Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 24943 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #200 : 30.12.2018, 16:03:59 »
Dok sam čekao da tokar uhvati moj dio za popravak, uspio sam pronaći na ebayu originalne NOS (new old stock) Bosch dijelove, platine i razvodnu kapu.

Sigurno bi moglo zatrebati ubuduće, a toga više neće biti na svakom koraku. Još tražim razvodnu ruku, bobinu i kablove.



Jučer sam podigao 3D naljepnice koje će "fingirati" Mercedes znak u sredinu volana koji moram "izmisliti". Nije najidealnije riješenje, ali je sigurno bolje od ovog crnog znaka. Osim toga trebati će izraditi i neku čvrstu plastičnu ili metalna podloga za nju, jer je naljepnica mekana.



Dogovorio sam posudbu jednog originalnog volana, koji ću odnijeti tokaru da istokari središnji dio volana, a koji će onda tapetar obući u bijelu kožu ili skaj, te zalijepiti ovaj znak u sredinu.

Nadam se da će to dobro izgledati, a ako neće, tražiti ćemo drugo riješenje.


U međuvremenu me nazvao tokar da je uredio nastavak za crijevo vode na kučištu leptira usisa (narezivanje novog navoja u kučištu i izrada novog nastavka za crijevo vode), pa sam ga odmah danas ujutro pripremio za ugradnju.



Slijedi ugradnja kučišta leptira, poklopca filtera zraka, spajanje crijeva vode i podtlaka te ulijevanje antifriza i konačno je auto spreman za ponovni start nakon 10 dana.

Motor je upalio od prve, bez dodavanja gasa i radi poprilično mirnije nego prije. Svaki dan je sve bolje i bolje.

Morao sam još malo dotegnuti neka crijeva, pa čekam da se motor zagrije na radnu temperaturu.



Kada se motor zagrijao, otišao sam na vožnju, jer moram potrošiti ovo gorivo s aditivom. Motor u vožnji bolje prima gaa, no kočnica je još uvijek tvrda kao kamen, ali auto se vozi sve bolje i bolje.

Priredio mi je malo horora...ugasio se na pružnom prijelazu, ali smo se izvukli.

Slijedećih sat vremena sam vozio auto slabo prometnim lokalnim cestama. Padala je sitna kiša, brisači brišu smiješno malo površinu, te se nakon gašenja na vraćaju u donji položaj. Zbog vlage u zraku se vjetrobran magli, a ventilacija ne radi kako treba. Privikavamo se jedan na drugog, a sitna kišica je u međuvremenu prestala, čak se i sunce pojavilo.

Izgleda da ovaj aditivi stvarno jako dobro djeluje, jer auto sasvim fino ide.

Pomalo sam povećavao brzinu, 40, 60 i konačno 80 milja na sat, što je zakonskih 128 km/h na autoputu.




Bilo bi lijepo kada bih imao još jednu brzinu u automatskom mjenjaču. Diferencijal se čuje, ali samo pri manjim brzinama, no lupka staklo na brzinomjeru, jer se odlijepilo od kučišta.

Nakon današnji prijeđenih 30-40 km sam zadovoljan.

Nakon povratka u "bazu" slijedi kontrola motora, nigdje ništa ne curi. Malo smo podešavali ler gas (previsok je).

Sutra nastavljam dok ne potrošim benzin s aditivom.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #201 : 30.12.2018, 16:05:35 »
U međuvremenu motor radi sve bolje, a ove vožnje mu definitivno gode, pa se prebacujemo na slijedeću, završnu fazu radova potrebnih za tehnički pregled i registraciju.

Obzirom da mi je bila pukla sajla za otvarane haube, dao sam raditi novu, a kako vožnja s otključanom haubom i nije nešto preporučljivo, red je da to riješim.

U putničkom prostoru sam montirao ručicu...



...a sajlu sam proveo kroz motorni prostor do same bravice



No, nije sve baš prošlo glatko. Sajle je ipak malo preduga (cca 10 mm) pa sam ju morao malo modificirati s graničnikom kako bi ju mogao pravilno montirati i podesiti.

Kako Mercedes ima masku hladnjaka kao dio haube, nisam se želio dovesti u situaciju da zaključam haubu i ne mogu je više otvoriti, stoga sam skinuo masku .



Probao sam nekoliko puta otvaranje i zatvaranje haube i sve je bilo kako treba, pa sam mogao ponovno montirati masku.



Neki vijci su nedostajali, svi su bili hrđavi i različitih dimenzija, pa sam kupio nove .



I to je to...



Prije praznika sam vratio auto u svoju garažu i konačno ga oprao, jer je bio nekoliko tjedana vani, te dogovorio termine kod Lastovčića (nešto brunda i vibrira na sredini ispuha) i majstora Mateja za završno podešavanje.

Konačno sam napravio krug autom s svojom suprugom. Ona ga još nije čula kako radi, niti se vozila u njemu!

