Autor Tema: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara  (Posjeta: 25384 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« : 18.06.2011, 22:32:12 »
Vec dugo sam htio uzeti ovaj kit.
Bez obzira sto je rezervar nakon elektrolize izgledao dobro, nisam ga nicim zastitio i znao sam da ce se hrdja opet pojaviti i da cu imati problema zbog toga.
O ovom proizvodu sam nasao dosta informacija na netu i preporucili su ga na ADV forumu kad sam se raspitivao oko postupka elektrolize.
POR15 je americki proizvod, a zastupnici za Europu su u Engleskoj i Njemackoj.
Prijateljica iz Graza ga je narucila i donjela u Dubrovnik krajem proslog mjeseca.

Kit dolazi za rezervare do 10, 20 i 40 litara, a postoji i kit za automobilske rezervare do 96 litara.
Ja sam uzeo kit do 40l, jer nisam bio siguran da ce kit do 20l biti dovoljan. Kostao je 55eura + 10 eura postarine iz Njemacke do Austrije. Na kraju se pokazalo da je manji kit do 20l sasvim dovoljan. On dodje 42,50 eura + postarina)



Postupak se sastoji od 3 dijela:
1. Ciscenje rezervara od ostatak benzine i dijelomicno hrdje preparatom Marine Clean
2. Priprema rezervara sa Metal Ready
3. Zastita rezervara sa US Standard Fuel Tank Sealer-om

U kitu se dobije jos i mala spuzvica za nanosenje i neka vrsta tkanine koja sluzi za zatvaranje rupica na tanku (ukoliko ih ima)



Uputstva su jako dobra, napisana su na engleskom i njemackom, a mogu se naci i na netu.

U prazan rezervar se prvo stavlja Marine Clean koji se mjesa sa jako toplom (ali ne vrelom) vodom u omjeru 1:1. Treba mjesati, tresti i muckati najmanje 20 minuta i moram priznati da sam crko.  :043:
Marine Clean je bezbojna luznata tekucina, koja cisti unutrasnjost od ostataka benzine i donekle hrdje. Osjecaj pod rukom je kao kad stavite ruku u vodu u koju ste stavili dosta praska za pranje rublja.
Nakon 20-ak min mjesanja i tresnje tekucinu izlijemo i unutrasnjost dobro ispreremo obicnom vodom.


Ovako je tekucina izgledala nakon izlijevanja





Rezervar nakon Marine Clean-a nije izgledao nista bolje i moram priznati da sam se bio malo zabrinuo




Onda stavljamo nerazrjedjeni Metal Ready. Rezervar ne mora biti bas potpuno suh prije ovog postupka.
Metal ready je ustvari fosfatna kiselina, plave je boje, (mislim da ima jos nekih dodataka, ali nisam 100% siguran) koja pripremi metal prije nanosenja US Tank Sealera. Rezervar svako malo treba staviti u drugi polozaj i nakratko promuckati, da se dobro pokriju svi dijelovi. U rezervaru ne bi smjela ostati duze od 2 sata.



Ovo je vec izgledalo puno bolje







Tekucinu izlijemo i unutrasnjost dobro operemo toplom vodom.

Prije nanosenja US Standard Fuel Tank Sealer-a rezervar treba biti 100% suh, jer se Sealer veze s vodom i ukoliko je rezervar imalo vlazan onda je sav trud uzaludan, jer ce se poceti prebrzo svrdnjavati i nece dobro pokriti unutranjost. Najbolje i najjednostaviji je unutrasnjost osusiti fenom za kosu. Ja sam ga bez pretjerivanja susio sat i po vremena gotovo bez prestanka i u pojedinim trenutcima je rezervar bio toliko vruc da bi gasio grijac na fenu.







Onda sam zastitio otvor oko pumpe i vidljivi dio rezervara







Sad dolazi zadnji i najvazniji dio postupka - US Standard Fuel Tank Sealer.
Srecom pa sam pitao na ADV Rider forumu da mi clanovi koji ovo vec radili malo objasne postupak iz vlastitog iskustva. Jedan clan koji je navodno sredio vec x tankova sa
ovim kitom je rekao da se sa 0.5 pint (oko 236ml) moze pokriti tank zapremine do 30 litara  :icon_blink:. Ta kolicina se dobiva sa kitom do 20l. 
Ja sam kupio kit do 40l i dobio sam 1 pint (472ml) i dobro da nisam sve ulio jer stvarno nije trebalo.

Kantica se ne smije tresti, nego se mora mjesati dok se ne dobije jednolicna siva tekucina, odnosno "boja". Ja sam ulio malo manje od 250ml i po prepouci sa ADV foruma prije vracanja poklopca na kanticu stavio sam komad plasticne vrecice i ponovo je zatvorio, iako u uputstvima pise  da se jednom otvorena kantica mora baciti. Kad je ovako zatvorimo mozemo je bez problema ponovo otvoriti, a Sealer se moze opet koristiti.


