Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 25311 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20802
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #180 : 27.12.2018, 15:22:24 »
Puno srece i dabogda upalio od prve  :strumpf:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #181 : 27.12.2018, 20:18:15 »
Puno srece i dabogda upalio od prve  :strumpf:

Hvala, trebat će sreće svakako  :icon_mrgreen:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #182 : 27.12.2018, 20:34:48 »
U međuvremenu sam podigao sajlu prednje haube ( u stvari žicu, a ne pletenu sajlu) s popravka, a kod kuma su na pjeskarenju dijelovi brave haube i metalni dijelovi nožne pumpice za pranje vjetrobrana. Gumeni dio se neće moći ponovno izraditi, teško će ga biti nabaviti, ali moj svemoćni kum ima neke ideje, pa ćemo vidjeti da li će to biti dobro  :thmbup:

Stara sajla (tj.žica) i nova, s novim bužirom



Danas sam između kiše i pljuskova opet nešto radio. Naime, osim mehanike, ostalo je još riješiti montažu prednjih mehanizama za električne prozore te obloge vrata, te obloge table, sjenila, stropnih lampi itd...



Krenuo sam s prednjim desnim vratima i uređenim mehanizmom električnih podizača prozora.

Uz pomoć baterije se nosač stakla dovede u željenu poziciju koja omogućava montažu u unutrašnjost vrata.



Sama unutrašnjost je bila malo prljava, pa sam s miniwashem oprao sve nećistoće i očistio rupice za otjecanje vode koje su bile začepljene. Usput sam pronašao nešto viška dijelova, ali ne znam čijih i od čega.



Slijedi montaža nosača, spajanje kontakata i proba dizanja i spuštanja. Sve sam očistio i podmazao, ali ovi Mercedesovi podizači i nisu neka sreća. Preslabi su, troše puno struje, mehanizam je dosta krhak, pa se savine s vremenom. No što je tu je, vidjeti ćemo kako će to funkcionirati u praksi.

Montirao sam i nove vodilice mehanizma brave, jer su se stare plastične raspale.



Oblogu vrata sam također pripremio. Nove kopče, montaža "džepa" i idemo s njom na mjesto.



Ručke, bravice, ukrasi, i to bi bilo to.



Obloge će se sigurno mijenjati jer je drvena ploča napuhnuta od vlage, gornja lajsna je oštećena, a i neće biti crna koža nego nešto drugo. Stoga to ostavljamo za uređenje kasnije, jedino ću možda s vremenom urediti mehanizam podizača (vodilice, nove tekstilne trake oko stakala, cinčanje i lakiranje dijelova...)

Ispolirao sam drvenu lajsnu pod vjetrobranom i provizorno ju namjestio da ne bude rupe oko table. Ona će se mijenjati/urediti, ali kasnije.

Montirao sam i lakiranu gornju oblogu table. Izgleda bolje nego prije, odnosno, manje loše nego prije.



Moram nabaviti rešetku za središnji zvučnik, a za vizualni probražaj zaslužna je tekstilna obloga koja s gornje strane skriva ispucalu tablu.



Nedostaje mi jedna od kopči za oblogu A stupa, ali sam ih uspio nekako zakačiti da stoje na mjestu.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #183 : 27.12.2018, 20:45:56 »
Tri fotke s stražnje klupe.

Izgleda bolje nego prije, ali daleko je to od toga kako treba biti. Kada riješim sredinu volana i oblogu lijevih vrata biti će to, onako...stari auto iznutra.

Tu će biti jako puno posla, da bi se vidio ikakav napredak, ali bože dragi, to sam znao od prvog dana.



Dogovoreno je za slijedeći tjedan prijevoz šlepom do radionice u ponedjeljak, termin kod mehaničara u utorak i termin kod Lastovčića za novi ispuh u četvrtak.

Valjda ga nisam "zacoprao" s svim tim dogovorima  ;D

Do tada bih trebao riješiti još tih par stvari (montirati brizgaljke, desni mehanizam za prozore i oblogu vrata, te nosač za isparivač klima uređaja). Nakon toga mogu dati raditi crijeva za klimu i kompletirati sustav, no to mi nie toliko bitno za startanje motora.

Gume su mi velika briga, a i felge. Treba mi dimenzija 205/70 14, a takvih baš nema puno, i naravno da nisu neki "no-name" proizvođač.