"Obojica" smo dobili zeleno svjetlo pa nastavljamo dalje s radovima   :icon_mrgreen:

E da, kako naše svako vozilo dobiva ime, tako ga je konačno dobio i Mercedes.

Obzirom da je stigao iz SAD-a, a isti takav automobil je imao i Elvis (čak je i originalna boja bila ista kao kod našeg automobila, tamnocrvena 542, koja je kasnije zamijenjena ovo predivnom plavom metalik bojom, a prodaje  se za tričavih 139.900 dolara! https://www.ebay.com/motors/blog/elvis-1971-mercedes-benz-280sl/), dobio je ime po njemu  :thmbup:

Službeno krštenje će biti za koji tjedan, ali ime je tu.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #202 : 30.12.2018, 16:20:35 »
Nakon praznika sam podigao probne pločice i otišao do Lastovčića. To mu je bila prva vožnja autoputem i sasvim solidno se snašao  :icon_wink:



Prvo me prestigao jedan kiper (voze 90 km/h), a kada se motor fino zagrijao uhvatio sam žustri tempo zagrebačke obilaznice i bez problema stigao do Svete Nedelje.

Majstori su auto navezli na navoz i pregledali ispušni sustav koji sam radio kod njih prije mjesec dana. Obzirom da je tada automobil ispušta raznorazne zvukove, nije se moglo u potpunosti ga ispitati. U međuvremenu smo auto umirili i radi tiho, pa su se sada počeli pojavljivati zvukovi koji se prije nisu čuli. Na sredini automobila, na mjestu gdje se spajaju prednje i stražnje ispušne cijevi, obujmica nie pokrivala mjesto spoja prednjih i stražnjih ispušnih cijevi, pa je ispuh malo "žuborio", a i čulo se nekakvo lupkanje.



Locirana su dva problema:
- obujmicu je trebalo drugačije montirati kako bi bolje prekrivala mjesto spoja cijevi
- mehanizam sajle ručne kočnice ima na sredini podnice jedan klizač koji je bio suh i proizvodio je zvuk klepetanja.

Majstor je riješio obujmicu ispuha, te podmazao mehanizam sajle i nakon toga se ispuh potpuno utišao i sada "mrmolji" zvukom tipičnog Mercedes "šestaka"  :cool:

Nakon toga, slijedi vožnja od Jankomira do Gajnica u vrijeme najveće gužve, što smo Elvis i ja sasvim solidno savladali, te smo stigli do majstora Mateja.



Majstor nije imao preveliku gužvu pa smo odmah napravili probnu vožnju. On pozna taj automobil odranije i zna da je motor dobar.

Suvereno je napravio par km kroz kvart (puno sigurnije vozi od mene, ja još ispitujem granice mehanike) i zaključio.
- auto ide sasvim fino
- automatski mjenjač mijenja brzine "kao putar". Kickdown radi kako treba.
- ima previsoki ler gas
- treba podesiti ventile i paljenje
- treba pregledati donji postro radi lupkanja. Planiram promijeniti amortizere, a reparaciju prednjeg i stražnjeg mosta ostaviti za jesen i zimu.
- najveći problem je zujanje, vrlo vjerojatno u diferencijalu, koje se porastom brzine gubi. Pretpostavlja da je riječ o ležaju u diferencijalu jer sam ja zamijenio ležajeve kotača.
- plavi dim koji se pojavljuje kod oduzimanja gasa, je vrlo vjerojatno posljedica dugogodišneg stajanja i gumica ventila koje su time oštećene

Dogovorili smo se da će auto odmah uzeti u rad i napraviti sve što može, te predložiti daljnje radove, jer on ima više znanja iskustva od mene u tome.

Čak je rekao da će moći riješiti probleme s elektrikom (rasvjeta, tabla, paljenje), a ako treba pozvati će majstora Drageca da napravi što treba.

Vrlo sam zadovoljan razvojem događaja i nadam se da će se i ostatak priče odvijati u sličnom tonu  :klanjase:

Zbog ograničenja budžeta neću sada reparirati aluminijske felge, ali nove gume moram kupiti jer ove nisu adekvatne. 

Do sada sam imao dosta sreće s mehaničkim dijelom priče. Kada to riješim, prebacujem se na estetiku, da vidim što se može napraviti po pitanju interijera i vanjskog izgleda .

U unutrašnjosti nedostaje dosta stvari koje prvo treba nabaviti pa tek onda urediti. Stropne lampe, štitnici sunca, obloga table, sredina volana, sve drvo, središnja konzola, tepisi.

