Autor Tema: Moj stari Mercedes  (Posjeta: 20969 )

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Paf

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 119
  • Spol: Muški
  • Pozdrav svima-Gdje god bili...
  • Preporuke: 0
    • Maremy
  • Motor: Puch 50.
  • Motor: Jawa 350.
  • Motor: Varadero 125.
  • Mjesto boravka: Zadar
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #220 : 02.01.2019, 21:43:40 »
nema odustajanja,to ce Limar povariti par fleka,i onda bitumirati,i to je to...  :thumb_up:

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #221 : 09.01.2019, 16:00:10 »
Bio mi je limar u posjeti i rekao da očistim sve ostatke bitumenska mase u "kadicama" straga. On će mi sada riješiti kadice, pragove i prtljažnik, tako da sam miran do trenutka kada idemo u kompletno sređivanje limarije, pa lakiranje.

U međuvremenu planiram voziti auto i raditi na mehanici.


Nakon odlaska majstora slijedi priprema za posao (nemam nadstrešnice, pa sa suncobranom "plešem" oko auta jer je strašno vruće  :sunce:



Počinjem čiščenje kadica od ostataka bitumenske zaštite

Putnički prostor



pa onda prtljažni prostor lijevo...



i desno



Obloga unutrašnjeg dijela stražnjeg blatobrana, nekakav slojeviti čvrsti papir/karton s slojem spužvice. I to bih zamijenio kada pronađem materijal



Donji rub prednjeg veznog lima je oštećen od nasjedanja na rubne kamenove, pokušao sam ga malo izravnati, ali je prečvrst. Mogu samo nešto korozije očistiti i reći limaru da ga bar donekle izravna, koliko može.



Sada su na redu donji rubovi vrata

Vozačka su dosta dobra. Zanemarite stanje gumenih brtve one su svakako za zamijenu.



Suvozačka su malo lošija



Stražnja desna su malo bolja



i "šećer" za kraj, stražnje lijeva koja su najlošija  :thumb_down:
Posljedica je to začepljenih rupa u donjem dijelu kroz koja ne može otjecati vodu koju puste (loše) brtve stakla  :icon_no:



Ponešto oštećenja ima i s vanjske strane vrata i pragova



A tu je i "hrpica" ispod auta   :icon_mrgreen:


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #222 : 09.01.2019, 16:21:31 »
Kako je auto vani, još jedna obilna kiša je ponovno pokazala da voda pronalazi put u unutrašnjost vozila i to sprijeda. Slijeva se uz i kroz ventilaciju. Od prije znam za problem curenja antifriza, što znači da nema druge nego ići raditi ono što sam izbjegavao od samog početka - rastavljanje table i ventilacije/klimatizacije.

Plastični kanali ventilacije na podu ovode topli zrak na noge stražnjih putnika. Skidam ih i perem jer dogledno vrijeme sigurno neće nazad u auto.



I u prtljažniku ima malo vode, ali zbog rupa u podu ona odmah odlazi. Problem je u gumama oko stražnjih svjetala i oko otvora poklopca koje treba zamijeniti.



Što se tiče rastavljanja instrumentalne table...Možda me uspjeh naših "vatrenih" malo potaknuo na to   :thumb_up: Pa mislim si, nema toga što jedan čovjek sastavi, a da drugi ne bi uspio rastaviti   :icon_wink: (ne pričamo sada o ponovnom sastavljanju   :icon_mrgreen:)

Sa suprugom sam ima razgovor o planovima ovog ljeta. Sasvim je izvjesno da auto neće biti registriran u 7.mjesecu, a upitan je i moj rođendan 21.08., pa smo se složili da će biti gotov onda kada će biti gotov.

Slijedi ponovno proućavanje bespuća interneta jer nema baš puno prikaza rastavljanja table s ugrađenom klimom i to po sistemu korak po korak.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #223 : 09.01.2019, 17:25:56 »
Krećem s najednostavnijem. Prostor ispred suvozačevih nogu je najmanje "zatrpan".

S desne obloge stranice sam već prije skinuo prednji desni zvučnik, tako da je sda ostao samo ventilator. No, niti nakon vađenja vijaka ga ne mogu skinuti, jer je ubačen u kučište izmjenjivača klime i u prostor desne obloge, tako da ga ostavljam na miru.



Prebacujem se na oblogu table.

