Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 9646 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #40 : 24.04.2017, 21:36:18 »
Kolega Mario ima takav auto već tri godine i sređuje ga, pa me danas posjetio, te mi dao nekoliko korisnih savjeta oko automobila.Čak smo uspijeli otvoriti pretinac na tabli i unutra pronašli prednju lampu za čitanje, desno retrovizor te hrpu papira od bivšeg vlasnika.

Alat i pribor za rad




Moja kćerka nam je malo uljepšala fotografiju  :icon_mrgreen:



Došao je i tapetar da pogleda auto i donese uzorke materijala od kojih ćemo raditi presvlake


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #41 : 04.06.2017, 16:47:24 »
Nije da se nije radilo, nego nije bilo vremena za stavljati slike  :icon_wink:

Dakle, stali smo negdje kod 02.04.2017.

Na redu je električna istalacija, odnosno rasvjeta. Na stražnem kraju i u unutrašnjosti vozila. Imam sve lampe, ne izgledaju loše, ali sve ne svijetle, pa trebam vidjeti u čemu je problem.

Za početak, otvaram kutiju s osiguračima, da vidim kako tamo izgleda. To su starinski osigurači i s njima će isto kasnije biti priče.



Nakon toga, prebacujem se na stražnja svetla. Inače je rub oko otvora stražnjih svjetala jedino mjesto s vidljivom korozijom na cijelom vozilu. Kada sam skinuo lampe, bilo mi je u potpunosti jasno zašto je tako - gumene brtve su uništene, odnosno potpuno suhe, krhke, lome se na dodir i to je problem. Kiša i voda prilikom pranja vozila mogu ulaziti u prtljažnik i tamo uzrokovati još veće probleme. To ću morati hitno riješiti.

 Kontakti ne iztgledaju loše, ali unutrašna strana sjenila je izblijedila, a i vanjski dio lampi ima pukotina i definitivno su stražnje lampe nešto što će se morati potpuno zamijeniti. A skupe su, jako skupe.

Za sda sam riješio, čiščenje kučišta, kontakata i zamjenu sijalica - sve uspješno radi.



Kako je ovo model za USA tržište, ima i tzv gabaritna svjetla, prednja žuta i stražnja crvena koja su smještena na bočne strane vozila. Desno ne radi, a kada sam ga otvorio jasno mi je i zašto:



Nakon uređivanja izgleda puno bolje, ali nažalost i dalje ima problem s kontaktom, no to ću riješavati kasnije



Lijevo je u redu, malo čišćenja, kontakt spray i to je to



Pregledao sam ostatak prtljažnika.

Otvor za spremnik goriva je pristupačan kada se otvore vratašca koja drže registracijsku pločicu. Brava je blokirana, ali mislim da će se dati urediti



Spremnik goriva je smješten s donje strane prtljažnika. Na sredini prtlažnika je plastični poklopac ispod kojeg je mjerač količije goriva. Radi, izgleda uredno i s malo kontakt spraya riješavam sve.



S desne strane se nalazi rezervini kotač, ali ja imam samo držač za njega, a nema niti originalnog alata niti dizalice.



Na poklopcu prtljažnika se nalazi mikroprekidač za unutrašnje osvijetljenje, ali nema sijalice i to moram riješiti.



Postoje originalni vodovi koji vode do rupa u stražnjo polici u kojima su se nalazili zvučnici kojih sada - nema



Ima problema i s osvijetljenjem tablice, ali mislim da znam zašto



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #42 : 04.06.2017, 17:38:08 »
Prebacujem se u unutrašnjost

Gornja obloga instrumentalne table je uništena, pa je na nju nešto lijepljeno, i sada izgleda bezveze. Uglavnom ima neku prekrivku koju ju skriva, ali to mora ići novo ili na popravak. Obje opcije dosta koštaju, ali alternative baš i nema



U sredini table je mjesto za zvučnik kojeg nema, a pokriva ga maska koje isto nema  :icon_no:



Pretinac ima osvijetljenje koje radi (to je jedino osvijetljenja u unutrašnjosti koje radi  :thumb_down:, ali ima slomljen jezičac na bravici



Ispod table s desne i lijeve strane bi trebali biti smješteni prednji zvučnici, ali lijevog nema, a desni je tu, no ne znam da li radi jer nemam radio.