U pregovorima sam oko originalnih tepiha koje bih iskoristio kao matricu za nove, jer ovo što je imam nisu tepisi nego tepih koji je zalijepljen za pod vozila u jednom komadu   :icon_no:

A za vanjski izgled...ne znam niti sam. U dogovoru s lakirerom ću vidjeti kako da učinimo manje upadljivim ovih nekoliko mjesta gdje se lak uljuštio, prije svega s gornje strane prednjeg desnog blatobrana (tu je nekada bio desni retrovizor), oko vjetrobranskog stakla, stražnjih lampi...ima toga podosta...

Najveći problem mi je činjenica da znam da automobil neće biti u ovoj boji izvana, a niti interijer neće biti ovakav, a moram ovo nekako urediti jer ne izgleda lijepo.

Izvorni plan predviđa sređivane mehanike vozila i korištenje godinu-dvije dana, te nakon toga donošenje konačne odluke o ulasku u kompletno sređivanje limarije, lakiranja, te novog interijera.

No do tada bi ovo postojeće stanje trebalo ipak vizualno...pa recimo bar "upristojiti"   :icon_mrgreen:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #203 : 30.12.2018, 16:26:41 »
Majstor Matej je sredio prilično toga na automobilu. Mirnije i tiše radi (možda malo pretiho, malo mi je ler slab), radi mi brojač kilometar, odnosno milja, imam i rasvjetu instrumenata. Ventilator u kabini ne radi, ali za to treba raskopati cijelu tablu pa to odgađam.

Osvijetljenje tablice, prtljažnika i stražnje desno gabaritno mora se urediti instalcijski, jer ima prekida žica, pa ću to sam ili će to električar.

Poluga mjenjača ima puno manje slobodnog hoda. Pregledao je cijeli donji postroj, te ga podmazao i kaže da se može ovako voziti bez problema. Odlučili smo se da ćemo preko zime sređivati mostove, pa ćemo tada riješiti i problem ulaznog ležaja diferencijala koji se čuje.Zamjena guma je obavezna i na tome radim. Problem su posebne dimenzije 205/70 R 14, kojih baš nema svagdje po normalnim cijenama.


U međuvremenu sam se malo vozio na probnim pločicama. Uglavnom, otvorena cesta je sasvim OK, ali grad baš i ne. Ima problema sa ler gasom, pa sam morao ponovno do majstora Mateja.

On se više od sat vremena bavio samo podešavanjem polužja gasa i omjera goriva i zraka i uspio ga podesiti da radi puno bolje, odnosno da se više ne gasi na semaforu kada je u brzini. Problem je u ventilima u automatskom mjenjaču koji ne šalju signal solenoidu da pojača gas svaki puta kada se poluga mjenjača prebaci u brzinu, pa onda motor nema dovoljno gasa da bi radio na miru kako treba. Uspio je postići kompromis dok ne riješimo taj problem.

Platio sam osiguranje i pokušao registrirati automobil, no naletio sam na zid administracije i čini mi se da ću se slijedećih tjedana, a možda i mjeseci baviti samo time   :thumb_down:

Dakle, ja ne bih vozio želio registrirati na PV registracijske pločice, a zakonodovac me tjera na to. Problem je u tome što je moje vozilo uveženo 2009.godine iz USA, i tada su plaćena sva davanja prema državi, prema važećim zakonima i propisima. Tada nije bilo PV pločica.

U međuvremenu se zakon promijenio, a sam postao vlasnik vozila 2017. godine i sada bih trebao na proceduru za dobivanja certifikata od HOS, pa onda bez problema registrirati vozilo. Ja pokušavam to napraviti s običnim pločicama, no navodno je problem potvrda o izuzeću od homologacije u kojoj se navodi da je vozilo uvezeno kao starodobno, te se slijedom toga mora kao takvo i registrirati, a to je jedino moguće na PV pločice.

Potražiti ću tumačenja u Ministarstvu prometa, nadam se da ću nešto saznati. Znam da postoje vlasnici koji su to uspijeli, ali ne znam ni za koga tko ima baš ovakvu situaciju kao ja. Uvoz iz USA, i to prije nekoliko godina.

Mislim da će se ova trakavica nastaviti, ali možda u nekoj posebnoj temi  :heat:


Originalna registracija pločica iz Kalifornije ide na zid, a na autu su trenutno probne pločice.



Imam jedan kalendar s oldtimerima i ima jedna 108-ica u njemu, kao i ideja za stil oblačenja s početka 70-ih godina 



Napravili smo vožnju od Velike Gorice preko Posavine, desnom obalom rijeke Save do Siska gdje smo popili kavu. Nemam desnog retrovizora (a niti lijevi nije čudo preglednosti) pa se malo privikavam na dimenzije, pogotovo kod mimoilaženja s traktorima na uskoj cesti koja ide Savskim nasipom.



Auto grije unutrašnjost, i to poprilično. Temperatura dolazi od prostora motora, a obzirom da ne radi ventilator, jedini način za rashlađivanje su vrlo učinkoviti leptiri, no oni sa sobom povlače rizik od propuha.

