Novi Postovi

 Str: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 12.03.2018, 09:25:03 »
Nakon istraživanja bloslovljenog interneta saznao sam slijedeće podatke:

Moj auto je isporučen 24.03,1970. iz Mercedesove tvornice u Sttgartu s 10 litara goriva i posebno pripremljen za internacionalni transport (zaštita karoserije) s lakom koji je konzerviran, i tu u USA.

Ne znam u koju državu ni kod kojeg dilera (pretpostavka je u Kaliforniju, možda u Sacramento). Možda i to saznam, a onda eventualno i ime  prvog kupca.

Vozilo je bilo originalno tamnocrvene boje (koja je ispod ove srebrne), s crnom kožnatom unutrašnjosti. Prednja sjedala su pojedinačna, imala su naslone za ruke (nema ih više, a skupi su  :thumb_down:), imao je i poseban tapecirani dio između sjedala koji je s podignutim naslonimka za ruke "fingirao" amerikancima omiljenu prednju klupu. Naravno niti tog dijela nema više.

Imao je servo volana (konačno ga ima i sada) i mjenjač na volanu, instrumente u miljama, lijevi retrovizor na vratima, radio Becker Europa Stereo, zelena stakla, 4 električna podizača stakla, klima uređaj Termo-king, te 5 guma Goodyear s bijelim robom (i one su skupe i teško dobavljive).

Eto to je bilo tvorničko stanje i to je osnova za rad.

Naslone za ruke naprijed sam tako i tako mislio nabaviti, a želio bih i stražnje naslone za glavu, ali za njih moram imati vodilice u stražnjem naslonu sjedala, pa će tu biti traženja po bespućima ebaya. Ista stvar je i s ovim Becker radiom i s još 3 zvučnika koji mi nedostaju. Ne znam da li je vozilo imalo i peti zvučnik na gornjem središnjem dijelu instrumentalne ploče table. Mjesto za njega imaju svi Mercedesi, ali ja nemam čak niti ukrasnu pokrivnu masku.
22
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 12.03.2018, 09:21:42 »
Hladnjaci (voda, klima i ulje) su očiščeni, oprani i odmaščeni, poravnao sam savijene lamelice u saćama i idu na lakiranje.



Danas sam išao u pregovore za jedan W 108 za dijelove, ali nažalost prodan je (otići će u Markuševec). Šteta, auto je bio kompletan, ali bez potencijala za restauraciju, no vlasnik je tražio previše novaca (po mome mišljenju).

No, za utjehu sam vlasnika "riješio" brige za drvenu lajsnu ispod vozačkog stakla. Kompletna je, ali...djelomična nagorjela  :shok:
Naime, vlasniku se "malo zapalio" auto dok ga je vario  :shootme:
Na svu sreću nije izgorio, ali dio armature je oštećen, pa i ova lajsna, ali na središnjem, ravnom dijelu koji je lakše urediti.

E sada imam tri, valjda ću uspijeti nekako iz njih složiti jednu kako treba. Mislim, majstor, a ne ja  ;D



Danas mi je stigla Datenkarte iz "Emil Frey" centra za prodaju Mercedesa.

To je dokument kojim se utvrđuje datum proizvodnje i originalna konfiguracija vozila koja je izašla iz tvornice, te kao takva predstavlja temelj po kojem se vozilo vraća u prvobitno stanje (ako se to želi).

Koliko vidim, vozilo je proizvedeno 24.03.1970 i još uvijek je "matching numbers" po pitanju motora i mjenjača (originalno ugrađeni motor i mjenjač su još u vozilu, što mu naravno diže cijenu).

Sada moram odgonetnuti sve kodove za opremu.



Pokušati ću saznati prvu isporuku vozila, nekada je to označeno, ali nije pravilo, ali sumnjam da ću moći pratiti povijest vozila u SAD-u do zadnjeg vlasnika iz Sacramenta, Kalifornija.
23
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 12.03.2018, 09:10:04 »
Premda nije bilo slkika duže vrijeme, to ne znači da se nije radilo na autu  :icon_wink:

Obnovio sam aktivnost na Oldschool forumu koji okuplja vlasnike starih automobila i tamo postavio ovu temu kako bih upoznao srodne duše i sakupio kontakte potrebne za nastavak proekta.


- upoznao sam kolegu Beru  i dobio edukaciju oko Mercedes W 114, tzv "Minike". Pojedini dijelovi interijera su isti na W 114/115 i na W 108, npr štitnici sunca i njihovi nosači, što olakšava pretragu za dijelovima

- ostavio sam crijeva servo volana u VEP hidraulici da mi naprave nova (stara su već ispucala, premda ne cure)

- od kolege sam dobio nešto dijelova pa se mogu sada igrati s njima  :icon_mrgreen:


Premda je zimi kratak dan i rano je noć, nešto se ipak malo rad  :thumb_up:



Pripremljeni dijelovi za pjeskarenje i lakiranje



Sada imam duplo više drvenih dijelova nego prije i vrlo sam zadovoljan time. Hvala još jednom kolegi.



