Novi Postovi

 Str: [1] 2 3 ... 10
1
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.03.2018, 20:27:08 »
Opet mi je kum pomogao, posudio mi je spray za otpuštanje brizgaljki i bome za dva sata od špricanja, otpustilo svih 6 ko iz puške



Odnio sam ih na čiščenje, a kasnije ćemo vidjeti što ćemo za ispitivanje. Kum je rekao da ih vratim na isto mjesto gdje su bile, pa sam ih označio.

2
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.03.2018, 20:18:29 »
3
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.03.2018, 20:07:53 »
Nastavlja se rad oko motora. Treba pregledati svaki čošak i svaki dio jer stalno nailazim na manje ili veće probleme. A obzirom da sada ima puno mjesta za rad, bolje je sve to napraviti odmah. Slijedeća prilika će biti ili ako se nešto pokvari tokom rada motora ili vožnje, ili tek kada se motor bude vadio iz automobila.

S lijeve strane se nalazi otvoreni konektor na karteru koji uopće ne izgeda uredno i došao je konačno na red da ga sredim. Usput sam pronašao još loše izolacije i slabih kontakata koje riješavam.

Mislim da bi najbolje bilo jednog dana izvaditi cijelu instalaciju, dobro je očistiti, promijeniti loše konektore i kabelske stopice, te oštećene žice i ponovno ju presložiti.

No zasada će poslužiti i ovo. Rezultat je zasigurno bolje stanje nego prije.



Došao je red na dio oko pumpe ubrizgavanja. To je klasična šesteroklipna Bosch pumpa za mehaničko ubrizgavanje. Princip rada i izgled je vrlo sličan starim dizelskim pumpama, samo su radni tlakovi daleko manji. Ona slovi za vrlo pouzdanu (i kompliciranu) osim ako je  vozilo dugo mirovalo, pa se zbog nedostatka podmazivanja pojavi korozija koja ošteti komplicirani unutrašnji dio pumpe s mnogobrojnim, fino obrađenim sitnim metalnim dijelovima.

Nadam se da je kod mene uglavnom u redu, jer je vozilo redovito paljeno.

Ako nije, tu je kum, koji je stručnjak za dizel ubrizgavanje, pa vjerujem da može nešto napraviti ako baš bude trebalo.

Uglavnom, problemi s sagorijevanjem uglavnom su vezani za periferiju, a ne za samu mehaničku pumpu. Stoga rezervar mora biti čist, pumpa goriva ispravna, crijeva i vodovi u redu, električna instalacija ispravna, te instalacija s rashladnom tekućinom u redu.

Pregledao sam sve, osim zadnje stavke, a kada vidim ova šarena crijeva na motoru (neka su od Gardene  :russian_roulette:), diže mi se kosa na glavi.

Stoga krećem s uređenjem toga dijela motora.

Maknuo sam kablove sviječica. Izgledaju dobro, kao i lulice, sve je original Bosch, pa se nadam da je ispravno, jer bilo što zamjensko neće biti tako dobro kao Bosch (niti toliko skupo).



Nosač kablova ću također urediti kasnije



Demontaža jednog crijeva, od pumpe do bloka motora



Demontaža drugog crijeva koje vodi od pumpe do pregradnog zida prema kabini



Demontaža trećeg crijeva koje vodi od pumpe do leptira u usisnoj grani



Malo uređenja pumpe ubrizgavanja (koliko se može bez skidanja)

4
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.03.2018, 19:55:44 »
Ovaj tip mehaničkog ubrizgavanja goriva koristi temperaturu rashladne tekućine kao parametar potreban za doziranje goriva kod ubrizgavanja. S vremenom se nakupi kamenac, te ventil na pumpi ostane blokiran, odnosno pumpa ubrizgavanja uopće nema informaciju da je motor na radnoj temperaturi i ona i dalje radi s bogatom smjesom  (kao da je pod čokom). Time se osim povećane potrošnje goriva, "ispire" agregat iznutra i dovodi u opasnost njegova trajnost. To e često izraženo kod vozila iz južnih dijelova USA u čijim vozilima često uopće nije antifriz nego voda, što pogubno dijeluje na sustav. Kalcifikat koji se stvara unutar motora, hladnjaka i cijeva drastično smanjuje protok, mogućnost hlađenja, kao i u ovom slučaju optimalno ubrizgavanje goriva.

