Novi Postovi

 Str: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 10.01.2019, 19:39:16 »
Sada nažalost opet slijedi razdoblje u kojem neću moći startati motor automobila. Naime, moram ispustiti antifriz, i otpojiti unutrašnji "hladnjak", odnosno izmjenjivač topline,  a pitanje je kada ću sve ovo sastaviti pa da ga ponovno napunim.



Uspio sam odvojiti kutiju izmjenjivača klime, te odvojiti donju oblogu table s komandama klime



Vidljivo je kako je ventilacijska kutija slomljena, te zablokirani ventili na izmjenjivaču.



Demontaža još jedna mlaznice za vjetrobran, pa onda kromirane lajsne koja pokriva drvene elemente.



Selim se na lijevu stranu, i demontiram prekidače za svijetla, unutrašnju rasvjetu i zvučnike, te kutiju s osiguračima.



Skinuo sam i kolo upravljača da si olakšam daljnju demontažu


12
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 10.01.2019, 19:22:41 »
Nastavljam s radovima na rastavljanju (unutrašnjosti) table

Demontaža plastičnih kanala za ventilaciju stražnjih putnika



Kroz otvor gornjeg zvučnika vidljiv je dio s komandama koji je također oštećen. Kompleksan mehanizam s polugama, žicama, rasvjetom, sajlama...
Fotografiram svaki korak, radim skice, označavam instalaciju, bez tih detalja je nemoguća kasnija montaža, pogotovo nakon nekoliko mjeseci.



Ventilator klime je smješten desno od nogu suvozača
Kroz rupu od ventilatora sam izvadio rukom cijelu hrpu smeća iz unutrašnjosti blatobrana



Izvadio sam vodilicu zraka za vjetrobran, pa je vidljiv mehanizam i poluge brisača


13
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 10.01.2019, 19:14:30 »
Slijedi nanošenje mase za brtvljenje spojeva



Slijedeći dan, nakon sušenja mase, nanosim 2K crnu boju, čime sam završio ovaj limarski dio posla, te "Elvis" više nije "Kremenko"   :icon_mrgreen:


14
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 10.01.2019, 19:07:45 »
Današnji sunčani dan bez kiše sam iskoristio kako bih završio s nanošenjem primera na površinama koje su bile kod limara, odnosno riješio sam skoro sva mjesta koja su imala koroziju na karoseriji izvana.

Za početak radova podižem stražnji kraj kako bih imao pristup podovima



Izgled donjeg djela limarski tretiranih površina i prednjeg veznog lima prije čiščenja



Poslije čiščenja



Nakon nanošenja primera



Skinuo sam oznaku tipa vozila...



...te stražnje lampe...



...i s dosta muke skinuo koroziju oko prednjeg i stražnjeg stakla, bez da skidam staklo i gumu



Na pragovima je bilo dosta otpale boje koju sam očistio te sam i njih zaštitio


Sve ovo sam trebao napraviti čim sam ga kupio prošle godine, nije toliko teško, a niti skupo, ali  tada nisam imao vremena, a ni znanja koje sada imam.

Ovo su samo vatrogasne mjere kojima kupujem vrijeme da se mogu autom voziti uokolo i sređivati mehaniku do kraja, a da mi stopala ne propadnu do ceste   ;D

Ovo su moji prvi radovi oko karoserije pa usput učim i isprobavam i o tome. Bolje sada dok auto nije pic-pic nego kasnije  :cool:

Stoga ne budite prestrogi u procjenama, još će se to sve popraviti   :icon_wink:



15
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 10.01.2019, 18:43:40 »
Danas sam bio kod svog mentora radi daljih uputa, savjeta i prijedloga, te nabavke materijala.

Dao mi je 2k primer s kojim sam nakon čišćenja i odmaščivanja premazao površine na kojima sam imao problema s korozijom u unutrašnjosti vozila te u prtljažniku.



Ovo radim prvi puta u životu, pa nisam smješao dovoljnu količinu materijala, ali to ću sutra završiti, kada budem uređivao donji dio ovih površina podova.