Tek kada sredimo klimu će biti ugodno ljeti.   
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20755
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #204 : 30.12.2018, 17:22:25 »
Lijepo  :thumb_up:
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #205 : 31.12.2018, 10:28:03 »
A što se tiče klime, kako su mehaničarski radovi u motornom prostoru gotovi (barem za sada), vrijeme je da se uredi klima uređaj. Bio sam kod majstora, te je isprobao sva crijeva, i napravio uzorke koje sam odnio u VEP hidrauliku kako bi mi izradili  nova crijeva. Moram još riješiti odvod kondenzata iz putničkog prostora (nema crijeva, pa bi kapalo na suvozački tepih), te doraditi i lakirati nosač isušivača i to bi bilo to.



Pronašao sam i neke dijelove:

Rešetka prednjeg otvora zvučnika s gornje strane instrumentalne table (nemam ga uopće)



EU svijetlo tablice koje je smješteno u stražnji branik i svitli odozdo na tablicu, za razliku od USA modlea koja su smještena u stražnji vezni lim i svijetle bočno na tablicu. Kako ja mislim vozilo preurediti na EU specifikaciju (rasvjeta, instrumenti), ovo će mi trebati.



Dobio sam i uzorke originalnih tepiha, prema kojima ću iskorijiti svoje zamjenske jer ja ih u stvari nemam, nego imam zalijepljen tepison u jednom komadu po cijelom podu  :thumb_down:



Vidljiva je razlika u boji i tkanju originalnih i ovih od poznate njemačke firme KHM


Tražio sam kod ans adekvatnu zamjenu, ali nema niti približno slične kombinacije, pa sam u dogovoru s majstorom tapetarom odlučio da ćemo to i ovako privremeno riješenje riješiti drugačije. U auto će ići novi tepisi, slične boja kao i sadašnji i u svakom slučaju će izgledati bolje nego prije. Završna verzija će biti tek za koju godinu kada definiramo boju vozila i interijera.


Uspio sam nabaviti i još jedan volan pa sada mogu tokaru odnijeti sve što trebam za izradu novog središta volana (volan, uzorke sredine volana, kožu, skaj, spužvicu i znak Mercedesa). On bi trebao istokariti bazu koju će majstor pretapecirati.



Dogovorio sam i termin kod lakirera kako bi sanirali mjesta na kojima se vidi korozija, jer su mi u stanici za tehnički pregled rekli da toga ne smije biti, bez obzira što ja to planiram srediti, ali kasnije.

To će biti prilika da skinem tepihe dok je auto kod majstora lakirera.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #206 : 31.12.2018, 10:30:18 »
Inače, automobil je izgleda pravi "lovac pogleda"  :lol:

Kada sam prvi puta došao na naplatne kućice na autoputu, cijela smjena je izašla van i fotografirala se s automobilom   :thumb_up:

Dobio sam kompliment da vozim "baš cool auto"  :icon_mrgreen:

Bio sam u velikoj Gorici u dvije firme  (Lageros i CIAK) u kojima sam kupovao dijelove, pa sam im došao pokazati auto, da vide gdje su to "završili" dijelovi koje su mi prodali. Čim sa ušao u dvorište, svi su prekinuli su s radom i izašli razgledati automobil, čak i gospođe iz računovodstva  :icon_mrhappy:

Ja sam im morao naravno sve ispričati o automobilu, ali nije mi bilo teško  :icon_smile:

Kada sam se vraćao kući, prestizao me jedan motorista. Jedno vrijeme je vozio paralelno sa mnom i gledao automobil te me pozdravio  podignutim palcem  :thumb_up:

Jedna pod stvari koja mi se sviđa u ovome hobiju je upravo to pozitivno ozračje (barem za sada) koje u ljudima budi pogled na te naše "stare kante"   :icon_wink:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #207 : 31.12.2018, 17:17:47 »
Jučer sam predao volan tokaru u ruke, pa ćemo vidjeti kakva će biti krajnji rezultat za tjedan dva (rekao je da ga ne požurujem).

Za to vrijeme sam se pozabavio štitnicima sunca. Naime, izgubili su svoju formu, pogotovo lijevi, i strašno su prljavi, nemogu ih ničime oprati. Na ebayu su i rabljeni prilično skupi, i ne znam kakvi su dok mi ne stignu, a one koje sam našao u Hr su skoro pa isti kao i moji.

Znači ostaju mi dva riješenja:
- kupovina novog (cca 80-90 eura s shipingom)
- pokušati srediti moje

Obzirom da su tako loši da u auto tako i tako više ne idu, odlučio sam ih pokušati srediti, pa ako uspije OK, a ako ne tražiti ću jako dobre rabljene ili čak nove.

Štitnici su od neke plastične mase kojoj formu određuje žičani okvir, i sve skupa "na hrpi" drži navlaka od plastike koje je termozataljena sa svih strana.

