Autor Tema: Podešavanje automatskog čoka (eng. Fast Idle) na DL1000  (Posjeta: 2595 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Napokon o ovom problemu koji odavno "muci" naciju, na hrvatskom jeziku i dokazano u praksi :thumb_up:

Potreban alat za podesavanje :

  http://v-strom.hr/index.php?topic=7977.0

Prije svega, o par pojmova.

STVA - Secondary Throttle Valve Actuator (step elektro motor):

Step motor koji kontrolira rad primarnih leptira prilikom startanja motora. Otvara leptire, sto detektira TPS senzor i posljedicno ECU otvara injektore i siba vise benzina. Isto kao da vi otvorite malo gas na pocetku rada motora i drzite ga 30-tak sekundi.

Shema:



Ustimavanje choka (fast-idle) sastoji su odredjivanju optimalne otvorenosti primarnih leptira, odnosno (indirektno) broj okretaja motora prilikom hladnog starta prema slijedecoj tablici:



ECU mjeri temperaturu vode i prema potrebi salje signal elektro motoru da otvori sekundarne a indirektno (i mnogo vaznije), primarne leptire sto ce u konacnici podici broj okretaja motora ako se radi o hladnom startu, osobito pri niskim temperaturama. Bez te funkcionalnosti motor se nakon starta brzo ugasi ili su pak okretaji motora previsoki.

Podesavanje se vrsi pomocu ovog vijka:



A preko ovog spoja (osovine) STVA otvara primarne leptire:



Racunalo je spremno operacija moze poceti:

"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Priprema za posao :

1. skidanje spremnika za gorivo
2. skidanje zracne kutije
3. vadjenje osiguraca za dugo/kratko svjetlo




Prva radnja - iskljucivanje napajanja STVA-a:



Simulaciju rada STVA-a radimo sami pomicanjem sekundarnog leptira ili osovine na kojoj je stajao jedan od njih.

Zatim treba iskoristiti ziherice i omoguciti mjerenje napona na konektorima primarnog i sekundarnog TPS-a (Throttle Positioning Sensor). Nadam se da je jasno zasto se to tako izvodi? Konektori moraju biti spojeni kako bi se dobila povratna informacija od TPS-a i kako bi ECU imao sve potrebne signale. Inace cijeli postupak ne bi imao nikakva smisla.

Ako se koriste konektori na senzorima, pravilo je:

1. bijelo-roza zica -> +
2. smejde-crna zica -> -

Iznimno se moze koristiti i 6-pinski konektor iz kojega izlazi vod na primarni TPS konektor, ali moja preporuka je da se koristi TPS konektor.


Primarni TPS konektor:




Sekundardni TPS konektor:




Uz pomoc krokodil klema spajamo konektore na multimetre:



Nakon davanja kontakta, pojavit ce se razlika napona koju mjerimo:

"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Kako se vrsi podesavanje? Rukom treba pomicati/otvarati jedan sekundarni leptir ili osovinu na kojoj je stajo sve dok multimetar koji mjeri napon na sekundarnom TPS konektoru ne pokaze 3.0 V. U tom bi trenutku multimetar na primarnom TPS konektoru trebao pokazati tocno 1.158 V.

I sad dolazim do objasnjena zasto sam izgubio cok nakon zadnjeg servisa kad sam morao pomicati TPS. Pri 3.0V na sekundarnom leptiru, primarni je pokazivao samo 1.084 V. Ako bi vrijednost bila iznad 1.158 V, ler gas bi bio previsok.




Slijedi namjestanje pomocu vijka u mehanizmu oko STVA (vidjeti prvi post). Opet se pomice sekundarni leptir ili osovina dok mjerni uredjaj ne pokaze 3.0 V i zatim zadrzi taj polozaj i istovremeno mijenja otvorenost primarnih leptira vijkom (odvija zbog prevelikog napona/otvorenosti leptira, ili zavija [moj slucaj] zbog preniskog ler gasa i zatvorenosti primarnih leptira):




Bilo je potrebno 3-4 puta zavinuti vijak kako bih dosao do ove vrijednosti. Dakle, mala korekcija TPS-a uzrokovala je veliku promjenu fast idle-a (coka).