Kad ulijemo boju pocnemo okretati rezervar da tekucina prekrije cijelu unutrasnjost. U pocetku se cini da tako mala kolicina nece bit dosta za cijeli rezervar, ali ova tekucina je jako rijetka i odlicno pokriva u jako tankom sloju.
Malo problema sam imao oko otvora za ulijevanje goriva, zbog samog oblika, ali najveci problem je bilo izvadit visak tekucine van.
Otvor za pumpu goriva nije najniza tocka rezervara, pa je tekucina napravila mali bazen ispod otvora. To sam donekle uspio izvaditi pomocu plasticne cjevcice, izvadio sam 150ml!!!
Ostak je takodjer trebalo maknuti, visak ne smije ostati unutra i stvarati "lokvice". To sam na kraju napravio sa malom spuzvom, ali sam taj dio morao malo popraviti nakon 2 dana.
Nakon toga boja se mora susiti najmanje 96 sati prije ulijevanja goriva, ali posto mi se ne zuri ostavit cu da se susi i duze od toga.


Tekucina jos dok se razlijevala




Nakon 2 dana



Nadam se da sam ovim postupkom uspio rijesiti hrdje  i svih sranja koje ona povlaci za sobom na malo dulji rok.



E da, evo slike hrdje i prasine koje sam izvadio iz niskotlacnog filtera goriva. Sve to se skupilo u nepunih 6 mjeseci, otkad sam zadnji put rastavio pumpu.


« Zadnja izmjena: 19.06.2011, 06:48:52 jeeves »
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #1 : 19.06.2011, 08:17:42 »


Samo bih se vratio na ovu fotografiju. Zacudjuje kolicina hrdje nakon tako kratkog vremena od kad si koristio elektrolizu. Pretpostavljam da si spremnih drzao pretezno napunjenim od tada, no svejedno nije bilo spasa.
"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #2 : 19.06.2011, 08:29:53 »
Samo bih se vratio na ovu fotografiju. Zadudjuje kolicina hrdje nakon tako kratkog vremena od kad si koristio elektrolizu. Pretpostavljam da si spremnih drzao pretezno napunjenim od tada, no svejedno nije bilo spasa.

Od elektrolize sam stvarno pazio da je uvijek pun do cepa i u garazi je bio uvijek na stenderu. Elektrolizom i Antikorozinom sam skinuo i ono malo tvornicke zastite koje je bilo unutra.
 
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #3 : 20.06.2011, 16:40:20 »
Đivo, majstore, svaka ti dala...poljubac  :icon_wink: :thumb_up:

Ja imam 3 tanka u različitim stanjima korozije
- slično tvome - Panto K8
- prilično loše - Jozo K5
- katastrofalno - Brum K5

Nakon tvojih iskustava, mogli bi se pozabaviti ovim mojim tankovima, i to ovim redoslijedom. Obzirom da je Pantin tank bio podvrgnut elektrolizi kao i tvoj, ali nije zaštićen, te je ponovno poprilično korodirao, mislim da je najbolji pacijent za tretman.

Jozin tank - e tu sam već skeptičan  :misli:

Moj tank - e njega bi zarad šege tretirao, pa da vidim kakva će biti ona prva voda  :043:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #4 : 20.06.2011, 20:24:58 »
Đivo, majstore, svaka ti dala...poljubac  :icon_wink: :thumb_up:

Ja imam 3 tanka u različitim stanjima korozije
- slično tvome - Panto K8
- prilično loše - Jozo K5
- katastrofalno - Brum K5

Nakon tvojih iskustava, mogli bi se pozabaviti ovim mojim tankovima, i to ovim redoslijedom. Obzirom da je Pantin tank bio podvrgnut elektrolizi kao i tvoj, ali nije zaštićen, te je ponovno poprilično korodirao, mislim da je najbolji pacijent za tretman.

Jozin tank - e tu sam već skeptičan  :misli:

Moj tank - e njega bi zarad šege tretirao, pa da vidim kakva će biti ona prva voda  :043:

Pantin tank sam vidio u Sloveniji i izgledao je gore nego moj, ali mislim da bi se dao rijesiti sa ovim kitom.
Jozin bi se vjerojatno dao rijesiti, ali mozda bi bilo potrebna veca kolicina tekucine za ciscenje i pripremu.
Za tvoj nisam siguran ima li mu pomoci, ali tko zna, mozda  :icon_wink:
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline koshulja

  • Zelen
  • **
  • Postova: 32
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
  • Motor: DL-650 K4, 110000km, srebrni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #5 : 30.06.2011, 14:58:13 »
Budući da se i sam spremam odraditi zaštitu tanka, kontaktirao sam zastupnika u Njemačkoj http://www.hoeseler-por15.com/ glede dostave.
Pitao sam za Hrvatsku i Sloveniju jer mi je blizu.
U nastavku je odgovor koji sam dobio.