Iza desnog zvučnika se nalazi kučište ventilatora, a on radi. No, nema jednog crijeva, kao niti središnjeg dijela konzole. S gornje strane nema drvene lajsne između table i donjeg ruba vjetrobrana, a obloga desnog A stupa nema kopče kako bi ju montirao na njenu poziciju.



Slomljen je mikroprekidač na suvozačkim vratima



Prednja lampa interijera ima slomljene kontakte



Ista je stvar i s stražnjom lampom...



 ...kao i s lampama za čitanje koje su smještene u C nosače krova



Uglavnom sve unutrašnje lampe imaju slomljene kontakte (imaju plastična ležišta koja su pukla od velike temperature Kalifornijskog sunca). Lampe su prilično skupe, od 50 do 120 eura kom  :thumb_down:


Sasvim je izvjesno da će s interijerom biti dosta posla  :misli:

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #43 : 04.06.2017, 18:43:46 »
Obloga krova nije toliko loša, ali na stražnjem kraju, tik uz stražnje staklo, se odvojila, odnosno oštećena je. Ispod nje se nalazi nekakva obloga krova  koja izgleda kao pur pjena koj je prestarila i sada se mrvi, te te sitne narančaste mrvice padaju po stražnjim sjedalima. To ćemo morati nekako riješiti jer nije predviđena zamjena krovne obloge u ovom prvom dijelu obnove.



Stražnja polica nema nikakav tapecirung (izgorio je na suncu), samo neku metalnu lajsnu. Ona je bila tapecirana, pa ću to morati i ja napraviti



Skinuo sam sve rukohvate, želeći ih oprati. tada sam shvatio da je obloga krova obojana ručno u sadašnju boju i zbog gtoga izgleda puno bolje od očekivanog. No pri tome su svi rukohvati umazani bojom koja se jako teško skida.



Kako su svi elektromotori za podizače stakala imali problema s podizanjem i spuštanjem istih odlučio sam ih sve izvaditi i pregledati.

Prvo se skidaju oplate s vrata, to su u stvari komadi lesonit ploče pretapecirane u kožu identičnu ono na sjedalima.



Prednja vrata ima džepove koji se odvojeno skidaju i koje također treba urediti.



Pregledao sam, očistio i podmazao mehanizme brava i okove na vratima



Slijedi demontaža mehanizma modizača stakla u vratima, sama stakla sam privremeno poduprio s na mjeru narezanim letvama  :icon_mrgreen:



Rastavio sam djelomično mehanizam s elektromotorima



Elektromotori su ispravni, promijeniti treba mast u unutrašnjosti prijenosnog mehanizma



Problem su istrošeni zupci na prijenosnoj ploči koje treba nekako urediti. Cijena jednog podizača je 400 eura, te se stvarno isplati potruditi oko ovoga posla  :misli:



Skinuo sam i štitnike sunca koji su bili jako prljavi i dosta loši (ispuna im se smrvila). osim toga nema niti dva nosača istih, a desni nema ogledalo na sebi, tako da to moram riješiti (nekako)



Jedan dokaz kako ne treba žuriti kod ovakvih poslova. Nakon što sam brže bolje probušio rupe za montažu desnog retrovizora, shvatio sam da nemam desni nego dva lijeva, i dvije rupe viška na karoseriji  :043:





Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20162
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #44 : 04.06.2017, 18:48:25 »
Ima tu brdo posla, ali ako je to veselje, sve 5  :thumb_up:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #45 : 04.06.2017, 18:56:04 »
Ima tu brdo posla, ali ako je to veselje, sve 5  :thumb_up:

Ne brdo Igore, nego planinski masiv od posla  :icon_mrgreen:

Ali kao što veliš, svakog od nas veseli nešto  :icon_wink:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline zendra 44

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 302
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: V-Strom 1000 K5, 76000 crni (konačnoooo):)
  • Mjesto boravka: Vrbovec
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #46 : 04.06.2017, 21:30:41 »
Lijep hobi ali čini mi se i dosta skup ako ga hoćeš uredit kak spada! Svaka čast na trudu i volji i sretno u daljnjem slaganju! :klanjase:

Offline keko

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3588
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #47 : 04.06.2017, 21:34:36 »
.za volju Brume od mene  :klanjase:

Offline sajdžija

  • Zelen
  • **
  • Postova: 28
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL650 L5
  • Motor: kymco agiliti city 125
  • Mjesto boravka: Gradačac
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #48 : 04.06.2017, 21:37:17 »
sretno sa projektom Zorane.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #49 : 05.06.2017, 00:00:58 »
Hvala!