Tekstilna zaštita obloge table štiti tablo od UV zraka, odnosno pogleda (jer je ova moja jako loša   :thumb_down:)



Demontaža obloga A stupa oslobađa pristup drvenoj lajsni koju je prilično teško izvaditi. Kada bude novo uređena, to će biti još teže zbog rizika od oštećenja.



Sada se može skinuti obloga. Ne znam kako ću je urediti, ali hoću jer nova je 1000 eura, a rabljenih nema niti za lijek  :icon_no:



U sredini table je mjesto za zvučnik, ali kako ih mi moramo imati 4, kod nas je prekriveno poklopcem čijim micanjem se oslobađa pristup komandama ventilacije



Ovo nije bilo teško. Sada prelazimo na samo tablu. Opet od najednostavnijih stvari.

Pepeljara ima svoje metalno ležište



Radio također ima svoje ležište, ali ja ga nemam  :icon_no:. Iza njega se nalaze žice napajanja, zvučnika i antene, ali to će se sve morati zamijeniti zbog starosti.



Sada počinju ona malo teže stvari.

Pretinac za dokumenta. Otpajanje i demontaža unutrašnje rasvjete i kontakta za nju.



Unutrašna obloga ima nekoliko plastičnih kopči, ali vidim da je oštećena na jednom rubu i trebati ću ju zamijeniti



Vrata pretinca se isto skidaju



Pa onda upaljač za cigarete

Prvo isključivanje konektora, pa onda demontaža matice koja drži kučište upaljača.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #224 : 09.01.2019, 17:50:14 »
Sada slijedi ono srednje teško

Desna ventilacijska rešetka ima kromirani rub koji sam lagano skinuo, ima malo oštećenje, ali mislim da će se moći vratiti nazad. S stražnje strane na nju dolaze dvije cijevi za dovod zraka, papiranata i gumena, koje demontiram. Samu rešetku na mjestu drži žičana kopča koju otkapčam.





Prelazim na klimatizacijski dio.

Prvo komande





Pa pristup odozdo



Pokušavam skinuti što više stvari kako bih olakšao pristup. Instrumente još ne mogu jer moram auto voziti.

Izvadio sam kromirani rub kontakt brave, ali ne ispijeva izvaditi plastični okvir jer se bojim da ću oštetiti drvo oko njega. Možda bude lakše kada se maknu instrumenti. Brava zapinje i odnijeti ću je do bravara da vidi da li se može popraviti ili da ju zamijenim.



Rešetka s oznakama komandi klimatizacije se drži s dviji matice, pa i nju skidam. Imam samo dvije od 4 plastčne kapice, a i komande izgledaju kao da su zrele za zamjenu. No još ne znam kako ću ih izvaditi jer su sajlama fiksirane za ventilacijsku kutiju ispod njih.



Sada nastupa teži dio. Demontaža donjem obloge table, koja je isto vrijeme kučište klima uređaja. Ima nekoliko vrlo skrivenih metalnih vijaka, nakon čije demontaže obloga može dolje. No nemože se skinuti jer desni prekidač je za podešavanje temperature i on je žicom spojen s sondom u izmjenjivaču koji je ispod table. Ne bih želio tu žicu oštetiti, pa klimu za sada ostavljam na miru.



Pokušao sam skinuti desnu mlaznicu za zrak prema vozačkom staklu, ali ne mogu jer joj smeta klimatizacijska kutija u sredini.



Više sreće sam imao s središnjom mlaznicom koju sam uspio skinuti.




Ovakve radove bez fotografiranja je nemoguće ponoviti, jer u radioničkim priručnicima nisu svi detalji uvijek najpreglednije opisani (premda bi trebali biti). Osim toga
, kako se radi o vrlo starim vozilima, koja su s vremenom održavana sve slabije, moguće je da na vozilu imate neku preinaku koja uopće nije navedena u priručniku. Bez detaljnog fotografiranja ama baš svakog koraka gotovo pa je nemoguće nadati se da će ponovno sastavljanje proći bez problema.