The shipping cost for POR-15 to Croatia is very, very expensive, but Croatia is a very high shipping zone by DHL!
Minimum for 1 kg =  30,00 EUR
                  3 kg =  32,50 EUR
                  5 kg =  34,50 EUR
                10 kg =  40,50 EUR
                15 kg =  46,50 EUR
        max. 20 kg =  52,50 EUR

The shipping cost to Slovenia is high, but okey, because it is dangerous goods. The only shipping method is by DHL.
The shipping cost are listed by DHL due to the weight. Packing charges are free.
minimum 1 kg  =   16,00 EUR
            3 kg  =   17,00 EUR
            5 kg  =   18,00 EUR
          10 kg  =   21,00 EUR
          15 kg  =   24,00 EUR
  max. 20 kg  =   28,00 EUR

Znaći cijena kita za tank do 20l i poštarina bi ispali 60 eura, ako se šalje u Sloveniju i 75 eura za slanje u Hrvatsku.

Offline Motorcangla

  • Zelen
  • **
  • Postova: 9
  • Spol: Muški
  • Suuuzuuuuukiiiiiiiiiiiiiiiii......
  • Preporuke: 0
  • Motor: Suzuki DL650A K7, crni, 30000km
  • Mjesto boravka: Novi Sad
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #6 : 02.05.2012, 12:33:58 »
Da li je to svetlo na kraju tunela?

Taman sam krenuo u realizaciju svog plana, kad videh postove poput "DL 650 K7 - ne ide brže od 120 km/h...", "POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara" i "Održavanje spremnika za benzin", te mi je pao kamen sa srca….

…ali ipak, da krenem ispocetka...

Pre 4 sezone, negde krajem marta, kupio sam DL650 K7 ABS sa predjenih 13000 km, uvezen iz Francuske. Prva sezona je protekla manje-vise bez problema, ali je sledece poceo problem koji je Brumu vrlo dobro poznat kao "DL 650 K7 - ne ide brže od 120 km/h...". identicna situacija je i mene zadesila, s tim sto tada nisam poznavao niti Bruma, niti sam znao za ovaj odlicni forum.

Motor je da mi trokira na oko 6000 obrtaja a max brzina nije mogla biti veca od 110-120 km/h. Uzas. Prvo sam ocistio filter vazduha, pa sam cistilo pumpu ali nisam pogledalo u rezervoar. Kad sam uspeo nabaviti Service Manual za K7 procitao sam sta sve detajno moram pogledati. Prvo sam zamolio druga koji ima DL650K7 da mi pozajmi njegov rezervoar ne bi li bio siguran da je pumpa. Sa njim je  Strom isao kao metak. Do i preko 10000 obrtaja i 190-200km/h (po satu). Tada sam shvatio da je motor celu zimu bio bez goriva jer je uvezen iz Francuske u novembru a ja sam ga kupio tek sledeceg marta. Posto sam ga dovezao na prikolici, secam se da smo ga drugri i ja probali pred kucom i da je posle 2 kruga po ulici od par stotina metara ostao bez goriva. Nisam tada pridavao vaznosti ceo slucaj. Eeee, a onda su dogodine  su krenuli problemi…

Tada je pocelo moje istrazivanje po internetu i traganje za resenjem. Posle slusanja i gledanja mnogih saveta skupljenih od iskustava drugih napacenih bikera, odlucio sam se za tretiranje rezervoara elektrolizom u rastvoru sode bikarbone, a zatim muckanjem u limunskoj kiselini sa treaco kamencicima. i pored toga sto se dosta rdje i taloga skinulo, nisam bas bio impresioniran rezultatima (slika 1 i 2). Sada znam das am stavio male elektrode na koje je trebalo da se skupi rdja i nemoguce je rucno muckati rezervoar sa 5-10 litara tecnosti i 1 kg kamenja.

Pumpa je prvo je izgubila pritisak, a onda je definitivno prestala sa radom.  S obzirom da je nova pumpa kod nas 400 eura, ipak sam se odlucio da mi jedan majstor  za direktna ubrizgavanja napravi privremenu varijantu sa automobilskom pumpom i regulatorom pritiska. To je izgledalo ovako…(slika 3). Bilo je malo komplikovanjije tu skalameriju postaviti u rezervoar ali sam uspeo. Ta neugledna kombinacija je radila i radi jos uvek i pored svoje jedine lose strane. Fliter je montiran bocno jer je takav model pumpe i tamo  moze da stoji pa zbog toga je nemoguce koristiti bar 8 litara goriva. Znaci, cesce na benzinsku pumpu…Ne mogu reci da nije posluzilo. Cena rezervnih delova za ovako nesto su minimalni, ali opet, nije original i to me je uvek brinulo.