Uzeo sam lošiji štitnik, koji u rukama izgleda kao ispuhana vreća i skalpelom ga otvorio na jednoj strani.



Vidi se okvir od korodirane metalne žice, ali ispune uopće nije bilo.



Skinuo sam vijak koji fiksira držač štitnika te otvorio navlaku štitnika skroz.



Dakle, "unutra" ima žičani okvir koji je potpuno korodirao, te neka "masa" kao vlažan smrdljivi pijesak koji je nekada bio unutrašnja forma.



Žicu sam očistio četkom, ispunu pomeo u smeće, a "navlaku" oprao iznutra da imam kroj za popravak.



Pada mi na pamet oblikavati ispunu od stirodura debljine 2 cm, ali nemam onu spravu s vrućom žicom kako bih ga lijepo oblikovao. Morati ću se snaći s skalpelom, turpijicom i brusnim papirom, pa kako ispadne. Ne znam niti kako ću ovaj žičani okvir "utopiti" u stirodur, jer je blago zakrivljen prema obliku krova.

Budem vidio s svojim tapetarom što on misli o toj ideji.

Ako uzmemo neku šperploču kao osnovu, pa na nju neku spužvu, opet ostaje problem zakrivljenja na jednom kraju.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #208 : 31.12.2018, 17:23:54 »
Danas sam otvorio ovaj štitnik sunca koji je u boljem stanju da vidim kako on izgleda.



Metalni okvir je između dva sloja neke spužvice, čak je i u nekom djelomičnom džepu.



Uzeo sam komad otpadnog stiridura od 2 cm i skalpelom izrezao osnovni oblik, čisto radi eksperimenta.



Sasvim solidno može poslužiti što se tiče materijala. Dovoljno je čvrst i debeo.

Skalpelom, turpijom i brusnim papirom sam tada obradio rubove kako bi ga prisličio originalnoj ispuni.


Jako sam zadovoljan kako je ispalo nakon samo 15 minuta rada. Uz malo spretnosti moglo bi se napraviti prava replika...ali...sa stiridurom sam riješio ispunu, ali ostaje problem kako to pričvrstiti u automobil. Za to se mora koristiti metalna konstrukcija, a za nju nema mjesta. Ili bih ju morao zagrijati i nekako "utopiti" u stiridur, ili bih trebao iskoristiti stiridur od 1 cm (ne znam jel ima tako tanki) i napraviti dva komada između kojih bih ubacio vrući metalni dio.

Možda bi to nekako i ispalo, ali ostaje  pitanje onog zaobljenja.

Ispada da je ovaj dio poprilično zahtjevan za obnovu.

Jedan tapetar me tražio 600 kn za oba, a na ebayu sam pronašao nove od Minike (zamjenske iz Turske) za cca 80 eura s shipingom.

Budem vidio što ću na kraju s time riješiti.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #209 : 31.12.2018, 17:38:38 »
Prebacio sam se na prtljažnik, s njim neće biti toliko posla, a i lakše se učiti na njemu nego na interijeru  :blush2:

To je u principu goli lim svuda naokolo, ispod bunkera je rezervar, s desne strane rezervna guma i dizalica, a s unutrašnje strane veznog lima ključ za kotače. Kako vidite, kod mene je sve uglavnom goli lim, jer mi nedostaje dosta toga i to tako ne može ostati.

Središnji dio poda - plan je nabaviti originalnu gumenu oblogu radi izvornosti izgleda, ali na nju staviti skrojen tepih



Stražnji dio prtljažnika/naslon stražnje klupe - goli lim obložiti tepihom



Hauba - možda obložiti tepihom, ako ne bude preteška u tom slučaju. Na njoj je prekidač i svijetlo bunkera koje sada ne radi, pa i to moram urediti.



Desna strana prtljažnika - u njoj se nalazi posuda za sakupljanje para oduška goriva (treba urediti crijeva i priključke), rezervna guma (koju još nemam), te dizalica (koju također još nemam). Plan je napraviti konstrukciju koju bih obložio tepihom tako da taj dio bude sakriven od očiju. Nešto slično ima Mercedes 600 s desne strane prtljažnika.



Ovako to izgleda kod Mercedesa 600



Lijeva strana prtljažnika - to je prazna limena kadica koja ima na dnu korozije i ispucalu zaštitu koju moram očistiti i ukloniti, te staviti gumeni čep s ispustom. Na dno bih stavio neku oblogu i napravio konstrukciju s poklopcem u razini poda  prtljažnika koja bi mogla biti spremište za prvu pomoć, trokut, nešto alata i slično.



Unutrašnja strana veznog lima - Na njoj su stražnje lampe i osvijetljenje tablice (koje ne radi jer je žica u prekidu), ključ za kotače kojeg nemam, te servisni otvori za lampe. Obložio bih ga tepihom, kako mi prtljaga ne bi udarala u goli lim kod ubrzavanja vozila.



