Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 9770 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Moj stari Mercedes
« : 18.04.2017, 10:29:37 »
Ovo će biti tema o restauraciji jednog starog Mercedesa.

Znadete da već nekoliko godina tražim neki oldtimer automobil. Krenuo sam s Jaguarom XJ, pa se prebacio na Mercedese i na kraju se odlučio za tzv "alte S klasse", iliti po naški "staru S klasu".

Radi se o Mercedesu serije W 108 koji se proizvodio od 1965 do 1972 godine.To mi je oduvijek bio vrlo elegantan automobil, i nekako je otpočetka bio glavni oponent Jaguaru XJ.

Cijena tih automobila se još uvijek kreće u nekakvim meni prihvatljivim okvirima (za Mercedes inaće važi što manje lima, to viša cijena - coupei su skuplji od limuzina, a cabrioleti od coupea), a i izbor na našim područjima je neuporedivo bolji nego za Jaguar.

Krenuo sam s cijenovnog dna ponude Njuškala, i uvjerio se u maštovitost domaćih vlasnika po pitanju opisa (i fotografija) oglašavanih automobila. Kako sam cijenovno dizao, tako je i stanje automobila bilo sve bolje, ali ne i izbor.

Obzirom da sam ja želio restauratorski projekat, cijena je moral biti niska, ali stanje solidno, što nije baš kombinacija koja se može naći odmah.

Uglavnom, nakon skoro pa 4 godine proučavanja ove teme i 2-3 godine traženja prikladnog automobila (dva puta sam išao gledati automobile s kaparom u džepu i razočaran se vratio kući), konačna odluka je pala.

Iz izloga sam odabrao model 280 SEL, a američkog tržišta (California), iz 1970 godine. Automobil je prije nekoliko godina uvezen iz USA i od tada je na prodaju (po previsokoj cijeni).

U sijećnju sam ga pogledao, u ožujku još jednom, te se uz konzultacie s svojim restauratorom odlučio na kupovinu. Cijena se poprilično korigirala u odnosu na početnu, te sam ga naposlijetku i kupio.

Nakon prvog poštenog pranja:

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #1 : 18.04.2017, 10:32:58 »
Automobil ima:

- vrlo dobro stanje limarije (zato što je u Californiji povoljna klima)
- solidno stanje mehanike (pali i vozi)
- loš lak (originalnu tamnocrvenu-smeđu boju su "spretni" meksički lakireri prelakirali u srebrnu metalik, naravno, vrlo pedantno i precizno  :angry:
- vrlo lošu unutrašnjost (Californijsko sunce ju je praktično uništilo)

Motor je redni šestocilindrični benzinski motor s mehaničkim ubrizgavanjem goriva, zapremnine 2800 ccm3 i snage 160 KS. Broj prijeđenih km (odnosno milja) je nepoznat.

Stanje motora je vrllo solidno (za tri tjedna niti kapi tekućine na podu), motorno ulje, ulje u mjenjaču i antifrizu je čisto i ima ga i previše. Servo pumpa je bez remena, znači ne radi, pumpa goriva malo slini, diferencial je masan, ali nema čudnih zvukova, osim probušenog auspuha ...

Karoserija je L, odnosno produžena za 10 cm na ukupno 5 m. Oprema je standardna s USA tržište tog vremena
- automatski mjenjač (ručica na volanu)
- kožna unutrašnjost u crnoj boji (koja je u vlo lošem stanju)
- klima uređaj -( ne radi jer je vrlo vjerojatno prazan,ali je napravljjena konverzija na R 134 plin)
- električna sva 4 stakla (sva malo slabije rade)
- tonirana (zelena) stakla (prednje će se morati zamijeniti)
- radio Becker s 4 zvučnika (nažalost, nemam radio i tri zvučnika)
- drvene okvire oko prozora (u vrlološerm stanju)
- dodatne lampe za čitanje u C nosačima krova (neispravne)

Instrument tabla je prulično ispucala s gornje strane, instrumenti nemaju osvijetlenje, sat ne radi, ručica žmigavac i brisača ne ostaje u desnom položaju, volan je ispucao...popis je vrlo dugačak, ali zato se ovo i zove restauratorski projekat.

