Autor Tema: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi  (Posjeta: 7330 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Ponukan zadnjim iskustvom, mislim, da kardan zaslužuje posebnu temu. Uzmite u obzir, da ja pišem na temelju pročitanoga i kazanoga a ne na temelju mehaničarskoga iskustva i znanja, jer toga skoro da i nemam. Terminologiju ću popravljati a greške su moguće i očekivane. Prije svega želim pokrenuti debatu i sakupljanje informacija/znanja na tu temu.

Zašto kardan. Pa zato, jer se radi o jako važnom dijelu BMW boksera i jer je dobro održavan i funkcionalan kardan odlična stvar. Isto tako slabo održavan i/ili pokvaren/kolabiran kardan predstavlja potencialno veliku štetu.

Do 2008 godine (po mojim informacijama) BMW je ugrađivao preslab igličasti ležaj u kutnom prijenosu (krajnji dio prijenosa snage na kotač) i vrh svega još i propisao, da se ulje u tom dijelu ne mijenja. Rezultat je bilo nemalo kolapsiranih kardana nakon labavljenja/popuštanja ležaja. Sada se preporučuje zamjena ulja najmanje na svakih 20.000km a krajnji se prijenos kontrolira tako, da se, kada je motor na centralnom nogaru i podignut straga, kotač primi sa obje ruke i pokuša pomaknuti izvan smjera okretanja kotača. Ako se kotač miče izvan smjera, potrebno je odmah rastaviti finalni prijenos te ustanoviti opseg kvara te isto popraviti. Motor se u takvom stanju ne bi smio voziti.

Kvar, kojeg je imao kolega sa RT-om 2007. g. je pak drukčiji. Kod njega su pri cca. 100.000km (nije siguran, da su to realni kilometri, potencialno ih ima više) stražnji dio kardanske poluge i zub finalnog prijenosa na kojeg se poluga natakne, bili u toliko lošem stanju (korozija), da je bila potrebna promjena tih dijelova. Problem je nastao zbog slabog brtvljenja zaštitne gume na prednjem dijelu kardanske poluge (dio, gdje je poluga nataknuta na zub prijenosa iz motora - prednja crna gumena brtva na kardanu), zbog čega je voda ulazila u cijev kardanske poluge i slijevala se na dno, oko stražnjeg dijela kardanske poluge. Ako se taj problem ne riješi i ako se kardanska poluga ne provjerava te ako se ne osigurava redovito mazanje, onda su posljedice neminovne. Isti sam problem uočio na svome GSA-ju, kad me dobro opralo na duljem putu. Prednja gumena brtva ne sjeda na svoje mjesto kako treba tj. odmah popušta a kardanska poluga još uvijek ima, unatoč ispostavljenosti većoj količini vode, sloj masti na sebi.  Naravno, to neće biti uvijek tako, ako se brtva ne popravi/zamijeni a poluga redovito maže.

U par dana ću staviti slike. Prednja brtva je ok, ako tako zatvara cijev kardanske poluge, da se ta ne vidi. Ako je voda u kućištu kardanske poluge, pomicanjem stražnje brtve (na spoju kardanske poluge i kutnog prijenosa) voda će istjecati. Voda će isto istjecati, ako je ima dovoljno i ako se cijeli sustav dobro ugrije (vožnja).

Sada sam na lovu za informacijama o popravljanju/zamjeni prednje brtve na kardanskoj ruci te vrsti lubrikanta za mazanje kardanske poluge.
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Offline Andreja

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1240
  • Spol: Muški
  • Avant-Turista
  • Preporuke: 0
  • Motor: R1200GSA, 2009, 42.000km
  • Mjesto boravka: Beograd
Super tema i informacije.  :thumb_up:

Ovo oko gumenih delova nisam najbolje razumeo, ali mislim da će sve biti jasnije kad bude bilo fotografija.

Juče sam sa prijateljem radio mali servis na njegovom R1200GS (2007, 120.000km). Izmedju ostalog promenili smo i ulje u kardanu. On menja ulje u kardanu na svakih 10.000km, zato što je postupak jednostavan a ni to ulje nije skupo.

Iskustva koja mogu da prenesem su sledeća:
- Nakom puta u Mongoliju, sto je 20.000km sa dvoje na motoru pod punim opterecenjem i po jako lošim putevima (ovo je posebno važno), ispušteno ulje iz karadana mu je bilo crno i puno metalih opiljaka. Metalni opiljci se skupljaju na magnetnom srafu sa donje strane kardana gde se ispusta ulje i treba ih temeljno očistiti prilikom zamene ulja.
- Na sledećem servisu (juče), ispušteno ulje je bilo skoro kao novo (nakon 10.000km).

Ove dve činjenice navode na zaključak da loši putevi više opterecuju i troše kardan, jer rupe na putu prave udarce na zadnji tocak, i ti impulsi se prenose na kardan. Naravno, ovo ne mogu da dokažem van svake sumnje, ali je jedini logičan zaključak. To bi značilo da oni koji voze motor sa kardanom po lošim putevima (naročito u zemljama gde se putevi loše i neredovno održavaju) bi trebalo da razmisle o česćoj promeni tog ulja.