Na podu prtljažnika  i u lijevoj kadici u originalu se nalazi samo ovakva tanka gumena obloga, koja ja naravno nemam, osim ovog malog komadića. Dok ju ne nabavim (kako bih poštivao originalni izgled) obložiti ću prtljažnik s tepihom kakav će biti i u kabini.



Lijeva i desna strana prtljažnika je obložena jednim...čudnim materijalom. Izgleda kao papirnati lesonit s tankim slojem spužvice. Oblikovan je da odgovara unutrašnjoj strani stražnjih blatobrana, tako da se ne vidi goli lim u prtljažniku.



S vremenom se taj materijal oštetio i na desnoj strani je još nekako u komadu, ali na lijevoj je potpuno ispucao i sasvim se savinuo.

Dok ne nađem originalne (nove ili dobre rabljene komade) moram nekako riješiti problem obloga prtljažnika, pa bih trebao pronaći nekakvu približnu zamjenu za taj materijal.

I na kraju ostaje brtva poklopca prtljažnika koja je dosta loša, na jednom mjestu je čak nedostaje jedan komad, ali za sada vlaga ne prodire u prtljažnik. Volio bih ju promijeniti, pa ću vidjeti kako stoje stvari s njom.


Korozija oko otvora stražnjih lampi, te lakiranje gornjeg dijela veznog lima (oštećenja od utovara prtljage) će biti radovi vezani za lakirera, pa će biti objašnjeni kasnije.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #210 : 01.01.2019, 15:00:58 »
Noćna mora svakog vlasnika - lokva ulja na podu   :icon_eek:

Motor je uglavnom suh, primijetio sam na jednom mjestu da slini servo ulje, tražim da li je u pitanju servo pumpa (reparirana je), ili neki priključak crijeva, ali to su 1-2 kapi na dan.



Također sam vidio da kaplje antifriz ispod remenice na radilici, pa pretpostavljam da je u pitanju vodena puma (nova puma i nova brtva), ali to je 3-4 kapi na dan.



No, ovo nije dobar znak - ulje iz automatskog mjenjača, i to nakon 2-3 dana, lokva od skoro 1 m2.



Nema druge nego podići auto da vidim o čemu je riječ.



Lijepo se vidi da kaplje na spoju vodilice šipke za kontrolu ulja. I to kaplje 1 kap na minutu, znači 1440 kapi na dan, što nikako nije dobro.



Obrisao sam priključak i pokušao ga dotegnuti mada znam da sam promijenio brtve kada sam mijenjao ulje i filter ulja. Bez problema sam ga dotegnuo   :misli: :icon_no:

Odmah sam se sjetio mogućeg uzroka problema. Prvo, ulje sam mijenjao prije godinu dana, a motor je startan tek prije mjesec dva i tek tada se pošteno zagrijao, pa je moguće da su brtve malo popustile nakon nekoliko ciklusa grijanja i hlađenja.

Drugo, na usisnoj grani postoji mjesto na kojem se ta vodilica šipke fiksira, no navoj je uništen i još to nisam stigao urediti kod tokara. Obzirom da je vodilica dugačka 1 metar a jedino mjesto na kojem je sada fiksirana je ovo sasvim dolje na karteru mjenjača, sigurno su vibracije doprinijele tome da spoj popusti i počne kapati.



Dokaz tome je da nakon brisanja i dotezanja u toku cijelog dana više nije kapnula niti jedna od dotašnjih 1440 kapi ulja   :thumb_up:



Ostaje trag lokve na podu koji treba oprati...



i nadolijati ulja u mjenjač (ovo je iscurilo za 1 dan, skoro 0,1 lit)



Kada sam već bio ispod auto bacio sam pogled na ispušni sustav, savim lijepo izgleda.



U motornom prostoru je sve kako treba. Nosač za isušivač klima uređaja ću moratiu doraditi tako da se fiksira na dva, a ne samo jedan vijak, kako bi bio stabilniji. Nakon toga ga moram lakirati i do tada će već i crijeva klime biti gotova.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #211 : 01.01.2019, 15:07:07 »
Već sam puno puta spomenuo kako se na ovome autu fokusiram na mehaniku, a estetika će ostati za kraj.

Inma više razloga za to, u mehaniku se najviše razumijem, ako riješim mehaniku auto od nepokretnog predmeta postaje pokretno vozilo. S estetikom će na ovome automobilu biti jako puno posla, što će zahtijevati jako puno vremena, a posljedično i jako puno novaca.

Prvo, nije kompletan, drugo, jako je loše lakiran, treće, interijer je u jako lošem (i k tome u nekompletnom) i "zbrljanom" stanju.

Kako je prvi dio mehaničkog obima posla završen (motor, prijenos, kočnice), a drugi dio (donji postroj) ću raditi kasnije, tokom zime, došlo je vrijeme za estetiku.