Cilje je:

1. pripremiti automobil za tehnički pregled prije ljeta ove godine
2. Voziti ga godina dana i baviti se mehanikom vozila
3.Krenuti u sveobuhvatnu restauraciju koja uključuje:
- limarske radove
- lakiranje vozila
- uređenje interiera

Nakon toga bi ostalo sređivati sve ono što nije bilo financijski moguće, odnosno što nije prioritetno ili je tehnički manje zahtjevno .

Rok trajanja je cca 3-5 godina od dan kupnje.

Pa onda na posao   :icon_wink:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #2 : 18.04.2017, 10:46:33 »
U originalu taj automobil je imao ovakvu boju, tzv 542 G dunkelrot, ili tamnocrvena po naški, ali sigurno neće biti takav.



Zasada razmišljamo o nekoliko varijanti vanjske boje i unutrašnjeg uređenja, a čak i ova srebrna je jedna od njih, ali bez crne unutrašnjosti. Ja favoriziram kožu boje konjaka, dok se Tanji više sviđa nešto još svijetlije. No toga je još daleko. Za sada se bavimo puno prizemnijim stvarima.

Kolega ima sličan model 250 SE iz 1967 godine u predivnoj boji, ali kako tih automobila ima vrlo malo, mi bi željeli da naš bude drugačiji od drugih.



Iznad mog računala su zasada ova tri modela u mjerilima 1:87, 1:43 i 1:18 i na njima mogu vježbati oko, pogotovo na ovom predivnom Norevu u 1.18 mjerilu, s svim otvaranjima vrata i poklopaca.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

fatboy

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #3 : 18.04.2017, 10:54:55 »
Koža boje konjaka je predobra, jedino se ne slaže baš sa puno vanjskih boja... :icon_paper:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #4 : 18.04.2017, 10:57:52 »
Ostao sam dužan slike podvozja, vrlo zdravo, u odnosu na europske modele, nevjerovatno.



Stvarno se nije dugo vozio  :icon_mrgreen:



Mašina je naravno malo masna, ali nakon tri tjedna nema kapljica na betonu  :icon_eek:

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #5 : 18.04.2017, 10:58:08 »
Na posao.

Nažalost, raditi ću na podu, jer nemam dovoljno veliku radionicu (barem zasada).

Obzirom da motor pali iz prve, prva mi je ideja da riješim dovod goriva, odnosno očistim tank i uredim električnu pumpu goriva koja se nalazi s vanjske strane tanka.

Kako je tank bio na rezervi, to je sada bilo najlakše napraviti.

Čep spremnika  se nalazi iza stražnje registracijske tablice.



 82 litre zapremnine, i na kraju...ćist filter goriva i smeća jedva za pivski čep...vrlo ugodno sam iznenađen.



Naravno trebati će s vremenom zaštiti ga iznutra i prelakirati izvana, ali važno je da smeće ne ide prema motoru.

Nalijao sam 25 litara čistog goriva, i motor je zapalio bez problema. Pumpa goriva je malo curila i to će biti slijedeći zadatak.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline munja

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1196
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 1000 K4 36000 sivko
  • Motor: t11 colibri 35000
  • Motor: Peugeot Vivasiti 14000
  • Mjesto boravka: Požega 099 406 39 39
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #6 : 18.04.2017, 12:46:31 »
Super :klanjase:
KOG VOZIM TOG I DEREM

os biker

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #7 : 18.04.2017, 12:57:08 »
Super, samo naprijed sa projektom...i ja bi to ist napravio, ali trenutno nemam vremena...tako da bi svaka kupovina čekala godinama da se rastaurira, a to ne želim :icon_wink:

