Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 11275 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #120 : 16.03.2018, 15:38:57 »
Pojedinačno sam skidao dijelove polužja mehanizma gasa kako bi ih mogao očistiti.



Obzirom da je poklopac ventila popriličan komad metala koi se jako vidi kada se podigne hauba, želio sam ga malo "urediti". S mesinganom četkom sam skidao nečistoće i na jednom mjestu sam jače pritisnuo četku na bušilici i površina se fino zasjala. To mi se svidjelo pa sam tako "uredio" jedan kraj poklopca.



Nakon nekog vremena sam uvidio da to i nije najbolja ideja, jer ostaje površina neravna i vide se tragovi četke. Sjetio sam se tada svoga kuma koji ima nekoliko mašina za pjeskarenje, između ostalog i sa staklom, koje nije toliko abrazivno za obojene metale, pa sam ga zamolio da "spasi".
 stvar.

I spasio kum stvar u tren oka. I poklopac i servo kočnica i servo glavu volana. čak ih je i polakirao  :thumb_up:


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #121 : 17.03.2018, 19:11:56 »
Jedva sam dočekao malo sunca, pa sam svježe lakirane i uređene dijelove stavio malo na zrak prije spremanja na policu  ;D



Servo pojačivač kočnica, poklopac ventila



Ploča pod baterijom, nosač baterije, nosač releja u motornom prostoru lijevo



Kučišta vodene pumpe i termostata, filtera zraka, posuda za servo volana, nosači za servo pumpu, remenica serva, nosač alternatora, kučište pumpe goriva



Hladnjaci, vode, ulja, klime, ventilator motora i klime, kučišta ventilatora,nosači za sirene i sirene



Nastavlja se rad pod haubom, kontrola i uređenje (koliko je moguće) motornog prostora.
Električna instalacija, releji, crijeva vode, goriva, ...

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #122 : 17.03.2018, 19:14:51 »
Pregled i čiščenje instalacije, kontakata, popravak žica



Pa onda dijelovi mehanizma polužja gasa




Montaža poklopca ventila i nove gumene brtve



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #123 : 17.03.2018, 19:55:44 »
Ovaj tip mehaničkog ubrizgavanja goriva koristi temperaturu rashladne tekućine kao parametar potreban za doziranje goriva kod ubrizgavanja. S vremenom se nakupi kamenac, te ventil na pumpi ostane blokiran, odnosno pumpa ubrizgavanja uopće nema informaciju da je motor na radnoj temperaturi i ona i dalje radi s bogatom smjesom  (kao da je pod čokom). Time se osim povećane potrošnje goriva, "ispire" agregat iznutra i dovodi u opasnost njegova trajnost. To e često izraženo kod vozila iz južnih dijelova USA u čijim vozilima često uopće nije antifriz nego voda, što pogubno dijeluje na sustav. Kalcifikat koji se stvara unutar motora, hladnjaka i cijeva drastično smanjuje protok, mogućnost hlađenja, kao i u ovom slučaju optimalno ubrizgavanje goriva.

Kod mene je vidljivo da su te cijevi dosta loše, kao i da su gumene crijeva vrlo loša (za neka sumnjam da su vrtna, a na iz auto programa  :russian_roulette:)



Cijev ću urediti, zamijeniti crijeva i obujmice, te ju iznutra očistiti.



Skinuo sam sva crijeva goriva, pa sada imam više mjesta za rad oko motora



Došao je red i na leptir u usisnoj grani. "Oplakuje" ga rashladna tekućina, što znači da ima hrđe, a i opće stanje zaslužuje uređenje.



Vakuum sam uspio sam urediti, ali kučište leptira će kod kuma na pjeskarenje staklom, to je preosjetljivo za mene.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #124 : 17.03.2018, 20:07:53 »
Nastavlja se rad oko motora. Treba pregledati svaki čošak i svaki dio jer stalno nailazim na manje ili veće probleme. A obzirom da sada ima puno mjesta za rad, bolje je sve to napraviti odmah. Slijedeća prilika će biti ili ako se nešto pokvari tokom rada motora ili vožnje, ili tek kada se motor bude vadio iz automobila.

S lijeve strane se nalazi otvoreni konektor na karteru koji uopće ne izgeda uredno i došao je konačno na red da ga sredim. Usput sam pronašao još loše izolacije i slabih kontakata koje riješavam.

Mislim da bi najbolje bilo jednog dana izvaditi cijelu instalaciju, dobro je očistiti, promijeniti loše konektore i kabelske stopice, te oštećene žice i ponovno ju presložiti.

No zasada će poslužiti i ovo. Rezultat je zasigurno bolje stanje nego prije.



Došao je red na dio oko pumpe ubrizgavanja. To je klasična šesteroklipna Bosch pumpa za mehaničko ubrizgavanje. Princip rada i izgled je vrlo sličan starim dizelskim pumpama, samo su radni tlakovi daleko manji. Ona slovi za vrlo pouzdanu (i kompliciranu) osim ako je  vozilo dugo mirovalo, pa se zbog nedostatka podmazivanja pojavi korozija koja ošteti komplicirani unutrašnji dio pumpe s mnogobrojnim, fino obrađenim sitnim metalnim dijelovima.

Nadam se da je kod mene uglavnom u redu, jer je vozilo redovito paljeno.

Ako nije, tu je kum, koji je stručnjak za dizel ubrizgavanje, pa vjerujem da može nešto napraviti ako baš bude trebalo.

Uglavnom, problemi s sagorijevanjem uglavnom su vezani za periferiju, a ne za samu mehaničku pumpu. Stoga rezervar mora biti čist, pumpa goriva ispravna, crijeva i vodovi u redu, električna instalacija ispravna, te instalacija s rashladnom tekućinom u redu.

