Novi Postovi

 Str: [1] 2 3 ... 10
1
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 18.12.2017, 20:47:26 »
Zacrtao sam si da bi bilo lijepo kada bih mogao Mercedes staviti u garažu do 06.12. odnosno Svetog Nikole. Na svu sreću, imao sam par dana stabilnog vremena pa sam uspio ostvariti svoj plan.

Prvo sam morao izbaciti Alteu i sve stvari iz garaže, a zatim ubaciti plitku policu (dubine 30 cm) na kojoj će biti dijelovi s Mercedesa.



Zatim slijedi detaljno pranje automobila



I uz malo manevriranja i pomoć kuma...



Konačno, nakon 9 mjeseci je dobio svoju garažu. Nije raskošna, ali je suha i čista.



Odnio sam tapetaru središnji dio volana da vidimo možemo li ga nekako urediti, jer je novi strašno skup (120 eura!)



Danas sam bio kod kolege koji je upravo završio s restauracijom svojeg primjerka identičnog vozila. Obzirom da je budžet bio skoro pa bez granica i rezultat je takav  :klanjase:



Mi smo željeli ovu boju slonovače, ali sada nam je otpala ta varijanta. Unutrašnjost je u tamnozelenoj koži i jako dobro izgleda.



Motor i donji postroj izgledaju da se s njih doslovce može jesti  :icon_eek:



Ja ne mislim ići do tolikog savršenstva (barem zasada), jer volim patinu, no kod restauracije je teško dobiti patinu jer obnovom sve izgleda novo i pomalo sterilno.. No još sam vrlo daleko od tih briga  :icon_mrgreen:

U svakom slučaju sada imam referentni automobil prema kojem mogu svoj lakše sređivati.


Danas sam bio na dogovoru za najam radione s dizalicom od svog rođaka koji živi blizu mene. Pokušao bih do proljeća nabaviti potrebne dijelove, te prije početka moto sezone završiti auto kako bih ga mogao registrirati do ljeta. Nadam se da ću uspijeti (vremenski i financijski).


Premda je bilo zubato zimsko sunce, iskoristio sam vrijeme da napravim malu inventuru dijelova kako bih se podsjetio što sve trebam napraviti ili nabaviti.

Svi dijelovi su u kutijama, označeni po grupama kako bi ih kada dođe vrijeme za to bilo lakše vratiti na mjesto, naravno, uz pomoć fotografija.



Sve stare dijelove nisam bacio, jer mogu poslužiti kao uzorak kod nabavke drugih.



Kutija s uljima i mazivima



Dijelovi servo ojačivača volana - crijeva koa ću vrlo vjerojatno dati izraditi nova



Gumena crijeva vode, ona su mi prva stavka nabavke



Drvene lajsne - imam ih 6 , nedostaje mi pet, a i te koje imam treba restaurirati. Ovo će biti skupo i komplicirano. Razmišljam da pokušam pronaći majstora adekvatnog znanja u HR



Ventilator (nije od klime)  i remenica - to bi trebalo lakirati



Mehanička glava volana koju ću vratiti predhodnom vlasniku kada se uvjerim da je sve u redu s ovom servo koju mi je dao



Kučišta vodene pumpe i termostata - možda ih odnesem ispjeskariti sodom ili staklom, jer sam očisti koliko sam mogao, ali ne izgledaju baš lijepo.



Metalne cijevi vode novonapravljene, te novi termostat i vodena pumpa, te klingerit za brtve - sve čeka ugradnju



Ovo su te mat crne felge



Ovo je treći, najbolji (nije niti on savršen) set felgi na koji će ići nove gume



Hladnjak klime (trebalo bi ga lakirati) i izvlakač zvan "Japek"  :icon_mrgreen:



Nove svječice i brtva poklopca ventila



Alternator s nosačem koji treba lakirati, te reparirana servo pumpa s nosačem koji treba lakirati



Posuda servo ulja s nosačem - sve treba lakirati




Pribor s unutrašnje obloge prednjih vrata, unutrašnja lampa i sat za kasniju ugradnju



Dijelovi s unutrašnjih obloga vrata



Prednje oplate vrata i okvir ventilatora koji se montira na hladnjak vode



Filter zraka, te motor ventilatora klime i napinjač remena klime. Filter - zamjena, ostalo urediti (zamjena ležaja i lakiranje)



Crijeva klime, nosač ventilatora klime - crijeva će ići u zamenu, a nosač na lakiranje



Hladnjak vode - treba na lakiranje




Kučište filtera zraka - možda i njega lakiram



Uređena pumpa goriva s nosače koji treba lakirati



Mehanizam sirene s volana



Sirene - trebaju lakiranje



Plastične kutije s sitnim dijelovim, vijcima, kopčama i slično



Iskoristio sam malo lijepog vremena i prilagodio držač baterije, te uredio vijke koji ga drže. Sada ga još treba lakirati i to je to



Mislim da su ovo zadnji radovi na autu ove godine. Dolaze blagdani i hladno vrijeme, pa se treba baciti na literaturu, ebay i obilazak dućana i majstora.