Izvana moram urediti nekoliko mjesta na kojima se pojavljuje korozija (to mi su i na tehničkom pregledu rekli), ali lakiranje vozila ne dolazi u obzir, jer ga za to moram cijelog raskopati kako bi se taj posao napravio kako treba. Za to sada nemam znanja, vremena, dijelova i novca, a i još nisam odlučio da li će se uopće isplatiti na ovome vozilu. Prvo ga želim voziti godinu-dvije, i ako budem zadovoljan ( s njim i s samim sobom) idemo na kompletnu obnovu (restauracija je možda ipak preteška riječ, ipak nemam neograničen budžet). 

Kako će se ta mjesta urediti, reći će mi lakirer, no prije toga moram automobil pripremiti.

Što se tiče interijera, tu je priča još kompleksnija.

Instumentalnu tablu treba kompletno raskopati, i obnoviti ventilaciju, instalaciu, urediti instrumente, drvene i kromirane panele, te samu oblogu table. To je komplicirano, dugotrajno i skupo i odgađam to za zimu, ili čak kasnije.

Ostatak unutrašnjosti sam podijeli na tri "zone":

Gornju - obloga krova

Srednju - sjedala

Donju - podovi i tepisi

Vrata - su također dio interijera, elektro-mehanički dio (brave, podizači prozora) sam uredio, ostaju brtve, te unutrašnji paneli.
Za sada ostaju idu na čekanje, dok ne riješim ove tri "zone".

Prtljažnik - je najjednostavniji i na njemu ću isprobavati ideje i riješenja, ali imati će i on dosta posla. Pokušati ću ga gurati paralelno.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #212 : 01.01.2019, 18:48:19 »
Pa onda krećemo  :bravoo:

Gornja zona - obloga krova

- treba ju zamijeniti, ali za to treba vaditi stakla, a to ne planiram, pa za sada ostaje gdje je.
 
Na nekim mjestima je oštećena i požutjela, rukohvati su požutjeli, niti jedna od 4 stropne lampe nije ispravna, štitnici sunca su koma, unutrašnji retrovizor je ofucan.
 
U dogovoru s kumom koja ima kemijsku čistionicu i bavila se bojanjem kože ću vidjeti da li bi je mogao očistiti (i kako) te eventualno osvježiti bojom. Rukohvate sam oprao 10 puta ali pomoći nema. Lampe moram kupiti, vrlo vjerojatno rabljene, instalacija do njih izgleda uredno, u štinike sunce riješavam (sve sam bliži ideji o kupovini novih).

Uglavnom, što se tiče gornje zone, biti ću pametniji nakon razgovora s kumom  :blink:




Srednja zona - sjedala

- koža na sjedalima je ispucala pa smo ju prekrili s presvlakama koje su vizualni kompromis. Konstrukcija i ispuna prednjih sjedala je jako loša i možda čaka nabavim druga. Kako još nismo odlučili koja će biti završna boja vozila, ne znamo niti kakva će biti boja interijera pa ostavljjamo sjedala za kraj. Sada izgledaju bolje nego prije i biti će jedno (duže) vrijeme tako.

Planiram nabaviti automatske sigornosne pojaseva za prednja sjedala i vrlo vjerojatno obične straga, te naslone za ruku za prednja sjedala, te naslone za glavu za stražnju klupu.

Sjedala će puno koštati, planiramo kožu i tu ne bi smjelo biti previše kompromisa.


Stanje prije




Stanje sada




Željeno stanje :moli:




Donja zona - tepisi

- planiramo sve ovo što je sada u autu izvaditi i baciti te nakon uvida i sanacije podova, staviti neku termo/zvučnu oblogu i nove tepihe. To vrlo vjerojatno neće biti završna verzija tepiha, nego privremeno riješenje, pa neće biti skupi, ali poslužiti će kao dobra vježba, za kasnije radove i završnu verziju. Nabavio sam uzorke tepiha s istog auta kao mojeg i s time krećem u slikovni opis radova.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #213 : 01.01.2019, 20:04:22 »
Mičem tepih na stražnjoj polici. On će biti od novog uzorka tepiha, a lajsna pod stražnjim staklom će biti obučena kasnije u završnu verziju boje kože za koju se odlučimo.

Kada dođe muzika na redu, nabaviti ću i zvučnike, jer su u originalnoj specifikaciji opreme bili.



Mičem stražnju klupu...



...te nekakvu zvučnu oblogu debelu 2 cm koja je bila ispod sjedećeg dijela klupe. Ostatke te obloge i lijepila čistim špahtlom i žičanom četkom i odmah usisavam.



Prostor za noge stražnjih putnika, tzv "kadice" su pretrpane tepisima, oblogama, spužvama ...Postoje 4 sloja, tako da je nemoguće gurnuti stopala pod prednja sjedala  :down:

Prvo vadim tepihe, koji s donje strane imaju zalijepljenu 4 cm debelu spužvu.