Pre dve nedelje sam sasvim slucajno pronasao pumpu bas za moj model K7 (ona sa skroz ravnim dnom) i odmah je kupio. Ovog puta sam pre kupovine trazio da je isprobaju da bih bio siguran da ima pritiska i da moze za oko 6 sekundi napuniti oko 75ml goriva (tako stoji u Service Manualu). Eeee, sada sam resio pola posla, ali mi jos uvek ostaje zardjali rezervoar. Bez obzira sto ja od prvog dana drzim pun rezervoar, znam da je sada stanje u njemu sigurno katastrofalno. Zato sam resio da to uradim jednom zauvek. Opet internet, surfanje i potraga za hemikalijama i metodima. Ovog puta sam  napravio eksperiment sa tri nacina skidanja rdje: elektrolizom, antirostom i vinskim sirctom. Antirost je pobedio (slika 4). Posto sam prosli put, kad sam cistio rezervoar, sve to radio rucno (mislim na muckanje), sada sam resio da napravim konstrukciju i da ga vrtim na raznju. (slika 5 i 6). ideju sam dobio kada sam video snimak na You Tube-u 
Rust removal, cleaning motorcycle gas tanks. Tumbler tumbling. Small | Large


Preradio sam ideju i prilagodio da odgovara pogonu koji imam na raspolaganju (mislim na razanj). Skupio sam razne ideje za skidanje rdje poput: antirostom, sircetim, rastvorom sone kiseline i vode, mazanjem rezervoara epoksi smolom, i jos svasta nesto… Taman sam hteo za prvi maj da opalimo po raznju i pomislih hajde da to sve sto sam smislio podelim sa kolegama na forumu i da cujem sta ko misli o tome.
Tada sam procitao za Jevesovo resenje sa POR15 i ubedjen sam da ce to resiti sve moje probleme . Sreci mojoj nikad kraja. Svakako, konstrukcija ce mi pomoci jer ce ravnomerno po svim osama rotacije pokriti rezervoar. Ako jos neko bude imao neki komentar po pitanju ovoga, molim za podeli svoje misljenje kao i uvek…

Posto mi sestra zivi u Nemackoj, poslacu joj link da mi kupi POR15, a svakako dolazi u avgustu pa ce mi doneti bez postarine i dodatnih troskova. Ako jos nekome bude trebalo neka mi javi, a ja cu probati da vidim sa njom koliko bi mogla doneti. Ne garantujem, ali cu dati sve od sebe da pokusam jos nekome da pomognem…

Znaci akcija ce biti u avgustu. Do tada pozdrav svima i hvala vam na nesebicnim savetima i mudrostima.
Darko Motorcangla



Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #7 : 02.05.2012, 14:42:04 »
Nažalost, i ja imam nadopunu ovoj temi  :thumb_down:. S dva nova slučaju u samo 10 dana, odlučio sam da ubuduće skidam svaki tank i vadim i kontroliram svaku pumpu  :icon_no:

Slike su jako loše, staviti ću ih za koji dan.

Interesira me da li možda netko zna za neki alat kojim bi se moglo pogledati tank iznutra, a da nije oprema za špijune  :icon_mrgreen:

S takvim alatom bi mogli pregledavati sve tankove, bez skidanja, pogotovo prije kupovine motora.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline ib

  • Uvijek u potrazi za boljim
  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 19663
  • Spol: Muški
  • Pas mater, opet moram na dijetu...
  • Preporuke: 1
    • Foto Album
  • Motor: DL1000 K4, 114.000 km (prvi od `naših` Stromova preko stotke), crni
  • Motor: Kawasaki KLV K5, 65.000 km, narančasti
  • Mjesto boravka: Kelkheim-Ruppertshain (DE) / Zagreb (HR)
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #8 : 02.05.2012, 15:02:45 »
mozda sa onim ogledalcem koje koriste zubari  :misli: :icon_mrgreen:
ili sloziti tako nesto sa vecim ogledalom pa u kombinaciji sa lampom/svjetiljkom

Ne moze bez skidanja pumpe, dakle nema druge. Pogledajte kako izgleda otvor za dolijevanje benzina iznutra:

"Ride Crazy , What could happen...????"