Imam tri seta original alu felgi (tzv"barokica"), ali niti jedne nisu pic-pic, ali mislim da neću imati budžet i za nove gume i za sređivanje felgi, pa ću uzeti one koje najbolje izgledaju.

Ovo što imam sada na autu je samo za "rolanje", a ne za vožnju.


Zadnji mehanički radovi prije startanja nakon 13 mjeseci uređivanja:
- montaža brizgaljki

Očiščene brizgaljke su se "pacale" u benzinu



Usisao sam i i ispuhao cijeli motorni prostor, pogotovo dio oko ležišta brizgaljki kako ne bi nešto prašine smetalo ili nedaj bože upalo u kompresioni prostor.

Vadim privremene "čepove koji su čuvali otvor brizgaljki.



Stavljam nove brtve i jednu po jednu vraćam na mjesto, i spajam cijevi dovoda goriva na njih.



Fiksiram cijevi s ovim dijelovima koji ih drže na razmaku i spriječavaju međusoban dodir.



Montaža klema na napunjenu bateriju...



...i kontakt




Nastavak slijedi...  :thumb_up:

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20802
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #184 : 27.12.2018, 21:06:54 »
Ne ide sve odjednom, puno je posla oko restauracije. Ovo do sada si zbilja lijepo upicanio  :thumb_up:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #185 : 29.12.2018, 18:33:07 »
Dakle, konačno je došao trenutak da okrenem ključ u kontakt bravi  :thumb_up:

Prvo, niti to ne prolazi bez problema jer brava zapinje, a ključ je malo oštećen, pa ću jednoga dana i to morati riješiti.

Anlaser je veselo okrenuo motor na par sekundi, a ja sam prekinuo i odmah pogledao ispod automobila da vidim eventualne tragove curenja tekućina.

Kako niti nakon nekoliko pokušaja "verglanja" nisam uočio nikave tragove tekućina, a nije bilo niti čudnih zvukova, odlučio sam ga upaliti.

E sada...to baš i nije prošlo bez problema, ali je nekako upalio i nakon par sekundi se ugasio. I tako nekoliko puta. Sve skupa popraćeno zvukovima trocilindričnog diesel traktora koji radi na dva cilindra  :misli:

Daleko je to od onog finog rada motora prošle godine kada je zadnji puta startan. Moram priznati da sam očekivao drugu vrstu problema, a ne baš ovo  :icon_eek:

Barem se ugasila lampica od ulja i instrument za mjerenje pritiska je pokazivao odličan tlak ulja u motoru.

Nadalje, pedala gasa je bila sasvim na podu i umjesto 3-4 cm imala je samo 1 cm hoda i uopće nije nije imala povrat ?!

Mehanizam polužja gasa je ima jako puno lufta, i kao da nije uopće imao veze s pedalom gasa, osim na zadnjoj četvrtini svoga hoda.

Hm, hm...nešto nije dobro  :mad:

Ispustio sam sav benzin iz tanka i nalijao novih 25 litara. Bez obzira na savjete to sam trebao odmah napraviti (ne znam niti sam zašto nisam).

Skinuo sam kučište filtera goriva, bacio stari benzin iz njega i nalijao novi.

Ponovno sam skinuo poluže gasa, pregledao ga, ponovno očistio, pažljivo vratio na mjesto, stalno ga razrađujući i gle čuda - pedala gasa stoji normalno, ima normalan hod i povrat opruge, čega prije nije bilo.

Osokoljen svim učinjenim, nadao sam se da će slijedeći pokušaji startanja uroditi plodom. I zamalo jesu...Naime, prvih 2-3 puta je malo falilo da motor uhvati,međutim ništa. Slijedećih nekoliko puta je bilo isto tako.

S svakim novim pokušajem, raslo je moje razočarenjje i frustracija i vrlo vjerojatno ubrizgana količina goriva u cilindre. Pošto se ne razumijem u mehaničko ubrizgavanje goriva, a imam termin kod majstora mehaničara za nekoliko dana, odlučio sam da je bolje da prestanem s tim radovima i napravim odmak od motora i posvetim se nečemu drugom.

Od prevelikih očekivanja možda sam nešto previdio, i glupo je da ustrajem u nastojanjima da to sredim, a definitvno mi ne ide.