Baš tvoj broj moba tražim ovih dana i nemogu ga naći, pošalji mi na PM. Po planu nam je povratak preko Gradačca 24.06.17., pa da popijemo zajedno opet kahvu...slađu  :icon_mrgreen:

Fina Meca, tzv "repaš mali"
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #50 : 06.06.2017, 23:03:53 »
Prema dogovoru s tapetarom, danas mu vozim stražnju klupu da ju "odjene" u presvlaku, jer je koža toliko ispucala da se ne može na njoj sjediti zbog ispune od kokosovih vlakana koja "izbija" na puknutim mjestima.

Odabrali smo kombinaciju crne osnove i jednog sivog materijala s "old fashion" dezenom kako presvlake ne bi bile premodernog izgleda.

Presvlake će nas poslužiti koju godinu, dok ne odlučimo u koji materijal i boju ćemo restaurirati unutrašnjost, jer na ove kožne presvlake se više ne može sjesti.



Ispod klupe se vidi neki čudni materijalai kojima je obložen lim. Ništa od toga nije originalno i sve će to ići van.



Obzirom da stražnje obloge police pod prozorom uopće nije bilo, odlučio sam kupiti neki tapison i iskrojiti ga na mjeru te ga kasnije dati porubiti, tek toliko da pokrijem goli metal. U međuvremenu ću potražiti točan izgled originalne, kao i vrsti šava i opšava kako bi ju rekonstruirao.



I metalno lajsnu će trebati tapecirati u crni skaj, da bude u skladu s ostatkom unutrašnjosti.


Sigoronosne pojaseve sam odlučio izvaditi jer:
- su jako prljavi
- nisu automatski, nego ručni, ali u tri točke
- smetati će mi kod daljnih radova u unutrašnjosti



Plann je ugraditi automatske pojaseve koji su bili tvornički ugrađeni. Nisu toliko skupi cca 65 eura kom.


Usput sam pregledao električnu instalaciju ispod stražnje klupe (zvučnici, rasvjeta u bunkeru). Nema nigdje prekida, niti oštećene izolacije.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #51 : 06.06.2017, 23:13:07 »
Malo sams e pozabavio tepisima. Oni su kombinacija originalnih, dodatno nalijepljene spužve, te neke čudne obloge koa je zaliepljena za goli lim poda.

Sve će to jednog dana ići van, ali je u dobrom stanju te će poslužiti dok ne dođe vrijeme za kompletnu restauraciju.



 Ispod suvozačkog tepiha je mokro jer zbog propale brtve vjetrobranskog stakla ulazi voda i sakuplja se. To je razlog i propadanja desnog drvenog diela table i odlijepljene obloge krova.



Vozački dio je suh i zdrav



Kao i stražnji tepisi


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #52 : 06.06.2017, 23:23:07 »
Za vikend sam posjetio sajam dijelova za oldtimere u Strmcu samoborskom



To je i 250 S moga kolege Maria



Kao i jedna "Minika" (serija W 115, model 220 D),  u fantastičnom stanju, uvežena iz Njemačke



"Počastio" sam se satom za instrumentalnu tablu. To je dio iz starije generacije W 111 ("Repaš"), ali je korišten u nekim verzijama W 109 jer je na mesto originalnog okruglog sata u sredini instrumenata bio ugrađen obrtomjer.

Kako i ja mislim napraviti istu modifikaciju, za sada sam nabavio sat. Cijena 80 kn, stane vrlo dobro. Inače na ebayu je cijena kromiranog ruba oko 50 eura + poštarina  :icon_eek:

Obrtomjer ću zato vrlo teško nabaviti i jako skupo platiti, ali o tom potom...



