciran lesonit koji je osjetljiv na vlagu i s vremenom se od vlage iz unutrašnjosti vrata (nakon kiše i pranja uvijek malo vode prodre uz staklo u unutrašnjost vrata) deformirao.

Nije tehnički strašno, ali vizualno se dosta vidi, odnosno ne može se više namjestiti na svoje mjesto, jer se drvo napuhnulo. Za sada će ostati tako dok ne vidim da li da to uređujem, jer tako i tako je predviđena zamjena boje tapecirunga i lajsni oko prozora. Ako i stavim novo drvo, ove lajsne su dosta istrošene i puštaju vodu uz staklo u unutrašnjost vrata, a HR nije Kalifornija i naša klima nije tako vruća i sparna da se to samo isuši.



Stigli su gumeni amortizeri za pumpu goriva, pa ih montiram na kučište. Naime, ona je do sada "visila" na crijevima goriva, umjesto da preko gumenih amortizera bude čvrsto, ali elastično fiksirana za svoj metalni nosač na podnici vozila.




Stigao je "alat" za montažu ležaja na poluosovinu. To je svojevrsni "kontra japek"  :icon_mrgreen:, ali odlično radi posao. Uz taj alat majstor mi je napravio i alat za montažu unutrašnjegsemeringa, te sam nabavio posebnu mast za ležajeve. Užitak je raditi s ovim alatom. Sve ide lako, i ne oštećuje se niti ležaj niti kontaktna površina.



Prvo montiram ležaj na poluosovinu




A zatim slijedi montaža unutarnjeg semeringa u stražnji most






Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #77 : 13.08.2017, 09:26:13 »
Ležaj je dotegnut i osiguran


Poluosovina spremna za ugradnju



Sada slijede kočnice. Prvo obloge ručne kočnice

Ovo su sitni dijelovi mehanizma koji se prvo dobro operu i pregledaju



Umjesto starih, montiraju se nove kočione obloge



Montaža, pomalo pimplav posao. Dosta opruga i poluga, a malo mjesta



Nakon montaže obloga slijedi montaža kočionog diska. Obzirom da je u dobrom stanju, ne treba ga mijenjati.



Slijedi prelazak na suprotnu stranu automobila.

Demontaža kočnica



Demontaža pogonske poluosovine



Demontaža ležaja



Sada su na red stigle disk kočnice

Napravljena su nova kočiona crijeva


Nabavio sam novu vakuum pumpu za odzračivanje kočionog sustava


Nema druge nego "ispumpati" klipove iz kočionih kliešta, malo, pomalo, jedan za drugim. Obzirom na stanje kočione tekućine, pretpostavka je da to neće ići glatko. Najteže je pomaknuti klipić iz mjesta na kojem ga je kororzija iznutra nagrizla i stoga pruža veliki otpor kretanju umjesto da lagano klizi kako je zamišljeno.



Jedan klipić je "veselo" demontiran, ali drugi pruža veliki otpor.



Sljiedi čišćenje klipića i kliješta od tragova kororzije, te zamjena svih gumenih brtvi u toj polovici kliješta

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #78 : 13.08.2017, 10:02:54 »
Demontaža klipića iz čeljusti.



Tek na radnom stolu se posao mogao napraviti do kraja rastavljanjem kliješta. Klipići su bili jako korodirali, a "kočiona tekućina" je izgledala kao blato  :thumb_down:



Slijedi detaljno pranje, čišćenje i poliranje, te sastavljanje uz zamjenu svih gumica i brtvi



Montaža diskova, repariranih kliješta i novih kočionih pločica, te kotača. Preostaje nakon uređenja prednjih kočnica i glavnog kočionog cilindra odzračiti cijeli sustav



Zamjena ležaja kotača i semeringa na drugoj strani automobila je identično već viđenom.



Repariranje druge kočione čeljusti



Sve ovo treba ugraditi na svoje mjesto


U međuvremenu sam posjetio jednog zaljubljenika u stare Mercedese i njegovu "prigodnu" sobu  :icon_mrgreen:

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #79 : 13.08.2017, 11:28:27 »
Nažalost probno puštanje pumpe goriva s novim brtvama nije bilo uspješno, jer je pumpa puštala gorivo na sveb strane i više nego prije  :icon_eek: :thumb_down:

Slijedi demontaža pumpe i rastavljanje



Sve do jedne gumice su se razvukle skoro 20%, odnosno, to uopće nisu bile gumice otporne na gorivo  :icon_no: Set je košta 37 eura preko ebaya i bačen je novac. Jako sam ljut, ali tonažalost ide uz ovakve poslove.



Slijedi potraga za kvalitetnijim gumicama, jer ne želim kupovati drugu pumpu pošto je ova ispravna i originalna Bosch. (nova košta preko 800 eura!)


U međuvremenu su stigli neki dijelovi iz Njemačke od firme koja prodaje (i proizvodi) nove i rabljene dijelove za stare Mercedese.


Konačno su stigle razne plastične kopče za učvršćivanje lajsni i oplata


Sada konačno mogu fiksirati lajsnu na stražnja lijeva vrata.


Kako su poluosovine na mjestima, i montirani novi semerinzi, sada mogu nalijati novo ulje u stražnji diferencijal.



Nabavio sam i novu ručnu mazalicu. Naime ovaj automobil ima oko 20-ak mjesta za podmazivanje i to je posao koji bi se trebao obaviti svake godine, odnosno nakon 5000 km.

Uspio sam podmazati jednu od mazalica na diferencijalu, dok drugu moram bolje očistiti pa onda ponovno probati.



Dao sam izraditi crijevo goriva za pumpu goriva.


Sada mogu zamijeniti slomljene vodilice mehanizma brave, a stigao je i osigurač za bravu vozačkih vrata pa se sada i ona mogu zaključati.



Dao sam zavariti osigurač vijaka stražnjih čeljust. To je preivremeno riješenje dok ne nabavim nov (ili drugi, ispravni)i



Obzirom da pumpa goriva ponovno pušta gorivo, moram ju skinuti i zamijeniti sve gumice i brtve



Dao sam izraditi prema uzorcima nove gumice u privatnoj firmi u HR i to po dva kom za upola manje novaca nego za ono "sr.nje" preko ebaya




Slijedi raskapanje pumpe i zamijena svih gumica, uključujući i one dvije na kontaktima koje je trebalo odlemiti i ponovno zalemiti.



Slijedi montaža pumpe goriva na mjesto te spaanje s gorivom. Dobar znak, nigdje ne pušta gorivo niti pod kontaktom. Isprobao sam je na stolu i vrti. Pokušao sam upaliti auto, ali ne ide. Izgleda da ne dobiva gorivo. Provjerio sam na filteru goriva, gorivo ne dolazi iz pumpe goriva. Ponovno sam provjerio pumpu goriva, vrti, ali ne pumpa  :misli:



Skinuo sam je i odlučio da ju odnesem kod majstora koji se bolje snalazi s starim dijelovima od mene.


Kada sam već imao stražnji kraj auta podignut, skinuo sam odzračnig na diferencialu, te ga očistio i vratio na mjesto. Njegova uloga je da izjednači tlakove kada zbog vožnje poraste temperatura i tlak u kučištu diferencijala, odnosno kroz njega može izaći višak ulja ako ga je previše naliveno. Uvjet je da bude čist od blata i prašine, što sam sada i napravio.



Sada slijedi pauza jer idemo na put u Bor i Bugarsku.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580