Treba znati priznati privremeni poraz, i uzeti predah.

Tako je i bilo. Spustio sam haubu i posvetio se drugim stvarima.

Možda drugi dan donese neku drugu ideju i malo svježiju glavu   :icon_wink:

Znam da ovo nije scenario koji ste očekivali, ali za utjehu, nisam niti ja...Ali život obično malo "preuredi" naše scenarije  :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #186 : 29.12.2018, 18:38:29 »
Posvetimo se nečemu puno prozaičnijem. Preostalo je da montiram mehanizam podizača prozora i oplatu na vozačka vrata, te provjerim zašto ne mogu ključem vozilo zaključati, nego samo otključati.

Prvo čiščenje unutrašnjosti od kalifornijskog smeća. Nakon što sam nalijao vodu u unutrašnjost vrata, ona su se ponašala kao kadica, što znači da su sve rupe za odvod vode začepljene  :mad:. Dobro da nisu istrulila.

Pročistio sam sve otvore i miniwashem isprao temeljito cijelu unutrašnjost   



Nakon toga sam pregledao i skinuo mehanizam brave na vratima. Sve je izgledalo uredno, jedino kao da je falio neki dio koji prenosi okret vanjskog dijela brave s ključem na unutarnji dio koji zaključava/otključava vrata. Nažalost nisam vidio kako to izgleda na suvozačkim vratima, a sada sam ih već kompletirao i nije mi ih se dalo ponovno raskapati (bar zasada). No ustanovio sam da mogu ručno zaključati vrata (s onim pipcem na vratima), a ključem otključati, gurajući mehanizam ključem i to mi je zasada što se tiče funkcionalnosti sasvim dovoljno.



Posvetio sam se mehanizmu podizača prozora i ugradio ga i testirao nakon ugradnje. Sve radi bez problema, malo bučnije, ali radi.



Pa onda ugradnja oplate. I ona je oštećena od vlage (drveni dio) i kasnije ću ju zamijeniti.



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #187 : 29.12.2018, 18:44:11 »
U međuvremenu je stigao paket iz Latvije s dvije stvarčice:
- original Bosch lulica sviječice
- zaštitna rešetka za ventilator klime



Naime, na prvom cilindru sam iz nekog razloga imao kutnu lulicu sviječice, pa sam ju sada zamijenio ravnom, kao i na svim ostalim cilindrima



Ova rešetka je bila toliko jeftina da ju je šteta bilo ne kupiti, a inače je bila na vozilu, ali je ja nemam.

Trebalo je probušiti tri rupe na okviru hladnjaka i sjela je na mjesto.



Odlučio sam malo estetski urediti radio prijemnik koji sam dobio od kolege. Malo rastavljanja i čiščenja, popravak napuknute maske te sklapanje i vraćanje na mjesto.



Interesantan detalj; naljepnica s imenom vlasnika i opaskom servisera iz 1978.godine  :icon_mrgreen:



Morati ću nabaviti novu antenu, zvučnike i prekontrolirati instalaciju te ispitati radio, ili nabaviti neki drugi, ali za sada sasvim pristojno popunjava svoje mjesto na tabli.



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #188 : 29.12.2018, 18:46:16 »
Prekontrolirao sam električne potrošače na automobilu i ima nekoliko situacija koje moram riješiti, prije ili kasnije:

- ne rade desni prekidači podizači prozora na središnjoj konzoli
- ne rade sirene
- ne radi stražnje svjetlo tablice
- ne radi stražnje lijevo rikverc svijetlo
- ne radi stražnje desno gabaritno svijetlo
- ne radi svijetlo u prtljažniku
- ne radi osvijetljenje table
- ne radi sat na tabli

Također će trebati riješiti rasvjetu interijera, ali za to prvo moram nabaviti lampe jer su sve moje uništene od vremena i temperature.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #189 : 29.12.2018, 18:55:52 »
Sadašnji izgled unutrašnjosti

Naravno da ove crno-sive presvlake nisu tako otmjena kao crna koža, ali barem nisu poderane.

Stanje nakon kupovine:



Stanje sada:

Sredina volana, štitnici od sunca i stropne lampe su stvari koje nedostaju i kvare doživljaj, kao i ovi očajni tepisi na podu.