Primjer kako ta modifikacija originalno izgleda kod model 300 SEL 6.3



Standardna verzija (kao moja)



Moj kolega je bio još uspješniji. premda sam ja bio dva sata na sajmu i ručno prekopao svaku kutiju s dijelovima (i pronašao samo ovaj sat), on je za 10 minuta pronašao originalni desni retrovizor (vrlo tražen, cijena rabljenog je preko 120 eura, a novi 180 eura + poštarina) u fantastičnom stanju za 100 kn  :icon_eek:

U to ja zovem uspješna kupovina

Kako i zašto ga ja nisam vidio...premalo se bavim ovim hobijem,oko mi nije istrenirano, ne poznam problematiku i zato školu plaćam  :thumb_down:

No, biti će bolje ubuduće.

Inače na tome susretu sam međusobno upoznao 4 vlasnika ovog tipa vozila (ne poznaju se i ne znaju da imaju isti automobil), a na listi imam još nekolicinu. Planiram ih sve osobno upoznati, vidjeti njihove aute, i organizirati u budućnosti nekakav mali  susret vlasnika Mercedesa W 108 serije.

Nešto slično kao 2007. na DDK, kada smo Chimpa, Freshman, Frgich, Danek i lily, te Tanja i ja otišli u izletište Ključić brdo i razgovarali o tome kako bi bilo dobro da se Stromeri druže zajedno  :icon_mrgreen:

Možda bude nešto i od ove Mercedes priče   :icon_wink: :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

os biker

  • Gost
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #53 : 07.06.2017, 07:05:06 »
 Samo naprijed :thumb_up:

Offline jz

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1656
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Imao 2xdl 650 K8 i K0, zajedno oko 50000km; BMW R1200 GS LC , 2013; 1500km..
  • Mjesto boravka: Rijeka_Kostrena
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #54 : 07.06.2017, 08:49:28 »
Svaka cast na trudu :klanjase:..Bravo  :thumb_up:
True freedom requires sacrifice and pain.Most of the people think that they want  freedom, the truth is that they crave for discipline of the social order, rigid laws, materialism. The only freedom that man wants is the freedom to be comfortable

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #55 : 17.07.2017, 13:37:28 »
Na redu su obloge vrata. Sistem je isti za sve četiri obloge, samo što su u odnosu na prednje, stražnje obloge malo veće (duži međuosovinski razmak) i na njima se nalaze pepeljare i prekidač za električne podizače prozora.

Prvo se odvija pipac za zaključavanje, a zatim se gornja obloga vrata podiže s svoje 4 kopče



Nakon toga se skidaju drvene letvice oko prozora,  pepeljara, rukohvat na vratima i stražnja obloga brave te prekidač za prozore






Nakon toga se posebnim alatom ili večim odvijačem ide uokrug obloge i otkapčaju se kopče, metalne i plastične. Obloga se skida, a vidljivo je da se radi o lesonitu pretapeciranom u kožu, koji se s vremenom deformirao od vlage .



Vidljiv je mehanizam brave, kao i električna instalacija te menahizam podizača prozora.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #56 : 17.07.2017, 13:52:48 »
Nakon stražnjih desnih, istu stvar ponavljamo i s stražnjim lijevim vratima



Demontaža mehanizma podizača prozora



Drvene letvice



Nabavio sam sredstvo za poliranje kroma. Pogodite koji je automobil na fotografiji na kutiji  :icon_mrgreen:
 


Kupljena je nova dizalica, tzv "krokodilka",nosivosti 3 t. Težina joj je 48 kg, što govori o kvaliteti. Ne želim razmišljati o kvaliteti dizalice dok dižem auto od 1500 kg.



Bio sam danas kod majstora gdje sam kupio automobil, taman su stigla sjedala s tapeciranja. Ovo je originalna navlaka sjedala koja se može kupiti zasebno i odlično odgovara konstrukciji sjedala. premda ne volim crnu kožu, sjedalo izgleda vrlo liepo. Jednog dana će i naša tako izgledati (samo s naslonima za glavu).

