Novi Postovi

 Str: 1 ... 8 9 [10]
91
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post Danijel 23 20.07.2017, 16:44:33 »
Tre cime di Lavaredo su katedrale Alpi,   a  Marmolada kraljica svih Alpi!
Grrrrr nejdu slike....

Poslano sa mog BV6000 koristeći Tapatalk

92
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post Danijel 23 20.07.2017, 16:33:51 »
3 Cime! Cima me to cima, al nikak da odem do tam!  :thumb_up:
Mogu te slijedeći mjesec otpratit.....ovaj sam prebukiran  :icon_mrhappy:
93
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post mrki-os 20.07.2017, 14:37:12 »
:thumb_up:

Jesi ti kada kod kuće? :Icon_eek:
94
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post fatboy 20.07.2017, 14:23:39 »
 :thumb_up: :thumb_up:
95
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post Bagy 20.07.2017, 14:11:20 »
3 Cime! Cima me to cima, al nikak da odem do tam!  :thumb_up:
96
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post Danijel 23 20.07.2017, 13:40:03 »
Tre cime di Lavaredo.....

Poslano sa mog BV6000 koristeći Tapatalk

97
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 19.07.2017, 09:57:43 »
Sada počinje ozbiljnii rad. Konačno su stigli ovi podmetači, kiša je prestala i sada mogu podići auto i raditi ispod njega. Naime, za funkciju vozila kao takvog najvažniji dijelovi su smješteni oko agregata i ispod poda.

Kako ja uvijek krećem od lakšeg prema težem, tako sam odlučio da prvo podignem stražnji kraj vozila, te vidim u kakvom je stanju i počnem ga uređivati.

Plan je dizalicom podići stražnji pogonski sklop (tzv "stražnji most") na visinu koja mi omogućava da radim ispod vozila i staviti podmetače na predviđena mjesta.

Obzirom da ovo vozilo ima takozvani polukruti stražnji most ("Pendelachse") i stražnji pogon, ima diferencijal iz kojeg uvijek curi ulje pa oprezno podmećem dizalicu pod njega i pažljivo ga podižem. Zbog hoda stražnjeg ovjesa, potrebno je vozilo dosta podići u zrak kako bi se oslobodio prostor za rad. Stavljam metalne podmetače (svaki nosivosti 3 t) na predviđena mjesta te podmećem drvene kocke kako ne bih oštećivao lim.

Lagano spuštam dizalicu kako bi karoserija sjela čvrsto na podmetače. Ovdje je sigurnost vrlo važna i nema mjesta improvizacijama. Prednji kotači imaju klinove, podloga pod dizalicom i podmetačima je čvrsta i ravna, i sada se konačno može početi raditi.

Prvo slijedi inspekcija donjeg postroja. Obzirom na to kako je izgledao predhodni auto koji sam gledao, ovaj je gotovo pa nov. Naime, 40 godina vožnje u kalifornijskoj klimi je sasvim nešto drugo nego 40 godina u srednjoeuropskoj klimi. Obzirom na suh zrak, vrlo malo padalina, te izostanak soli, karoserija (koja je tada bile prilično slabo zaštićena od korozije) izgleda iznenađujuće dobro. Ima vrlo malo tragova te pošasti, uglavnom površinski, osim na jednom mjestu na podnici automobila koja je ranije popravljana, ali nestručno.

Svi strukturalno nosivi dijelovi su vrlo zdravi, nema nikakvog prohrđavanja ili "fušerskih" popravaka betonom, pur pjenom, stakloplastikom, limom od konzervi, pop zakovicama ili raznim drugim priručnim materijalom, tako tipičnim za vozila s američkog tržišta. Nevjerovatna je maštovitost njihovih "majstora". Najomiljenija stvar im je kit, kojeg koriste kao slastičari, u enormnim količinama. Nije nikakvo čudo pronaći na automobilima nekoliko cm debele "naslage" kita!

No to samo znali i ranije, i to je jedan od glavnih razloga zašto je vozilo kupljeno.

To naravno ne znači da nema limarskog posla na njemu. Zbog velikog broja strukturalnih pojačanja te zatvorenih profila koji nisu iznutra zaštićeni ničim, korozija se širi iznutra prema van, te su uvijek moguća iznenađenja kod početka radova.

No, nema velikih problema, i nema vidljvih tragova karambola. Sva vrata i haube se otvaraju lagano, linije karoserije su ravne, vozilo je "utegnuto" i kao takvo predstavlja dobru osnovu za rad.