Nedostatak središnje konzole i oštećeno drvo na desnom kraju table su stvari koje neće baš biti tako jednostavno riješavati, ali doći će i one na red...jednog dana.



Sredina volana je trenutno najveći vizualni nedostatak. Moja je crna (a treba mi bijela), raspada se i nisam našao majstora koji bi ju bio voljan popravljati. Stoga je vrijeme za originalniji pristup, a rezultat (ako uspije) će biti prezentiran  :hi:

Cijena nove je 120 eura + poštarina  :shok:, pa mislim da ima poprilično prostora za napredak  ;D

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #190 : 29.12.2018, 19:00:03 »
E danas je moj ljubimac malo "izašao" na zrak (odnosno kišu), prije nego je odvežen do mehaničara kod kojega bi ga trebalo malo urediti i vratiti u život.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #191 : 29.12.2018, 19:00:35 »
Danas sam razgovarao s majstorom, tek kada je završilo radno vrijeme njegovog servisa, ubacio je Mercedes u radionicu i počeo raditi na njemu. Rekao je da to mora osobno raditi "jer se njegovi delatnici još nisu niti rodili kada je ovaj auto vozio po cesti"   ;D

Uspio ga je upaliti, ali radi nepravilno pa se još zeza s time da ga malo "kultivizira".

Vidjeti ćemo sutra da li će to uspijeti srediti, pa da odvezem na šlepu do Lastovčića na izradu ispuha, ili ćemo morati mijenjati plan radi komplikacija.

Držite fige  :thmbup:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Bagy

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 763
  • Spol: Muški
  • Ride on...
  • Preporuke: 0
  • Motor: mali crni K9 A, +100.000 km
  • Mjesto boravka: Đurđevac; mob:095/573-6874
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #192 : 29.12.2018, 21:27:25 »
Saga se nastavlja, do tada držimo fige!  :thumb_up:

Offline dado-ka

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5596
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #193 : 30.12.2018, 11:13:45 »
 :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #194 : 30.12.2018, 13:14:53 »
Nakon što je motor "upristojen" i radio je sat vremena, te je auto malo vožen po dvorištu radionice (ništa ne kapa ispod nega  :thmbup:), odzračene su kočnice i prevezli smo ga šlepom do Lastovčića u Svetu Nedelju na izradu kompletnog ispušnog sustava (od ispušnih grana do stražnjeg lonca).

Ja sam ga istovario s kamiona, i malo provozao po dvorištu, ali motor stvarno radi nepravilno, puno nemirnije nego prošle godine. Osim toga, baš i ne prima gas s voljom, a kada primi onda neki od remena jako cvili, a probušeni ispuh rokće, ma sramota  :blush2:.

Na njihovu grabu ipak ga je navezao djelatnik, jer voziti uzbrdo, na improviziranu grabu s daskama nisam želio iskušavati sreću.

Pregledali smo ispuh i dogovorili izradu u standardnom pocinčanom limu s inox duplim završetkom. Za nekoliko dana bi trebao biti gotov.



Navratio je i gospodin Boško koji ima predivni 280 SE iz Samobora. On mi pomaže savjetima već godinu i više dana, a sada je prvi puta vidio auto.

Njegova procjena:
- auto je zdrav, ali ima jako puno posla
- sviđa mu se motorni prostor  :cool:

Njegova pokuda
- nisam smio lakirati unutrašnji dio remenica, jer novi klinasti remeni u kombinaciji s lakiranim metalom nisu baš najbola opcija za poboljšano trenje, pa je to glavni uzrok onog jezivog vriska kod davanja gasa. No s vremenom će se boja skinuti i sve će leći na svoje mjesto
- šteta što nisam zaštitio pojedinačne tragove hrđe oko okvira prozora kada su se mijenjale brtve prednjeg i stražnjeg stakla. Nažalost, kada su majstori to radili, ja sam bio na putu i jednostavno nisam stigao to napraviti u tih par sati dok nije bilo guma oko okvira prozora. Boriti ću se s time kasnije. 

Čuo sam s i s majstorom Dragecom, električarom koji živi u Svetoj Nedelji, pa ću pokušati nekako i njega ubaciti u kombinaciju, dok je auto u ovom dijelu grada.Trebati će vidjeti što je s nekim električnim elementima oko motornog prostora, a i desne podizače prozora treba riješiti.