Offline tijo

  • Zelen
  • **
  • Postova: 58
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL650 K5,100050,sivi
  • Mjesto boravka: Đurđenovac 095/878-2663
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #8 : 18.04.2017, 13:02:44 »
Odlično  :thumb_up: sretno sa radovima i što manje muka i glavobolja oko sređivanja

Offline gastrorider

  • Zelen
  • **
  • Postova: 25
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Dl 650 K7
  • Motor: vespa et2
  • Mjesto boravka: Budva
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #9 : 18.04.2017, 16:13:39 »
Fantastican projekt, srecno  :piva:

Offline Glažar

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1286
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 2
  • Motor: bmw 1200 GSA
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #10 : 18.04.2017, 16:20:25 »
Sretno sa restavriranjem znam da ti se je ustvarila jedna od želja  :klanjase:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #11 : 18.04.2017, 21:08:28 »
Nakon što sam očistio tank, red je da vidim kako izgleda i ostatak dijela mašine koji će se servisirati.

Filter zraka je skoro pa čist



Na čepu od ulja nema taloga, a bregasta izgleda dobro



Motorno ulje je čisto, ali ga ima cca 1,5 cm previše  :misli:



Servo pumpa nema remena, a u njoj je samo filter, jer ulja nema. Zašto, ne znam :dontknow:



Baterija je nova, ali kleme su gotove, i treba ih zamijeniti



Ovo je razvodna ruka u razvodniku paljenja, a ispod nje se nalaze platine, sve izgleda sasvim ok



I razvodna kapa izgleda dobro



Ulja u automatskom mjenjaču ima i previše i čisto je, što je dobar znak



Antifriza ima dovoljno i ledište mu je na na -25 stupnjeva, što znači da nije loš



E ovo stvarno ne valja - kočiona tekućina nije tekućina, nego žabokrećina  :thumb_down:



Čišćenje je vrlo prljav posao...



...no na kraju izgleda sasvim uredno. Čista tekućina ide u spremnik, a sustav ću odzračiti kasnije, jer se bojim kako to izgleda na kočionim kliještima.



Posuda s tekućinom za pranje vjetrobrana nema svog ležišta (nema gornjeg okvira baterije koje je ujedno nosač te posude). Inaće se tekućina šprica nožnom pumpicom, ali kada sam ju napumpao, izgleda da je sva tekućina otišla ispod tepiha a ne na staklo  :thumb_down:



Tlak ulja je dobar i na leru i na obrtajima, na hladnom i na toplom motoru, što je dobar znak.



Na brojaču km, je 26526 milja, što je 42.680 km (što mi je vrlo teško za vjerovati), 203.580 km što je mnogo bliže istini ili 364.480 km, u što mi je isto teško vjerovati. No, kako još nisam vozio auto na otvorenoj cesti, ne znam da li brojač km radi, tako da su sve ove brojke hipotetske.

Sat ne radi i nema uopće osvijetljenja instrumenata.



Ispušni sustav ima dvije rupe, ne dimi ništa, ali baca čestice čađe, što znači da sagorijevanje nije najbolje. pretpostavljam da je to do mehaničke pumpe za gorivo, ali ona je vrlo kompleksna i po njoj se ne dira ako se ne zna što se radi. Njena reparacija stoji oko 2000 i više eura, a uglavnom odlazi zbog dugog stajanja. nadam se da je moja dobra, jer motor radi sasvim dobro.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #12 : 18.04.2017, 21:20:19 »
Dok čekam da mi stigne alat i oprema za nastavak radova po mehanici, okrećem se interijeru, odnosno njegovom najlošijem dijelu - sjedalima. premda je na njima crna koža, sunce i vrijeme su je potpuno uništili. Puca pod dodirom, a navlake od pravog janjećeg krzna samo skrivaju pravo stanje. Ispuna od kokosovih vlakana je potpuno propala, pogotovo na vozačkom sjedalu.