Ja sam do sada napravio oko 3000 fotografija svojih radova na Mercedesu, a još nisam niti "ogrebao" predviđeni obim poslova na njemu. Ukupna obnova mog motora koji je bio rastavljen do zadnjeg vijka (Mercedes vrlo vjerojatno neće biti tako rastavljen) s ponovnim sklapanjem "polučila je cca 1500 fotografija, od kojih je više od tisuću objavljeno u temi obnove KLV-a ovdje na forumu.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #225 : 09.01.2019, 17:59:12 »
Pogled u prostor između table i pregrade motora baš ne obećava, ali opet sam se sjetio "Vatrenih"   :thumb_up: Korak po korak i rezultat će doći



Čudno mi je da cijela kutija u kojoj se nalazi izmjenjivač topline i klapne ventilacije popucala, kao da ju je netko nogama udarao. Vidim i mjesto odakle curi antifriz, no mislim da će nju treba kompletno obnoviti ili zamijeniti.

S donje strane sam skinuo nekoliko slomljenih komada koji su u stvari mlaznica za zrak prema nogama suvozača.



Dakle, ne mogu skinuti instrument jer auto još moram voziti, ne mogu skinuti klima uređaj zbog sonde i njene žice i nemogu skinuti ventilacijsku kutiju zbog nepristupačnosti.

Ok, to sam i očekivao. Naime, u tvornici prilikom sastavljanja vozila, prva stvar koja se montira na golu karoseriju je upravo ventilacijski dio. To znači da se zadnji skida, pa se slijedom toga nemam niti što buniti   :icon_mrgreen:

Vidim još nekoliko dostupnih vijaka koje mogu skinuti pa ću vidjeti što će se desiti nakon demontaže.

Nemam pokrivku centralnog grebena, ali imam neki metalno nosač koji sigurno nečemu služi. Pa onda skidam njega.



Nosač koji drži ovaj nosač konzole ujedno drži stražnju stranu radio aparata, pa onda skidam i njega.



Time sam demontirao sve što sam znao i trenutno mogao. Razgovarati ću s majstororm za klimu kako da riješim problem ove žice za sondu, a kada auto nebude trebao voziti, skinuti ću instrumente i kontakt bravu te se prebaciti na lijevi dio table koji je nakrcan električnom instalacijom i prekidačima, te osiguračima.

Trebati ću ponovno skinuti ulaznu rešetku za zrak na haubi, jer voda u kabinu ulazi ili kroz nju ili ispod gumene brtve stakla. Brtva je nova, pa sumnjam na ventilaciju, i njene oduške koji su možda začepljeni ili čak hrđavi pa se voda "prelijeva" u kabinu. To je vrlo teško dostupan prostor, i ovo je defintivno jedan od vremenski najzahtjevnijih poslova.

Nadam se da ću tada moći skinuti sve što treba te pronaći i riješiti uzrok curenju vode, odnosno reparirati ventilacijski uređaj.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #226 : 09.01.2019, 18:01:45 »
U međuvremenu :
- čekam tokara da mi napravi novi središnji dio volana koji će onda...
- tapetar pretapecirati
- čekam da mi jave iz VEP hidraulike da su gotova nova crijeva za klimu koja ćemo onda ugraditi na vozilo
- tražim načine i kanale da kupim dijelove koji mi nedostaju (novi, rabljeni, kod nas, preko ebaya ili kako već)
- tražim vlasnike ovakvih vozila da ih upoznam i da vidim njihova vozila, jer to je jedini način da vidim kako izgleda to što mi nedostaje, kako bi to mogao kasnije pretraživati na bespućima interneta

Dva detalja
- trebam nekog tko ima vozilo s automatskim mjenjačem nakon 1969.godine jer je zbog drugačijeg mjenjača drugačiji središnji tunel i prednji tepisi, koji mi trebaju za uzorke
- trebam nekog tko ima W 108 nakon 1968. godine kako bih nabavio oblogu središnjeg grebena kojeg nemam (ne znam čak niti od koliko se komada sastoji i od kojeg su materijala ti komadi). Imam katalog dijelova ali on nema sve detalje. Čudno, ali istinito.

Bio sam kod lakirera. On je sada prvi puta vidio vozilo. Dogovorili smo se da ću ja skinuti hrđu do zdravog metala na svim vidljivim mjestima, te zaštiti metal konverterom i temeljnom bojom. On će polakirati dio koji može, a malene "flekove" ćemo kozmetički urediti. Neće biti najljepše, ali nema smisla drugačije, ako će se  (a sigurno se hoće) auto lakirati kroz neko vrijeme. Ovo ćemo shvatiti kao konzervaciju vozila, kako bi ga se moglo registrirati i voziti.