Do tada auto čeka na svoj red na parkiralištu



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #195 : 30.12.2018, 13:20:50 »
U međuvremenu je kod Lastovčića napravljen kompletan ispušni sustav od pocinčanog lima s dvostrukim završecima od Inoxa. Nisam još bio na dizalici pa evo slika s zemlje:



Dok je auto bio kod Lastovčića, dogovorio sam se s majstorom Dragom, električarem koji se razumije u ta starija vozila da će me uzeti u rad kada bude imao vremena.

Nema druge, nego vratiti auto u Buševec, ali sam dogovorio da ostavim auto kod rođaka. On ima veliku radionicu s kanalom i dizalicom, i veliko dvorište, a i nije na glavnoj cesti kao ja, tako da ako budem auto vozikao uokolo neće biti problema.



Kada smo ga dovezli i parkirali, probali smo ga upaliti, ali opet radi jako nemirno,nema čoka, nema ler gasa, puca, trza i svašta nešto. Ne znam što je, da li je to od stajanja, ili sam ja nešto raštelao, ali to nema veze s onim mirnim radom od prošle godine. Osim toga ti remeni cvile kao sam vrag, a i negdje ispod klima kompresora curi antifriz.

Sat vremena smo se igrali s njime, i zaklučili da ima nekih problema oko bobine (što mi je rekao i majstor mehaničar), pa sam ju odlučio nabaviti.


Zvao me kum da je ispjeskario dijelove nožne pumpe za prane stakala i mehanizam brave sajle za otvaranje haube.



Nova sajla i mehanizam koji ide kod lakirera prije ugradnje.



A s pumpicom će biti problema, jer se onaj gumeni dio nije mogao nikako spasiti, pa smo trenutno u potrazi za rabljenim primjerkom. Krajnja solucija je da složim elektomotor pored posude za tekućina, ali ja bih više volio originalno stanje.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #196 : 30.12.2018, 14:23:37 »
U proteklih 10-ak dana otkako je auto u Buševcu kod mojeg rođaka, pokušavali smo ga na razne načine "uglazbiti".

Dakle, bez obzira što je auto prije kupovine sasvim pristojno i mirno radio, mojih 13 mjeseci rada na njemu i činjenica da nije startan u međuvremenu (jer je bio raskopan motorni prostor) izgleda da su ostavili "traga" na njemu  :cool:

Nije baš najbolje startao, uopće mu nije radio čok, nije imao ler gas, te je vrlo loše primao gas, trokirao je i pucao na sve strane.

Malo pomalo smo provjeravali sviječicu po sviječicu, bobinu, kabele, kondenzator, platine, pa dovod goriva...u principu nismo ništa napravili samo smo sve kontrolirali.

No izgleda da je to automobilu koristilo jer je svaki dan radio sve bolje i mirnije, a i lakše je startao.

Primijetili smo curenje antifriza na 2-3 mjesta, te otpušteni vijak na donjem nosaču konpresoru klime, kao i cvilež remena alternatora.

Jedini konkretni problem je bio oko bobine, jer vrijednosti koje smo dobili mjereći napone su bile čudne. Preventivno sam zamijenio bobinu novom, i čini mi se da je tada bilo nešto bolje, no možda se i varam.



Ponovno sam skinuo kompresor klime i odnio ga tokaru da napravi vijak za nosač jer se ležište starog izglodalo, i vijak je uništio navoj.



Ispustio sam antifriz...



...zamijenio dva crijeva čiji kutevi savijanja mi nisu najbolje izgledali, okrenuo sam obujmice tako da ih mogu dotegnuti i nakon montaže kompresora klime

Ovo crijevo je zapinjalo u polužje gasa, jer priključak na bloku izgleda drugačije od originalnog. Stavio sam drugačije crijevo i sada je ok.




Kut savijanja je bio prejak, pa sam stavio crijevo savijeno pod kutem od 90 stupnjeva, ali nisam baš najzadovoljniji s priključkom, jako ga je korozija izgrizla, a ne miče se mjesta.



Ovdje je ponovno curilo, pa smo priključak finije obradili i ponovno zabrtvili



Premda su na ovoj maloj cijevčici novi vijci i brtve, puštalo je antifriz, pa sam opet sve raskopao, i promijenio brtve i sada više ne pušta.