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #9 : 05.07.2012, 15:41:42 »
Eeeeeeeee da nisi napomenuo da je za BMW-a ..možda bi ti IB i pomogao..ovak si sa iskrenošću usrao motku  :lol:
A BTW. taj kit mu nebi garant pomogao u tom slinjenju goriva..naprotiv..još bi mu više procurilo jer ta sredstva prvo dobro očiste rezervoar od hrđe i nakon toga se uljeva ona tekućina koja ga zaštiti (ofarba ) Tak da tom frendu s ovim nema pomoći..il nek prvo to zavari pa zaštiti ili nek kupi novi.
A najbezbolnije mu je da kupi tekući metal (ima u svakom dućanu auto dijelova) pa nek proba pokrpati tu rupu s njim..ali mora opet skinuti i isprazniti rezervoar...dobro ga očistiti na mjestu (izvana) di se nanosi tekući metal i toj to..nije trajno rješenje ali za 1. ruku ok  :thumb_up:

Rupa (ili vise njih) bi se trebala moci zatvoriti sa POR15 i tkaninom koja dodje sa kitom ukoliko nisu bas jako velike.

Iz uputsva:

" PATCHING – If you have any big exterior to interior leaks
we recommend performing this step before the sealant step.
There are several methods to fi x holes, but you must fi x them
BEFORE you put the POR- 15 Sealer into the tank. First,
remove all paint around area to be patched. Soak area with
Metal-Ready and keep wet for a minimum of 30 minutes; then
rinse with water and dry. Next, paint area with a liberal amount
of gas tank sealer and place a small piece of repair cloth
(provided) over the wet painted area. Now, paint sealer over
repair cloth from the center outward so that the painted cloth is
stretched evenly over repaired area. Let patched area dry for
96 hours."
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #10 : 05.07.2012, 16:02:17 »
Mislim da ne..ali evo jeeves je to već koristio pa će ti on bolje iz 1. ruke kazati  :thumb_up:
A iz osobnog iskustva znam kad rezervoar pohrđa i počne MALO sliniti..nako čišćenja unutrašnjosti (bez obzira čim) 99% je vjerojatnost da će ti se otvoriti rupe veličine palca  :thumb_up:  :icon_wink:


Nakon koristenja POR15 ostaje jako tanki sloj po cijeloj unutrasnjosti rezervara koji sprjecava nastajanje hrdje.
U ovom slucaju vise nije bolje, jer se debelim slojem nista ne dobiva, dapace, visak tekucine se MORA izvaditi ili izliti vani.  Kao sto sam vec napisao,jako malo tekucine pokriva jako veliku povrsinu i  eventualne rupe se moraju rijesiti prije zastite unutrasnjosti.
Ja nisam imao problema sa probusenim rezervarom, tako da nemam iskustva sa krpljenjem rezervara sa POR15.


 Uputstva za upotrebu POR15:

http://www.por15.com/Data%20Sheets/cycle%20tank%20repair%20kit.pdf


Sluzbena stranica:

http://www.por15.com/
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline zorro

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 10556
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: leteći konjić :)
  • Motor: Mob: 098/557-494
  • Mjesto boravka: PŽ
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #11 : 05.07.2012, 16:10:45 »
Nakon koristenja POR15 ostaje jako tanki sloj po cijeloj unutrasnjosti rezervara koji sprjecava nastajanje hrdje.
U ovom slucaju vise nije bolje, jer se debelim slojem nista ne dobiva, dapace, visak tekucine se MORA izvaditi ili izliti vani.  Kao sto sam vec napisao,jako malo tekucine pokriva jako veliku povrsinu i  eventualne rupe se moraju rijesiti prije zastite unutrasnjosti.
Ja nisam imao problema sa probusenim rezervarom, tako da nemam iskustva sa krpljenjem rezervara sa POR15.


 Uputstva za upotrebu POR15:

http://www.por15.com/Data%20Sheets/cycle%20tank%20repair%20kit.pdf


Sluzbena stranica:

http://www.por15.com/

Da..kak sam i mislio
frend je kupio motor nakon duze pauze prije 2mj. ali sad ima problemcic...pa sam mu htio pomoc savjetom..

A taj kit me zaista podsjeća (po prevoditelju) na već navedeni poliesterski kit..radio sam već s tim kitom..to je poliesterska mrežica (krpa) koja se stavlja na rupe..pa premaže sa nekakvom smolom..pa opet krpa pa smola..i tak nekoliko puta (ovisi koliko debelo želiš) ..kad se to osuši bude pravi poliester. E sad..nisam siguran koliko dobro veže na metal  :misli: ..treba otići u dućan i pitati..ako dobro veže onda je sigurno bolje ..čak i trajno rješenje za rezervar..ako ne..onda tekući metal kak rekoh
Biti "Stromer" nije nužno imati stroma ili uopće motor.
Kupnjom stroma i dodjeljivanjem glupog si nicka ne postaješ "Stromer"..pičke ostaju pičke pa sve da kupe i SOMARU :)))