Preporučena količina je 180ml, po najnovijoj specifikaciji. Prvo je bilo 200, pa su sad promenili specifikaciju i 180ml je poslednje sto je BMW propisao.

Online Danijel 23

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3381
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Vaspa PX 200 Arcobaleno, 1984, plava
  • Motor: DL 650A L3, Sivi
  • Mjesto boravka: ZAGREB
Da, kolko se sjećate negdje prošle godine sama vam pokazao što se desilo mom kolegi na GS-u. Jednostavno na dosjedu gdje se vrti i brtvi semering nastala je korozija.....
Prije reparature....





...e tu se vidi GS kvaliteta ili što znači koristiti reciklirani čelik....



poslije reparature...






Offline tibertov

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6309
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: V-Strom 1000A L4, 22.000 km
  • Mjesto boravka: Ogulin
Kad sam bio na servisu u Tomicu, rekli su mi da obavezno kad mjenjam ulje u masini ide promjena i ulja u kardanu. Znaci svakih 10.000km.

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Ja mijenjam sva ulja na 10kkm. Ulje za mjenjač i kardan je isto a pakiranje od jedne litre dovoljno je za oboje. Sad želim obaviti i mazanje kardanske poluge najmanje na svakih 10kkm.
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Offline Andreja

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1240
  • Spol: Muški
  • Avant-Turista
  • Preporuke: 0
  • Motor: R1200GSA, 2009, 42.000km
  • Mjesto boravka: Beograd
Kvar, kojeg je imao kolega sa RT-om 2007. g. je pak drukčiji. Kod njega su pri cca. 100.000km (nije siguran, da su to realni kilometri, potencialno ih ima više) stražnji dio kardanske poluge i zub finalnog prijenosa na kojeg se poluga natakne, bili u toliko lošem stanju (korozija), da je bila potrebna promjena tih dijelova. Problem je nastao zbog slabog brtvljenja zaštitne gume na prednjem dijelu kardanske poluge (dio, gdje je poluga nataknuta na zub prijenosa iz motora - prednja crna gumena brtva na kardanu), zbog čega je voda ulazila u cijev kardanske poluge i slijevala se na dno, oko stražnjeg dijela kardanske poluge.


Nisam siguran da sam shvatio gde se nalaze ovi elementi koje sam podebljao u citatu.
1. Zub finalnog prenosa
2. Zastitna guma na prednjem delu kardanske poluge
3. Pednja crna gumena brtva na kardanu (da li je to isto sto i 2)

Da li si mislio na levi deo ove fotografije ("zub finalnog prenosa")?



Da li si mislio na ovu gumu pod 2 i 3?

Offline tibertov

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6309
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: V-Strom 1000A L4, 22.000 km
  • Mjesto boravka: Ogulin
Ulje nije isto za masinu i kardan.

P.s. sad vidim da si napisao mjenjac. Pa kaj Gs nema suhu spojku?

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Sklopka je suha ali izgleda, da ima sklop zupčanika svoje ulje:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=607596

@ Andreja

Sve točno. Na prvoj slici je vidljiva zaštitna guma na spoju kardanske poluge i finalnog (kutnog) prijenosa a na drugoj slici je prednja gumena brtva tako kako treba izgledati.
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Evo, ovo je moja prednja zaštitna guma koja ne brtvi:


@ Danijel
Kakve su bile indikacije kvara u tom primjeru i kako ste to riješili?
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Offline jz

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1812
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Imao 2xdl 650 K8 i K0, zajedno oko 50000km; BMW R1200 GS LC , 2013; 1500km..
  • Mjesto boravka: Rijeka_Kostrena
Super informacije :thumb_up:

True freedom requires sacrifice and pain.Most of the people think that they want  freedom, the truth is that they crave for discipline of the social order, rigid laws, materialism. The only freedom that man wants is the freedom to be comfortable

Online Danijel 23

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3381
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Vaspa PX 200 Arcobaleno, 1984, plava
  • Motor: DL 650A L3, Sivi
  • Mjesto boravka: ZAGREB
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #10 : 07.07.2014, 17:14:22 »
Evo, ovo je moja prednja zaštitna guma koja ne brtvi:


@ Danijel
Kakve su bile indikacije kvara u tom primjeru i kako ste to riješili?

Indikacija je bila što je curilo ulje po felgi, a ujedno je ulazila i voda u diferencijal....rješili smo što smo potokarili oštečeni dosjed i navukli (tekučim dušikom) novi čelični presten!

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #11 : 07.07.2014, 20:04:55 »
Indikacija je bila što je curilo ulje po felgi, a ujedno je ulazila i voda u diferencijal....rješili smo što smo potokarili oštečeni dosjed i navukli (tekučim dušikom) novi čelični presten!
Evo i to je super znati, da se može reparirati. Kod kolege, kod kojeg nije došlo do proboja sklopa ali su dosjed, zub i dio kardanske poluge koja nasjeda na zub krajnjeg prijenosa bili u tako lošem stanju, da je kupio rabljeni kardanski sklop (sve od poluge kardana do cijelog krajnjeg prijenosa) za 200€ te isto promijenio.