Jučer sam odvezao auto majstoru lakireru koji će napraviti svoj dio posla ovaj tjedan.
Nakon toga bih trebao ili pripremati ga za lakirera ili raskopati tablu (ali onda nema vožnje, što me ljuti). Vidjeti ću kada za to dođe vrijeme.

"Skinuo" sam krojeve za sve tepihe, uključujući i one za prtljažnik. Vidjeti ću s tapetarom da li ćemo sami skidati kroj za prednje tepihe ili ću trežiti uzorke od nekog.
Vidi se na slici kako označeni tepih (potpuno nov od renomirane firme KHM iz Njemačke) ima drugačiju bojum od originala. Premda je stariji i iz Kalifornije, original je tamniji.



Znam da gospodin Predrag iz Trešnjevke koji ima bijeli 280 iz 1971.godine sada uređuje vozilo, ali nikako ne mogu do njega (nešto nije u redu s brojem moba), a on sigurno ima tepihe vani, jer je auto kod limara.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #227 : 10.01.2019, 18:32:18 »
Auto je stigao od limara. Radio je samo ono najosnovnije - varenje, a moj zadatak je da naučim raditi sve drugo.

Elvis (to mu je ime) više nema bose noge kao Kremenko, a i pragovi su sada zdravi  :icon_mrgreen:

Izravnao je prednji vezni lim, pa se sada ne vide tragovi nasjedanja na rubne kamenove



Podnica i lijevi dio poda prtljažnika su sređeni  na nekoliko manjih i jednom većem mjestu



Kadica je izrezana i zavarena, a stari dio sam dobio za uspomenu. Također je uređeno prihvatno mjesto suvozačkog sjedala



Iz pragova su izrezani truli dijelovi i zavareni zdravi.



Zaboravio sam pitati kako se "ovo zove", ali služi zaštiti baterije kada se vari na autu.



Ovi radovi će poslužiti neko vrijeme jer kada će se auto kompletno sređivati, vrlo vjerojatno ću zamijeniti kadicu, a pragove ću sigurno otvarati i sređivati iznutra.


Nakon toga sam ja još malo uredio varove kako bi lakirer imao manje posla



Sada moram zaštiti metal, zabrtviti spojeve i prelakirati sve to pa krenuti dalje u sređivanje podova prije postavljanja novih tepiha (iskrojeni su i kod tapetara na obrubljivanju). Sutra idem kod svog "mentora" po savjete, uzorke i materijal za daljnji rad., tako da probam ovaj dio posla završiti ovaj tjedan.


Što se tiče lakirera, počeo sam pripremati auto za njega, odnosno očistiti sva mjesta napadnuta korozijom ili ispucalim lakom, kao i donje rubove vrata.



Nažalost, morati ću još jednom do Lastovčića, jer se jedna od ispušnih cijevi naslanja na dio stražnjeg ovjesa kod diferencijala. Sigurno se prenose vibracije, a i to je potencijalno mjesto oštećenja cijevi. To je druga reklamacija. Ne znam kako se to nije ranije vidjelo. Sumnjam da se to moglo dogoditi samo od prijeđenih 400 km. Ispuh se s vremenom "objesi" od težine i olabavljelih gumica, a ne da se "podigne" prema podu i ovjesu.



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #228 : 10.01.2019, 18:43:40 »
Danas sam bio kod svog mentora radi daljih uputa, savjeta i prijedloga, te nabavke materijala.

Dao mi je 2k primer s kojim sam nakon čišćenja i odmaščivanja premazao površine na kojima sam imao problema s korozijom u unutrašnjosti vozila te u prtljažniku.



Ovo radim prvi puta u životu, pa nisam smješao dovoljnu količinu materijala, ali to ću sutra završiti, kada budem uređivao donji dio ovih površina podova.