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #12 : 05.07.2012, 16:25:18 »
Evo klipic da vidite koliko je cvrst POR15 kad se na nanese na  pravilno pripremljeni metal. Ako vam se neda gledati cijeli klip skocite na 7:50

Small | Large
!
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline jeevesTopic starter

  • Mudri Avanturist
  • ****
  • Postova: 1769
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 1
  • Motor: KLV1000 K4
  • Mjesto boravka: Dubrovnik
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #13 : 01.08.2013, 16:11:03 »
Prošlo je malo više od dvije godine otkad sam zaštitio unutrašnjost rezervara sa POR15 i danas sam ga prvi put od tada skinuo s motora i maknuo pumpu, da vidim kako izgleda.

Izgleda prilično dobro, malo razlike u boji ima pri vrhu rezervara, ali mislim da je to ok








Jedino mjesto na kojem se boja malo skinula je ispod čepa, tamo gdje hvata "zub" od brave, ali to sam ja kriv, jer kad sa radio zahvat, na tom mjestu je bio pluteni čep i kemikalije iz kita zbog toga nisu dobro odradile svoj posao, ali nije neki problem jer tu ionako nije bilo hrđe.




Sve u svemu jako sam zadovoljan i sad ga stvarno mogu preporučiti svima koji imaju problema s hrđom  :thumb_up:
« Zadnja izmjena: 01.08.2013, 22:04:33 jeeves »
I'm getting older faster than I'm getting smarter...

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #14 : 19.08.2013, 17:10:26 »
Evo, sve sam ponovno pregledao. Ti si imao dosta hrđe, ali površinske, na velikoj površini. ja sam imao slučajeve gdje su tankovi bili jako izgriženi u strukturi materijala i oni ne izgledaju tako lijepo kao tvoj, ali su zaštićeni.

U svakom slučaju sve si ovo jako lijepo opisao i predstavio  :icon_wink: :thumb_up:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #15 : 18.12.2014, 11:07:05 »
Da ne otvaram novu temu:

Dakle, kao nastavak ove priče :

http://v-strom.hr/teme-o-odrzavanju-motora/spremnik-goriva-yipiyipiyea-bljak/

i ovo ovdje:


Nakon demontaže rezervara goriva, pregledava se isti iznutra, a da je dobro, nije  :thumb_down:



Bez obzira što je motocikl relativno noviji (2007 godina), zbog bolesti prijašnjeg vlasnika nije vožen zadnje vrijeme, a izgleda da nije bio pun goriva i događa se ovo:

- korozija je napala rezervar i to prilično i mora se problem sanirati.



Da se ne izmišlja topla voda, pala je odluka na sanaciju sredstvom POR 15, a kako je Jeeves već to napravio prije nekoliko godina, i rezervar je u odličnom stanju, nema razloga da to i ja ne napravim.

A kako stvari stoje, toga će biti sve više i treba se uigrati s tom procedurom  :icon_wink:



Nakon demontaže poklopca rezervara i pumpe goriva, te ispuštanja goriva, te ispiranja tanka i njegovog sušenja (za to vrijeme stiže naručeni POR 15), pripremam rezervar za proceduru.

Kao ležište tanka u toku rada mi je poslužila automobilska guma, koju sam prekrio starim prekrivačem.



Nabavio sam pluteni čep prikladnog promjera, čvrtso ga nabio u otvor za nalijevanje goriva i zaštitio trakom



Od stare pumpe goriva sam iskoristio donji dio koji se fiksira na tanka, te malim modifikacijama (ukljanjanje ožićenja i nosača tijela pumpe) iskoristio taj dio kao čep za donji dio tanka



1. Korak - ispiranje tanka

- koristi se preparat Marine clean koji se u omjeru 1:1 pomiješa s vrućom vodom
- slijedi 30 minuta (preporuka je minimalno 20 min) miješanja u svim pozicijama (zamoran posao, pogibeljan za moju kralježnicu, što danas osjećam). Stoga sam dao majstoru napraviti "roštilj" s kojim će mi to biti puno lakše
- obzirom da cijelo vrijeme mućkanja tank "struže" uz vašu odjeću, pripazite da li je čista i na gumbe, patent zatvarače, kopče od remena, da ga ne oštetite.
- nakon ponovnog otvaranja tanka, ispuštam vrlo zapijenjenu tekućinu u kantu i ispirem rezervar miniwashem. Nevjerovatno koliko je puno pjene izašlo iz njega  :icon_eek:
- na kraju višak tekućine koji je nemoguće izliti iz tanka vadim s špricom i tankim crijevom