Onda "prodirem" u dubinu šlampavo iskrojene podne obloge od tepisona, filca, spužve i nekakve plastično-gumirane obloge.

Krećem od stražnje lijeve koja je mokra jer se od nekuda slijeva voda u kadicu i pretvara ju u bazenčić.



Slijedi demontaža dugačke plastične lajsne na pragu koja skriva završetak tepiha i električne istalacije. Bilo bi lijepo i nju zamijeniti, ali mislim da se ne proizvodi i da ju je teško nabaviti, osim rabljenu. Uz tu lajsnu postoji i gumena obloga praga koju je moguće nabaviti i koje ću zamijeniti. Ispod te lajsne, s gornje strane vanjskog praga vidljivi su tragovi korozije.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline dado-ka

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 5565
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL 650 K8 plavi 120.000 km
  • Mjesto boravka: Karlovac 091-22-10-459
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #214 : 01.01.2019, 21:11:58 »
Bilo bi baš lijepo da si ispod tih tepiha naletio na kakvu lovu ili zlato bar.  :lova: :lova: :lova:

Offline zendra 44

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 306
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: V-Strom 1000 K5, 76000 crni (konačnoooo):)
  • Mjesto boravka: Vrbovec
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #215 : 02.01.2019, 09:51:34 »
Kakva volja i strpljenje za detalje, svaka čast! :thumb_up:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #216 : 02.01.2019, 17:44:23 »
Selim se na suvozački dio poda.

Mićem tepih koji s donje strane ima zalijepljenu pjenastu profiliranu oblogu kako bi pravilno nasjeo na plastični kanal za ventilaciju koji vodi ispod stražnjih sjedala. S desne strane se nalazi vertikalna obloga koja ima na sebi jedini zvučnik koji imam (tri mi fale), a iza nje se nalazi ventilator klima uređaja.



Demontaža instalacijske lajsne...



...te sjedala (po 4 vijka za svako sjedalo)



Mičem sve obloge kako bih došao do poda koje malo vlažan jer slini antifriz iz unutrašnjeg izmjenjivača topline koji je "najnepristupačniji" dio na automobilu jer se prvi montira u tvornici na golu karoseriju.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #217 : 02.01.2019, 17:52:34 »
Skidam i vozački tepih. Situacija je slična kao i kod suvozača, ali ovdje je sve suho.



Skidam preostali obloge poda, sakupila se sasvim prostojna hrpa visoka 80 cm   :icon_no:



Podovi su sada čisti od tepisona, ono što se vidi je djelomično ispucala bitumenizirana tvornička obloga poda.

Prvo sam špahtlom i četkom očistio ostatke lijepila i podnih obloga s onih površina s kojih sam mogao.



"Prava" stvar se krije ispod gumenih obloga pragova. Na 3 od četiri praga s gornje strane su vidljivi tragovi korozije. Nakon upotreba špahtle i žičane četke vide se razmjeri problemi, perforacije, na na manjim površinama. Ovo je posao za limara, tako da će lakirer ipak malo pričekati.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4650
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #218 : 02.01.2019, 18:27:57 »
Sada počinje ozbiljniji posao, pa donisim bušilicu s nastavkom žičane četke u nekoliko oblika i dimenzija, kao i brusilicu, usisavač je već tu, još samo fali fen da posušim ovu vlagu koju vidim u stražnjim kadicama.



Krećem s špahtlom i stražnom lijevom kadicom. Bitumenska obloga je potpuno ispucala, ima vode i relativno se lagano skida. Nakon čiščenja i sušenja poda izgleda pristojnije.



Desna stražnja kadica nije tako dobra, to sam vidio i kada sam kupovao automobil. Obloga je također ispucala i lako se skida, ali vlage ima više i debeli sloj korozije, a ispod njega opet perforacije, točno na dijelu ubačenog produžetka od 10 cm kojim se SEL modeli razlikuju od standardnih modela



Sakupila se puna skinute kanta bitumenmizirane obloge poda.



Nastavljam s bušilicom i čistim korozijom napadnuta mjesta na pragovima i podu, a pomažem si i čekićem kojiim ispitujem granice zdravog metala okolo oštećenih dijelova.




Nakon bušilice, na redu je brusilica..



Ja sam svoje napravio, očistio sam koliko sam znao i mogao, sada čekam limara da dođe vidjeti pa da se dogovorimo. Ja ću još čistiti pod od korozije, ali čekam njega da vidim što on misli.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 20755
  • Spol: Muški
  • Ak me netko traži, ja sam u garaži!
  • Preporuke: 2
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #219 : 02.01.2019, 19:30:51 »
Bome, dosta hrdje. Stari automobili kad se jos nije pocincavala karoserija...
"Ride Crazy , What could happen...????"