A dobio sam i nešto sitnica. Nakon pranja ću istražiti koji dio je za što.



U međuvremenu sam se učlanio u "vdh", jedan od najvećih Mercedes klubova u Njemačkoj, koji nude mogućnost lakše i povoljnije kupovine novih i rabljenih dijelova  sa svog lagera kao i kod mnogih trgovaca, uključujući i Mercedes classic odjel.

Organiziraju redovne godišnje obilaske američkih auto-otpada na kojima sakupljaju dijelove za Mercedes oldtimere, a imaju i grupne narudžbe za ponovnu izradu pojedinih dijelova.

Samo za informaciju o kakvoj se "udruzi građana " radi:
- postoje kao klub već 30 godina
- imaju cca 8500 članova s cca 12500 automobila
- godišnjn članarina je 70 eura, u sklopu koje dobivate magazin koji izlazi kvartalno, karticu s popustom za sve Mercedes dućane, servise, muzeje, te priručnik po izboru o Vašem tipu vozila
- kupuju alate za izradu dijelova i obnavljau proizvodnju dijelova za svoje članove
- jednom godišnje se sastaju u malom gradiću Ornbau između Nürnberga i Ingoldstadta na susretu koji okupi nekoliko tisuća vlasnika vozila
- kao kuriozitet navodima da im je uprava Mercedesa poklonila znak Mercedesa visok 6 m i težak 15 tona koji je godina bio na vrhu njihove zgradu u Bonnu kao svojevrsni zaštitni simbol Mercedesa i Bonna.
- imaju 10-ak specijalista za pojedine tipove ili dijelove automobila 

Premda ne vladam njemačkim jezikom tako dobro, uz pomoć svoga znanja, google-prevoditelja i činjenice da jej mehaničarima njemački "materinji" jezik, uspijevam kontaktirati, a vjerujem da ću vrlo brzo pronaći nekog s našeg područja pa ću se onda još lakše snaći.
24
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 18.12.2017, 20:47:26 »
Zacrtao sam si da bi bilo lijepo kada bih mogao Mercedes staviti u garažu do 06.12. odnosno Svetog Nikole. Na svu sreću, imao sam par dana stabilnog vremena pa sam uspio ostvariti svoj plan.

Prvo sam morao izbaciti Alteu i sve stvari iz garaže, a zatim ubaciti plitku policu (dubine 30 cm) na kojoj će biti dijelovi s Mercedesa.



Zatim slijedi detaljno pranje automobila



I uz malo manevriranja i pomoć kuma...



Konačno, nakon 9 mjeseci je dobio svoju garažu. Nije raskošna, ali je suha i čista.



Odnio sam tapetaru središnji dio volana da vidimo možemo li ga nekako urediti, jer je novi strašno skup (120 eura!)



Danas sam bio kod kolege koji je upravo završio s restauracijom svojeg primjerka identičnog vozila. Obzirom da je budžet bio skoro pa bez granica i rezultat je takav  :klanjase:



Mi smo željeli ovu boju slonovače, ali sada nam je otpala ta varijanta. Unutrašnjost je u tamnozelenoj koži i jako dobro izgleda.



Motor i donji postroj izgledaju da se s njih doslovce može jesti  :icon_eek:



Ja ne mislim ići do tolikog savršenstva (barem zasada), jer volim patinu, no kod restauracije je teško dobiti patinu jer obnovom sve izgleda novo i pomalo sterilno.. No još sam vrlo daleko od tih briga  :icon_mrgreen:

U svakom slučaju sada imam referentni automobil prema kojem mogu svoj lakše sređivati.


Danas sam bio na dogovoru za najam radione s dizalicom od svog rođaka koji živi blizu mene. Pokušao bih do proljeća nabaviti potrebne dijelove, te prije početka moto sezone završiti auto kako bih ga mogao registrirati do ljeta. Nadam se da ću uspijeti (vremenski i financijski).


Premda je bilo zubato zimsko sunce, iskoristio sam vrijeme da napravim malu inventuru dijelova kako bih se podsjetio što sve trebam napraviti ili nabaviti.

Svi dijelovi su u kutijama, označeni po grupama kako bi ih kada dođe vrijeme za to bilo lakše vratiti na mjesto, naravno, uz pomoć fotografija.



Sve stare dijelove nisam bacio, jer mogu poslužiti kao uzorak kod nabavke drugih.



