Autor Tema: TPS sinkronizacija motora (DL1000)  (Posjeta: 3877 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« : 31.03.2009, 22:00:36 »
Nakon dva servisa i dvije sinkronizacije motora, napisao bih nekoliko kljucnih stvari bez kojih nema dobrih rezultata ili bolje reci, bez kojih je dobar rezultat puka sreca. Postupci su jednostavni, ali...

Na primjer, http://v-strom.hr/index.php?topic=5742.0

Dao bih ruku u vatru da je u vecini rijec o greskama u sinkronizaciji motora.

Sto je potrebno za TPS sinkronizaciju? Odvijac, prekidac (tzv. Dealer's switch) i JAKO VAZNA STVAR - SOLIDNI VENTILATOR!!!

U osnovi, TPS sinkronizacija sastoji se u fizickom pomicanju/rotiranju primarnog TPS senzora prikazanog dolje na fotografiji. Naravno, prije pomicanja potrebno je lagano otpustiti vijke kojima je pricvrscen za Throttle Body:



Znacajno pomicanje TPS senzora JAKO utice na rad motora!!! Moze podici okretaje za 2-3000 o/min ili spustiti tako nisko da se motor trenutacno ugasi.

Pravilan postupak je slijedeci (onaj u Suzuki Tehnickom Manualu NIJE U POTPUNOSTI TOCAN!). Za vise detalja pogledati Suzuki video o sinkronizaciji motora!

TPS sinkronizacija opisana je u poglavlju "FI SYSTEM 4-25", a u Suzukijevom videu kljucni dio pocinje na 5:21. U 7:20 je kljucna razlika u odnosu na manual - motor MORA raditi i ler mora biti na propisanih 1200 +- 100 okretaja. Po manualu se ne moze dobro sinkronizirati motor.

Kljucno je:

1. motor mora biti dobro zagrijan i ne smije se pregrijavati. MORA SE KORISTITI VENTILATOR (jako vazno!)
2. kad je motor smiren, ler gas na 1200 +- 100, lagano podizanje okretaja vijkom za namjestanje ler gasa ili otvaranjem gasa (ali vrlo lagano), pokazivac na konzoli mora otici u gornji polozaj na 1500 o/m! U leru mora biti u sredini, na 1500 mora otici gore. To je kljucna stvar.
3. Kad se motor ohladi (mora biti potpuno hladan), treba provjeriti fast idle (automatski cok) i ler gas.

Kad se relano pogleda koliko vremena je potrebebno da bi se motor temeljito servisirao, smijesno je vidjeti da u servisima obave sve za sat-dva vremena (rijec je o malim servisima).

Danas sam imao motor oko 30 minuta u radu, varirao razlicite polozaje TPS-a i uzivo vidio koliko je vazno da taj senzor bude pravilno namjesten.

Zorro, ako za Uskrs bude lose vrijeme tu kod mene i u Alpama, doci cu u Zagreb avionom. Ne znam hoce li Brum biti doma taj viked i da li je spreman raditi  :misli: Bilo bi idealno da se tada nadjemo i zajedno pogledamo tvoj motor.





"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline os biker

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6555
  • Spol: Muški
  • Zle duše mogu da mi...
  • Preporuke: 0
  • Motor: BMW R 1200 GS Adventure, 2009, Full Optional
  • Motor: 9 godina imao Kawasaki KLV 1000
  • Motor: A prije njega Kawasaki EN 500 i Suzuki Marauder VZ 800
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #1 : 31.03.2009, 22:55:43 »
Ib, doktore naš, daj Bože da si u pravu, pa da se i ja rješim problema. :moli:

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #2 : 02.04.2009, 21:16:06 »
Precizno sinkroniziran motor. TPS tocno prema specifikaciji, ne moze bolje, TBS isto. Motor predivno radi, jako zadovoljan. Primjetite, na 1500 o/min crtica ide gore. Tako mora biti kad je motor zagrijan. Ako nije, TPS je lose namjesten i dovest ce do problema kao sto su gasenje motora, nepravilno izgaranje smjese, nepravilan/nemiran rad motora, uzrokovati dimljenje iz topova, i sl.

TPS sinkronizacija je KLJUCNA za miran rad motora, a cesto se ignorira na servisima.

Small | Large
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline ibTopic starter

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #3 : 02.04.2009, 21:20:57 »
Ib, doktore naš, daj Bože da si u pravu, pa da se i ja rješim problema. :moli:

Skoro da sam siguran da u vasem (tvom i Zorro-ovom) slucaju nije stvar u losem vec u nepravilno namjestenom TPS-u. Mozda grijesim, ali nakon ovih isukstava, dao bih ruku u vatru da cemo vas problem rijesit dobrim servisom.
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline os biker

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6555
  • Spol: Muški
  • Zle duše mogu da mi...
  • Preporuke: 0
  • Motor: BMW R 1200 GS Adventure, 2009, Full Optional
  • Motor: 9 godina imao Kawasaki KLV 1000
  • Motor: A prije njega Kawasaki EN 500 i Suzuki Marauder VZ 800
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #4 : 02.04.2009, 22:51:59 »
Jeste se šta dogovorili, Ti, Brum i Zorro? Hoće biti servis za uskrs?