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #57 : 17.07.2017, 14:15:58 »
Vrijeme za je malo organizacije prostora, dijelova i opreme. Naime, vrlo česta greška gotovo svih restauracija je da se nakon kupovine, automobil rastavi do zadnjeg vijka, manje više uredno spremi u kutije i tada....nikako da se postigne kritična masa želje vlasnika da se krene u obnovu svakog dijela posebno, pa sve zajedno u konačni proizvod.

Uglavno sve ostaje godinama u kutijama, garažama, podrumima i tavanima. To je gotovo pa redovan scenario. Način da se to spriječi da se ne raskapa previše stvari odjednom, te da se sve uredno bilježi, sprema i arhivira. Na taj način, niste se zatrpali dijelovima i uvijek je lakše krenuti s ograničenim radovima.

Obloge vrata - moram se raspitati koliko bi koštalo da se promijeni drvena podloga i moram nabaviti sve kopče, metalne i plastične kako bi ih mogao vratiti čvrsto na mjesto



Sitni dijelovi. Ne pouzdajte se u vlastitu memoriju, negu u fotoaparat ili mobitel, olovku i mapir, odnosno računalo. Nabavio sam nekoliko kutija u kojima je sitan materijal, odnosno originalni dijelovi koje mijenjam novima,kako bih u slučaju eventualnih problema znao kako jje taj dio u originalu izgledao



Nabavio sam specijalne poluge za skidanje oplata i lajsni, metalne i plastične (da se spriječi oštećivanje laka)



Na vozačkim vratima postoji problem s zaklučavanjem, odnosno ne mogu se zaključati. Razlog je mali metalni osigurač koji je ispao, te ove plastične vodilice šipki bravica  koje su sve polomljene, pa mehanizam nije čvrsto fiksiran u jednoj liniji.



Ovo će biti veliki i skupi problem. Drvene lajsne.Dio uopće nemam, a druge su dosta oštećene. Nabavio sam neke oštećene, ali moram se dodatno educirati s stručnjacima oko stupnja oštećenje s obzirom na mogućnosti obnove. Možda je bolje kupiti obnovljene, nego oštečene i inda plaćati obnovu (skupe ruke, rijetki majstori)



Stigla su sjedala s šivanja i navlačenja presvlaki. Ovo je privremeno riješenje koje služi tome da se može sjediti u automobilu, jer su originalne kožne presvlake toliko uništene i ispucale da iritiraju kod sjedenja. Osim toga ispuna od kokosovih vlakana je toliko ispucala i stalno ispada kroz rupe na koži i podovi su puni smeća od njih, kao sitna smeđa slama. Ovo su svojevrsne "vreće" koje drže originlna sjedala "zapakiranim" dok ne dođu na red za kompletnu obnovu.



E na ovo nisam računao, ali me ne bi smjelo iznenaditi. Obzirom da je automobil vani, kada pada kiša, brtva oko stražnjeg (a ne samo prednjeg) stakla je toliko ispucala da voda ulazi u autu i sakuplja se na polici pod stražnjim staklom, te kasnije cijedi na pod u tepihe. To možemo riješiti samo zamjenom brtvi i tu pomoći nema.



Obloga krova ne izgleda toliko loše, ali dio uz gornji rub stražnjeg stakla je odlijepljen i trebalo bi to nekako kozmetički "zamaskirati", dok se ne stavi nova obloga.




Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #58 : 18.07.2017, 12:09:17 »
Vrijeme je za čiščenje dijelova.

Dakle, postoji dobar dio dijelova koji je u dobrom stanju i koji treba samo dobro očistiti ili ispolirati, i kao takav će izgledati gotovo kao nov.

Ovo su rukohvati i kromirani dijelovi s oplata vrata, te nešto plastičnih dijelova. Dobro su oprani, odmaščeni, očišćeni i ispolirani i vrlo dobro izgledaju. Rukohvati će se tako i tako tapecirati u materijal koji je biti kao i na sjedalima i na oplatama, ali za sada ostaju crni.
 