Prtljažnik kadice prije:



Prtljažnik kadice poslije:



Pragovi i unutrašnje kadice



Dobio sam filc koji se postavlja ispod tepiha



Nakon mentora za karoseriju, otišao sam do mehaničara kod kojeg bih volio održavati motor po nekoliko savjeta vezanih za radove koji me čekaju u budućnosti. Kažem volio bih, ali majstor je zauzet do Nove Godine, ali ima barem vremena za razgovor   :thumb_up:

- podešavanje rada automatskog mjenjača (solenoidi i upravlački ventili na automatskom mjenjaču)
- zamjena ležaja i/ili zupčanika u diferencijalu
- zamjena gumica u glavi motora, odnosno uređenje glave motora
- uređenje ovjesa i donjeg postroja

Nakon toga sam bacio oko na neke materijale u Bauhausu koji bi mi mogli koristiti:
- šperploče od bukve za panele na vratima (moji su se napuhnuli od vlage), odnosno za pregrade u prtljažniku koje mislim napraviti



- interesantan plastični materijal koji bi mogao poslužiti umjesto ljepenke za bočne obloge u prtljažniku i putničkom prostoru. Ima čvrstoću, lako se oblikuje, a otporan je na vlagu za razliku od ljepenke koja je vrlo higroskopna.



Ovo su primjeri upotrebe ljepenke u mome automobilu (bočne oplate prtljažnika, podloga tepiha na središnjem tunelu, bočne obloge prostora ispod table):



I za kraj sam fotografirao nove kožne presvlake njemačke firme KHM koje su navučene na prednja sjedala Mercedesa W 113 (Pagoda). Ispod njih se nalazi nova ispuna sjedala i naslona, također proizvod te firme, tako da je kompatibilnost zajamčena. Uživo izgledaju fantastično, puno bolje nego na slikama.

Koža je mat, a ne sjajna i u boji datulje. Šavovi su apsolutno besprijekorni, kao i poznati Mercedesov dupli šav   :klanjase: 

Ovo je rani model, od 1963-1965.godine, model 230 SL, koji još nema naslone za glavu.

Ovako nekako ja zamišljam svoja sjedala, ali dalek je i trnovit put do realizacije te zamisli.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #229 : 10.01.2019, 19:07:45 »
Današnji sunčani dan bez kiše sam iskoristio kako bih završio s nanošenjem primera na površinama koje su bile kod limara, odnosno riješio sam skoro sva mjesta koja su imala koroziju na karoseriji izvana.

Za početak radova podižem stražnji kraj kako bih imao pristup podovima



Izgled donjeg djela limarski tretiranih površina i prednjeg veznog lima prije čiščenja



Poslije čiščenja



Nakon nanošenja primera



Skinuo sam oznaku tipa vozila...



...te stražnje lampe...



...i s dosta muke skinuo koroziju oko prednjeg i stražnjeg stakla, bez da skidam staklo i gumu



Na pragovima je bilo dosta otpale boje koju sam očistio te sam i njih zaštitio


Sve ovo sam trebao napraviti čim sam ga kupio prošle godine, nije toliko teško, a niti skupo, ali  tada nisam imao vremena, a ni znanja koje sada imam.

Ovo su samo vatrogasne mjere kojima kupujem vrijeme da se mogu autom voziti uokolo i sređivati mehaniku do kraja, a da mi stopala ne propadnu do ceste   ;D

Ovo su moji prvi radovi oko karoserije pa usput učim i isprobavam i o tome. Bolje sada dok auto nije pic-pic nego kasnije  :cool:

Stoga ne budite prestrogi u procjenama, još će se to sve popraviti   :icon_wink:



Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #230 : 10.01.2019, 19:14:30 »
Slijedi nanošenje mase za brtvljenje spojeva



Slijedeći dan, nakon sušenja mase, nanosim 2K crnu boju, čime sam završio ovaj limarski dio posla, te "Elvis" više nije "Kremenko"   :icon_mrgreen:


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #231 : 10.01.2019, 19:22:41 »
Nastavljam s radovima na rastavljanju (unutrašnjosti) table

Demontaža plastičnih kanala za ventilaciju stražnjih putnika



Kroz otvor gornjeg zvučnika vidljiv je dio s komandama koji je također oštećen. Kompleksan mehanizam s polugama, žicama, rasvjetom, sajlama...
Fotografiram svaki korak, radim skice, označavam instalaciju, bez tih detalja je nemoguća kasnija montaža, pogotovo nakon nekoliko mjeseci.