Offline Toni

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1490
  • Spol: Muški
  • Proda sam Stroma nakon 75000km i 5g 098370280
  • Preporuke: 0
  • Motor: Yamaha FJR 1300 09 prodana na 53000 i 5 g
  • Motor: kupio polovni t-Max 530 6000 km i 3 godine
  • Motor: Proda T max i kupija , novu Afriku twin
  • Mjesto boravka: ispod aerodroma i na brodu
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #5 : 02.04.2009, 23:23:59 »
Igore ,ja sam imao istih problema sa gasenjem i kao i ti pregledao sinhronizaciju sa vakumetrima.
Kao i kod tebe sve tip top .Onda sam spojio onaj dealers svitch pa onda ona crtica seta gori doli i sve u redu .Nakon toga sam pregledao ventile ,pa opet sve u redu.
Nakon toga ocistio usisna grla pa je problem nestao .Samo da napomenem da je bilo jezivo vruce u to doba godine.
Svejedno i dan danas mislim da nije bilo ni do cega nego do kompjutera koji ponekad zabuca.
Imao sam priliku biti u servisu kad je tip iz dugog rata dosao da mu motor dimi.
Ista godina ko moj i ista boja samo u savrsenom stanju.
Radio je kao na 1 cilindar. Tip mu resetirao parametre na yosi pa se motor upristojio.
Volio bi da si u pravu i da se to rjesi sa tako jednostavnim zahvatom.
Opcenito sam primjetio kod motora DL 1000 novije generacije da sladje rade nego sam ja navikao.
Cisto razmisljam pa pisem! :thumb_up:

Offline bajki

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4073
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K8, crni
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #6 : 04.07.2015, 21:44:37 »
Iako je ovdje sve objašnjeno imamo problema kod podešenja TPS-a. Stavljen je novi TPS i nemožemo ga podesiti kako treba. Motor ima otvorene auspuhe.

Problem je da kada crticu dovedemo u srednji položaj (digne se kod davanja gasa) onda se motor guši i trokira u niskim okretajima. To podešenje dobijemo kada je TPS skoro u krajnjem položaju.
Kada TPS stavimo otprilike u srednji položaj tada je crtica stalno u gornjem položaju, a motor super radi. Vlasnik kaže da mu motor nije tako dobro nikad radio. Ostalo je vidjeti kako će se motor ponašati kada ga se upali hladnog. Ostavili smo ovo podešenje, pa ćemo vidjeti. Napominjem da sada nismo radili sinkronizaciju (odrađena je prošle sezone), a koju smo mislili ostaviti za zimu.

Ima netko neku ideju, šta napraviti? :misli: :misli:

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #7 : 05.07.2015, 13:58:14 »
..el novi TPS il ste samo štelovali  :misli:
..sorry vidim sad da je novi  :thumb_up:
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #8 : 05.07.2015, 14:03:00 »
..Nekidan Žandar i ja razmišljamo ..jer ćemo i njemu ovih dana raditi sinhronizaciju i štelatzi TPS. pa se pitamo: ..ima li kakvog utjecaja onaj drugi (kak se ono zove TBS  :misli:  )  ..koji izgleda potpuno isto kao TPS ..samo su drugačiji konektori.
Dali možda on zeza..možda je on neispravan..a Žandar je također kupio novi TPS i teško nam je naštelati motor..baš skoro pa isti slučaj kao što si ti ovdje opisao  :misli:
..a Munji i na mom smo naštelali za 5 min
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

Offline fatboy

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4680
  • Spol: Muški
  • Sve je lako kad se hoće...
  • Preporuke: 0
  • Motor: Honda Transalp 650 '00
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #9 : 05.07.2015, 16:21:31 »
Možda ne valja novi TPS ili su loši kontakti?  :misli:

Offline bajki

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4073
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K8, crni
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #10 : 05.07.2015, 21:20:21 »
Motor je na hladno upalio i sve je bilo OK, da bi se u vožnji do kuće ipak dva puta ugasio. Na kraju ćemo ga u toku tjedna raskopati do kraja, pa vidjeti o čemu se radi.

Što se drugog TPS-a tiče (STPS), on nebi trebao utjecati jer on radi sa sekundarnim leptirima kojih nema. Prema kataloškim brojevima, senzori nisu potpuno jednaki, dok su kod malog stroma (K7-...) potpuno jednaki.

Žandarov i ovaj kojemsam sada mijenjao TPS su se jednako ponašali i prošle  godine kada smo radili podešavanje TPS-a, tj. nisu se dali podesiti kako treba, za razliku od tvog i Osbikerovog. :misli:

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #11 : 05.07.2015, 21:25:41 »
Motor je na hladno upalio i sve je bilo OK, da bi se u vožnji do kuće ipak dva puta ugasio. Na kraju ćemo ga u toku tjedna raskopati do kraja, pa vidjeti o čemu se radi.