2
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 18.12.2017, 19:49:30 »
Nastavljamo dalje u revijalnom tonu  :icon_wink:

Pred kraj ljeta sam se uhvatio produživana garaže. Naime, kako je ona dugačka bruto 5 m, unutrašnjost je kraća 15-20 cm na ime debljine zidova i vrata. Kako automobil ima točno 5 m, ispada da je garaža prekratka. Na svu sreću smo kod gradnje "napustili" struhu krova iznad vrata skoro 80 cm i izbetonirali nekih 50 cm više. Upravo toliko sam ju odlučio produžiti.

Drvena konstrukcija s gredama, štaflama i letvama, te OSB pločama je idelana. Jednostavno i brzo se radi, i nakon premaza lazurnom bojom se ništa ne primijeti.



Konačno su stigli majstori koji su zamijenili vozačko staklo i gumu, te gumu oko stražnjeg stakla. Nažalost mi smo morali nekuda ići pa nisam bio cijelo vrijeme s majstorima da gledam (i učim) kako rade, ali kada smo se vrati stakla su bila na mjestu, i više nakon kiša neće biti lokva vode pod prednjim desnim sedalom i na stražnjoj polici po staklom. Jako sam zadovoljan ovim radovima.

Osim toga, novo vozačko staklo (zeleno, s zelenim rubom s gornje strane) odlično izgleda na automobilu.



Majstor je restaurirao volan (prvo u originalnu crnu, a zatim u bijelu boju koju sam želio), i uspio je srediti ručicu žmigavaca, te mehanizme električnih podizača prednjih vrata.



Majstor bravar je napravio okvir za fiksiranje baterije. Nije najljepši, ali radi svoj posao i nakon lakiranja će izgledati puno bolje.



Kolega mi je poklonio s svojeg Mercedesa W 123 Coupea originalne Mercedes aluminijske felge i vijke. No, vlasnik od kojeg je on kupio vozilo je felge lakirao u mat crnu boju  :thumb_down:

Sada imam 3 seta originalnih aluminijskih felgi, ali su dva seta bezveze lakirana (USA crom style i bljak mat crna). No barem sam dobio originalne vijke, jer ja sam umjesto 20 imao 16 vijaka u 5 različitih dimenzija. Isto tako, gume koje sam dobio na poklon nisu bog zna što, ali su sve istih dimenzija (moje su 4 različita proizvođača i dimenzije) i poslužiti će dok ne nabavim nove gume koje ću staviti na set felgi koje normalno izgledaju.

Skinuo sam krom felge s gumama i kod vulkanizera stavio poklonjene gume na krom felge, te konačno stegnuo sve kotače kako treba.

 


Inače postoje moderne gume u old style dizajnu šara gazećeg sloja, ali su prilično skupe. osim toga oš nisam odlučio koju ću od dviju dimenzija staviti. Normalne 185/70-14 ili 205/70 14 koje su imali modeli za USA tržište. Postoji i mogućnost kupovine guma s bijelim rubom, ali nisam načisto s sobom da li to želim.

Za sada ostaje ovako.


 




3
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post macakvn 18.12.2017, 16:20:23 »
Garaža je produžena,,,,ja vidio.
4
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post dado-ka 17.12.2017, 19:00:35 »
 :klanjase:
Zima je došla, jesi li barem garažu produžio?
5
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 17:42:25 »
Tada to nisam znao, ali ovime sam završio (bio je kraj 8.mjeseca 2017.godine, cca 5 mjeseci od kupovine vozila) mehaničarske radove na automobilu za ovu godinu. Pojačao se posao s motorima, nije bilo više toliko vremena, a počeo sam i rad na produženju garaže kako bi automobil zimu dočekao na suhome i pod krovom.