Ventilator klime je smješten desno od nogu suvozača
Kroz rupu od ventilatora sam izvadio rukom cijelu hrpu smeća iz unutrašnjosti blatobrana



Izvadio sam vodilicu zraka za vjetrobran, pa je vidljiv mehanizam i poluge brisača


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #232 : 10.01.2019, 19:39:16 »
Sada nažalost opet slijedi razdoblje u kojem neću moći startati motor automobila. Naime, moram ispustiti antifriz, i otpojiti unutrašnji "hladnjak", odnosno izmjenjivač topline,  a pitanje je kada ću sve ovo sastaviti pa da ga ponovno napunim.



Uspio sam odvojiti kutiju izmjenjivača klime, te odvojiti donju oblogu table s komandama klime



Vidljivo je kako je ventilacijska kutija slomljena, te zablokirani ventili na izmjenjivaču.



Demontaža još jedna mlaznice za vjetrobran, pa onda kromirane lajsne koja pokriva drvene elemente.



Selim se na lijevu stranu, i demontiram prekidače za svijetla, unutrašnju rasvjetu i zvučnike, te kutiju s osiguračima.



Skinuo sam i kolo upravljača da si olakšam daljnju demontažu


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #233 : 10.01.2019, 19:40:35 »
Demontaža lijeve obloge nogu vozača, a iznad je kutija s osiguračima, te demontaža prekidača za svijetla



Lijeva mlaznica za zrak ima posebnu kutiju koja dopušta ulaz vanjskog zraka, te ima i pripadajuću polugu. Uspio sam ju skinuti, ali je jedan od dva nosača kutije pukao   :thumb_down:
Iza nje je papirnato crijevo, te odvod vode u prostor predneg blatobrana. Gumeno crijevo odvoda je za zamjenu



Sada konačno imam oslobođen pristup za demontažu ventilacijske kutije, koju s mukam izvlačim van. Lomi se na komade, ali tako i tako je slomljena. Nešto malo antifriza je procurilo iz izmjenjivača, ali to će se obrisati.



Ventilacijska kutija je konačno vani. Sastoji se od dviju plastičnih kučišta koja obuhvaćaju izmjenjivač topline . Kučišta su slomljena, brtve ispucale, izmjenjivač je korodirao, uglavnom, mislim da se ovo neće dati spasiti i da treba tražiti drugo.



Završavam s demontažom table. Prekidač za sva 4 žmigavca, instrumenti, mlaznica za zrak, te još jedno papirnato crijevo za dovod zraka.



Iza mene je ostao veliki nered  :icon_eek: :misli: :043:


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #234 : 10.01.2019, 20:40:56 »
Kako su sada svi dielovi vani, pravi je trenutak da ih se prekontrolira i uredi.

Krećem s klima uređajem, odnosno onim njegovim dijelom koji se nalazi u putničkom prostoru.

Plastičnu kutiju s izmjenjivačem sam otvori i skinuo gumenu manžetu. Sve izgleda uredno, i suho, ali ću to odnijeti majstoru na kontrolu propusnosti, jer je to sada puno zgodnije.



Prelazim na donji dio koji ima upravljanje i kanalicu za struju zraka. Raskopao sam sve, niti ovdje ne vidim problema, osim što se oljuštila boja s ventilacijskih rešetki pa bi to trebalo obnoviti.

Na kraju sam sve dijelove spremio u kutiju i čekam daljnji razvoj situacije.



Rastvorio sam ostatke ventilacijske kutije i izvadio izmjenjivač topline. Isprao sam talog s njega, međutim on toliko loše izgleda, pun je hrđe, ventili su blokirani...Mislim da ću ići u nabavku drugog, rabljenog.

O kutiji se također nema što previše reći, treba nabaviti drugu, ispravnu.



Sada imam sve drvo s instrumentalne ploče, te je prilika da se i njega sredi. Moram nabaviti drugi desni komad (ovaj je jako loš), te potražiti majstora.

Lajsne oko prozora će mi biti veći problem jer mi neke nedostaju, a i ove koje imam nisu baš nešto.




Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #235 : 10.01.2019, 20:54:41 »
Kako je sada poprilično toga raskopano, vrijeme je za inventuru, označavanje dijelova i grupa vijaka



Konačno su gotova crijeva za klima uređaj, ali sada ćemo pričekati malo s ugradnjom



Dobio sam nešto posebnog filca iz Njemačke, vrlo gustog i čvrstog koji će se podložiti ispod tepiha.