Prtljažnik kadice prije:



Prtljažnik kadice poslije:



Pragovi i unutrašnje kadice



Dobio sam filc koji se postavlja ispod tepiha



Nakon mentora za karoseriju, otišao sam do mehaničara kod kojeg bih volio održavati motor po nekoliko savjeta vezanih za radove koji me čekaju u budućnosti. Kažem volio bih, ali majstor je zauzet do Nove Godine, ali ima barem vremena za razgovor   :thumb_up:

- podešavanje rada automatskog mjenjača (solenoidi i upravlački ventili na automatskom mjenjaču)
- zamjena ležaja i/ili zupčanika u diferencijalu
- zamjena gumica u glavi motora, odnosno uređenje glave motora
- uređenje ovjesa i donjeg postroja

Nakon toga sam bacio oko na neke materijale u Bauhausu koji bi mi mogli koristiti:
- šperploče od bukve za panele na vratima (moji su se napuhnuli od vlage), odnosno za pregrade u prtljažniku koje mislim napraviti



- interesantan plastični materijal koji bi mogao poslužiti umjesto ljepenke za bočne obloge u prtljažniku i putničkom prostoru. Ima čvrstoću, lako se oblikuje, a otporan je na vlagu za razliku od ljepenke koja je vrlo higroskopna.



Ovo su primjeri upotrebe ljepenke u mome automobilu (bočne oplate prtljažnika, podloga tepiha na središnjem tunelu, bočne obloge prostora ispod table):



I za kraj sam fotografirao nove kožne presvlake njemačke firme KHM koje su navučene na prednja sjedala Mercedesa W 113 (Pagoda). Ispod njih se nalazi nova ispuna sjedala i naslona, također proizvod te firme, tako da je kompatibilnost zajamčena. Uživo izgledaju fantastično, puno bolje nego na slikama.

Koža je mat, a ne sjajna i u boji datulje. Šavovi su apsolutno besprijekorni, kao i poznati Mercedesov dupli šav   :klanjase: 

Ovo je rani model, od 1963-1965.godine, model 230 SL, koji još nema naslone za glavu.

Ovako nekako ja zamišljam svoja sjedala, ali dalek je i trnovit put do realizacije te zamisli.

16
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 10.01.2019, 18:32:18 »
Auto je stigao od limara. Radio je samo ono najosnovnije - varenje, a moj zadatak je da naučim raditi sve drugo.

Elvis (to mu je ime) više nema bose noge kao Kremenko, a i pragovi su sada zdravi  :icon_mrgreen:

Izravnao je prednji vezni lim, pa se sada ne vide tragovi nasjedanja na rubne kamenove



Podnica i lijevi dio poda prtljažnika su sređeni  na nekoliko manjih i jednom većem mjestu



Kadica je izrezana i zavarena, a stari dio sam dobio za uspomenu. Također je uređeno prihvatno mjesto suvozačkog sjedala



Iz pragova su izrezani truli dijelovi i zavareni zdravi.



Zaboravio sam pitati kako se "ovo zove", ali služi zaštiti baterije kada se vari na autu.



Ovi radovi će poslužiti neko vrijeme jer kada će se auto kompletno sređivati, vrlo vjerojatno ću zamijeniti kadicu, a pragove ću sigurno otvarati i sređivati iznutra.


Nakon toga sam ja još malo uredio varove kako bi lakirer imao manje posla



Sada moram zaštiti metal, zabrtviti spojeve i prelakirati sve to pa krenuti dalje u sređivanje podova prije postavljanja novih tepiha (iskrojeni su i kod tapetara na obrubljivanju). Sutra idem kod svog "mentora" po savjete, uzorke i materijal za daljnji rad., tako da probam ovaj dio posla završiti ovaj tjedan.


Što se tiče lakirera, počeo sam pripremati auto za njega, odnosno očistiti sva mjesta napadnuta korozijom ili ispucalim lakom, kao i donje rubove vrata.