Nisam želio više raskapati motor, dok sve ovo raskopano ne repariram i vratim nazad, pa tek onda idem u daljnje radove.

Dakle ukratko, do zime bih trebao:
- produžiti garažu za automobil
- zamijeniti vjetrobransko staklo s gumom i gumu oko stražnjeg stakla
- restaurirati volan i sredinu volana
- reparirati ručicu žmigavaca/brisača
- reparirati mehanizme prednjih električnih podizača prozora
- nabaviti vodenu pumpu, termostat, gumena crijeva i zamijeniti termostat
- reparirati klima kompresor i nabaviti isušivač klime
 
6
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 16:46:05 »
Očistio sam sam kučište termostata. Ako će biti problema, zamijeniti ću ga, a ako ne, onda kasnie može ići na pjeskarenje staklom ili sodob kako bi se vratio sjaj aluminijskoj leguri od koje je napravljen.



Kada sam skinuo hladnjak vode, vidio sam da servo pumpa ipak ima tragove puštanja ulja pa bi ju trebalo obnoviti, a kako se nemože zamijeniti bez demontaže hladnjaka vode, ovo je pravi trenutak za to.



Posuda za servo ulje



Ovaj automobil ima hladnjak vode, hladnjak motornog ulja, hladnjak ulja iz automatskog mjenjača i hladnjak klime.

Ispuštanje motornog ulja iz hladnjaka motornog ulja koji se nalazi uz hladnjak vode



Stigle su i metalne cijevi vode koje sam dao raditi majstoru od inoxa. Nije originalan, ali poslužiti će da sustav profunkcionira.



7
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 15:58:29 »
Skinuo sam vodenu pumpu i kučište termostata, koi su bili poprilično korodirali, pa će ih trebati očistiti ili zamijeniti, te promijeniti brtve.



Dok tražim ležaj kompresora koji ima specifične mjere...




...rastavljam dalje sustav za hlađenje.
Metalna i gumena crijeva su u vrlo lošem stanju, kao i obujmice pa ćemo ih sve zamijeniti ili izraditi ponovno.



Očistio sam kučište termostata...



i vodenu pumpu


Mislim da ću kučište termostata spasiti, a termostat i vodenu pumpu zamijeniti.


Cijeli "nos" vozila je poprilično lakši pa se auto "propeo" na stražnje kotače  :icon_mrgreen:



Ovo je taj famozni ležaj kompresora koji nije najlakše nabaviti.



Otvaram kučište elektromotora ventilatora klime kako bi izvadio ležaj koji se "čuje"



Na kraju sam pronašao ležaj kompresora kao ležaj kotača Ford Caprija i Toyote Corolle iz 1987.godine  :icon_mrgreen:
Ležaj je stajao 11 godina u skladištu neraspakiran i cijena mu je bila 100 umjesto 300 kn  :thumb_up:

Ležaj ventilatora je bio standardni i cijena mu je ispod 20-ak kn.



Napravio sam nacrt za okvir baterije koji ću odnijeti majstoru da ga napravi



Svi rastavljeni dielovi i sklopovi se pakiraju zasebno i označuju kako bi se kasnije bez problema sklopili i montirali na svoje mesto.


8
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 15:58:04 »
Obzirom da motor ima tragove masnoće i nečistoće koje bih želio očistiti, a neki od dijelova mi smetaju, odlučio sam ih skinuti.

Prva je na redu posuda spremnika servo ulja s pripadajućim crijevima.



Želio sam u stvari zamijeniti klinaste remene, ali sam vidio da ima masnoće koja me smeta jer kada motor počne redoviti raditi neću znati što je stara a što nova masnoća.

Novi remeni serva i alternatora.



Stoga demontiram sklop remenica



Kompresor klime je vrlo veliki dio koji poprilično zaklanja pristup, pogotovo termostatu i vodenoj pumpi, te nije bilo druge da ga maknem. E to nije baš jednostavno, jer su njegovo vijci neprisupačni, pa treba skinuti cijeli nosač. Kako su tu crijeva klime koja imaju plana u sebi, odlučio sam pozvati majstora za klime kako bi on otpojio crijeva i skinuo kompresor.
U automobilu sam pronašao račune kako je napravljena preinaka klima uređaja na novi plin R 134, što je i logično jer je automobil vožen u Kaliforniji čija klima zahtijeva klima uređaj koji radi.

Kada asm skinuo remen kopresora odmah sam vidio da je istrošen ležaj kompresora i da će ga trebati zamijeniti.