Dotegnuo sam i sve remene, s naglaskom na onaj od alternatora.



Izvadio sam sviječice, očistio ih i vratio nazad.

Riješili smo i problem ručne kočnice koja se nije mogla zablokirati u stegnutom položaju. Problem je bio prozaičan; crijevo servo pumpe je fizički blokiralo polugu klackalice mehanizma sajle ručne kočnice. Otpustili smo crijevo i drugačije ga namjestili i poluga ručne kočnice sada normalno funkcionira.

Kompletirao sam sustav hlađenja i nalio ponovno antifriz, i montirao sam kompresor klime.



Ponovno startanje je bilo sasvim novo iskustvo:
- motor je upalio iz prve, bez gasa
- nakon par minuta se ler gas ustabilio. Nije bio sasvim stabilan, ali je radio bez pritiskanja papučice gasa
- nije se više čuo cvilež klinastih remena
- ispod motora ništa nije kapalo.

Pričekao sam da se auto dobro zagrije, malo smo ga isturirali, a ja sam nadolijao ulja u automatski mjenjač.

Obzirom da je sve izgledalo kako treba, odlučili smo ga pokušati malo provozati, barem po velikom dvorištu. 

Ručica automatskog mjenjača ide lagano u P, R i N položaj, ali zapinje kod prebacivanja u 4. E, sada, da li je to zbog mehanizma ili mjenjača, ne znam.

Također, pedala kočnice je tvrda kao kamen, kao da servo ojačivač uopće ne radi. Promijenio sam crijevo vakuuma i lakirao ojačivač, ali nisam ga otvarao. Možda je problem u njemu ili jednosmjernom ventilu na crijevu podtlaka.

Dakle, nakon skoro 15 mjeseci od dana kupovine, konačno vozim svoj auto   :ura1:

Napred, nazad, lijevo, desno, stani kreni, sve funkcionira. Odlučujemo da odem na zabačenu cestu i napravim par kilometara da vidimo kako se ponaša.



Vozio sam nekih 15-ak minuta i ovo je sukus vožnje:
- vozilo je lijepo voziti, volan nema previše lufta
- vozilo je prilično udobno i lijepo pegla cestu, bez obzira na dotrajale amortizere
- pedala kočnice je jako tvrda i treba biti oprezan
- gas prima ako ga se lagano pritiska, kod jačeg stiskana, trokira, puca i guši se
- mjenjač prebacuje brzine poprilično mekano, osim kod kretanja s mjesta
- nešto lupka u prednjem lijevom kraju
- čini mi se da se diferencijal podosta čuje
- brzinomjer radi (išao sam do 50 mp/h), ali brojač kilometara ne
- leptir staklo vrlo učinkovito rashlađuje unutrašnjost
- fali mi desni retrovizor
- svi gledaju automobil  :icon_wink:

Bio sam oduševljen   :ura1: :3aa123eb:

Konačno sve to poprima neki smisao. Parkirao sam auto kod rođaka, provjerio motorni prostor još jednom i zatvorio haubu.

Za danas je bilo sasvim dovoljno uzbuđenja.

Nastavljamo slijedeći tjedan u revijalnom tonu,  kada rođak isprazni radionicu, pogledati ćemo automobilo odozdo, čini mi se da negdje na sredini poda fali neki nosač ispušnog sustava ili je u pitanju neka rupa, jer nam se pojavljuje neki zvuk iz tog dijela.

Pregledati ćemo pogonski dio i ovjes i vidjeti kako tu stoje stvari. Planiram srediti mostove, ali ne sada, ali ako ima nešto urgentno, to treba riješiti.

Također kod određenih obrtaja čujemo neko zveckanje oko mašine, pa ćemo potražiti uzrok.

Uh baš sam sretan   :ura1:


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #197 : 30.12.2018, 14:26:31 »
Konačno je završen "funkcionalni prototip" nosača isušivača klima uređaja. Privremeno sam ga montirao u motorni prostor, pa ćemo vidjeti što će reći majstor za klimu. Svakako ću ga morati doraditi u smislu izbora materijala (5 mm flah je stvarno premasivan  :nea:), odnosno načina fiksiranja (jedan vijak je premalo).