Sutra cu nakon starta motora morati podesiti ler gas (jer on je ovim postupkom isto izbacen iz ravnoteze). Idelano bi bilo provjeriti TPS sinkroniziranost prije ovog postupka, ali danas mi to nije bilo zgodno. Ne ocekujem da je TPS od proslog puta izvan sinkronizacije tako da nisam pretjerano zabrinut.
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
I za kraj, primjer kako se STVA inicijalizira prilikom davanja kontakta:

Small | Large
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Pročitao, u nabavku alata i na probu  :icon_wink:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline bajki

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4073
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K8, crni
  • Mjesto boravka: Osijek
S obzirom da se moram poigrati sa podešavanjem fast idlea, zanima me kako ubodete spajalice u konektore, jednostavno ih ubodeš uz žicu ili treba pripaziti na nešto? :misli:

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Ne trebas to raditi. Najjednostavnija metoda: hladan motor (mora biti potpuno hladan) i imas cca. 30 sek  za podic okretaje na propisn broj (koristeci vijak na TB-u).
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Ne trebas to raditi. Najjednostavnija metoda: hladan motor (mora biti potpuno hladan) i imas cca. 30 sek  za podic okretaje na propisn broj (koristeci vijak na TB-u).
..baš Žandar danas kod mene i komentiramo o ovome pošto će meni to raditi nakon sinhronizacije..pa rekoh..IB se ne javlja..a opet mislim da bi se to moglo nariktati samo na tom vijku..i uprav to..moraš biti brz dok se motor ne ugrije
Vjerojatno se na taj jednostavniji način neće dobiti baš ono kao sa multimetrima..al mislim da to nije toliko ni bitno..bitno da malo podigne okretaje dok je hladan
Kod mene ne digne okretaje..ali se ni ne ugasi ..pa ga 10-ak sec. držim na 1500 okr. ..i kad pustim gas..bude na svojih standardnih 1300 ..i to je to..skoro da nisam mislio niš ni dirat  :icon_mrgreen:
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

Offline bajki

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4073
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K8, crni
  • Mjesto boravka: Osijek
..baš Žandar danas kod mene i komentiramo o ovome pošto će meni to raditi nakon sinhronizacije..pa rekoh..IB se ne javlja..a opet mislim da bi se to moglo nariktati samo na tom vijku..i uprav to..moraš biti brz dok se motor ne ugrije
Vjerojatno se na taj jednostavniji način neće dobiti baš ono kao sa multimetrima..al mislim da to nije toliko ni bitno..bitno da malo podigne okretaje dok je hladan
Kod mene ne digne okretaje..ali se ni ne ugasi ..pa ga 10-ak sec. držim na 1500 okr. ..i kad pustim gas..bude na svojih standardnih 1300 ..i to je to..skoro da nisam mislio niš ni dirat  :icon_mrgreen:

Zorro, vidio si o kojem se vijku radi, ajde ti to napravi sada ujutro, tako da se može ohladiti do popodne, pa ako treba možemo ga dodatno podesiti.

Offline Muha

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 690
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL650 L2, 13500 trenutno
  • Motor: DL650 ABS LO, 47000, bijeli (ex)
  • Motor: DL650 K5, 44000, plavi (ex)
  • Mjesto boravka: Jastrebarsko
ovo i mene zeza. Točno vidim da se vijak pomakne na hladnom motoru ali je premalo zašarafljen da bi dodao gasa. Gledao jel mogu kak podesit bez da skidam tank al ne ide pa sam to ostavio za neki od servisa.

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Zorro, vidio si o kojem se vijku radi, ajde ti to napravi sada ujutro, tako da se može ohladiti do popodne, pa ako treba možemo ga dodatno podesiti.
:thumb_up:
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

Online stjepko DR

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 745
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DrLo 1000
  • Mjesto boravka: konavle cavtat mob.091 600 69 66
ovo i mene zeza. Točno vidim da se vijak pomakne na hladnom motoru ali je premalo zašarafljen da bi dodao gasa. Gledao jel mogu kak podesit bez da skidam tank al ne ide pa sam to ostavio za neki od servisa.
Duge špicange i otkopčano gorivo baterija đozle i jedan krug pritego.Diglo okretaje jer mi poslije 20 sec možda malo duže se izgasi.Sad je ok 1700 i polako padne na 1100.
MK Dvije Rote Konavle