Imao sam sreće i pronašao gospodina koji pozna te starije "York" kompresore, jer ih servisira i ugrađuje u traktore i građevinske strojeve. Imao je vremena i stigao u roku pola sata sa svom potrebnom opremom i alatom.

Bez problema je provjerio sustav, koji je naravnpo bio prazan, ali ispravan. Skinuo je kompresor s nosačem, kao i isparivač i ostale komponente sustava.



Crijeva i priključci. Crijeva ćemo izraditi nova.



Pogled na cijelu lijevu stranu motornog prostora je konačno slobodan kada nema kompresora.



Prostor ispod maske hladnjaka nakon što je demontiran nosač ventilatora



Izgleda da i ležaj ventilatora ima preveliki zazor pa će ga trebati zamijeniti.



Hladnjak klime, ispravan i neoštećen



Sirene se također nalaze na nosaču ventilatora klime



Kako bih promijenio antifriz i gumena crijeva vode, te provjerio hladnjak, moram ispustiti stari antifriz, koji ne izgleda uopće loše i još je jedan dokaz o tome kako je motor bilo prilično dobro servisiran.



Usput sam skinuo i ogromno kučište filtera zraka, usisnu cijev ubrizgavanja goriva pa sada kompletan motorni prostor izgleda vrlo "pročišćeno".



Čiščenje i pranje dijelova



9
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 13:01:59 »
Ovaj automobil ima u originalnu servo volana, međutim, bez obzira što ima pumpu, spremnik, tekućine i crijeva, nema servo nego mehaničku glavu  :misli:

Uz tragove ATF ulja oko motora, logičan zaključak da je netko (prodavač) skinuo servo glavu i stavio mehaničku. premda sam ja vlasnika striktno pitao što je s servo glavom rekao je da ne zna  :misli:

Obzirom da to nije dio koji se nabavlja tako lako i brzo, a on se bavi starim automobilima, bilo mi je najlogičnije da odem do njega i zamolim za ga pomoć prilikom nabavke.

Začude, sada je bio vrlo susretljiv i odmah se sjetio da su oni skinuli servo glavu i zamijenili je mehaničkom zbog nekog drugog automobila. Pronašao je na tavanu drugu servo glavu i dao mi je, pod uvjetom da mu vratim mehaničku. Dakle stvarno čudan razvoj situacije  :icon_eek:

Obzirom da nisam ništa znao o tom dijelu, želio sam ga provjeriti prije montaže, pa su me uputili na specijaliziranu radionicu koja je nakon dva dana provjerila glavu i rekla da je sve u redu s njom. Super, sada je još samo moram vratiti na mjesto.

Ova su tri vijka kojima se glava volana montira na prednji lijevi blatobran



Ovo su spone upravljačkog mehanizma kojim se upravlja preko glave volana. Morao sam ih sve otpojiti kako bih skinuo mehaničku i montirao servo glavu.



Servo glava volana



Način na koji se montira na stub upravljača



Usporedba mehaničke (kratke) i servo (duže) glave volana. Razliku u dužini je trebalo nekako kompenzirati, a tada još nisam znao kako  :misli:



Nakon istraživanja, shvatio sam da je došlo vrijeme za demontažu volana, kako bih mogao skinuti stub upravljača i montirani servo glavu.

Prvo se demontira pjenasta sredina volana koju će trebati zamijeniti ili nekako restaurirati



Zatim slijedi demontaža volana i kromiranog prstena koji se aktivira sirena



Kontakti sirene





Pogled na ležaj stuba upravljača



Demontaža kombinirane ručice žmigavaca, dugih svjetala i brisača



Opet se vraćamo pod prednju haubu.Ovo je dio kojim se spaja glava volana i stub upravljača



Donji dio stuba upravljača



Stub upravljača



Nešto mi nije jasno. Ne mogu spojiti servo glavu jer je stub predugačak.



Vrieme je za pomoć. Prema literaturi, stub upravljača je isti za sve modele, a servo glava koju imam je ona koja odgovara za mo automobil. Otišao sam do kolege koji ima takav automobil kako bih fotografirao detalje koji mi nisu dovoljno poznati


Okvir koji drži bateriju i posudu za pranje stakala koji ja nemam i moram ga nabaviti ili napraviti, jer nije pametno voziti s baterijom koja nije fiksirana za vozilo



Detalj spoja glave i stuba upravljača, spojka je vrlo blizu pregradnog zida, a kod mene je nekoliko cm udaljena



Pogled iz unutrašnjiosti



Detalj spajanja pumpe goriva koju jja također moram montirati nakon uređenja



Detalj kučišta termostata, pumpe vode i crijeva vode



Ova značka na maski hladnjaka mi nedostaje




Vraćam se u svoju garažu i nastavljam posao oko montaže servo glave

Prvo sam raskopao, očistio i proverio ležaj stuba upravljača - u redu je, nova mast i idemo dalje.