Slično mjesto koristi Mercedes W 113 Pagoda, pa ću vidjeti kako je to kod njih riješeno.


Glavno je da sada znamo njegovu lokaciju i sada ću moći dati izraditi crijeva klima uređaja prilagođena mome automobilu.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #198 : 30.12.2018, 15:43:56 »
Premda je probna vožnja protekla bez problema, nakon dva dana je ispod automobila bila opet lokva antifriza   :thumb_down:



Jedna od crijeva je puštalo, a problem je bio što taj priključak ide na zaklopku u usisnom kolektoru koja se nije dala odviti kada sam ju pokušavao skinuti i urediti prije nekoliko mjeseci.

Obzirom da sada nisam imao alternative morao sam ju skinuti pod svaku cijenu. Aluminij i aluminij koji su godinama u antifrizu su recept za probleme, a on se ovog časa zvao - iščupan navoj kučišta leptira usisa  :thumb_down:.

Opet moram dijelove odnijeti kod tokara koji ima gužvu, slijedi čekanje nekoliko dana dok ne izradi novi priključak od mesinga te nareže novi navoj na kučište leptira.



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #199 : 30.12.2018, 15:57:29 »
Dok čekam tokara, prihvatio sam se sirena. Imam ih dvije, ali niti jedna ne radi, a instalacija je u redu.

Raspitao sam se i one bi se trebale dati otvoriti i popraviti.

Prvo otvaranje jedne, 8 vijaka koji drže poklopac



Metalna membrana s donje strane ima metalne komade koji su pod utjecajem zavojnice u donjem dijelu sirene.



Kako struja prolazi, otvaraju se i zatvaraju svojevrsne "platine" te uzrokuju visokofrekventno pomicanje membrane koje doživljavamo kao zvuk.

Stajanje uzrokuje probleme, pa su se pokretni dijelovi zapekli i sirena ne proizvodi nikakav zvuk. Slijedi čiščenje svih površina, te rastavljanje mehanizma "platina" i čiščenje kontakata.



Ispitivanje instrumentom pokazuje da sada struja prolazi kroz sirenu, a praktično ispitivanje uz pomoć baterije nas uveseljeva prodornim zvukom   :icon_mrgreen:

Sada je vrijeme za drugu sirenu. Nakon raskapanja ona ne pruža tako lijepi pogled; unutrašnjost je puna korozije  :icon_no:




Slijedi ponovno ista procedura, čiščenje svih površina i kontakata...



I na kraju praktična (uspješna) proba



Nakon uređenja slijedi montaža na vozila i spajanje na instalaciju. Nakon davanja kontakta sirene ne samo da sviraju, nego ne žele prestati   :misli:

Ponovno kontroliramo sirene, one su u redu, kontroliramo instalaciju do njih, i ona je u redu. Gledamo električnu shemu i vidimo da releja nema, a ring na volanu ih uključuje.

Skidamo volan, "pjesma" i dalje traje . Skidamo glavčinu ("nabu")  i odjednom tišina...

Nakon isprobavanja, proučavanja i isprobavanja, shvatili smo u čemu je problem. Naime glavčina ima s donje strane dva limena kružna kontakta preko kojih ring dobiva napon za sirene. Ručica mjenjača brzina koja se nalazi na stubu upravljača ima problem s osiguračem koji ima previše zračnosti. Odnosno, meni se čini da cijeli sklop ručice mjenjača ima previše zračnost, a slijedom toga ručica dodiruje limene kontakte na nabi i stvara kratki spoj koji uključuje sirene.



Problem smo privremeno riješili podbacivanjem pločice pod glavčinu koja spriječava kontakt između ručice mjenjača i kontakata sirene.

Trebati će sve to raskopati i zamijeniti sve istrošene dijelove, te tako smanjiti zračnost mehanizma.

Sada mi je jasno i zbog čega mi je poluga zapinjala kod ubacivanja u mod za vožnju, osigurač je zapinjao.

Čekam tokara, da uredi kučište leptira da ga montiram, spojim crijevo antifriza, nalijem antifriz i startam motor.


Treba ga i dalje voziti, a to sada nije moguće. Po preporuci sam nabavio ovaj aditiv za čiščenje sustava ubrizgavanja goriva koji bi trebao smanjiti probleme u tom dijelu motora.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580