Kutija s uljima i mazivima



Dijelovi servo ojačivača volana - crijeva koa ću vrlo vjerojatno dati izraditi nova



Gumena crijeva vode, ona su mi prva stavka nabavke



Drvene lajsne - imam ih 6 , nedostaje mi pet, a i te koje imam treba restaurirati. Ovo će biti skupo i komplicirano. Razmišljam da pokušam pronaći majstora adekvatnog znanja u HR



Ventilator (nije od klime)  i remenica - to bi trebalo lakirati



Mehanička glava volana koju ću vratiti predhodnom vlasniku kada se uvjerim da je sve u redu s ovom servo koju mi je dao



Kučišta vodene pumpe i termostata - možda ih odnesem ispjeskariti sodom ili staklom, jer sam očisti koliko sam mogao, ali ne izgledaju baš lijepo.



Metalne cijevi vode novonapravljene, te novi termostat i vodena pumpa, te klingerit za brtve - sve čeka ugradnju



Ovo su te mat crne felge



Ovo je treći, najbolji (nije niti on savršen) set felgi na koji će ići nove gume



Hladnjak klime (trebalo bi ga lakirati) i izvlakač zvan "Japek"  :icon_mrgreen:



Nove svječice i brtva poklopca ventila



Alternator s nosačem koji treba lakirati, te reparirana servo pumpa s nosačem koji treba lakirati



Posuda servo ulja s nosačem - sve treba lakirati




Pribor s unutrašnje obloge prednjih vrata, unutrašnja lampa i sat za kasniju ugradnju



Dijelovi s unutrašnjih obloga vrata



Prednje oplate vrata i okvir ventilatora koji se montira na hladnjak vode



Filter zraka, te motor ventilatora klime i napinjač remena klime. Filter - zamjena, ostalo urediti (zamjena ležaja i lakiranje)



Crijeva klime, nosač ventilatora klime - crijeva će ići u zamenu, a nosač na lakiranje



Hladnjak vode - treba na lakiranje




Kučište filtera zraka - možda i njega lakiram



Uređena pumpa goriva s nosače koji treba lakirati



Mehanizam sirene s volana



Sirene - trebaju lakiranje



Plastične kutije s sitnim dijelovim, vijcima, kopčama i slično



Iskoristio sam malo lijepog vremena i prilagodio držač baterije, te uredio vijke koji ga drže. Sada ga još treba lakirati i to je to



Mislim da su ovo zadnji radovi na autu ove godine. Dolaze blagdani i hladno vrijeme, pa se treba baciti na literaturu, ebay i obilazak dućana i majstora.

25
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 18.12.2017, 19:49:30 »
Nastavljamo dalje u revijalnom tonu  :icon_wink:

Pred kraj ljeta sam se uhvatio produživana garaže. Naime, kako je ona dugačka bruto 5 m, unutrašnjost je kraća 15-20 cm na ime debljine zidova i vrata. Kako automobil ima točno 5 m, ispada da je garaža prekratka. Na svu sreću smo kod gradnje "napustili" struhu krova iznad vrata skoro 80 cm i izbetonirali nekih 50 cm više. Upravo toliko sam ju odlučio produžiti.

Drvena konstrukcija s gredama, štaflama i letvama, te OSB pločama je idelana. Jednostavno i brzo se radi, i nakon premaza lazurnom bojom se ništa ne primijeti.



Konačno su stigli majstori koji su zamijenili vozačko staklo i gumu, te gumu oko stražnjeg stakla. Nažalost mi smo morali nekuda ići pa nisam bio cijelo vrijeme s majstorima da gledam (i učim) kako rade, ali kada smo se vrati stakla su bila na mjestu, i više nakon kiša neće biti lokva vode pod prednjim desnim sedalom i na stražnjoj polici po staklom. Jako sam zadovoljan ovim radovima.

Osim toga, novo vozačko staklo (zeleno, s zelenim rubom s gornje strane) odlično izgleda na automobilu.



Majstor je restaurirao volan (prvo u originalnu crnu, a zatim u bijelu boju koju sam želio), i uspio je srediti ručicu žmigavaca, te mehanizme električnih podizača prednjih vrata.



Majstor bravar je napravio okvir za fiksiranje baterije. Nije najljepši, ali radi svoj posao i nakon lakiranja će izgledati puno bolje.



Kolega mi je poklonio s svojeg Mercedesa W 123 Coupea originalne Mercedes aluminijske felge i vijke. No, vlasnik od kojeg je on kupio vozilo je felge lakirao u mat crnu boju  :thumb_down:

Sada imam 3 seta originalnih aluminijskih felgi, ali su dva seta bezveze lakirana (USA crom style i bljak mat crna). No barem sam dobio originalne vijke, jer ja sam umjesto 20 imao 16 vijaka u 5 različitih dimenzija. Isto tako, gume koje sam dobio na poklon nisu bog zna što, ali su sve istih dimenzija (moje su 4 različita proizvođača i dimenzije) i poslužiti će dok ne nabavim nove gume koje ću staviti na set felgi koje normalno izgledaju.