Bio sam u firmi Pan Prom u Martićevoj ulici u Zagrebu i kupio nešto uzoraka raznih materijala koje bih probao koristiti kao zamjenu za originalne (perforirana stropna obloga, spužva debljine 5 mm, crni "nautički" skaj, te "regenerat" - tapetarski materijal debljine 10 mm od prešanih ostataka spužvi).

Također sam u Maritermu kupio 10 mm debeli samoljepljivi materijal za toplinsku izolaciju ventilacijskih cijevi. Njime bih obložio dio unutrašnjosti vozila radi zvučne i toplinske izolacije.



Obzirom da su moje obloge vrata od crne kože, ali poprilično oštećene, a tako i tako još ne znam u kojoj ćemo završnoj varijanti boje urediti unutrašnjost, mislio sam obloge vrata presvući crnim skajem. Od dviju varijanti ova sjajnija izgleda skoro pa potpuno identično kao original, bojom i teksturom. Za sva četvera vrata i džepove na njima, te obloge B stupa trebalo bi mi niti 3 m tog materijala (širine 140 cm) a metar košta 100-125 kn.



Uz nove tepihe, presvlake sjedala, te uređenu tablu i drvene umetke, interijer bi ipak izgledao puno urednije. Jedino što bi bilo staro to je obloga krova, ali njena promjena zahtijeva demontažu stakala, što mi ovoga časa nije prihvatljivo riješenje. Nekada davno u Americi je obojena bijelom bojom, pa ipak ne izgleda trako jako loše, osim ta dva mjesta oko stropnih lampi koja su oštećena i koja ćemo sanirati s novim materijalom. nekako.


Nabavio sam par komada ljepenke od 2 mm, koja izgleda kao materijal koji se koristi za bočne panele u kabini, u prtljažniku i ispod dijela tepiha na središnjem grebenu. Mislim da je ipak malo preslab, pa ću potražiti onaj deblji, koji bi tome trebalo obojati crnom bojom i s druge strane nalijepiti spužvicu od 5 mm.



Da ne ispadne da samo raskapam auto, obložio sam područje stražnje klupe s ovim samoljepljivim termoizolacijskim materijalom iz Mariterma. Pokrio sam stražnju policu, naslon, te stražnje blatobrane. Materijal nije baš posebno površinski čvrst i lako se mehanički oštećuje, ima vrlo čvrst sloj ljepila i kada se jednom dotakne podloge, ne skida se više bez oštećenja. Prema uputi kolege, treba imati vrlo oštar skalpel koji poslije svakog rezanja treba očistiti nitro razrijeđivačem jer se sloj lijepila hvata na oštricu noža i kvari slijedeći rez.



Na dio poda gdje dolazi sjedeći dio stražnje klupe ću staviti "regenerat" jer je on mehanički puno čvršći.



Za probu sam stavio tepih ispod stražnje police, na izolacijski sloj da vidim kako izgleda, i jako sam zadovoljan. Vjerujem da će zvučni i toplinski benefiti biti očigledni.



Također za probu sam iskrojio komad onog filca za jednu kadicu tek toliko da vidim kako je raditi s tim materijalom. Vrlo je čvrst i treba vrlo oštar skalpel ili čak  velike škare. I to će izgledati sasvim OK.



Izgled stražnjeg putničkog dijela vozila



Što se tiče samog dijela poda koji je saniran, znači obiju kadica, na to ću staviti bitumenske samoljepljive trake za umrtvljivanje zvuka, a na njih filc, pa onda tepihe. Tako mi je savjetovao mentor. On tako godinama radi za pedantne Nijemce, pa nema smisla da mu ne vjerujemo  :thmbup:

Nažalost nisam pronašao takav materijal kod nas, pa ću ga naručiti iz Njemačke iz jednog dućana koji se bavi akustikom.


Znači vrijeme je za pretragu bespuća ebaya u potrazi za ventilacijom, električnmom antenom, zvučnicima, automatskim pojasevima, bitumenskim trakama, itd, itd...
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #236 : 10.01.2019, 23:22:42 »
Što se tiče vanjskog izgleda auta, skoro sva mjesta gdje je lak bio oštećen, ili je bilo korozije sam očistio i zaštitio primerom.

Uz pomoć lakirera ću napraviti pripremu za njega, a dio ću sam sanirati. Neće biti najljepše, ali biti će puno bolje nego sada. Tako i tako kada se odlučimo koja će boja biti u konačnici će se sve to napraviti komplet.