Pregledao sam sve, osim zadnje stavke, a kada vidim ova šarena crijeva na motoru (neka su od Gardene  :russian_roulette:), diže mi se kosa na glavi.

Stoga krećem s uređenjem toga dijela motora.

Maknuo sam kablove sviječica. Izgledaju dobro, kao i lulice, sve je original Bosch, pa se nadam da je ispravno, jer bilo što zamjensko neće biti tako dobro kao Bosch (niti toliko skupo).



Nosač kablova ću također urediti kasnije



Demontaža jednog crijeva, od pumpe do bloka motora



Demontaža drugog crijeva koje vodi od pumpe do pregradnog zida prema kabini



Demontaža trećeg crijeva koje vodi od pumpe do leptira u usisnoj grani



Malo uređenja pumpe ubrizgavanja (koliko se može bez skidanja)

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #125 : 17.03.2018, 20:18:29 »
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #126 : 17.03.2018, 20:27:08 »
Opet mi je kum pomogao, posudio mi je spray za otpuštanje brizgaljki i bome za dva sata od špricanja, otpustilo svih 6 ko iz puške



Odnio sam ih na čiščenje, a kasnije ćemo vidjeti što ćemo za ispitivanje. Kum je rekao da ih vratim na isto mjesto gdje su bile, pa sam ih označio.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline dado-ka

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5088
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #127 : 19.11.2018, 11:09:05 »
Već duuugo ništa pa se pitam da li je projekt gotov?   :icon_paper: :icon_paper: :icon_paper:
Ima li sada ovakav izgled?  :misli:

Offline Fantom

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3170
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 1000 K8 garavi
  • Mjesto boravka: Bosna i Hercegovina / Danska
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #128 : 21.11.2018, 22:06:56 »
Bas je merak gledati kako ga pedantno radis. Ja neki dan prvi put u zivotu zamjenio prijatelju motor na audiju. Super proslo upalio je  :icon_mrhappy:

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20310
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #129 : 22.11.2018, 18:02:50 »
Koja operacija  :icon_mrgreen: :thumb_up:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline MotoMačak

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 180
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Kawasaki KLE 500, 2005., 39.000km, narančasto-crni
  • Motor: Suzuki V-Strom 650, L4, 15.700km, tamnosiva metalik
  • Mjesto boravka: Virovitica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #130 : 22.11.2018, 18:12:34 »
Oduvijek sam se divio ljudima koji imaju dara i hrabrosti za ovakve poduhvate  :thumb_up:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #131 : 25.11.2018, 09:31:57 »
Nažalost, zbog drugih obveza (radovi na kući i okolo nje) projekt Mercedes je od ljeta na stand by aranžmanu  :icon_neutral:

No, sudeći po interesu, bio bi red da barem stavim slike ostatka radova do tada, jer je on u međuvremenu bio kompletiran i napravio 400 km, a sada je opet raskopan. Duga je zima pa ću uhvatiti vremena da temu nastavim  :icon_wink: :thumb_up:
« Zadnja izmjena: 25.11.2018, 19:55:47 Brum »
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline dado-ka

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5088
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #132 : 25.11.2018, 09:40:52 »
 :thumb_up:
 :lurker:

Offline bansi

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 328
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: V-Strom 650 XT L7 aka Pahuljica
  • Mjesto boravka: Velika Gorica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #133 : 25.11.2018, 17:29:16 »
 :thumb_up: :sunce: :thumb_up:

Offline MotoMačak

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 180
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Kawasaki KLE 500, 2005., 39.000km, narančasto-crni
  • Motor: Suzuki V-Strom 650, L4, 15.700km, tamnosiva metalik
  • Mjesto boravka: Virovitica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #134 : 25.11.2018, 18:00:42 »
Nažalost zbog drugih obveza (radovi na kući i okolo nje) projekt mercedes je od ljeta na stand by aranžmanu  :icon_neutral:

No sudeći po interesu, bi bi red da barem stavim slike ostatka radova do tada, jer je on u međuvremenu bio kompletiran i napravio 400 km, a sada je opet raskopan. Duga je zima pa ću uhvatiti vremena da temu nastavim  :icon_wink: :thumb_up:


Nestrpljivo očekujemo novi izvještaj  :thumb_up:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #135 : 26.11.2018, 10:02:19 »
Još malo uređivanja oko motora, cijevi, nosači, holenderi, sve ono što privlači pažnju svojim neuglednim izgledom, a za nekoliko minuta čiščenja puno bolje izgleda

Stanje prije:



Stanje poslije:


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline dado-ka

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5088
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #136 : 26.11.2018, 11:12:58 »
 :kul:

Offline bansi

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 328
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: V-Strom 650 XT L7 aka Pahuljica
  • Mjesto boravka: Velika Gorica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #137 : 26.11.2018, 13:04:14 »
 :thumb_up: :thumb_up: :icon_paper:

Offline MotoMačak

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 180
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Kawasaki KLE 500, 2005., 39.000km, narančasto-crni
  • Motor: Suzuki V-Strom 650, L4, 15.700km, tamnosiva metalik
  • Mjesto boravka: Virovitica
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #138 : 26.11.2018, 13:07:56 »
...u iščekivanju nove epizode  :icon_wink:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4546
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #139 : 01.12.2018, 21:54:21 »
Imam drugo računalo, i drugi pretraživač pa moram jednu po jednu sliku skidati, što je zamorno. Probati ću nešto riješiti da ide brže pa da nastavim s temom.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580