Skinuo sam krom felge s gumama i kod vulkanizera stavio poklonjene gume na krom felge, te konačno stegnuo sve kotače kako treba.

 


Inače postoje moderne gume u old style dizajnu šara gazećeg sloja, ali su prilično skupe. osim toga oš nisam odlučio koju ću od dviju dimenzija staviti. Normalne 185/70-14 ili 205/70 14 koje su imali modeli za USA tržište. Postoji i mogućnost kupovine guma s bijelim rubom, ali nisam načisto s sobom da li to želim.

Za sada ostaje ovako.


 




26
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post macakvn 18.12.2017, 16:20:23 »
Garaža je produžena,,,,ja vidio.
27
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post dado-ka 17.12.2017, 19:00:35 »
 :klanjase:
Zima je došla, jesi li barem garažu produžio?
28
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 17:42:25 »
Tada to nisam znao, ali ovime sam završio (bio je kraj 8.mjeseca 2017.godine, cca 5 mjeseci od kupovine vozila) mehaničarske radove na automobilu za ovu godinu. Pojačao se posao s motorima, nije bilo više toliko vremena, a počeo sam i rad na produženju garaže kako bi automobil zimu dočekao na suhome i pod krovom.

Nisam želio više raskapati motor, dok sve ovo raskopano ne repariram i vratim nazad, pa tek onda idem u daljnje radove.

Dakle ukratko, do zime bih trebao:
- produžiti garažu za automobil
- zamijeniti vjetrobransko staklo s gumom i gumu oko stražnjeg stakla
- restaurirati volan i sredinu volana
- reparirati ručicu žmigavaca/brisača
- reparirati mehanizme prednjih električnih podizača prozora
- nabaviti vodenu pumpu, termostat, gumena crijeva i zamijeniti termostat
- reparirati klima kompresor i nabaviti isušivač klime
 
29
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 16:46:05 »
Očistio sam sam kučište termostata. Ako će biti problema, zamijeniti ću ga, a ako ne, onda kasnie može ići na pjeskarenje staklom ili sodob kako bi se vratio sjaj aluminijskoj leguri od koje je napravljen.



Kada sam skinuo hladnjak vode, vidio sam da servo pumpa ipak ima tragove puštanja ulja pa bi ju trebalo obnoviti, a kako se nemože zamijeniti bez demontaže hladnjaka vode, ovo je pravi trenutak za to.



Posuda za servo ulje



Ovaj automobil ima hladnjak vode, hladnjak motornog ulja, hladnjak ulja iz automatskog mjenjača i hladnjak klime.

Ispuštanje motornog ulja iz hladnjaka motornog ulja koji se nalazi uz hladnjak vode



Stigle su i metalne cijevi vode koje sam dao raditi majstoru od inoxa. Nije originalan, ali poslužiti će da sustav profunkcionira.



30
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 17.12.2017, 15:58:29 »
Skinuo sam vodenu pumpu i kučište termostata, koi su bili poprilično korodirali, pa će ih trebati očistiti ili zamijeniti, te promijeniti brtve.



Dok tražim ležaj kompresora koji ima specifične mjere...




...rastavljam dalje sustav za hlađenje.
Metalna i gumena crijeva su u vrlo lošem stanju, kao i obujmice pa ćemo ih sve zamijeniti ili izraditi ponovno.



Očistio sam kučište termostata...



i vodenu pumpu


Mislim da ću kučište termostata spasiti, a termostat i vodenu pumpu zamijeniti.


Cijeli "nos" vozila je poprilično lakši pa se auto "propeo" na stražnje kotače  :icon_mrgreen:



Ovo je taj famozni ležaj kompresora koji nije najlakše nabaviti.



Otvaram kučište elektromotora ventilatora klime kako bi izvadio ležaj koji se "čuje"



Na kraju sam pronašao ležaj kompresora kao ležaj kotača Ford Caprija i Toyote Corolle iz 1987.godine  :icon_mrgreen:
Ležaj je stajao 11 godina u skladištu neraspakiran i cijena mu je bila 100 umjesto 300 kn  :thumb_up:

Ležaj ventilatora je bio standardni i cijena mu je ispod 20-ak kn.



Napravio sam nacrt za okvir baterije koji ću odnijeti majstoru da ga napravi



Svi rastavljeni dielovi i sklopovi se pakiraju zasebno i označuju kako bi se kasnije bez problema sklopili i montirali na svoje mesto.


 Str: 1 2 [3] 4 5 ... 10