Tank nije puno drugačiji iznutra, ali je vrlo čist i kemijski lužnat



Ali je zato ispuštena tekućina vrlo zorno prikazala što je sve bilo u tanku, bez obzira na sva pranja prije toga



2. korak - priprema tanka


- koristi se preparat Metal preap koji podlogu priprema za završni sloj i kemijski ju iz lužnate pretvara u kiselu koja bolje prima boju. To je agresivna tekućina i morate biti oprezni s njom (fosfatna kiselina).
- tank mora biti prazan od vode, ali ne tereba biti apsolutno suh. Zato sam ga dobro izbisao i propuhao komprimiranim zrakom
 - sadržaj boce se isprazni u tank i slijedi 20 minuta miješanja da se sve površine zahvate tom tekućinom
- nakon toga svakih nekoliko minuta ostavljam tank u jednokm od položaja, pa ga nakon toga ponovno mućkam i mijenjam poziciju u kojoj ga ostavljam na gumi.
- ukupno vrijeme tretiranj ne smije biti duže od 2 sata, ja sam radio sat i 45 minuta
- ispuštam kiselinu i tank isperem s vrućom vodom. Puno manje se pijeni, pa se lakše ispire, ali pazite u kontaktu s vanjskom površinom tanka, kiselina momentalno ostavlja tragove,koje treba iste sekunde isprati
- unutrašnjost izgleda bolje, ali se i dalje vide oštećenja od korozije



3. korak - zaštita

- radi ovog koraka sve i radimo. Dakle treba apsulotno osušiti tank izvana i iznutra od ijedene kapljice vode. Za to sam koristio krpe, komprimirani zrak i fen. Nakon što sam ga dobro obrisao i propuhao izvana , fenom sam ga sušio nekih 40 minuta naizmjenično puhajući u oba otvora, i mijenjajući položaje tanka
- zbog vrlom kompliciranog oblika, uvijek postoji mogućnost da se u nekom uskom džepu zaostala koja kap tekućine, stoga ovaj dio posla morate napraviti kako treba, inače je sve uzalud. na kraju je tank bio toliko vruć, da ga nisam mogao dirati rukama, ali sam znao da je sigurno suh


- završni sloj, je u stvari boja koju moramo dobro, ali stvarno vrlo dobro izmiješati (ne promućkati) i uliti u unutrašnjost rezervara
- obzirom da ne možemo tank prešpricati tom bojom, a niti koristiti četke, jedino laganim valjanjem razlijevamo boju po stijenkama unutrašnjosti.
- opet ovaj komplicirani oblika stvara probleme, jer ne vidimo veliki dio unutrašnjosti, stoga sam ga ja polagano vrtio u rukama više od sat vremena kako bih ravnomjerno razmazao tekućinu u svaki čošak
- na kraju, potrebno je staviti tank da se ocijedi s otvorom pumpe nadolje, i nekoliko puta u slijedećim staima izvaditi višak tekućine. Ja sam za to koristio ponovno špricu s tankim crijevom. Od 2,36 dl tekućine koja je bila u posudi (dovoljno za rezervar od 20 lit), ja sam kroz 2 sata izvadio sigurno 0,5 dl
- prostor oko čepa za nalijevanje goriva sam ručno "potupfao" s komadićem spužve kako bih ga zaštitio, jer pluteni čep nije dozvolio ravnomjerno razliojevanje tekućine u taj prostor
- na kraju sam tank ostavio na sušenju, preporuka je minimalno 96 sati (4 dana)


Konačan rezultat je impresivan, ali i trud uložen u ovaj posao. Cijekla procedura se mora napraviti u jednom danu, jer se ovim sredstvima skida sva zaštita s tanka i on je momentalno izložen napadu korozije. Počeo sam u 12.30 sati i završio u 19 sati navečer!

 


Iskustva s priborom i alatom
- miniwash i zračni kompresor puno pomažu
- čep za donji dio pumpe je odlična stvar, samo moram izvod zalemiti kod majstora
- pluteni čep je bezveze, i umjesto njega ću napraviti pravi gumeni čep koji ću fiksirati vijcima kao i ovaj donji
- stalak s roštiljem je (meni osobno) uvjet za ovaj posao jer me kralježnica danas prilično boli
- prazna guma i mekani prekrivač su odlično pomagalo
- i ono najvažnije, naoružati se strpljenjem. Ovo se ne može napraviti brzo, a ako se nešto pokvari, ne može se više popraviti

Hvala još jednom Jeevesu na hot-line pomoći, bio mi je na usluzi cijeli dan  :klanjase:
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #16 : 19.01.2015, 17:27:14 »
IB, obriši ili prebaci ove postove koji se ne tiču teme, neću otvarati drugu, nego nastavljam dalje u ovoj.