Detaljno čistim i provjeravam stub upravljača i vidim da postoje neke oznake na donjem dijelu, odnosno, donji dio, kao neki umetak nije fiksno vezan za stub nego se može uvući i izvući i tako se jedan stub upravljača koristi za dvije glave volana, dužu i kraću. Jednostavno i učinkovito.





Priprema za konačnu montažu glave



Ručiva žmigavaca nije najsretnije riješena i s njoim često ima problema. Jednostavno, ima puno fine mehanike i ektrike na malom prostoru koja s vremenom stvori problem. Ja recimo nisam mogao imati desni žmigavac, a brisači su bili stalno uključeni. Kako su bili jako loši tako su kod svakog davanja kontakta strugali metlnim dijelom po vozačkom staklu i oštetili ga.

Obziorm da je nova skupa, pokušati ću je dati popraviti





U međuvremenu je stigao glavni kočioni cilindar s reparacije. Nije savršen, ali je puno bole nego prije. Vidjeti ćemo kako će se ponašati u vožnji. Ako bude problema, morati ću nabaviti drugi ili novi.



Stare gumice iz unutrašnjeg dijela cilindra


 
10
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 16.12.2017, 17:53:01 »
Kako bih montirao ležajeve prednjih glavčina na mjesto, dao sam izraditi ovaj alat, odnos set pribora kojim se ležajevi demontiraju i montiraju bez oštećivanja.



Postupak zamijene ležajeva i semeringa



Rukavac je očiščen od naslaga smeća, blata i stare masnoće i pripremljen za montažu



Zaštini lim za kočioni disk



Montaža kočionog diska




Danas ispuštam preostalo ulje iz automatskog mjenjača, odnosno iz hidrauličnog pretvarača. Nije baš najugodnii posao bez dizalice, ali sam riješio



Nadolijevanje novog ulja



Premda lak nije u bajnom stanju, mislim da je nakon 10 pranja uklonjena stara nečistoća i da bih ga mogao ispolirati, tek toliko da vidim kako će izgledati nakon tog tretmana, a i ubuduće će biti lakše pranje.


Pošto je teško na fotografijama dočarati efekat poliranja, mogu reći samo da je efekta bilo, ali puno više na vertikalnim (bočne stranice, blatobrani, vrata) nego na horizontalnim površinama (krov i haube).

Istina da se auto ako sjaji i puno lakše pere, ali srebrna metalik boja se skoro uvijka sija, čak i kada ima na sebi prašine, tako da bi s nekom drugom bojom rezultat bio vidljiviji.


Nastavljam rad na prednjim kočnicama, kotač po kotač.

Demontaža, rastavljanje i pranje dijelova



Demontaža glavnog kočionog cilindra, morati ću ga dati na reparaciju, jer ga ne mogu rastaviti bez bojazni za oštećenje.



Ovaj automobil ima 15-ak mazalica (da, da, mlađi čitatelji, nekada su se automobilska podvozja podmazivala  :icon_mrgreen:) koje su smještena na dijelovima ovjesa i kardanskog vratila.

Odlučio sam ih sve izvaditi očistiti i po potrebi zamijeniti kako bih mogao podmazati sve točke koje to zahtijevaju po planu podmazivanja



Montaža repariranih kočionih kliješta, i novih kočionih gumenih crijeva i kočionih pločica na prednjem lijevom kotaču



Prelazim na suprotnu stranu

Demontaža glavčine s diskom



Pa onda čiščenje rukavca



Pranje skinutih dijelova kočnica i mehaničke glave upravljača



Demontaža ležaja i čiščenje glavčine



Montaža novog ležaja



Podmazivanje mazalica na ovjesu prije montaže glavčine (lakše je). Mislim da samo jedna mazalice nije potpuno "probila", što je sasvim ok. Nakon probne vožnje ću ponoviti postupak, jer tada će cijeli ovjes "proraditi" nakon dugog stajanja.



Montaža glavčine  diskom


 Str: [1] 2 3 ... 10