Kromirani dijelovi


Plastični dijelovi


Džepovi s prednjih oplata vrata


Oplate vrata su oprane i zaštićene mašću za kožu te pokrivene plahtom da se ne praše. Majstor mi je tražio cca 50 eura po oplati da mi promijeni drveni dio i ponovno ih pretapecira. Za sada još nisam odlučio što napraviti jer su oplate deformirane od vlage, a s druge strane tako i tako će se uređivati u neku drugu boju, pa bi to bio dupli trošak.



Rukohvati s stropa su jako prljavi i izblijedili i njih ćemo morati oprati jače i bolje, a štitnici sunca su također jako prljavi i totalno propali. Naime, njihova ispuna je neki materijal kao pur pjena koji se smrvio i izgubili su formu. Novi koštau 120 eura!, tako da taj problem moram drugačije riješavati.



Sigurnosni pojasevi su na tri točke, ali obični, bez mehanizama. Sigurno ih neću više stavljati gore.

Nabaviti ću nove, automatske za prednja sjedala i vrlo vjerojatno obične za stražnju klupu. Ova serija automobila proizvodila od 1965 do 1972 godine, a upravo u tome razdoblju su uvedene mnoge tehničke novosti po pitanju sigurnosti u automobile.

Tako postoje modeli na početku proizvodnje koji uopće nemaju pojaseve, jer su bili nadoplata, pa onda modeli s običnim pojasevima na dve i kasnije na tri točke, te modeli s automatskim poasevima sprijeda.

Na stražnjoj klupi je slična situacija. Čak su i nasloni za glavo bili u nekoliko varijanti. Bez naslona, samo s naslonima sprijeda dodatno ugrađenim, pa s naslonima sprijeda serijskim, te straga s dodatnim naslonima. Sami nasloni postoje u dvije varijante; kao "okrugli jastučići" i za Mercedes tako  karakteristične "mačje uši".

Sada Vam je jasno koliko je teško automobil dovesti u originalno tvorničko stanje kada postoji toliko tvorničkih opcija s obzirom na godine proizvodnje i tržišta na kojima su se vozila prodavala.

 



Ovaj autombil ima kromirane branike, i tzv "brkove" iznad njih. Moji branici su sasvim ok, ali stražnji lijevi "brk" je zbog posljedica ranijeg lakšeg sudara malo oštećen i jako je korodirao, te kao takav znatno vizualno nagrđuje vanjski izgled automobila. Ne mogu za ispolirati jer ga treba rekromirati. Kako to još ne namjeravam raditi, posudio sam od kolege koji ima isti takav automobil njegov dio koji je takođewr malo oštećen, ali je kromiran nakon toga i osjetno bolje izgleda od moga.  Kada ja nabavim ili uredim svoj, vratiti ću mu ga, jer u oldtimerskim krugovima su rezervni dijelovi zlato, i ne prodaju  e ako se ne moraju, jer ih je svaki dan sve manje i sve više koštaju, i to ui bilo kojem stanju.



Mehanizmi električnih podizača prozora u vratima. Novi koštaju 400 eura kom, stoga se svakako isplati, uređivati ih. Na stražnjima će trebati samo urediti i podmazati mehanizme i vodilice, a prednje će trebati urediti zupčanike koji su se uslijed češće upotrebe istrošili.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4539
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #59 : 18.07.2017, 12:22:38 »
Elektromotori podizača prozora nisu baš neka premija. Slabi su, bučni i troše dosta struje i u principu bi bolje bilo da ih nemate. Imali bi puno manje brige oko njih. Međutim, tu su, "šminka" su, ali trebaju funkcionirati kako treba.

Stoga sam ih izvadio s samih mehanizama, otvorio i dobro očistio staru mast koja se potpuno tvrdnula uslijed visokih temperatura kalifornijskog sunca. Nakon čišćenja, ih podmazujem novom mašću, sklapam i razrađujem iz pomoć akumulatora. Žice, konektori i prekidači na vratima su ok, ali prekidači sprijeda između sjedala nešto prekidaju.



Obzirom da samo vozačko sjedalo ima mehanizam za podešavanje visine koji funkcionira kao svojevrsne sanjke na kosini, majstor tapetar je kod montaže presvalaka, uzice montirao preko mehanizma, tako da sam morao donji dio sedala rastaviti i ponovno napeti kako bi se moglo manipulirati mehanizmom bez problema.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580