Dakle, roštilj, iliti ražanj, ili "Radni prototip rotacionog nosača rezervara", je konačno gotov. Jako sa, zadovoljan izvedbom, preostaje samo isprobati ga u preksi i po potrebi dorađivati.

Napravljen je od četvrtastih cijevi, dovoljno je visok za mene (191 cm) i omogućava rotaciju u uzdužnom i poprečnom smjeru. Nadam se da će mi to bitno olakšati rad.

Ako sve bude kako treba, možda ga i motoriziramo unudućnosti  :icon_wink:

Evo slika:



Radi lakšeg smještaja nakon upotrebe, ili prijevoza, sastavljen je od tri dijela:

- donji, glavni oslonac (možda napravim stope, pa da ga mogu fiksirati vijcima za pod)
- središnji dio čine dvije cijevi, one mogu biti više ili niže kako bi se regulirala radna visina). Kasnije ću probušiti rupe i staviti osigurače kako mi ne bi ispale kod prenošenja sastavljenog nosača
- gornji dio koji ima prihvat za tank, ležište, ručku za okretanje i rotacioni središnji prihvat. Različitim doradama moguće je montirati različite tankove, ili nešto drugo. U budućnosti ga možda motoriziramo i stavimo ležajeve

Ovaj sivi tank je jedan oštećeni koji je služio kao mjera, a ovaj crveni je prvi kandidat za testiranje "ražnja"



Kada se već rade tankovi, u kombinaciju smo ubacili i mali Sir Oliverov rezervar od APN-a. nažalost ne mogu slikati unutrašnjost koja je "ruzinava", pa ćemo i njega sanirati. Naravno, za njega nam neće trebati ražanj  :icon_wink:



Na listi čekanja je još jedan slovenski tank, tako da posla za ražanj ima...

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #17 : 20.01.2015, 22:07:14 »
Maločas sam konačno završio današnji radni dan. Prije podne sam dogotovio jedan servis, a onda od 13 sati zaštita rezervara od Sir oliverovog APN-a i Ćosinog "Crvenog".

Oba kandidata  :icon_wink:



Stanje Ćosinog tanka nije toliko loše, međutim korozija se pojavila i dalje će se širiti, pa je stoga odlučio da ga prventivno zaštiti.



Na ražnju se našlo mjesta i za mali tank  :icon_mrhappy:



Nakon prvog koraka i ispiranja tanka, situacija nije ništa bolja, ali je tank jako čist i lužnat.  Slikao sam aparatom i mobitelom, pa je stoga razlika u osvijetljenju, jer mob mogu gurnuti u unutrašnjost tanka.



Nakon drugog koraka, već se vidi rezultat. podloga je pripremljena za treći sloj, i rezervar je kiseo jer tako se bolje prima zaštitni sloj na njega.



I oba kandidata su spremna za treći korak...



...nakon koje tankovi izgledaju iznutra ovako:

Ćosin tank



Oliverov APN



Premda sam mrtav umoran, jako sam zadovoljan poslom.

"Ražanj" mi je jako pomogao, leđa me uopće ne bole. Nije toliko skratio vrijeme, jer je ovo komplicirana procedura koja traži temeljiti rad, ali je olakšao posao.
Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580

Offline SirOliver

  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 3665
  • Spol: Muški
  • Preporuke: 0
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #18 : 20.01.2015, 22:25:43 »
Odlična ideja za ražanj :thumb_up:
vidim, ispunio je zadatak, leđa su ok :thumb_up:
 :ura1: APN sad neće imat problema slijedećih 20tak godina :icon_mrhappy:
Sent from my Commodore 64 silver edition

Offline Brum

  • Moderator
  • Zen Avanturist
  • *****
  • Postova: 4297
  • Spol: Muški
  • S Dundom i na kraj svijeta...
  • Preporuke: 16
  • Motor: KLV 1000 K5, 52.000 km, zeleni
Odg: POR15 kit za zastitu unutrasnjosti rezervara
« Reply #19 : 23.02.2015, 18:24:04 »
Još jedan rezervar za saniranje.

DL 1000 K2/K3.

Izgleda da je posjet Elephantentrefenu i vožnja po slanim njemačkim cestama uzela danak. Bez obzira na pranje i ispiranje motora, prostor ispod tanka je ostao pun soli, što za posljedicu ima ovakav izgled tanka izvana.



Unutrašnjost je već ozbiljno zahvaćena korozijom



Nakon zaštite izgleda ovako. Zbog snažnog odsjaja, nemogu  poslikati bolje unutrašnjost



A za pumpu goriva , nažalost više nema spasa.

Brum, bruuum, bruuuuumm...
zoran.petrac@zg.t-com.hr
+385 98 9746 580