Ovako mogu vježbati i učiti.


Lijevi retrovizor mi je baš išao na živce. Morao sam skinuti oblogu vrata kako bih ga mogao skinuti, te očistiti hrđu i ponovno zaštiti lim



Popravak ostatka karoserije



I na kraju, kada sam skinuo ventilator klime, oslobodio mi se pristup anteni u prednjem desnom blatobranu. Kako ona nije bila isaravna, izvadio sam ju van i očistio njeno ležište koje je bilo korodiralo. Volio bih ju zamijeniti električnom, ali one su dosta skupe.



I to bi bilo za sada sve od radova.

Elvis se vraća u čistu garažu (to je bilo 01.08.2018.) iz koje se u međuvremnu neće pomaknuti slijedećih 6 mjeseci  :icon_no:





Nadam se da ću nastaviti s radovima za koji dan, barem ono što mogu za sada sam napraviti.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #237 : 14.01.2019, 20:42:55 »
Zadnja fotografija je snimljena 01.08.2018.godine i od tada je automobil u fazi mirovanja.


Kako je zadnjih nekoliko dana lijepo vrijeme, a ja sam ozdravio, odlučio sam ga malo "provjetriti" nakon punih 5 mjeseci što je proveo u garaži.

Također planiram nešto raditi na njegovoj garaži pa mi smeta unutra.

Evo i slika:

Garaža je dobila novi crijep i limariju, a uz nju sam (u produžetku krova) napravio ...spremište za sve i svašta, što bi u budućnosti moglo biti radionica s radnim stolom i skladište dijelova za Mercedes. 



Već sam i zaboravio kako mi auto izgleda (vidim mu samo prvi kraj kako "škilji" iz garaže  :icon_mrgreen:)

Izvana...



...i iznutra  :043:



Motorni prostor izgleda sasvim Ok, osim par točkica površinske hrđer na nelakiranim površinama

.
.
.


Ono što mi se ne sviđa to je ovo; tragovi curenja ulja ispod mašine.

Na podu



i u posudi koja je bila ispod mašine



Nije puno za 5 mjeseci, ali toga prije nije bilo. Ne vidim odakle kaplje. Karter ima novu brtvu, ali čini mi se da slini ispod glave, što znači da je možda brtva glave dala svoje - tipično za dugo stajanje  :icon_no:




Otvorio sam sva vrata i poklopce da se prozračuje...




...bunker je pun dijelova jer mi ne stanu svi na police u garaži


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #238 : 14.01.2019, 20:46:17 »
Ovo su ostaci moje stare ventilacijske kutije i unutarnjeg izmjenjivača topline



Ovo je rabljena ventilacijska kutija koja je stigla preko ebaya iz Engleske. U jako dobrom je stanju, trebati će je samo očistiti i promijeniti gornju gumenu manžetu na prihvatu ventilatora.



Samoljepljive bitumenska trake koje će se zalijepiti za uređene podnice automobila (kada riješim problem curenja vode)



Tokar je konačno napravio sredinu ovlana, koju sada tapetar treba pretapecirati u bijelu kožu ili skaj, a u sredinu stavljamo znak Mercedesa .

.
.


Još jedan novo istokareni prihvat za crijevo vode na leptiru gasa.



Unutarnji izmjenjivač klima uređaja - ispitan i ispravan, spreman za montažu pod instrumentalnu tablu nakon čiščenja.



Buduća zanimacija - uređivanje karoserije

Kit, brusni papiri, boje, sprejevi

.


Što se tiče automobila, prvo moram riješiti problem curenja vode u prostor nogu sprijeda. Dok to nekako ne riješim nema smisla išta drugo montirati nazad. Paraleleno s time mogu tražiti i nabavljati dijelovi koji mi nedostaju ili su oštećeni, nabavljati literaturu i učiti, te pokušati nešto napraviti s uređenjem laka.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline BrumTopic starter

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4630
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 18
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: Moj stari Mercedes
« Reply #239 : 14.01.2019, 20:52:46 »
U garaži imam također nešto posla
- moram razvesti električnu instalaciju u spremište
- moram obložiti strop s OSB pločama kako bih zaštitio izolator - 10 cm kamene vune



Struju sam sproveo ispod OSB ploča, još ju moram spojiti, a i strop je gotov.


Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580