Što se drugog TPS-a tiče (STPS), on nebi trebao utjecati jer on radi sa sekundarnim leptirima kojih nema. Prema kataloškim brojevima, senzori nisu potpuno jednaki, dok su kod malog stroma (K7-...) potpuno jednaki.

Žandarov i ovaj kojemsam sada mijenjao TPS su se jednako ponašali i prošle  godine kada smo radili podešavanje TPS-a, tj. nisu se dali podesiti kako treba, za razliku od tvog i Osbikerovog. :misli:
..upravo to.. i nakon toga Žandar kupi novi TPS ..da bi stvar bila ista ..onda nije do TPS -a  :misli:
..Nakon sezone ćemo pšrobati odnijeti dizne na ultrazvuk čiščenje pa ćemo vidjet..jer smo pretpostavili da i u njima može biti problem i da se zbog njih ne može fino naštelati :dontknow: .. vidjet ćemo  :thumb_up:
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #12 : 05.07.2015, 21:29:51 »
..Munja nakon promjene topova imao nekakvu rupu na 3-4.000 ..i još ko za onu stvar mu se prilikom jedne vožnje smakle gume sa tijela ubrizgavanja ..i kad smo već morali sve skidati..odmah smo naštelali i TPS .. otišao se provozati..kaže ima još mala rupa .. nakon toga sam TPS dotjerao u poziciju da čim malo doda gas da mu odmah skače u gornji položaj (već na 1500-1600 okr) i evo..nakon toga kaže da mu motor radi ko singerica  :thumb_up:
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

GIANNI

  • Gost
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #13 : 05.07.2015, 21:36:43 »
Mjenjao sam topove origigi, pa leo vince sa killerima i bez, pa opet origigi, nikakve promjene u radu motora nije bilo.
Eh da, mala napomena :to je bila Honda xlv :icon_mrgreen:
Na Banditu i Hornetu isto tak :icon_wink:

Offline jeeves

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #14 : 05.07.2015, 22:15:41 »
Mjenjao sam topove origigi, pa leo vince sa killerima i bez, pa opet origigi, nikakve promjene u radu motora nije bilo.
Eh da, mala napomena :to je bila Honda xlv :icon_mrgreen:
Na Banditu i Hornetu isto tak :icon_wink:

Baš su dosadne te Honde...
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

GIANNI

  • Gost
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #15 : 06.07.2015, 05:58:26 »
Baš su dosadne te Honde...
Užas, zato sam i riješio :rofl7gp:

Offline bajki

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4073
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: DL 650 K8, crni
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #16 : 06.07.2015, 07:05:53 »
..Munja nakon promjene topova imao nekakvu rupu na 3-4.000 ..i još ko za onu stvar mu se prilikom jedne vožnje smakle gume sa tijela ubrizgavanja ..i kad smo već morali sve skidati..odmah smo naštelali i TPS .. otišao se provozati..kaže ima još mala rupa .. nakon toga sam TPS dotjerao u poziciju da čim malo doda gas da mu odmah skače u gornji položaj (već na 1500-1600 okr) i evo..nakon toga kaže da mu motor radi ko singerica  :thumb_up:

Kod mene se radi o Miđinom motoru (Boyzinom) koji nema toliko puno kilometara kao Žandarov. Zanimljivo je da u prvom trenutku kada smo stavili sve je bilo super, crtica, motor upalio prima gas, dok odjednom nije puklo ispod airboxa, a Miđo kaže, da i to mi se zna dogoditi. Popravimo mi gumu na prednjem cilindru i ali sada više nemožeš podesiti TPS da motor radi kako bi trebalo, ali sada barem nema eksplozija! :icon_no: :icon_no:

Offline os biker

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6555
  • Spol: Muški
  • Zle duše mogu da mi...
  • Preporuke: 0
  • Motor: BMW R 1200 GS Adventure, 2009, Full Optional
  • Motor: 9 godina imao Kawasaki KLV 1000
  • Motor: A prije njega Kawasaki EN 500 i Suzuki Marauder VZ 800
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #17 : 06.07.2015, 21:48:55 »
Evo dobio info da je TPS rješen i da je bila jedna zanimljiva situacija, ali pošto nisam bio nazočan, Bajki će ujutro napisati dvije-tri. :icon_wink: :thumb_up:

Offline miđo

  • Zelen
  • **
  • Postova: 59
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: gsxf 600,1991. 90 000
  • Motor: dl 1000,k7,54000
  • Mjesto boravka: Osijek
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #18 : 06.07.2015, 22:04:13 »
TPS i strom rade savrseno.
Fala Bajki,opet imam naj jaceg stroma na forumu :)
On the road again :)

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Odg: TPS sinkronizacija motora (DL1000)
« Reply #19 : 06.07.2015, 22:07:25 »
Evo dobio info da je TPS rješen i da je bila jedna zanimljiva situacija, ali pošto nisam bio nazočan, Bajki će ujutro napisati dvije-tri. :icon_wink: :thumb_up:
..ajde Bajki nestrpljiv sam   :moli: ..da primjenimo sistem kod Žandara  :ura1:
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))