To ćemo sve morati u potpunosti zamijeniti.


Tepisi su problem sami za sebe. Cijeli pod je prekriven s dva slojja tepiha i cca 5 cm spužve nalijepljene na pod i tepihe  :icon_eek: Istina je da je lijepo na to stati i vrlo vjerojatno je zvučno dodatno izoliran, ali do viaka vodilica sjedala sam jedva došao  :icon_no:



Nema niti police pod stražnjim staklom, a niti zvučnika, premda je instalacija tu.



Izvadio sam stražnju klupu i naslon, usisao ih, oprao i namazao kožu, ali to nije nikakvo riješenje. Morati ćemo to nekako drugačije riješiti.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline bajki

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3926
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K8, crni
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #13 : 19.04.2017, 08:27:27 »
Super stroj! Biti će posla, što bi se reklo, preko glave!

A prijedlog za boju - Kawasaki zelena! :icon_mrgreen:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #14 : 19.04.2017, 15:59:03 »
Super stroj! Biti će posla, što bi se reklo, preko glave!

A prijedlog za boju - Kawasaki zelena! :icon_mrgreen:

Jedna zelena je u oštroj konkurenciji, bijele, srebrne i plave :

A zove se "po njemački" - Piniengrün.

No nisam je vidio uživo, pa nemogu ništa reći o njoj.

Problem je s oldtimerima da ih je vrlo malo u originalnoj boji ostalo, a kako ih i inače ima malo, teško je dobiti realan doživljaj konkretne boje.

Inače je za ovaj model bilo na raspolaganju 60 boja u 7 godina proizvodnje, tako da ne bi trebao biti problem pronaći jednu adekvatnu  :icon_wink:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline beli

  • Agent provokator
  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 2284
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K5 136.500
  • Motor: DL 650 XAL7 022.222
  • Mjesto boravka: Si suck
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #15 : 19.04.2017, 16:20:51 »
 :misli: 'Piniengrun'; definitivno se neki švabo koji je, usput, radio u Mercedesu kao tapecir-majstor, ranih sedamdesetih zaljubio u našu obalu  :124:  :cice:  te vrativši se doma prefarbao mečku u 'Borzelenu' a što se gazdi svidjelo, te je odlučio izbaciti jednu seriju i u toj boji !

Offline jz

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1656
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Imao 2xdl 650 K8 i K0, zajedno oko 50000km; BMW R1200 GS LC , 2013; 1500km..
  • Mjesto boravka: Rijeka_Kostrena
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #16 : 19.04.2017, 18:38:58 »
meni je od orginalnih rjesenja ona plava no1...dok mi je orginal boja ovog tvog merđe isto jako dobra...kad bi odstupio malo od orginala,mislim da opcija sa bijelim krovom bi bila isto jako dobra sa nekom dobrom bojom..trula visnja,zelena...
True freedom requires sacrifice and pain.Most of the people think that they want  freedom, the truth is that they crave for discipline of the social order, rigid laws, materialism. The only freedom that man wants is the freedom to be comfortable

fatboy

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #17 : 19.04.2017, 18:40:38 »
Konjak koza - auto bijeli ili crni
Crna koza-auto bijeli ili srebrni
Krem koza -auto plavi ili zeleni metalik
 :icon_paper:

Offline jz

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1656
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Imao 2xdl 650 K8 i K0, zajedno oko 50000km; BMW R1200 GS LC , 2013; 1500km..
  • Mjesto boravka: Rijeka_Kostrena
True freedom requires sacrifice and pain.Most of the people think that they want  freedom, the truth is that they crave for discipline of the social order, rigid laws, materialism. The only freedom that man wants is the freedom to be comfortable

fatboy

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #19 : 19.04.2017, 19:15:38 »
E to je prava boja - candy red...s tim i Fico izgleda dobro...
Jedino dvobojna varijanta bi meni isla mozda uz  coupe verziju. Ova mora biti elegantna...