Koliko km je imao taj GS i koliko je došao popravak, ak nije tajna?
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Online Danijel 23

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3381
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Vaspa PX 200 Arcobaleno, 1984, plava
  • Motor: DL 650A L3, Sivi
  • Mjesto boravka: ZAGREB
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #12 : 07.07.2014, 20:16:17 »
Km? nemam pojma. Moj je bio popravak (strojna obrada) samo diferencijala....a koštalo je...kila janjetine i cuga! Diferencijal je ugrađivao majstor Boris Pehar iz Kalare.

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #13 : 07.07.2014, 20:23:25 »
Km? nemam pojma. Moj je bio popravak (strojna obrada) samo diferencijala....a koštalo je...kila janjetine i cuga! Diferencijal je ugrađivao majstor Boris Pehar iz Kalare.
Svaka čast. Janjetine koliko hoćeš, čak i janjeće oko...samo da ne košta oko u glavi  :thumb_up:

Pitam za kilometre, da znam jel trebam brinut (okvirno) a najbolje će bit to skinut na sljedećem servisu i dobro pogledati, u kakvom je stanju taj sklop. Ako je tvom kolegi ulazila voda, možebiti, da je i kod njega ta voda negdje ulazila u kućište kardanske poluge i skupljala se na dnu.
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Online Danijel 23

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3381
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: Vaspa PX 200 Arcobaleno, 1984, plava
  • Motor: DL 650A L3, Sivi
  • Mjesto boravka: ZAGREB
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #14 : 07.07.2014, 20:54:36 »
Pa ako zelis mogu pitati kada je to bilo.

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #15 : 07.07.2014, 23:26:14 »
Ak ti je usput, pitaj a ak ne..ja ću brzo okrenut još tri soma kilometara i dobit brdo odgovora na sljedećem servisu. Sad bar puno više znam što treba gledat i pitat  :thumb_up:
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #16 : 23.07.2014, 12:14:58 »
Evo, kod mene riješen problem.

Manšeta je zamijenjena, jer joj je falio jedan dio zajedno sa plastičnim prstenom koji je fiksira. Kako i gdje je to nestalo, nemam pojma. Majstor je skinuo swing arm (nihajka po slovenski, zaboravih kak je to na hrvatskom) i pregledao kardansku polugu te dosjed na finalni prijenos. Kaže sve ok, ali ne bi bilo jako dugo, da sam nastavio voziti sa tako ispostavljenim kardanom, jer bi prvo stradali ležajevi kardanskog zgloba.

Sad će se sve lijepo namazati i sastaviti i pičimo dalje. Manšeta je bila 40€ a kolko če me koštat šarafljenje budem napisao.

Evo i slika nove manšete sa plastičnim prstenom (mala stvar za veliki problem  :icon_razz:):
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Offline FritzTopic starter

  • Avanturist
  • ***
  • Postova: 489
  • Spol: Muški
  • Doubt is the beginning not the end of wisdom
  • Preporuke: 3
  • Motor: R1200GSA (09), 67.000km; grey, big & ugly
  • Motor: DL1000 K7, 36.666km; plavi - ex
  • Motor: DL650 K5, 25.000; plavi - ex
  • Mjesto boravka: Ljubljana, SI
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #17 : 05.08.2014, 13:46:20 »
Manšeta 40€, ruke i maziva 60€...motor sređen i spreman na nove kilometre  :icon_mrhappy:
So I say, “Live and let live.” That’s my motto. “Live and let live.” Anyone who can’t go along with that, take him outside and shoot the motherfucker. It’s a simple philosophy, but it’s always worked in our family.
George Carlin

Online Pontifexminimus

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6425
  • Spol: Ženski
  • Preporuke: 0
  • Motor: Kralj K9
  • Mjesto boravka: Otok s 327 sunčanih dana godišnje
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #18 : 08.12.2014, 17:50:53 »
Jedan od najboljih prijatelja je kupio starog gs-a .... mislim 1150.
Zanima me slijedeće ..... stavimo motor na centralni nogar, ubacimo u 1. i zadnji kotač ima lufta naprijed - nazad, jedno 3-4 cm. Bočno nema. Je li to normalno stanje?
Vozi se normalno, ne osjeti se ništa u vožnji.
Jedna stvar mi je isto tako čudna .... kada upalim motor, krenem i pola sekunde kasnije čujem kvrc ..... kaže bivši vlasnik da je to abs. Kod tog kvrca ugasi oba dvije lampice abs-a..... da, ima dvije crvene lampice na kojima piše abs .... prvo blinkaju, onda kreneš , pa kvrc i u tome momentu se ugase.

Offline tibertov

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 6309
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: V-Strom 1000A L4, 22.000 km
  • Mjesto boravka: Ogulin
Odg: BMW R1200xx - održavanje kardana i potencialni problemi
« Reply #19 : 08.12.2014, 18:36:26 »
Za taj kvrc nemam pojma, ali luft je normalan.