Nažalost, morati ću još jednom do Lastovčića, jer se jedna od ispušnih cijevi naslanja na dio stražnjeg ovjesa kod diferencijala. Sigurno se prenose vibracije, a i to je potencijalno mjesto oštećenja cijevi. To je druga reklamacija. Ne znam kako se to nije ranije vidjelo. Sumnjam da se to moglo dogoditi samo od prijeđenih 400 km. Ispuh se s vremenom "objesi" od težine i olabavljelih gumica, a ne da se "podigne" prema podu i ovjesu.



17
:thumb_up:
Pišem si u kalendar.
Podsjeti me da ne zaboravim

Poslano sa mog Lenovo P2a42 koristeći Tapatalk

18
 :thumb_up:
Pišem si u kalendar.
19
Dragi forumaši,

pozivam vas na predavanje/prezentaciju/priču UŽIVO o temi iz ovog posta, moći ćete dotaknuti i vidjeti nas oboje te postavljati (cenzurirana) pitanja :icon_mrgreen:

7.2.2019. 20:00, BBF - Zagreb, pod nazivom „Dužim putem do Mongolije na ultramaraton"

Slobodno se odazivite, duhom (obavezno) ili tijelom (opcionalno) :043:
20
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 09.01.2019, 18:01:45 »
U međuvremenu :
- čekam tokara da mi napravi novi središnji dio volana koji će onda...
- tapetar pretapecirati
- čekam da mi jave iz VEP hidraulike da su gotova nova crijeva za klimu koja ćemo onda ugraditi na vozilo
- tražim načine i kanale da kupim dijelove koji mi nedostaju (novi, rabljeni, kod nas, preko ebaya ili kako već)
- tražim vlasnike ovakvih vozila da ih upoznam i da vidim njihova vozila, jer to je jedini način da vidim kako izgleda to što mi nedostaje, kako bi to mogao kasnije pretraživati na bespućima interneta

Dva detalja
- trebam nekog tko ima vozilo s automatskim mjenjačem nakon 1969.godine jer je zbog drugačijeg mjenjača drugačiji središnji tunel i prednji tepisi, koji mi trebaju za uzorke
- trebam nekog tko ima W 108 nakon 1968. godine kako bih nabavio oblogu središnjeg grebena kojeg nemam (ne znam čak niti od koliko se komada sastoji i od kojeg su materijala ti komadi). Imam katalog dijelova ali on nema sve detalje. Čudno, ali istinito.

Bio sam kod lakirera. On je sada prvi puta vidio vozilo. Dogovorili smo se da ću ja skinuti hrđu do zdravog metala na svim vidljivim mjestima, te zaštiti metal konverterom i temeljnom bojom. On će polakirati dio koji može, a malene "flekove" ćemo kozmetički urediti. Neće biti najljepše, ali nema smisla drugačije, ako će se  (a sigurno se hoće) auto lakirati kroz neko vrijeme. Ovo ćemo shvatiti kao konzervaciju vozila, kako bi ga se moglo registrirati i voziti.

Jučer sam odvezao auto majstoru lakireru koji će napraviti svoj dio posla ovaj tjedan.
Nakon toga bih trebao ili pripremati ga za lakirera ili raskopati tablu (ali onda nema vožnje, što me ljuti). Vidjeti ću kada za to dođe vrijeme.

"Skinuo" sam krojeve za sve tepihe, uključujući i one za prtljažnik. Vidjeti ću s tapetarom da li ćemo sami skidati kroj za prednje tepihe ili ću trežiti uzorke od nekog.
Vidi se na slici kako označeni tepih (potpuno nov od renomirane firme KHM iz Njemačke) ima drugačiju bojum od originala. Premda je stariji i iz Kalifornije, original je tamniji.



Znam da gospodin Predrag iz Trešnjevke koji ima bijeli 280 iz 1971.godine sada uređuje vozilo, ali nikako ne mogu do njega (nešto nije u redu s brojem moba), a on sigurno ima tepihe vani, jer je auto kod limara.
 Str: 1 [2] 3 4 ... 10