Kako je zbog takvog stanja limarije, rad na uređenju iste prolongiran za 1-2 godine, sada se fokusiram na mehaniku. Cilje je vozilo dovesti u ispravno tehničko i vozno stanje. Za to je nužno pregled i uređenje pogonskog dijela, sustava upravljanja, kočnica i u konačnici samog agregata.

Na stražnjem dijelu se nalazi rezervar goriva (ispod poda prtljažnika), električna pumpa goriva s gumenim i metalnim vodovima, stražnjiu pogonski most s poluosovinama, te stražnje nožne i ručne kočnice te ispušni sustav (jedan njegov dio). To su stvari na kojima planiram raditi, uz demontažu stražnjeg branika i njegovu inspekciju i uređivanje.

Prvi pogled obećava. Naravno ovo je 47 godina star auto, koji se uređuje i to treba imati na umu.










Rezervar je vrlo zdrav i ravan i ima sve vijke za montažu





Amortizere će zasigurno trebati mijenjati, a količina paučine je...evidentna, jer ipak je vozilo stajalo skoro 8-9 godina u HR.




Obzirom da je serija W 108 nasljednik serije W 111 koja je koncepciski vozilo iz 50-ih godina, ne treba očekivati najnoviju tehnologiju kod konstrukcije stražnjeg ovjesa. To je jedna od mana ovog automobila, a konstruktori su je željeli riješiti ugradnjom ovog "amortizera firme BOGE koji za razliku od predhodnika (koji je imao metalno spiralnu oprugu) hidraulički "smiruje" rad stražnje mosta. Ovaj dio se više ne proizvodi, ali je moguća (skupa) reparacija. Ne znam u kakvom je stanju, ali sigurno će i on jednog dana doći na red.





Osim tragova dugogodišnjeg curenja ulja iz diferencijala ostatak vozila izgleda sasvim uredno i zdravo.























Ovo je dio popravljane podnice




A ovo je nasumnjivii dio praga. Vrlo je čvrst, ali ima korozije s unutrašne strane, to je sigurno.




Ispuh vozila je jako osjetljiv na dugogodišnje stajanje zbog kondenzacije unutar cijevi koja ga razara iznutra. Osim toga, vidlijvo je da je već nekoliko puta (jeftino i bezuspješno) popravljan stoga je ovdje jedini mogući način, kompletna zamjena cijelog sustava od ispušnih grana do stražnjeg lonca.

Dogovorio sam se s majstorom  Lastovčićem oko tog posla. Kolege koji imaju takav automobil su zadovoljni kvalitetom i cijenom rada, stoga nema potrebe da izmišljam toplu vodu.

Za prvu ruku ću staviti nekoliko gumica koje nedostaju kako ne bi teški, dupli sustav visio.









Električna pumpa goriva je smještena izvan rezervara, zaštićena metalnom limenom zaštitom i trebala bi biti fiksirana na gumenim nosačima. No nosača uopće nema, pumpa "visi" na crijevima i nije čudo da iz nje, premda radi, curi gorivo što je vrlo opasno. Vrući ispuh vozila je vrlo blizu pumpe.




Stoga skidam pumpu, kao i metalno zaštitu, a crijeva privremeno blokiram. To će sve trebati urediti i zamijeniti sve gumene dijelove, te nabaviti gumene amortizere za pumpu.

 


 





98
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 18.07.2017, 12:22:38 »
Elektromotori podizača prozora nisu baš neka premija. Slabi su, bučni i troše dosta struje i u principu bi bolje bilo da ih nemate. Imali bi puno manje brige oko njih. Međutim, tu su, "šminka" su, ali trebaju funkcionirati kako treba.

Stoga sam ih izvadio s samih mehanizama, otvorio i dobro očistio staru mast koja se potpuno tvrdnula uslijed visokih temperatura kalifornijskog sunca. Nakon čišćenja, ih podmazujem novom mašću, sklapam i razrađujem iz pomoć akumulatora. Žice, konektori i prekidači na vratima su ok, ali prekidači sprijeda između sjedala nešto prekidaju.



Obzirom da samo vozačko sjedalo ima mehanizam za podešavanje visine koji funkcionira kao svojevrsne sanjke na kosini, majstor tapetar je kod montaže presvalaka, uzice montirao preko mehanizma, tako da sam morao donji dio sedala rastaviti i ponovno napeti kako bi se moglo manipulirati mehanizmom bez problema.