Kod mene je vidljivo da su te cijevi dosta loše, kao i da su gumene crijeva vrlo loša (za neka sumnjam da su vrtna, a na iz auto programa  :russian_roulette:)



Cijev ću urediti, zamijeniti crijeva i obujmice, te ju iznutra očistiti.



Skinuo sam sva crijeva goriva, pa sada imam više mjesta za rad oko motora



Došao je red i na leptir u usisnoj grani. "Oplakuje" ga rashladna tekućina, što znači da ima hrđe, a i opće stanje zaslužuje uređenje.



Vakuum sam uspio sam urediti, ali kučište leptira će kod kuma na pjeskarenje staklom, to je preosjetljivo za mene.

5
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.03.2018, 19:14:51 »
Pregled i čiščenje instalacije, kontakata, popravak žica



Pa onda dijelovi mehanizma polužja gasa




Montaža poklopca ventila i nove gumene brtve



6
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.03.2018, 19:11:56 »
Jedva sam dočekao malo sunca, pa sam svježe lakirane i uređene dijelove stavio malo na zrak prije spremanja na policu  ;D



Servo pojačivač kočnica, poklopac ventila



Ploča pod baterijom, nosač baterije, nosač releja u motornom prostoru lijevo



Kučišta vodene pumpe i termostata, filtera zraka, posuda za servo volana, nosači za servo pumpu, remenica serva, nosač alternatora, kučište pumpe goriva



Hladnjaci, vode, ulja, klime, ventilator motora i klime, kučišta ventilatora,nosači za sirene i sirene



Nastavlja se rad pod haubom, kontrola i uređenje (koliko je moguće) motornog prostora.
Električna instalacija, releji, crijeva vode, goriva, ...

7
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 16.03.2018, 15:38:57 »
Pojedinačno sam skidao dijelove polužja mehanizma gasa kako bi ih mogao očistiti.



Obzirom da je poklopac ventila popriličan komad metala koi se jako vidi kada se podigne hauba, želio sam ga malo "urediti". S mesinganom četkom sam skidao nečistoće i na jednom mjestu sam jače pritisnuo četku na bušilici i površina se fino zasjala. To mi se svidjelo pa sam tako "uredio" jedan kraj poklopca.



Nakon nekog vremena sam uvidio da to i nije najbolja ideja, jer ostaje površina neravna i vide se tragovi četke. Sjetio sam se tada svoga kuma koji ima nekoliko mašina za pjeskarenje, između ostalog i sa staklom, koje nije toliko abrazivno za obojene metale, pa sam ga zamolio da "spasi".
 stvar.

I spasio kum stvar u tren oka. I poklopac i servo kočnica i servo glavu volana. čak ih je i polakirao  :thumb_up:


8
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 16.03.2018, 15:16:33 »
I za kraj malo estetike. Znam da je auto i motor star, ali ako ga mogu malo uljepšati, tako da skinem smeće, naslage stare masnoće i korozije, to barem ne košta puno.

Osim toga, kako sada nema puno agregata na motoru, otvoren mi je put ka boljem čiščenju.



Poslije čiščenja ipak izgleda malo bolje.



Kako je riječ o linijskom šestocilindričnom motoru, poklopac glave ventila je popriličan komad metala koji odmah pada u oči kada se podigne hauba. Pašto sam nabavio novu brtvu poklopca, tako i tako ga trebam skinuti, a usput ću pogledati stanje bregaste osovine, a planiram i prekontrolirati ventile.

Preko poklopca se pruža nekoliko crijeva i mehanizam polužja gasa, stoga ih je potrebno ukloniti.

Crijevo podtlaka između usisne grane i servo uređaja kočnica sam uklonio ranije, sada je ostalo crijevo uljnog oduška.