99
Naši hobiji / Odg: Moj stari Mercedes
« Zadnji post Brum 18.07.2017, 12:09:17 »
Vrijeme je za čiščenje dijelova.

Dakle, postoji dobar dio dijelova koji je u dobrom stanju i koji treba samo dobro očistiti ili ispolirati, i kao takav će izgledati gotovo kao nov.

Ovo su rukohvati i kromirani dijelovi s oplata vrata, te nešto plastičnih dijelova. Dobro su oprani, odmaščeni, očišćeni i ispolirani i vrlo dobro izgledaju. Rukohvati će se tako i tako tapecirati u materijal koji je biti kao i na sjedalima i na oplatama, ali za sada ostaju crni.
 


Kromirani dijelovi


Plastični dijelovi


Džepovi s prednjih oplata vrata


Oplate vrata su oprane i zaštićene mašću za kožu te pokrivene plahtom da se ne praše. Majstor mi je tražio cca 50 eura po oplati da mi promijeni drveni dio i ponovno ih pretapecira. Za sada još nisam odlučio što napraviti jer su oplate deformirane od vlage, a s druge strane tako i tako će se uređivati u neku drugu boju, pa bi to bio dupli trošak.



Rukohvati s stropa su jako prljavi i izblijedili i njih ćemo morati oprati jače i bolje, a štitnici sunca su također jako prljavi i totalno propali. Naime, njihova ispuna je neki materijal kao pur pjena koji se smrvio i izgubili su formu. Novi koštau 120 eura!, tako da taj problem moram drugačije riješavati.



Sigurnosni pojasevi su na tri točke, ali obični, bez mehanizama. Sigurno ih neću više stavljati gore.

Nabaviti ću nove, automatske za prednja sjedala i vrlo vjerojatno obične za stražnju klupu. Ova serija automobila proizvodila od 1965 do 1972 godine, a upravo u tome razdoblju su uvedene mnoge tehničke novosti po pitanju sigurnosti u automobile.

Tako postoje modeli na početku proizvodnje koji uopće nemaju pojaseve, jer su bili nadoplata, pa onda modeli s običnim pojasevima na dve i kasnije na tri točke, te modeli s automatskim poasevima sprijeda.

Na stražnjoj klupi je slična situacija. Čak su i nasloni za glavo bili u nekoliko varijanti. Bez naslona, samo s naslonima sprijeda dodatno ugrađenim, pa s naslonima sprijeda serijskim, te straga s dodatnim naslonima. Sami nasloni postoje u dvije varijante; kao "okrugli jastučići" i za Mercedes tako  karakteristične "mačje uši".

Sada Vam je jasno koliko je teško automobil dovesti u originalno tvorničko stanje kada postoji toliko tvorničkih opcija s obzirom na godine proizvodnje i tržišta na kojima su se vozila prodavala.

 



Ovaj autombil ima kromirane branike, i tzv "brkove" iznad njih. Moji branici su sasvim ok, ali stražnji lijevi "brk" je zbog posljedica ranijeg lakšeg sudara malo oštećen i jako je korodirao, te kao takav znatno vizualno nagrđuje vanjski izgled automobila. Ne mogu za ispolirati jer ga treba rekromirati. Kako to još ne namjeravam raditi, posudio sam od kolege koji ima isti takav automobil njegov dio koji je takođewr malo oštećen, ali je kromiran nakon toga i osjetno bolje izgleda od moga.  Kada ja nabavim ili uredim svoj, vratiti ću mu ga, jer u oldtimerskim krugovima su rezervni dijelovi zlato, i ne prodaju  e ako se ne moraju, jer ih je svaki dan sve manje i sve više koštaju, i to ui bilo kojem stanju.



Mehanizmi električnih podizača prozora u vratima. Novi koštaju 400 eura kom, stoga se svakako isplati, uređivati ih. Na stražnjima će trebati samo urediti i podmazati mehanizme i vodilice, a prednje će trebati urediti zupčanike koji su se uslijed češće upotrebe istrošili.

100
Naši hobiji / Odg: Hajdemo u planine, jer tamo nema...........
« Zadnji post cisco 17.07.2017, 23:06:13 »
Svaka čast Jalni  :thumb_up:
 Str: 1 ... 8 9 [10]