Oslobađam mehanizam gasa čije polužje je također oksidiralo pa ću ga kasnije učistiti.



Preostaje skinuti tri vijka i moguće je skinuti poklopac ventila.



Nema naslaga starog ula, ali nije najčišće. Sigurno će trebati promijeniti motorno ulje nakon par tkm, kako bi se motor dodatno isprao.

Bregovi na bregstoj osovini su vidjeli i bolje dane, ali to za sada neću dirati dok automobil ne počnem voziti.


9
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 16.03.2018, 08:59:45 »
Kada sam montirao servo glavu volana, nisam ju lakirao, a poslije mi je bilo žao, jer je prilično napadnuta površinskom korozijom. Kako ju je nezgodno montirati jer ima malo mjesta, odluka da skinem servo ojačivač kočnica kako bih ga obnovio, olakšala mi je taj posao. Naime, premda sam skinuo i i poslao na reparaciu glavni kočioni cilindar, tada nisam skinuo servo ojačivač. Poslije sam vidio kako je i on prilično napadnut korozijom, a kako je to priličan komad metala u motornom prostoru, ne izgleda baš lijepo. Osim toga, ispod njega sam vidio da ima dosta smeća koje nisam mogao očistiti, a bio je i začepljen otvor u blatobranu kroz koji je trebala oticati voda i smeće. Bojao sams e da bi moglo biti korozije na mjestu gdje nečistoća stoji godinama.

Prvo sam skinuo servo ojačivač. Kako još nisam odzračio kočnice, nisam radio dupli posao i nisam potrošio novu kočionu tekućinu.

Izvlačenje tekućine iz posuda, demontaža posude, te odspajanje cijevi i demontaža glavnog kočionog cilindra.



Dva vijka iz motornog prostora, te jedan iz unutrašnjosti, i odvajanje pedale kočnice su dovoljni kako bi se oslobodio put za izvlačenje servo ojačivača.Vidljiva je količina smeća ispod njega.



Kako je vidljivo na slikama, poprično je načet korozijom, ali mislim da će nakon pjeskarenja izgledati kako treba za lakiranje.



Očistio sam sve smeće, i stvarno je bilo korozije, i tragova oštećenja uslijed curenja agresivne kočione tekućine. No nije strašno,, jer sam žičanom četkom na bušilici vrlo brzo došao do zdravog metala. Kada dođe na red kompletna restauracija, motor će se izvaditi te će se ovaj dio karoserije urediti kako spada.



Sada sam se mogao fokusirati na servo glavu volana do koje je pristup sada neizmjerno lakši, čak i bez dizalice.



Odvajanje spona je prvi posao.



Nakon toga slijedi demontaža volana, kako bi se stub volana mogao izvući iz glave i ona skinuti s vozila.



Demontažom dvaju vijaka oslobađa se stub volana prema unutrašnjosti vozila



Sada glavu drže samo ova tri vijka na lijevom blatobranu.



Oslobađa se prostor oko ovog dijela motora koji će mi pomoći da ga lakše očistim i uredim. Želio bih , koliko e god to moguće očistiti motorni prostor od prljavštine, i masnoće kako bih mogao odmah vidjeti ako i kada nešto ponovno procuri.

10
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 16.03.2018, 08:36:29 »
Pod nosom mi je motor brisača, pa reko, da i njega pogledamo. Provjera i čiščenje konektora, otvaranje motora radi podmazivanja prijenosa, drugo se ne može napraviti bez demontaže motora, što je prilično komplicirano, pa to preskačemo, jer se skida iznutra, ispod table.



Konačno sam podigao nova crijeva servo volana (VEP hidraulika iz Vrapča). Dosta su skupa, ali stara su bila porozna i morao sam ih zamijeniti.

Malo sam uredio priključke na krajevima i čekamo ugradnju. Stara ostaju za uzorke.



Nabavio sam i novo crijevo za podtlak, gumeno, crno dok ne pronađem originalnu ili sličnu plastičnu prozirnu cijev.


 Str: [1] 2 3 ... 10